Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 augustus 2012, 16:42   #1
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Dr van Lansberg's schermafbeelding

The Battle - Feedback op prijs gesteld
Waarde luisteraar,

Onder het mom "less is more" heb ik zojuist een track afgerond die ik op 7 sporen heb gemaakt, waar ik er normaal minimaal 25 nodig heb . Ik kwam een heerlijke vocal tegen van Patricia Edwards die zingt over waarschijnlijk haar ex die maar blijft zeuren. Na een beetje zoeken kwam ik ook een mannelijke vocal tegen die vertelt dat hij er zo van baalt dat zijn vriendin bij hem is weggegaan. Dus, u krijgt te horen een waar liefdesverhaal dat van twee kanten wordt belicht. Is het niet mooi?

Commentaar is wederom van harte welkom!

Wees gegroet.

"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams

Dr van Lansberg is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:01   #2
SynnyS
Groot lid

SynnyS's schermafbeelding

Wat mij opvalt:

- teveel reverb op de vocals
- drums 'te geprogrammeerd' vooral die open hihat die de hele tijd terug komt.
SynnyS is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:02   #3
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Dank voor je feedback. Dat zijn zaken die ik relatief snel en eenvoudig kan aanpassen. Ik ga ermee aan de slag!

EDIT: Bedoel je teveel reverb op beide vocals of alleen die van Patricia Edwards?

"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams

Oud 22 augustus 2012, 17:11   #4
PabloDeMode
Dove sei, amore mio?

PabloDeMode's schermafbeelding

ik vind hem erg fijn, maar de rapper mag minder reverb. De drums zijn inderdaad ietwat te "clean", maar ik moet zeggen: deze zijn alleen maar aanpassingen om details om hem optimaal te laten klinken, behalve dat het luister lekker weg, minimaal en leuk.

PS de titel is goed gekozen!

GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube

Gear: Where are the musicians?

PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
PabloDeMode is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:25   #5
MacGyverGear
onsKENTONs

MacGyverGear's schermafbeelding

Jazzy weer.. mooie akkoordjes heb je er weer ondergelegd lekker hoor!!

Die drumbeats (loops) in hiphop raps zijn vaak een stuk dynamischer.. en ook met acoustische instumenten gedaan die naast dynamisch ook heel divers van klank zijn...
Probeer eens een multi velocity hat.. een die uit meerdere samples bestaat.. of gewoon een lekkere relaxte beat van 2 maten ofzo en die een beetje verknippen

Powered by MeukijverBier®

MeukijverBier is a registered trademark of 6 trak

Check mijn remake van Bobby Thurston's "You got what it takes"

En door.. naar het volgende avontuur
MacGyverGear is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 17:32   #6
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode Bekijk bericht
ik vind hem erg fijn, maar de rapper mag minder reverb. De drums zijn inderdaad ietwat te "clean", maar ik moet zeggen: deze zijn alleen maar aanpassingen om details om hem optimaal te laten klinken, behalve dat het luister lekker weg, minimaal en leuk.

PS de titel is goed gekozen!

Beide vocals hebben inmiddels iets minder reverb gekregen, klinkt inderdaad wat beter zo. De OH's heb ik ook iets aangepast waardoor ze minder storend zijn. Thanks guys!

De titel kwam overigens vanzelf .

Oud 22 augustus 2012, 17:36   #7
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Oorspronkelijk geplaatst door MacGyverGear Bekijk bericht
Jazzy weer.. mooie akkoordjes heb je er weer ondergelegd lekker hoor!!

Die drumbeats (loops) in hiphop raps zijn vaak een stuk dynamischer.. en ook met acoustische instumenten gedaan die naast dynamisch ook heel divers van klank zijn...
Probeer eens een multi velocity hat.. een die uit meerdere samples bestaat.. of gewoon een lekkere relaxte beat van 2 maten ofzo en die een beetje verknippen
Dank weer eens MacGyver! Ik deel je mening helemaal (net als die van SynnyS en Pablo) dat de drums niet spannend genog zijn voor een hiphop track. Het probleem is echter dat ik nauwelijks naar hiphop luister en ik zodoende een heel beperkt referentiekader heb. Weet je, ik noem het geen hiphop, maar laidbackhop. Probleem opgelost . Zonder gekheid, die hele drumtrack ga ik over een tijdje nog eens naar kijken als ik er wat meer kaas van gegeten heb.

Overigens is die hat al multilayered. In de nieuwe versie hoor je dat wat meer omdat ik iets met de velocity heb gespeeld.

Laatst gewijzigd door Dr van Lansberg; 22 augustus 2012 om 17:56
Oud 22 augustus 2012, 17:41   #8
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Upload is .... NU afgerond

Oud 22 augustus 2012, 19:29   #9
PabloDeMode
Dove sei, amore mio?

PabloDeMode's schermafbeelding

Het klinkt veel beter!!! Congratz

GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube

Gear: Where are the musicians?

PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
PabloDeMode is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:00   #10
scepticist
useless electronics

scepticist's schermafbeelding

Je eerste track in mijn Synthforummapje :-)

GEARLIST: overbelast pentium IV pctje en ik..
scepticist is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:04   #11
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode Bekijk bericht
Het klinkt veel beter!!! Congratz
Thanks Pabs!

Oud 22 augustus 2012, 20:04   #12
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Oorspronkelijk geplaatst door scepticist Bekijk bericht
Je eerste track in mijn Synthforummapje :-)
Da's een prachtig compliment man! Fijn .

Oud 22 augustus 2012, 20:11   #13
scepticist
useless electronics

scepticist's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dr van Lansberg Bekijk bericht
Da's een prachtig compliment man! Fijn .
Oeps ik heb nog ff in het mapje gekeken... Maar deze stond er ook al! Nog ff naar geluisterd http://www.synthforum.nl/forums/show...ghlight=summer

GEARLIST: overbelast pentium IV pctje en ik..
scepticist is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 20:59   #14
vcovca
NOXGENUS
Moderator

vcovca's schermafbeelding

Ik zou graag een versie horen met iets minder electronisch aandoende drums.. viezere HH's enzo, wat meer een drumkit "live" gevoel.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 21:07   #15
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Oorspronkelijk geplaatst door vcovca Bekijk bericht
Ik zou graag een versie horen met iets minder electronisch aandoende drums.. viezere HH's enzo, wat meer een drumkit "live" gevoel.
Ik ben inmiddels al "way out of my comfort zone" . Voor je beeldvorming, ik vond de bassdrum al viezig genoeg...

Een vriend van mij zit op hiphop, ik zal hem straks eens vragen of hij er misschien iets mee kan. Update zal ik tzt plaatsen.

Oud 22 augustus 2012, 21:15   #16
vcovca
NOXGENUS
Moderator

vcovca's schermafbeelding

Heheh, de vocals doen wel live aan, maar mis dat een beetje bij de drums. Zou ook kunnen komen omdat ik eigenlijk altijd live muziek hoor door m'n werk..

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 21:19   #17
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Nou, gezien de kritieken hierboven, denk ik dat je gewoon helemaal gelijk hebt. Punt is dat ik met de vocal van Patricia Edwards begonnen ben, dus er helemaal niet iets hiphop-achtigs van wilde maken. Dat ontstond gewoon. Ik wilde aanvankelijk iets in de richting van Erykah Badu proberen te maken. Vandaar ook die rimshot.

Fijne job heb je man! Doe mij ook zoiets

Oud 22 augustus 2012, 22:55   #18
skies
Klats, Boink, Klets.

skies's schermafbeelding

Lekker 'laidback' nummer ja. Het 'gevaar' van gesamplede Drumstellen is inderdaad dat het al snel nep gaat klinken, vooral als ze zo op de voorgrond aanwezig zijn. Extra gepriegel met kleine variaties helpt vaak best veel (is alleen niet leuk om te doen vind ik).
skies is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 23:15   #19
Stupide

Stupide's schermafbeelding

Ik vind het bijzonder relaxed. Drums zouden idd wat minder lief kunnen, maar eigenlijk vind ik ze ook wel prima. Leuk synthje op 3/4 van de track, misschien dat je daar nog wat kunt uitbouwen (met wat andere sounds erbij), zodat de track daar iets meer een uitstapje maakt, waarna je weer naar het hoofdthema terugkeert. Ik noem maar wat.
Stupide is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2012, 23:17   #20
Dr van Lansberg
Electrocardioprogrammeur

Oorspronkelijk geplaatst door skies Bekijk bericht
Lekker 'laidback' nummer ja. Het 'gevaar' van gesamplede Drumstellen is inderdaad dat het al snel nep gaat klinken, vooral als ze zo op de voorgrond aanwezig zijn. Extra gepriegel met kleine variaties helpt vaak best veel (is alleen niet leuk om te doen vind ik).
Dank voor je feedback. Ik ga een connaisseur vragen om de beats voor mij te gaan doen op deze song.

Ik begin het steeds leuker te vinden om veel variatie in een drumtrack te stoppen eerlijk gezegd. Ik werk met BeatDesigner van CB en daar kan ik wel mee uit de voeten. Afgelopen maandag heb ik echter een draadje aangemaakt omdat ik problemen had met de copy/paste functionaliteit. Bij het plakken werden niet alle sporen uit de drumtrack meegenomen. In dit geval ging het om de closed hihats. En die zitten er nu juist op bijna iedere 1/4 tel in. Ik heb nu 11 instances gemaakt voor de drums. Dat hadden er voor de variatie meer mogen zijn misschien, maar ik was wel klaar om iedere keer weer 32 hihats in te tekenen .

Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten