Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20 juli 2003, 21:15   #1
gemmetje
de ideale schoonzoon

gemmetje's schermafbeelding

Hammond New B3
Hammond (tegenwoordig onderdeel van Suzuki) heeft de B3 opnieuw uitgebracht.
Zowel het uiterlijk als de sound zijn identiek aan het origineel.
De geluidopwekking gaat met 96 digitale toonwielen.

http://users.belgacombusiness.net/hammond/bnl-frm1.htm
Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  newb3-02.jpg‎
Bekeken: 17901
Grootte:  19,1 KB
ID: 3205  
gemmetje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2003, 21:54   #2
fatclap
Uw advertentie hier?

fatclap's schermafbeelding

werd ook wel een keertje tijd dat ze weer eens goede instrumenten gingen maken.
ik zal eens zien of ik wat ruimte in m'n huis kan maken...
misschien m'n bed er maar eruit gooien dan.
fatclap is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2003, 22:13   #3
fuse
Vintage lid

fuse's schermafbeelding

Slaap jij dan?

(sjeses wat een mietje)

Maar wat zijn nou weer digitale toonwielen. :confused:

Als ik het zo goed lees eigenlijk een soort VA manier om 96 VCO's te gebruiken en die via die Hammond manier via de toetsen aanspreken.

Voordeel is dat zoiets niet zo snel slijt als die toonwielen en veel minder onderhoud vergt. Of het nou net zo klinkt als het orgineel zal menig purist wel niet uit komen maar het lijkt me een gaaf ding. Ook al is hij 132 kilo (!).
fuse is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2003, 23:01   #4
Synthesist
Nörd

Synthesist's schermafbeelding

Is dit nieuws nou al een paar maanden oud of ligt het aan mij?
Synthesist is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2003, 23:45   #5
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Je zou dan toch denken dat ze een hoop van die afgrijselijk lomp-uitziende omkasting lichter zouden maken en stroomlijnen... of moet ik een B3 gewoon als concertvleugel zien? Loeizwaar, afgrijselijk lomp, maar dan heb je ook wat?

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 08:07   #6
SaintEric
niet heilig, maar toch...

SaintEric's schermafbeelding

Citaat:

Rick van der Linden toert er al een tijdje mee rond. Hij had 'em van de Frankfurter Messe meegesleept.

ARPidiot
Oud 21 juli 2003, 08:42   #7
Jeroen
Jazzy lid

Jeroen's schermafbeelding

Dit ding is al iets van een half jaar op de markt, kost ongeveer 20.000 dollar....

Grtz,
Jeroen

Gear: 10 vingers!
Jeroen is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 09:44   #8
gemmetje
de ideale schoonzoon

Citaat:
Nee, zal wel aan mij liggen, ben niet zo bij de tijd, maar voor mij was het groot nieuws.

In de SOS van deze maand staat een review van deze bak, en zij vinden hem exact hetzelfde klinken als het origineel. Wel jammer is dat de toonopwekking alleen via de toetsen gaat: het ding heeft alleen een midi-uit. Hoewel het instrument zo on-practisch is als de pest, is het wel een goed voorbeeld van het opnieuw uitbrengen van een instrument met dezelfde sound en interface, maar met nieuwe techniek. (zie draadje van bambam)
http://www.synthforum.nl/forums/show...light=verleden

De prijs van het "vernieuwen" van oude gear is in dit geval wel errug hoog.....
20.000 dollar, 15.000 pond (volgens SOS), wat het ook moge zijn in Euri, het is gewoon TE DUUR !!
Zeker als je het afzet tegen andere gear die je voor dat geld kan kopen en de mogelijkheden van die dingen.
Oud 21 juli 2003, 11:21   #9
spriet2000

spriet2000's schermafbeelding

gottomma man, zit ik hier bij de orgel club?!?! Wat een foei lelijk ding man!!! Mag deze van de startpagina af???
spriet2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 11:56   #10
shappy1010

shappy1010's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door spriet2000
gottomma man, zit ik hier bij de orgel club?!?! Wat een foei lelijk ding man!!! Mag deze van de startpagina af???
Inderdaad, stef meeder eat your heart out.
shappy1010 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 12:00   #11
King of Snake
Dirty

King of Snake's schermafbeelding

idd! We zijn toch een synthforum??

Koop dan gewoon een Pulsar met de B-2003 erop. Of een NOAH. Vééééééél meer waar voor je geld. (maar ja dit is denk ik "preaching to the converted" )

Gear List:
AMD64 3200 PC, Creamware Pulsar I, Pulsar II, Powersampler, Cubase SL3, Nord Rack 2, Fender Telecaster, Vifa Impuls speakers, Ableton Live 6, Faderfox LV1 en een hele zooi plugins.

King of Snake is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 12:14   #12
gemmetje
de ideale schoonzoon

Jaaaa, laten we van dit draadje ook maar weer eens een "echt" vs "namaak" discussie maken.
Sorry hoor, ik geef jullie groot gelijk als je zegt dat je met een fatsoenlijke synth ook dergelijke sounds kan maken, met meer mogelijkheden en voor minder geld, maar ik krijg toch nog steeds een natte broek als ik een echte hammond hoor gillen. (en ik denk velen met mij)
Oud 21 juli 2003, 13:04   #13
Jeroen
Jazzy lid

Precies, ik heb nog geen synth gehoord die dit benaderd (en dan tel ik de Hammond klonen niet mee want dat zijn geen synths), ook de Kurzweil in KB3 mode...

Grtz,
Jeroen

Oud 21 juli 2003, 13:55   #14
shappy1010

shappy1010's schermafbeelding

Zo´n NOAH kost 2000 dollar, dat is een hele berg geld voor een orgelsoundje.

Hier is nog een discussie voor jullie:
Ik vind het allemaal wel grappig hoor, die vele dure plug ins of hardware alleen gemaakt om een specifieke sound na te bootsen, vraag is of de consument daar nu echt wat aan heeft. en ik bedoel dan de mensen die je cd´s kopen of naar een optreden van je gaan. Een goeie piano kan ik wel inkomen, maar de meeste preset orgels op de laatste generatie triton en Yamahas bv. klinken al zo goed dat de meeste van mijn vrienden het verschil niet zouden horen met zo´n dure plug-in. In de studio? Misschien. Maar er zijn hele grote hits gemaakt waarin de meest simpele piano, orgel etc. samples te horen zijn, sterker nog, vaak kiest men voor wat minder sware sounds omdat anders de dynamiek teveel overheerst. En in het geweld van een optreden hoor je dat verschil al helemaal niet meer..
shappy1010 is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 14:29   #15
King of Snake
Dirty

Citaat:
Zo´n NOAH kost 2000 dollar, dat is een hele berg geld voor een orgelsoundje.
Um, deze hammond kost anders 20.000 dollar. Scheelt even een nulletje. En dan is de B-2003 bij de NOAH nog maar één van de vele meegeleverde plugins. Natuurlijk bedoel ik niet dat je zo'n ding alléén voor een orgelsound zou moeten kopen, maar als je dan toch per se die sound wilt, dan zijn er toch betere alternatieven dan een 20.000 dollar kostend monster als dit

Gear List:
AMD64 3200 PC, Creamware Pulsar I, Pulsar II, Powersampler, Cubase SL3, Nord Rack 2, Fender Telecaster, Vifa Impuls speakers, Ableton Live 6, Faderfox LV1 en een hele zooi plugins.

Oud 21 juli 2003, 14:48   #16
gemmetje
de ideale schoonzoon

Citaat:
een 20.000 dollar kostend monster als dit
Klopt helemaal, hier hebben we het over een MONSTER en niet over een multifuncti 2HE apparaatje met gekopieerde soundjes die Hammond verzonnen heeft. Niet om soft-synths af te zeiken, ze zijn zeker nuttig (gebruik zelf ook wel es wat...), maar dit is gewoon HET origineel.
We gebruiken hier toch ook allemaal een kastje met knopjes om drummetjes te fabrieken, terwijl een dikke TAMA met een mic-je in de bassdrum veel vetter klinkt ?
Misschien een vergelijking die kant nog wal raakt, maar zet maar eens een drumstel neer waar je net zoveel sounds uithaalt als uit de gemiddelde drumcomp.
Oud 21 juli 2003, 14:55   #17
SaintEric
niet heilig, maar toch...

SaintEric's schermafbeelding

Citaat:
maar zet maar eens een drumstel neer waar je net zoveel sounds uithaalt als uit de gemiddelde drumcomp.
Haha dan is het podium te klein, wat denk je dat er voor een orchestral hitje nodig is...

Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, het zit'm in de nuances die niet in een paar honderd stapjes te vangen zijn...

ARPidiot
Oud 21 juli 2003, 16:21   #18
King of Snake
Dirty

Citaat:
Klopt helemaal, hier hebben we het over een MONSTER en niet over een multifuncti 2HE apparaatje met gekopieerde soundjes die Hammond verzonnen heeft. Niet om soft-synths af te zeiken, ze zijn zeker nuttig (gebruik zelf ook wel es wat...), maar dit is gewoon HET origineel.
sorry hoor maar nee, dat is het dus niet. Dit is een nieuw uitgebrachte versie en niet het origineel. Met monster bedoelde ik meer monsterlijk, maar dat had je waarschijnlijk zelf al begrepen. Wie het allemaal verzonnen heeft is irrelevant, net zoals je vergelijking van een drumstel en een drumcomputer.

Kijk als het ding nou 2000 Euro kosste, dan kan ik me nog voorstellen dat één of andere vintage freak graag het origineel koopt (of zelfs zoals in dit geval een re-release), maar voor $20.000 moet je toch wel flink raar in je hoofd zijn om dit te kopen i.p.v. een plugin die voor 99% hetzelfde klinkt.

Gear List:

Oud 21 juli 2003, 17:57   #19
Zoidsity
If you say so...

Zoidsity's schermafbeelding

DAMN! Toen ik de titel las dacht ik gelijk aan een klein 'tabletop'-ding of een 19" versie en ach een lekker Hammondje in je rack (of op je burootje erbij..) is nooit weg...
Hmm, ik twijfel nu toch wel.. (en niet alleen over de afmetingen!! )

Thirty thousand feet above the earth, it's a beautiful thing..

I just like to sit in the dark and watch all the pretty lights blink and glow..

Citaat:
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
Zoidsity is offline   Met citaat reageren
Oud 21 juli 2003, 18:14   #20
Jeroen
Jazzy lid

Er zijn al genoeg ' groten' die deze hebben. Is een stuk lichter dan het origineel, en vergt geen onderhoud. Het origineel moet jaarlijks geolied worden enzo. Een goede B3 (de echte) doet trouwens ook al gauw richting de 10.000 euri...

Grtz,
Jeroen

Reageren

Synthforum » Algemeen » Nieuws

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten