3 juli 2003, 14:38
|
|
|
Leipste Lid!
|
MC-505 voor EC 505
Ja nieuwstaat, wat kan ik zeggen.. het is een leuke drummodule maar er zijn mensen die er vast veel meer mee doen
505 euro is vaste prijs, hij is alsnieuw, zelfs de doos is nog als nieuw... heeft geen haast, kan vanaf volgende week pas opgehaald worden wegens omstandigheden.
ruilen geen interesse, of het moet een virus C zjin zonder dat ik bij leg
Groets..
Cor
|
|
|
|
4 juli 2003, 11:23
|
|
|
Leipste Lid!
|
misschien is de prijs te laag?
Mensen kom op maak me los
Laatst gewijzigd door ><i; 5 juli 2003 om 04:01
|
|
|
|
5 juli 2003, 04:27
|
|
|
Leipste Lid!
|
*schop*
 kuch
|
|
|
|
6 juli 2003, 12:52
|
|
|
Leipste Lid!
|
Blijft een mooi ding he
Koop hem!
|
|
|
|
6 juli 2003, 14:29
|
|
|
out in the fields
|
Re: MC-505 voor EC 505
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door ><i
... heeft geen haast
|
Geen haast hé maar welke elke dag schoppen!
Die 505 is een ondergewaardeerde machien; check at home with the MC505
"Er is niets mooier dan mensen overtuigen van jouw muzieksmaak. Het is een roeping." - Arjen Grolleman - 1972-2010
|
|
|
|
6 juli 2003, 14:41
|
|
|
Leipste Lid!
|
Dit is een supersnelle marktplaats ;)
Vandaar he!...
|
|
|
|
6 juli 2003, 14:42
|
|
|
ex nihilo creatum ens
|
beste xi, doe eens een efforreke, 
waarom zou ik een mc 505 verkiezen boven een
korg electribe ae1 bijvoorbeeld?
gebruiksgemak? geluiden? editbaarheid van de geluiden?
effecten on board?
hmm, de meeste van die dingen zijn natuurlijk op het net te vinden,
maar geef eens jouw MENING
groetjes,
cloudman
|
|
|
|
6 juli 2003, 15:03
|
|
|
Leipste Lid!
|
Als je snel wat rocksolid drums wilt programmeren is de mc505 echt een lekkere bak. met 4 mono out;s voor je drums en 1 stereo uit voor de synthgeluiden. Die zijn heel erg bruikbaar. Zitten goede geluiden in de presets en je kan ze heel erg goed en snel zelf patchen, met behulp van de draaiknoppen en de adsr. Verwacht geen superheftige Jupiter 8 leads, maar goede pad's, leads en bassen komen er zeker uit... Feitelijk is het gewoon een JV1080 met custom techno bord. En een waslijst goede drumsamples
De ea1 is voornamelijk voor het programmeren van (dunne) synths en de ER voor wat meer afwijkende drumgeluiden. De MC505 kan gewoon een sterke basis geven voor een track. Klinkt heel goed.
Ik doe hem weg omdat ik hem alleen als module gebruik.. Dat is wat zonde. Ik gebruik de RPS niet en de Arpeg niet. En de FX ook niet...
Daarnaast vind ik de EA/ER te klein, voelt niet echt supersolide aan. En heeft me niet kunnen overtuigen in klank. De editbaarheid van de geluiden in de MC505 is heel goed, je kan de drumkits perfect editten, per note (drumsample) en opslaan met eigen filtereigenschappen en fx settings.
De fx onboard zijn sterk. Maar, zoals ik al zij, gebruik ik ze niet omdat ik hem voor drums gebruik als module.
De routing van de geluiden en fx is ook goed geregeld. De partmixer werkt goed en fijn. Gebruiksgemak is groot mijn inziens.
Sja daarom dus deze en geen ea
|
|
|
|
6 juli 2003, 21:15
|
|
|
ex nihilo creatum ens
|
oke, dit klinkt al meer overtuigend...
of eigenlijk klinkt het alsof ik beiden beter zou aanschaffen ;-)
ik las vaak op het net dat de klanken zo knudde zijn en dat hij beter dient voor sequencing?
de rm1x daarnaast kon meer, maar de klanken waren nog slechter...
hoe zit het nu eigenlijk met de klanken van die mc 505?
naar het schijnt steekt roland daar wel een aantal drumsamples in van de tr reeks,
wat lekker klinkt natuurlijk. maar de rest?
in ieder geval al leuk dat ze mooi te patchen zijn en zo...
kijk, er is bijna niemand die reageert, en ik ben nu al een tijdje op zoek naar een
"beginners grooveboxdingetje",
maar niet iets wat ik later uit frustratie weggooi omdat hij te slecht is, maar iets waar ik nu
plezier aan kan beleven, en later als ik rijk ben (ahum) en die dingen helemaal onder de knie heb,
toch nog kan blijven gebruiken omdat ze nog steeds de moeite zijn.
en ik denk, als je mij kunt overtuigen, dat de meesten die deze thread komen bekijken misschien wel
kunt overtuigen... (wat je uiteindelijke doel ten goede komt: verkopen  )
|
|
|
|
6 juli 2003, 21:26
|
|
|
Totally addicted to bass
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door cloudman
beste xi, doe eens een efforreke, 
waarom zou ik een mc 505 verkiezen boven een
korg electribe ae1 bijvoorbeeld?
gebruiksgemak? geluiden? editbaarheid van de geluiden?
effecten on board?
hmm, de meeste van die dingen zijn natuurlijk op het net te vinden,
maar geef eens jouw MENING 
groetjes,
cloudman
|
Je kan de Electribes van korg niet echt vergelijken met de MC505. De electribjes zijn VA's de MC505 is zoals ><i als zegt op de JV engine gebaseerd. En de MC505 kan je meer zien als een workstation. De electribe Er-1 is een Drumsynth (met sequencer ala TRx0x) en de Ea-1 is een Monofone synth in 2voud (met sequencer ala tb303).
Als je zoekt naar een "beginners grooveboxdingetje", is een MC505 een goede keuze! ik heb zelf dan de mc303 (helaas met andere synth engine), en de sequencer rules echt! Ik denk dat de combinatie van een goede sequencer en goede geluiden een goede "beginners grooveboxdingetje" vormt!
|
|
|
|
6 juli 2003, 21:33
|
|
|
Leipste Lid!
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door cloudman
oke, dit klinkt al meer overtuigend...
of eigenlijk klinkt het alsof ik beiden beter zou aanschaffen ;-)
ik las vaak op het net dat de klanken zo knudde zijn en dat hij beter dient voor sequencing?
de rm1x daarnaast kon meer, maar de klanken waren nog slechter...
|
RM1x is degene met de matige geluiden, ik heb ook een RM1x gehad, sequencer is iets uitgebreider, maar vooral is de benadering anders bij yamaha dan bij roland
|
Citaat:
|
hoe zit het nu eigenlijk met de klanken van die mc 505?
naar het schijnt steekt roland daar wel een aantal drumsamples in van de tr reeks,
wat lekker klinkt natuurlijk. maar de rest?
|
Klanken in de mc505 zijn super. Gewoon topklanken, en de synthgeluiden zijn gelijk aan die van de JV-1080/2080 reeks. erg goed dus.
|
Citaat:
|
in ieder geval al leuk dat ze mooi te patchen zijn en zo...
kijk, er is bijna niemand die reageert, en ik ben nu al een tijdje op zoek naar een
"beginners grooveboxdingetje",
maar niet iets wat ik later uit frustratie weggooi omdat hij te slecht is, maar iets waar ik nu
plezier aan kan beleven, en later als ik rijk ben (ahum) en die dingen helemaal onder de knie heb,
toch nog kan blijven gebruiken omdat ze nog steeds de moeite zijn.
|
Ik begon met een MC303, toen die net nieuw, daar zaten echter grote nadelen aan. Die nadelen zijn in dit apparaat weggewerkt en je van begin tot later veel hebben aan deze. Als je de synth engine beter leert kennen zal je echte vette geluiden eruit krijgen.
Als je iets zoekt wat veel kan en goed klinkt zijn de roland MC;s een goede keuze. de interface en bediening van de mc505 ten opzichte van de MC307 is een stuk beter (zelfde geluiden) en heeft de 505 4 outputs meer. Dat is leuk als je je drums door een ander kanaal van je mengpaneel wilt gooien als de synthgeluiden (wie wil dat nou niet?).
|
Citaat:
|
en ik denk, als je mij kunt overtuigen, dat de meesten die deze thread komen bekijken misschien wel
kunt overtuigen... (wat je uiteindelijke doel ten goede komt: verkopen )
|
|
|
|
|
6 juli 2003, 21:40
|
|
|
If you say so...
|
|
Citaat:
|
Origineel geplaatst door Blinx
.."beginners grooveboxdingetje"..
|
Nounou! NIET zo min over die bak,he?! 't Is gewoon een geweldige bak voor live/studio en om andere modules mee aan te sturen! Er zijn naast de 43 "preset"-Arp-tjes ook nog 10 zelf te maken (users..) Alleen DAAR al om issie gaaf!! De geluiden kun je goed genoeg aanpassen, zodat ze toch wel weer bruikbaar worden. Ik moet zeggen dattie me na al die jaren nog niet heeft verveeld, en ik doe 'm pas weg als er OF een fatsoenlijke vervanger komt, OF dattie echt hopeloos kapot is!
Mvg. een 505-user
|
Citaat:
|
|
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
|
|
|
|
|
6 juli 2003, 21:52
|
|
|
ex nihilo creatum ens
|
sounds more and more great
ik schrik soms wel een beetje van de prijzen van synths.
maar hoe we het ook draaien of keren, het komt in elk opzicht altijd en overal steeds op hetzelfde neer:
kwaliteit betaal je.
deze mc is duurder dan een tweedehandse electribe ea1, maar zal dan ook wel meer kunnen
en zo zeker? (ja dus  )
en oke, 505 eypo's is voor een synth nu niet zo heel veel te noemen denk ik.
op dit moment deed ik alles software matig. hetgeen er uit kwam trok op niet veel
en zo geweldig veel fun aan het muziekmaken had ik ook niet
terwijl anderen die ook knudde geluidmaken toch nog de fun hebben van het draaien
aan knopjes  met dit mc'tje zou dat natuurlijk kunnen...
|
|
|
|
6 juli 2003, 22:02
|
|
|
If you say so...
|
EA-1 is alleen leuk voor ERBIJ=>alleen (freaky!) synth/bas-sounds. MC505 kan alleen=>"alle" sounds voor een nummer: drums+bass+synth+etc.
't Is maar wat je zoekt, maar IK vind de 505 een goeie keus!
 <[ Hmm, nu herinner ik me een "opmerkingen-in-verkoopthreads-thread".. 'k BEN al stil..]
|
Citaat:
|
|
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
|
|
|
|
|
6 juli 2003, 22:10
|
|
|
Leipste Lid!
|
De synth in de 505 is gewoon erg goed. De fun die je erbij krijgt is groot, knoppendraaien blijft een leuke ervaring. Ik neem dan ook een draaiknoppendoos. om toch nog te kunnen draaien. En je kan eindeloos draaien eigenlijk, mogelijkheden zijn er genoeg. Je fantasie is je grens.
|
|
|
|
6 juli 2003, 22:41
|
|
|
ex nihilo creatum ens
|
welke grens?
je hebt me interresse meer dan gewekt. ik zou die eventueel willen kopen. nu vraag ik me alleen nog af
wie ik ga overhoop knallen om aan dat geld te geraken.
de ouw vrouwtjes in mijn straat zijn dus nie meer veilig... (voor de onverbiddelijke zoener)
|
|
|
|
7 juli 2003, 21:42
|
|
|
Leipste Lid!
|
tot mijn grote spijt moet ik melden dat mijn MC505 vooralsnog niet meer te koop is... Mocht deze situatie veranderen dan zal ik jullie per direct verwittigen...
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|