18 januari 2004, 22:33
|
|
|
funky lid
|
[club] Pjotr G feat. Shyenne- Trapped (in my desire)
hallo!
Zo, na wederom zeer veel gepruts is er weer een track uitgerold. Ik heb een zangeres zo gek gekregen wat texten voor me te schrijven en opnemen, en dit is er een van (en de enige die niet "gezongen" is, maar meer gesproken). <--- lees lekker makkelijk
Download: [edit] link naar nieuwe versie [/edit]
http://homepage.uvt.nl/~s216887/samp..._-_Trapped.mp3
Het is een club track, de baslijn en het "gitaarloopje" zijn beiden (los) gesampled van Carlos Santana - Black Magic Woman. Beats zijn sampler, op crash cymbal na (MC-307), Nord Rack 2 gebruikt voor 2 effect-sounds, een sweep en een prrrshhhh dinges  . FX deels mijn 2 zoom RFX-1000's, en ook veel effecten uit cooledit. Deel van de mix (drums + bass) door LEM CLX2 compressor heen gegaan.
Maar genoeg onzin....wat vind JIJ ervan?
All rhythm evolves around the kick...
Gear List: Roland MC-307, Roland TR-606, Roland TR-909, Yamaha DX-7, E-mu ESI4000 turbo, 2 x Zoom rfx-1000, Tascam M2524, Tapco 100M, Clavia Nord Rack 2, Korg MS2000r, Korg Electribe ESX, Korg KAOSS Pad 3, Roland Alpha Juno 1, Clavia ddrum 4 SE, LEM CLX2, Zoom 505II, Electro Harmonix Electric Mistress, Lexicon MPX110, Tannoy Reveal Actives, e-mu 1820m
Laatst gewijzigd door Pjotr G; 3 februari 2004 om 15:58
|
|
|
|
18 januari 2004, 22:40
|
|
|
boem
|
 die vocals.
Klinkt allemaal erg professioneel en de track boeit me in zijn geheel. Leuke geluidjes. Goed in/uit te mixen.
Helemaal af wat mij betreft.
|
|
|
|
18 januari 2004, 22:43
|
|
|
Official SF Rel Team
|
Lekkere track Pjotr!!
Eindelijk is iets wat niet vaag is!
|
|
|
|
18 januari 2004, 22:57
|
|
|
Shauna
|
Ik vind het een lekkere track!,maar om het geheel te beschrijven;het staat.. maar ik mis het dak erop. Een extra laag erover zou niet verkeerd zijn. Een tune die alles nog even lekker benadrukt zou naar mijn mening niet verkeerd zijn. Of wat extra elementen erin.(persoonlijk gezien)
Petje af trouwens.
Waarom staan er zoveel N.modulars te koop?
|
|
|
|
18 januari 2004, 23:09
|
|
|
funky lid
|
een extra laag....ik had een string laag overwogen, maar het is erg lastig om dingen te stapelen en de vocal verstaanbaar te houden (twijfel nu al aan de verstaanbaarheid)....
Gear List: Roland MC-307, Roland TR-606, Roland TR-909, Yamaha DX-7, E-mu ESI4000 turbo, 2 x Zoom rfx-1000, Tascam M2524, Tapco 100M, Clavia Nord Rack 2, Korg MS2000r, Korg Electribe ESX, Korg KAOSS Pad 3, Roland Alpha Juno 1, Clavia ddrum 4 SE, LEM CLX2, Zoom 505II, Electro Harmonix Electric Mistress, Lexicon MPX110, Tannoy Reveal Actives, e-mu 1820m
|
|
|
|
18 januari 2004, 23:12
|
|
|
wat kyk jy?
|
loike trak
Up to mighty London
Came an Irishman one day.
As the streets are paved with gold
Sure, everyone was gay.
|
|
|
|
19 januari 2004, 10:07
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
technisch/mix: de vocal lijkt wat teveel sibbilants te hebben, die door de delay naar voren komen..probeer es een de-esser ofzo op de vocal los te laten...
de mix is wat schel, en mist "ballen"....kan ook komen doordat ik op mijn PC speakers luister, maar een goede uitgebalanceerde mix komt zelfs daar goed op door....dus probeer wat meer in het middenlaag te proppen, en wat minder in het hoog...vooral die hihats komen erg schel over op een gegeven moment..
arrangement: ik mis een hook....tja..ik begin in herhaling te vallen hahaa....maar dit komt meer over als een dub-mix dan als de A-mix zeg maar.....kan zijn dat ik precies daarom veel van dit soort "progressive club" muziek niet spannend vindt...veel percussie en beats, nog meer delay maar zonder kop of staart.....je kan hier prima een dikke vette hook inknallen...ofwel met een vocal lick ofwel met een synthgeluidje ofzo....zeker jij Peter de entertainer
Olaf
[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
|
|
|
|
19 januari 2004, 10:10
|
|
|
[EXPANSIONS]
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Pjotr G
een extra laag....ik had een string laag overwogen, maar het is erg lastig om dingen te stapelen en de vocal verstaanbaar te houden (twijfel nu al aan de verstaanbaarheid)....
|
ja het grote probleem met vocale tracks..loop er zelf ook regelmatig tegenaan...zie de vocal als HET lead-instrument, daaromheen moet alles draaien......ikzelf EQ altijd de shit uit de vocals, meestal al het laag en hoog eruit, alleen het midden nog maar over, en zelfs dat extreem EQ'en met boost als het moet.....zodat ie goed duidelijk en verstaanbaar in de mix zit..probeer anders ook eens een zwaar gecompressede versie van extreem ge-EQ'ede vocals te mixen met de originele vocals....de oeroude motown truuk.....
het komt er op neer dat je er niet omheen komt om de mix minder vol, maar meer "effectief" te maken.....denk aan rock-popmuziek waar de coupletjes veel minder druk zijn zodat de vocal goed verstaanbaar is, en dan in het refrein komt alles "los" en moet je het veel meer van de hook hebben, de herhaling.....
[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
|
|
|
|
19 januari 2004, 11:25
|
|
|
Dirty
|
klinkt idd best lekker maar zoals al gezegd een beetje schel. De hihats staan net iets te hard t.o.v. de vocal denk ik. Het is ook meer een soort overgangstrack van de ene plaat naar de andere want als nummer op zich zit er net te weinig ontwikkeling en afwisseling in.
Ik vind de percussie wel weer erg lekker klinken hoor
Gear List:
AMD64 3200 PC, Creamware Pulsar I, Pulsar II, Powersampler, Cubase SL3, Nord Rack 2, Fender Telecaster, Vifa Impuls speakers, Ableton Live 6, Faderfox LV1 en een hele zooi plugins.
|
|
|
|
19 januari 2004, 11:27
|
|
|
funky lid
|
Dan zou ik de vocal moeten afwisselen met een "hook". Daar kan ik naar kijken.
Over De-essen etc. Ik heb al subtiel gede-essed (hard de-essen dan klinkt t alsof t op lage samplerate is opgenomen), en een roll off filter op t superhoog gezet. De ergste essen handmatig opgespoord en behandeld. Ook t meeste laag uit de vocal getrokken, anders paste ie uberhaupt niet normaal over de beats.
Maar tnx voor de review
misschien echt maar eens kijken voor een hook  i.p.v. herhaling van de vocal
|
|
|
|
19 januari 2004, 12:19
|
|
|
..no need to act ill
|
lekkur
Damn..lekkere track! Heerlijk basje.. en die stem van die mevrouw klinkt wel..euhm.. lekker..
Alleen word er niet echt naar een climax opgebouwd...
Track lijkt wel wat op de Soulshaker van Max Linen.... die plaat heeft dat wel, die barst op een gegeven moment echt los..
|
|
|
|
19 januari 2004, 12:20
|
|
|
8 Bit
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door O.I.
Lekkere track Pjotr!!
Eindelijk is iets wat niet vaag is!
|
Lol
(zal vanavond ff naar je track luisteren pjotrrr)
|
|
|
|
19 januari 2004, 16:50
|
|
|
oe! knopjes
|
1 woord.... NICE
--> Delete Yourself!!! <---
001 produtions © the new level of music.
the artist formaly known as tron
|
|
|
|
19 januari 2004, 21:32
|
|
|
Back in town
|
hele fijne track hoor, erg goed, beetje meer melodie zal het hem doen, een fijne piano er in ofzo!
mag ik hem branden en van het weekend draaien???
Walk without rhythm
and you won't attract the worm.
|
|
|
|
19 januari 2004, 21:48
|
|
|
Hold On
|
Hee Peet geen tegno dit keer? Klinkt wel lekker hoor! Ik denk dat het meeste er al over gezegd is.. ik ben een melodie-man zoals je weet dus wat mis ik nog...
|
|
|
|
19 januari 2004, 22:01
|
|
|
Vintage lid
|
Ik weet niet wat het is maar er zit een stereo verschuiving in . durf bijna te zeggen een phaze verschuiving / verder leuke track  waren komen die vocals uit ?
|
|
|
|
19 januari 2004, 22:10
|
|
|
funky lid
|
agressor> draai maar
misch> Fase verschuiving is wellicht het phaser effect op de "gitaartjes" deze verschilt namelijk van links en rechts?
Zangeres is een meisje uit canada dat ik op de een of andere manier heb gevonden en die schrijft en zingt track voor me in (deze was niet echt gezongen nee)
|
|
|
|
19 januari 2004, 22:44
|
|
|
Vintage lid
|
Pjotr goeie track  het fluisteren in de break bevalt me wel, maar ik vin de vocal idd op sommige momenten wat onverstaanbaar. Mag ik je een wat brutaal advies geven ? Kraak me niet gelijk af hoor, maar ik vin je producer alias niet de kwaliteit in je tracks weergeven.. Je verdient een betere nick man!
Grtz Mike
|
|
|
|
19 januari 2004, 23:29
|
|
|
Shauna
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Funkadelic
Pjotr goeie track het fluisteren in de break bevalt me wel, maar ik vin de vocal idd op sommige momenten wat onverstaanbaar. Mag ik je een wat brutaal advies geven ? Kraak me niet gelijk af hoor, maar ik vin je producer alias niet de kwaliteit in je tracks weergeven.. Je verdient een betere nick man!
Grtz Mike
|
Heet liever Pjotr en lever goede tracks af,dan tiesto en bagger.  Grapje natuurlijk maar toch...of funkadelic
Waarom staan er zoveel N.modulars te koop?
|
|
|
|
19 januari 2004, 23:59
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door justin
Heet liever Pjotr en lever goede tracks af,dan tiesto en bagger. Grapje natuurlijk maar toch...of funkadelic
|
je leest niet goed  , ik zeg dat dit soort muziek (kwaliteit) een betere naam verdient IMO, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|