4 augustus 2012, 02:22
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
Midi out voor Propellerhead Reason !!!!!!!
Nog even wachten maar hier de eerste echte preview, het is nog een work in progress.
Tot nu toe alleen op de mac maar het is een kwestie van een korte tijd voordat er ook een windows versie is.
Aan het einde van het filmpje zie je dat hij niet eens 1 msec latency heeft.
|
Citaat:
|
You can select your midi device depending of the order they are registered in the System. There will be a little tool which displays the mapping. As a much requested feature I have implemented 4 CC modulation parameters. In future version this is extensible but due to my lack of skill in gui design, I had to fit this inside the box. You simply set the cc param id in the bottom knobs and the actual values with the top knobs. Also you can select the channel where the midi data will be send. Finally you got for all CC values a cv in so that you can modulate them with any cv source you want. The modwheel is also working, I only had not set it up in the current little phatty patch 
If you might wonder, I have routed the midi out re via the mac internal IAC midi driver to subtractor. As shown in the end of the video, there is nearly not latency introduced with this routing.
|
Kunnen we eindelijk onze hardware sequencen terwijl we recorden.
Of vst's aansturen ! Of Reason als master gebruiken.
Laatst gewijzigd door Niel; 4 augustus 2012 om 02:39
|
|
|
|
4 augustus 2012, 02:32
|
|
|
Junior member
|
Heb je een linkje naar die site ?
mt4x
|
|
|
|
4 augustus 2012, 13:01
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
nieuw design, nu 8 knoppen en labels om zelf info in te vullen
|
|
|
|
4 augustus 2012, 16:16
|
|
|
Junior member
|
Ik heb het maar vluchtig gelezen, maar is dit een RE ?
Ik zou me overigens kunnen voorstellen dat Propellerhead eerst aanziet hoe dit ontvangen en beleefd gaat worden om bij een positieve uitkomst vervolgens zelf een 'factory' oplossing te geven.
mt4x
|
|
|
|
5 augustus 2012, 03:04
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
Dat verwacht ik niet.
Ik denk eerder dat ze onder toezicht dit uitbrengen via hun shop zodat ze alles kunnen monitoren en quality checken, voordat mensen met software hacks gaan werken. Tegelijkertijd hebben ze hun woord niet gebroken dat ze midi uit niet nodig vinden. Gulden middenweg zeg maar via een gedoogconstructie.
Maar eerst zien dan geloven. Aangezien de ontwikkelaar heeft toegegeven dat dit een RE is heeft hij dus de SDK gekregen van propellerheads. Die weten dus helemaal waar hij mee bezig is. Hij zegt verder ook niet veel over wat hij doet, en geeft ook aan dat hij dat niet mag zeggen dus er is al een overeenkomst, ookal gaat het slechts om de SDK.
|
|
|
|
5 augustus 2012, 03:46
|
|
|
Always Retro
|
Vette Midi Plugin,
Dit kun je ook in fruity loops geloof ik, Fruity Midi Out CC parameters invullen en bedienen wel heb je de juiste parameters nodig om daadwerkelijk favoriete Hardware sampler te kunnen bedienen in DAW.
Weet iemand die CC parameters te vinden op internet bijvoorbeeld van een Hardware sampler
of zijn die parameters in originele handleiding te vinden?
Misc
RME Fireface 800/Cubase5/Novation SLmk2
Music Genre
Tribal/Lounge/Cinematic/Game Music/Dance/House/Ambient
|
|
|
|
5 augustus 2012, 14:51
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
in de handleiding van die sampler staan vaak alle apparaat specifieke toewijzingen in. Met name sysex.
Er zijn wel veel standaard parameters ingesteld:
http://www.soundsonline-forums.com/a...hp/t-1546.html
En voor het geval je afvraagt "waar is de pitch bend ?"
|
Citaat:
|
|
Pitch bend is a dedicated MIDI controller, nothing to be found in your 127 CCs
|
|
|
|
|
6 augustus 2012, 01:52
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
nieuwe proef versie, nu met midi clock uit
|
|
|
|
6 augustus 2012, 17:31
|
|
|
Reuzebonk
|
Ik kan niet wachten!!!
Beetje offtopic maar wat is overigens voordeliger?
- Een oudere reason versie (bijvoorbeeld 3) van MP kopen en dan updaten naar 6.5
- Of gewoon 6.5 kopen?
In het laatste geval wordt het dan denk ik toch de essentials versie (zoveel mist die nu ook weer niet als ik het even snel bekijk)
Torrent compleet...
|
|
|
|
6 augustus 2012, 20:00
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
upgraden van essentials naar volle versie is duurder (€285) dan van een oude volledige versie naar nieuwste volle versie (€125) .
Reason 6 is niet zo duur meer, 359 euro: http://www.bax-shop.nl/sequencers/pr...t-details.html
Wat je vooral mist zijn Thor, die niet alleen als synth leuk is maar vooral ook als belangrijke schakel in combi's gebruikt wordt. bijvorbeeld een auido naar cv en weer terug converter. En de uitgebreide EQ op de SSL kloon mixer. En natuurlijk de andere modules die er niet bijzitten.
|
|
|
|
6 augustus 2012, 23:11
|
|
|
Reuzebonk
|
Aah oke dan is het niet echt zinvol om essentials te kopen als ik in de toekomst wellicht toch wel overstap naar de volledige versie. Vanaf een oude versie naar de volledige zou dan het goedkoopste uitpakken; reason 3 wordt nog weleens aangeboden voor 4 tientjes en dan scheelt het toch wel heel wat met de normale prijs... kan ik daar mooi Rack extensions voor halen
Torrent compleet...
|
|
|
|
6 augustus 2012, 23:18
|
|
|
Lekker Huppelen!
|
duurt 12 jaar maar uiteindelijk is het er
Gearlists zijn voor gearsletjes............
Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
|
|
|
|
6 augustus 2012, 23:26
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
het is er nog niet hé, nog even afwachten. Alleen de mac versie werkt op het moment.
|
|
|
|
7 augustus 2012, 11:51
|
|
|
Lekker Huppelen!
|
haha
Gearlists zijn voor gearsletjes............
Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
|
|
|
|
7 augustus 2012, 12:37
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
hihi
|
|
|
|
8 augustus 2012, 03:36
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
2 dagen later heeft ie de windows versie ook al aan de praat
|
|
|
|
9 augustus 2012, 15:43
|
|
|
Reuzebonk
|
Beter !
Torrent compleet...
|
|
|
|
11 augustus 2012, 22:45
|
|
|
Mc 303 till I die!
|
is dit een soort hack . wald naar midi waarmee digitale audio signalen vanuit reason worden vertaald naar midi comando's met een ander extern programma??
I am part of the sun as my eye is part of me. That I am part of the earth my feet know perfectly, and my blood is part of the sea. There is not any part of me that is alone and absolute except my mind, and we shall find that the mind has no existence by itself, it is only the glitter of the sun on the surfaces of the ocean.
http://soundcloud.com/timandtheocean
|
|
|
|
12 augustus 2012, 12:03
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
nee, het integreert in de reason rack extension omgeving en pikt daar de midi signalen op die normaal alleen binnen reason blijven en gooit dat naar buiten, voor zover mijn technische kennis dit toelaat. De gehele ontwikkeling wordt nu ook toegelaten door propellerhead, anders hadden ze er al een stokje voor gestoken dus het zal ook geen inbreuk maken op de end user license agreement.
Verder zeg ik even niks want ik ben sinds dit weekend één van de weinige beta testers
Meer info over Predator:
Rob Papen:
|
Citaat:
|
Playing with Reason 6.5 and testing Predator-RE!
Because of tons of features (original Predator has) and size limitation of Reason the GUI is different. But sound is fully Predator (almost 4000 presets) and this is a real production beast for Reason!
|
|
Citaat:
|
|
We build a conversion program to convert Predator presets to Predator-RE presets. It will be a VST/AU plugin.
|
Goed bezig dus. Uhbiks komen er ook aan en de extra audio + cv spiders van jiggery pokery incl. een crossfader module waar ik om sta te springen.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|