9 maart 2004, 23:12
|
|
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Errol
Overigens raad ik jullie aan om sowieso Michael heel serieus te nemen als het gaat om mixen.
King of the mix zou ik zo zeggen.
Kun je echt wat van leren. Althans ik in ieder geval wel.
|
Ik verbaas me iedere keer als ik het nummer 'heal the world' hoor.
Heb het nooit echt goed beluisterd, maar iedere keer als het woordje world voorbij komt op de radio lijkt het alsof een compressor het compleet wegduwd.
Misschien toch maar eens dat nummer goed beluisteren, maar op de radio begin ik me er echt over te verbazen..dat kunnen ze toch nooit over het hoofd gezien hebben...
www.downside.nl | www.profools.nl
|
|
|
|
9 maart 2004, 23:31
|
|
|
Vintage lid
|
Die mixer engineer doet nu vast bodemonderzoek in de Hudson rivier met betonnen schoentjes.
Maar vind Music van Madonna ook een mooi voorbeeld van de lage bas.
|
|
|
|
9 maart 2004, 23:43
|
|
|
ben effe de naam kwijt van het nummer van yello...maar wel bekend als...ooohhyeaahh....chickacikaaaaa....
voor in die tijd super geproduceerd
|
|
|
|
9 maart 2004, 23:45
|
|
|
The race?
|
|
|
|
7 september 2005, 12:49
|
|
|
Let's do the milkshake
|
Nu lees ik in interface een artikel over Bass drums en subbass met layering om een vette kick te krijgen.
Subbass volgens dat artikel tussen 20 en 80 HZ en normale bassdrum van 80 of 200Hz of zoiets.
Nu heb ik ooit ergens gelezen dat je de bij de bass er een lowcut filer op moet zetten rond de 70 Hz.
Dan filter je toch de subbass er weer uit?
Of bedoelde men de bassline en niet de bassdrum? Ik heb het idee dat ik deze 2 nu door elkaar aan het halen ben.
Gear: GEM Promega 2, Alesis ION, Moog Liitle Phatty, Roland U-220 + all soundcards, Yamaha TX7, M-Audio Projectmix, I Mac, Protools M-powered, Sonar homestudio 7, Soundforge 9, DBX 266XL, Behringer 2024P,Behringer V-Virb, , M-Audio Axiom 49 PRO MIDI Keyboard ,AKAI MPD16. Behhringer PX2000.
|
|
|
|
7 september 2005, 13:19
|
|
|
nautica
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door maxdox
*kick*
@keesverkerk --> dus jij bevestigd het verhaal dat een subbass niet louter veel lage sinussen zijn? Mijn ervaring is ook dat wanneer ik een lage sinus in de mix zou gooien, dit vooral headroom slokt en geen echt diep blaas gevoel geeft...
Dus ik vraag me eigelijk nog steeds af of het een goed idee is om uitsluitend een "droge" lage sinus in de mix te gooien om die bass te krijgen die het in veel producties laat "blazen".... en zoniet, wat dan wél een goede manier is...
@madr --> nou, hoe vind je het verschil tussen gecompresste en niet compresste geluid?
|
volgens mij hoor ik toch de make up gain het meeste .. maar dik kliinkt het wel !
en om nog effe terug te komen op behringer spul ..
Een compressor zorgt voor minder dynamiek .. als je hem zwaar zet (1:20 met een treshold van -20 db) blijft er van het laag weinig over ( dat noemen ze plat compressen .. dan is er geen dynamische/punchy bas meer )
Elke compressor zorgt dus voor minder bas .. niet alleen de behringers
wat ik vervelend vond van de behringer is dat het hoog raar gaat doen als je gaat compressen
en als er iets is wat niet mag gebeuren is dat ie het hoog gaat vernagelen ..
( ik snap ook niet wrm je bj een eerder antwoord spreekt van het bass vernagelen bij behringer .. het is juist andersom volgens mij ) behringers zijn dus prima om laag mee te compressen zonder veel poespas ..
En om nou terug te komen op je audio stukje .. daar hoor dus beduidend meer dan alleen compressie ..
ik zou nog eerder zeggen dat er een eq voor de compressor zit .. maar ik ken die la's niet ..
Het zal wel te maken hebben met het side chainen waar je een filter gebruikt ..
Ghetto Love !
|
|
|
|
7 september 2005, 13:41
|
|
|
8 bit is de shit!
|
Kijk eens naar Mda's SubSynth... kost niets, kun je hele leuke dingen mee doen, zoals harmonischen toevoegen of een pure sinus triggeren. Pas wel op voor je oren en je speakers, want voor je het weet is een van beide sets naar de kl#te met deze plugin
"So the important thing to remember is: it IS possible to record a piece of music without an organ on it. But it won't be as good." - Blodwyn P. Teabag
Evilcat
|
|
|
|
7 september 2005, 13:51
|
|
|
Ik gebruik sporadisch nog mijn S760 sampler van Roland, daarbij zat toen ik h'm kocht een CDrom met enkel samples van drum -en persussiegeluiden (dus geen loops). DE 808 kiks daarop zijn gewoon *adembenemend*, van korte tot lange releases, van hard tot soft klinkend, echt super...
It wasn't me!
|
|
|
|
12 oktober 2009, 20:48
|
|
|
Hier is een sample van een recent Starkillers deuntje. Hoewel het niet naar mijn smaak is, ben ik wel onder de indruk van hoe de beats lekker diep klinken zonder dat mijn speakers het moeilijk krijgen. Heeft iemand een idee hoe die diepe beat/bas is gemaakt? Kick met het laag eruit gelayered met een simpele sinus zonder hoog? Ik heb het geprobeerd met een vengeance sample en een triangle uit mijn waldorf pulse, maar ben niet tevreden. Iemand met tips?
|
|
|
|
12 oktober 2009, 22:35
|
|
|
rookt niet meer!
|
Een bass-enhancer op je sublaag werkt heel fijn.
Als ik een housetrack maak dan gebruik ik (weer) hydra voor mijn sub en gebruik hier gewoon puur een sine voor zonder poespas en haal die door de bass-enhancer.
Lekker laag pitchen en pompen maar. (wel een fijn ritme aanmaken met je bas)
|
|
|
|
12 oktober 2009, 23:41
|
|
|
Maar das logisch
|
Goede kick!
"Als het theoretisch niet mogelijk is, kan het in de werkelijkheid nog wel werken."
|
|
|
|
14 oktober 2009, 09:59
|
|
|
Dank voor de tips. Op een of andere manier slaag ik er niet goed genoeg in een energieke bassdrum te maken dmv layeren. Het mooiste resultaat bereik ik nu met mijn 808 (bassdrum en toms), pitch die een paar tonen lager, en gebruik PSP saturator en vintagewarmer om op smaak te brengen.
|
|
|
|
14 oktober 2009, 14:14
|
|
|
Mjam...
|
Oorspronkelijk geplaatst door stekke
|
|
- Daarna begin je je ongerust te maken omdat de woofers van je speakers ook naar binnen trekken i.p.v. enkel naar buiten (in het geval van de Lassence dan wel)
|
Je woofers van je speakers trekken normaal altijd naar binnen EN naar buiten.
Dus ik zou je op dit punt maar niet ongerust maken!
|
|
|
|
14 oktober 2009, 18:50
|
|
|
Vintage lid
|
simpel
rob papen zn nieuwe vst subboombass heetie geloof ik
|
|
|
|
14 oktober 2009, 19:37
|
|
|
lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Subgroover
|
Je woofers van je speakers trekken normaal altijd naar binnen EN naar buiten.
Dus ik zou je op dit punt maar niet ongerust maken!
|
... Tenzij de bias van je sample grotendeels maar aan één kant van de nullijn zit. (maar inderdaad, normaal gesproken komt dit niet echt voor  )
@ MATT: dat starkillers snipje klinkt inderdaad erg lekker. Hard, vol en strak in het laag. Lijkt inderdaad een losse scherpe attack te zijn met een losse tail (808 of sinus uit synth) die in dit voorbeeld ook nog eens elke 7e tel een keer extra wordt getriggerd op de downbeat. Misschien de kick en losse tail samen door een buscompressor halen om ze meer één geheel te maken.
Zal hier zelf ook eens mee gaan experimenteren als ik er meer tijd voor heb...
.
|
|
|
|
15 oktober 2009, 10:59
|
|
|
Ik gebruik vaak een sinusgolf licht gemixt met een zaagtand om wat extra 'presence' te creëren. Dan filter ik alles boven de 150Hz weg, en onder de 60Hz.
Vaak sidechain ik hem nog even met de release redelijk kort omdat hij anders te veel wegdrukt (gebruik de kick als trigger).
Dan gebruik ik de subbass ook nog als trigger op de midbass, zodat hij wat meer ruimte krijgt.
Misschien nog een klein bitcrushertje of distortion overheen en klaar is Kees!
|
|
|
|
15 oktober 2009, 11:08
|
|
|
rookt niet meer!
|
Oorspronkelijk geplaatst door Hans-R
|
|
Dan filter ik alles boven de 150Hz weg, en onder de 60Hz.
|
Waarom?
Bij m'n housetracks geven die frequenties rond de 40-50 Hz dat lekkere zware gevoel! Die bas die je in je maag voelt, en dat lijkt me toch wel even de bedoeling 
met een bass enhancer zorg je er ook voor dat de bass op wat mindere geluidsboxen te horen is (alleen niet te voelen).
Soms werkt een stereoprocessor ook fijn op je lage tonen, als het genre het toelaat.
|
|
|
|
15 oktober 2009, 18:31
|
|
|
Met de tips in deze draad ben ik aardig opgeschoten. Uit operator (ableton) krijg ik nu best wel woedende techno bassen. Veel dank!
|
|
|
|
16 oktober 2009, 10:27
|
|
|
Maar das logisch
|
"Als het theoretisch niet mogelijk is, kan het in de werkelijkheid nog wel werken."
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|