Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19 september 2003, 22:59   #1
Breed
Bass Engineer

Breed's schermafbeelding

Simpele sequencer [software] om met Ableton mee te laten lopen
We gaan volgende maand weer optreden [Electro in Wageningen], wederom met Ableton. Alleen zou ik willen weten of er een goed, *stabiel* stukje software is wat we mee kunnen laten draaien op de laptop om midi uit te zenden naar een JP8000. Een beetje lichtgewicht waar je simpel 1 tot 8 bars kan sequencen om mee te laten loopen (ik vind het echt zout dat zo'n duur programma als Ableton geen midi uit kan zenden].

We gaan daarna waarschijnlijk een MPC1000 kopen, kan niet wachten tot die uit is!

The Future of Bass.
Te koop: MOTU Traveler MK3
Breed is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 11:34   #2
BDeep
lijkt nergens op

BDeep's schermafbeelding

Tis idd zuur dat Live niet een paar simpele midi nootjes kan versturen. En een klein sequencer progje zou ik zo niet weten, het enige wat me te binnen schiet is ProTools Free, dat kan vast wel syncen en midi zenden en... is Gratis!!! Maar goed, of het werkt weet ik niet, en kan me voorstellen dat je iets compacters zoekt, succes ermee. http://www.digidesign.com/ptfree/

Gear! JX8P, SH-101, a-juno-1, S5000, AN1x, MX1602A, Nanoverb, MCV4, MT4, Logic
BDeep is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 11:41   #3
donbrasco
qlickt

donbrasco's schermafbeelding

Re: Simpele sequencer [software] om met Ableton mee te laten lopen

Citaat:
Origineel geplaatst door Breed
We gaan volgende maand weer optreden [Electro in Wageningen],
Unitas?? Wanneer.. ik kom ! Is dat die ACID-nacht?

Is seq-303 van technotoys niets? Kan je allemaal leuke sequences maken en met 1 druk op de knop wisselen..
donbrasco is offline   Met citaat reageren
Oud 20 september 2003, 13:05   #4
Breed
Bass Engineer

Breed's schermafbeelding

O ja, Seq-303 is wel een goeie, die had ik wel eens gedownload. Ik zal even kijken of dat gaat werken.

De Acid avond is *vanavond*! Een vriendin van me moet dan draaien, we gaan er met zijn 10en naar toe, dus dan ben ik er ook! Het zusje van een vriend zit bij Unitas, vandaar dat we relaxed deze gigs konden regelen. Als je me wilt spotten, ik ben die indo in het rood.

De Electro avond is 18 oktober. We hebben alleen nu te veel snelle electrostep Drum & Bass nummers maar we zijn bezig wat langzamer spul af te maken.

<---- waarom werkt deze smiley niet?

The Future of Bass.
Oud 15 oktober 2003, 20:40   #5
Breed
Bass Engineer

Breed's schermafbeelding

Als ik Ableton sync met Seq-303 gaan ze allebei skippen als ik ook maar iets doe. We gebruiken verder Midi Yoke voor de sync. Zonder de sync met Seq-303 draait Ableton stabiel. We hebben ook geprobeerd Ableton aan Renoise te syncen, dat werkte ook niet. Nog andere ideeen hoe we dit kunnen fixen?

The Future of Bass.
Reageren

Synthforum » Synth Software » Sequencing

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten