|
27 februari 2002, 13:37
|
|
|
\B-)
|
S5000 effect board
Hoi,
Heeft iemand ervaring met de eb20 effect board voor de S5000 sampler. Ik heb geloof ik wel eens iets gelezen dat je beter een externe FX bak kan kopen. Ik heb zelf een Alesis Mididverb4 een Lexicon MPX1 en een Roland SRV-3030. Voegt het nog iets toe om de sb20 erbij te kopen, zit er nog iets bijzonders in die eb20 of alleen basis effecten. Effecten zijn geloof ik wel lekker via Ak.Sys te editen. Heeft iemand advies?
Doei,
Wouter
|
|
|
|
27 februari 2002, 13:53
|
|
|
Gearjunkie!
|
als je al 19" bakkies hebt hangen, voegt de akai niet veel toe.
Het is wel makkelijk om de effecten on board te hebben.
En de effecten van de akai klinken goed.
|
|
|
|
27 februari 2002, 16:19
|
|
|
...Het maakt geluid...
|
Ik heb geen ervaring met 'n EB20, wel met de EB16 toen ik nog 'n s2000 had, dus wat betreft kwaliteit kan ik niets zeggen. Kwaliteit van de EB16 vond ik niet fantastisch, maar voor sommige dingen wel bruikbaar. Het grote voordeel is dat het heel makkelijk kan zijn om 'n effectje in 'n program ingebouwd te hebben. Bijvoorbeeld iets waar je altijd 'n delay op wil, dat hoef je dan niet meer via de tafel extern te doen. Spaart je weer 'n send.
Ook handig is dat je snel kan resamplen door 'n effect heen, zonder dat het geluid je sampler hoeft te verlaten.
|
|
|
|
17 september 2011, 20:17
|
|
|
\B-)
|
Heb dan toch na 9 jaar een effect board gekocht. Het leuke is dat je de effecten ook tegelijk kan gebruiken, dus bijvoorbeeld een effect keten zoals deze: ring mod -> flanger -> delay -> reverb
Via akSys kun je effect presets opslaan alleen het editen van de effect parameters gaat heel langzaam. Als ik met de muis een draaiknop bedien zie je hem heel langzaam naar de goede waarde gaan. Weet iemand of dit hoort? Als ik die zelfde parameter via het virtuele front panel bedien loopt het wel soepel.
Zijn er nog S5000 liefhebbers hier?
|
|
|
|
17 september 2011, 20:42
|
|
|
Ja hoor.