2 januari 2004, 16:31
|
|
|
Fortune favors the bold
|
Dank je! Ik had m'n externe ASIO geluidskaart geprobeerd en dat werkte niet. Ik had niet echt zin om settings te veranderen, dus ik geloof het maar...
Ik heb m 'n stoute schoenen aangetrokken en het programma bestelt, nadat ik had besloten dat 40 euro niet zo heel veel geld is. Dus mocht het een miskoop blijken (wat ik natuurlijk niet verwacht) dan blijft de schade beperkt. Ik ben wel enorm benieuwd hoe het zal vergaan met mijn ASIO geluidskaart... Op hoop van zegen dan maar.
|
|
|
|
2 januari 2004, 17:26
|
|
|
Kebabfundamentalist
|
ah bedankt 6trak, zal dalijk eens doorkijken
|
|
|
|
2 januari 2004, 17:36
|
|
|
Broken Spare Part
|
TB - End Game, compleet ft2 en beukt trommelvliesjes coldrush steelo.
|
|
|
|
22 maart 2004, 17:25
|
|
|
De Muzikale Polygamist
|
OK dan!!
Als iemand die begon met ScreamTracker3 en daarna alles deed in ImpulseTracker3 (ja...hij is dus ooit gemaakt) en inmiddels sedert jaren Cubase ... ben ik toch altijd aan de tracker blijven denken.
Het intypen van de arrangementen is altijd mijn ding geweest. Inmiddels kan ik snel programmeren wat ik wil met de muis, maar muziek maken met een muis voelt VOOR MIJ vagina.
Alle respect en zeker ook liefde voor Cubase, maar als ik hoor wat ik TOEN deed, vergeleken bij NU... ja man...Tracker is mij ding. Ik denk, na het lezen van deze topic, en het checken van de Renoise site, dat ik het aan ga schaffen.
Heeft iemand nog (nieuwe) leuke reisverhalen over de Renoise? Gebruik in combinatie met Cubase of iets? Kan dat (Rewire?)
passie of obsessie?
Passie of Obsessie?!
PASSIE of OBSESSIE?
PASSIE?!?!
OBSESSIE?!?!?!!
-----------------------
|
|
|
|
22 maart 2004, 18:33
|
|
|
Brass Intelligence
|
Ja trackers.... als doorgewinterde tracker vind ik het ook nog wel leuk om hierover mee te praten..
Ik ben ooit 10 jaar geleden begonnen met MODedit (4 sporen), daarna ScreamTracker (16 sporen!)
en toen jarenlang Impulse Tracker (64 sporen!!!) Ben nog lid geweest van tracker-groups als Blacktron & Explizit
en heb zelfs de GPNL Dance '99 gewonnen met allemaal tracks gemaakt met Impulse;
dat vond ik toch wel leuk t.o.v al die gasten met hun 'dikke' midi-setups
Het voordeel van een tracker is inderdaad de strakheid, omdat je niet met latency/quantize-issues te maken
hebt. Ook de snelheid van het tracken is geniaal als je het eenmaal doorhebt. Ik heb ooit een compo gewonnen
waar je in 15 minuten een nummer moest maken, dat lukt je met Cubase toch niet zo 1 2 3.
Maar.... de beperkingen werden voor mij op een gegeven moment te veel. Ik werk nu met Cubase SX en ik
zou nog wel eens een tracker als VST plugin willen gebruiken, maar nooit meer alleen met een
tracker willen werken. Als 'muzikant' kan ik 10x beter m'n ei kwijt in Cubase dan in Impulse.
Ben overigens wel benieuwd naar ReNoise, maar ik zal het pas gaan gebruiken als je het als plugin in
Cubase in kan laden...
GRITT / trigg --------- my music
|
22 maart 2004, 19:01
|
|
|
treksopia
|
Ik werk ook nog steeds met een tracker (Ztracker) en Renoise lijkt me wel een aardig product. Alleen kan ik op de eoa manier nooit wennen aan een interface die anders is dan die van Impulse Tracker.Wel jammer dat alle impulse tracker alikes bij versie 3 overlijden. IT3 zelf word nog steeds ontwikkeld volgens de website ( klik hier) maar ben bang dat t nooit wat word. En Ztracker3 staat ook al weer een jaar stil  .
Waarom ik dan geen gewone sequencer gebruik?? awel, ik kan maar niet aan die dingen wennen. Wat ik met ZT in 5 minuten doe daar heb ik met cubase ofzo wel een uur voor nodig. ook geen zin om het te leren.
gearlist: 2 oren
|
|
|
|
22 maart 2004, 22:45
|
|
|
Kebabfundamentalist
|
ik heb nu dus alle software van mn pc afgegooit bhealve renoise en cooleditpro, alles wat ik nodig heb voor hiphop te maken
heb onlangs ook een midiklavier aangeschaft, een evolution MK225c
er zitten draaiknoppen op, ze geven wel een of adner waarde door maar geen idee wat, het liefst zou ik hebben dat ik ermee de volumes van elke sampletrack kon doen, nu heb ik hem voor midi kanalen volgens mij goed, maaar dan heeft renoise dus geen midikanalen hehe
wie kan me helpen?!
|
|
|
|
22 maart 2004, 23:19
|
|
|
Bass Engineer
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Christov
er zitten draaiknoppen op, ze geven wel een of adner waarde door maar geen idee wat, het liefst zou ik hebben dat ik ermee de volumes van elke sampletrack kon doen, nu heb ik hem voor midi kanalen volgens mij goed, maaar dan heeft renoise dus geen midikanalen hehe
wie kan me helpen?!
|
Klik op remote mapper (rechts), daarna op de track volume slider (beneden) en draai dan de betreffende knop op je keyboard. Doe dit voor elke sample track... klaar!
|
|
|
|
22 maart 2004, 23:21
|
|
|
Kebabfundamentalist
|
BEDANKT MAN!
ga het morgen efkes proberen
onthoudt renoise dit automatisch of meot ik heirvoor een preset maken in mn klavier?
|
|
|
|
22 maart 2004, 23:29
|
|
|
Bass Engineer
|
Dit onthoudt hij, mits je de controller nummers in je klavier niet verandert natuurlijk. En Renoise onthoudt het op song basis.
|
|
|
|
22 maart 2004, 23:41
|
|
|
Kebabfundamentalist
|
dus persong moet ik het opnieuw instellen...mmm dan ga ik zegmaar een een lege songfiel maken en keiveel kanalen hehe
|
|
|
|
22 maart 2004, 23:49
|
|
|
wat kyk jy?
|
en toch blijf ik modplug tracker het meest ideaal vinden...
Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
|
|
|
|
23 maart 2004, 15:50
|
|
|
Kebabfundamentalist
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA
het werkt!
kicks he
whoehoe nu kan ik semi-jamsessies houden hehe
|
|
|
|
21 april 2004, 19:23
|
|
|
Oude thread, nieuw nieuws: MadTracker 2.5 ( http://www.madtracker.org/forum/viewtopic.php?t=628) gaat ook VST ondersteunen, en kan fungeren als ReWire synth.
Aan MadTracker 3 wordt trouwens ook nog gewerkt. Ik heb alvast een vroege beta thuisliggen, maar de prioriteit ligt momenteel bij het beta-testen van MadTracker 2.5.
Gegroet,
Inge
|
|
|
|
12 mei 2004, 14:33
|
|
|
www.cosmiq.nl
|
Er zijn kennelijk ook demosceners op dit forum aanwezig.. Koel man! Jammer dat de partijen tegenwoordig in nederland een beetje dood lopen.
Euhm, ja.. voor de rest: RENOISE ROCKS!! 'k heb op breakpoint met taktik (renoise developer) gekletst (hij zat heel toevallig naast me toen hij plots raar opkeek toen ik aan't renoizen was)-- Daar heeft hij me de nieuwe (werkende) renoise in development laten zien.
Ik ben nu sinds een jaar of twee geregistreerde gebruiker en heb er tot op heden geen moment spijt van gehad. Het enige wat er nog bij zou moeten is een sample-record functie voor het opnemen van samples van m'n hardware, plus een sysex venstertje voor het bewaren van die betreffende patch.
Voor de rest: TOP!
www.cosmictrance.tk <- voor mijn (renoise) releases en (amiga)hardware setup met commodore (sid) spul.
[Yamaha Motif XS6]·[JP-8000]·[Akai MPC-1000 128mb/2gb]·[Korg MicroKorg]·[Novation KS-rack]·[Access Virus-B]·[Machinedrum UW]·[Korg MS2000R]·[Behringer MX1604a]·[Ultracurve Pro DSP2024 & RX1604]·[Yamaha S30]·[HardSid Quattro 2x6581 - 2x8580]·[MIDI-man 4x4]·[Edirol UA25]·[Skytec tec3400]·[Renoise Full]·[Amiga500 +OctaMED3.00]
www.cosmiq.nl
|
|
|
|
13 mei 2004, 12:31
|
|
|
Guru Meditation
|
Zo...heb hem ook net aangeschaft en nu maar hopen dat ik straks m´n amiga op de stoep kan zetten en hem uit kan zwaaien als hij met het grofvuil meegaat naar z´n laatste track....
Gisteren even de demo geprobeert eveneens als modplug en ztracker en moet zeggen dat ik over renoise het meest te spreken was...een heleboel opties/mogelijkheden en een ´scene´ die nog wel leeft (voor regelmatige updates) ...kortom daar heb ik wel 47 eurie voor over,tenslotte ben ik een trackveteraan...
Het enige wat mij een beetje teleurstelde aan de ´trial´ was de ongelofelijke latency (maar dat is nu weg met ASIO support...ik ben wat dat betreft erg verwend met m´n creamware) en het finetunen van samples lukte mij ook niet of klonk ontzettend slecht,verder uitstekende layout,mooie effectjes en goeie midi support (op sysex na)
Vanavond is ff kijken of het nu nog beter klinkt/gaat/lukt met de geregistreerde versie...dan zeg ik behalve dààààààg tegen mijn amiga hetzelfde tegen Cubase SX/Sonar3/logic/Fruity Loops en mischien zelfs...Buzz
TOP TRACKER !!!
|
|
|
|
13 mei 2004, 12:44
|
|
|
www.cosmiq.nl
|
Dáág zeggen tegen je amiga!?? *snik*
Renoise is inderdaad een geweldige tracker en zal het gebruik van sonar, logic, cakewalk enzo overbodig maken,, maar toch is er één ding wat die amiga voor mij ultiem maakt en dat is het feit dat dat apparaat geen voeding heeft en dus ultra-low-noise (alleen het klikken van de DF1: en DF2: drive) is. Bovendien heb ik daarbij een (midi)-tracker, octamed 3.00, en die is toch wel efkes vet!!
Meestal ga ik in silence (amiga) samples bouwen met synths. Als ik dat beu ben dan zet ik m'n ruisende PC aan en neem ik een aantal varianten van één patch op in soundforge, plaats alle wavs in een dirretje en start renoise! Zo behoud ik wel de flexibiliteit van samples (trackeffects, adsr / filter- envelopes, enzo) en dan is het gewoon lekker prutsen!!
Dus ben nou slim en hou je amigaatje.. Mocht je 'm écht kwijt willen dan kom ik 'm wel ophalen!
[Yamaha Motif XS6]·[JP-8000]·[Akai MPC-1000 128mb/2gb]·[Korg MicroKorg]·[Novation KS-rack]·[Access Virus-B]·[Machinedrum UW]·[Korg MS2000R]·[Behringer MX1604a]·[Ultracurve Pro DSP2024 & RX1604]·[Yamaha S30]·[HardSid Quattro 2x6581 - 2x8580]·[MIDI-man 4x4]·[Edirol UA25]·[Skytec tec3400]·[Renoise Full]·[Amiga500 +OctaMED3.00]
www.cosmiq.nl
|
|
|
|
13 mei 2004, 13:48
|
|
|
Fortune favors the bold
|
Mijn Amiga blijft hier lekker staan. Werkt toch nog net iets makkelijker. Ik maak m'n tracks in Octamed (heeft qua interface nog steeds voordelen boven Renoise), zet ze met med2xm om naar XM (fasttracker) en laad ze vervolgens in Renoise om daar nog wat te doen met bijvoorbeeld vsti's. Dat werkt prima, tot nu toe.
|
|
|
|
13 mei 2004, 13:57
|
|
|
www.cosmiq.nl
|
Wat voor amiga heb je? Ik gebruik een 500/4mb en 500+/2mb
Volgens mij is dat niet voldoende voor een nieuwe versie van octamed, wel?
www.cosmiq.nl
|
|
|
|
13 mei 2004, 14:01
|
|
|
Guru Meditation
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door cosmiq
Dáág zeggen tegen je amiga!?? *snik*
Renoise is inderdaad een geweldige tracker en zal het gebruik van sonar, logic, cakewalk enzo overbodig maken,, maar toch is er één ding wat die amiga voor mij ultiem maakt en dat is het feit dat dat apparaat geen voeding heeft en dus ultra-low-noise (alleen het klikken van de DF1: en DF2: drive) is. Bovendien heb ik daarbij een (midi)-tracker, octamed 3.00, en die is toch wel efkes vet!!
Meestal ga ik in silence (amiga) samples bouwen met synths. Als ik dat beu ben dan zet ik m'n ruisende PC aan en neem ik een aantal varianten van één patch op in soundforge, plaats alle wavs in een dirretje en start renoise! Zo behoud ik wel de flexibiliteit van samples (trackeffects, adsr / filter- envelopes, enzo) en dan is het gewoon lekker prutsen!!
Dus ben nou slim en hou je amigaatje.. Mocht je 'm écht kwijt willen dan kom ik 'm wel ophalen!
|
Even terugkomend op jouw ´ultra-low-noise´ ...heb je het nou over de output vd amiga of het geluid van een amiga in de omgeving...?
Als het dat eerste is snap ik em niet,want met elke amiga die ik heb gehad zit een ultra-low-vervelende-brom in (zet er maar eens een distortion op dan heb je al een generator zonder dat je dat wil  ) en gelukkig heb ik alleen een DF0: waar Octamed 4.01 (geloof ik) inzit dus qua omgeving is het idd.wel prettig ten opzichte van een laagvliegende pc,
maar ik maak ook meestal met koptelefoon op muziek dus zoveel last heb ik daar niet van,
Verder heb je wel gelijk....Ik heb zoveel .mods en .meds gemaakt en die staan allemaal op diskettes (1,5 bak vol)...wil ik die allemaal gaan converten naar pc heb ik een maand vakantie nodig
Ik denk wel dat ik een frisse install Windows doe op m´n pc en er alleen Creamware Scope/renoise/wavelab en een handje vol vst/i´s op zet en hoop echt straks m´n Amiga niet meer nodig te hebben
Maar dan laat ik het je weten
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|