Heb ik een aantal weken geleden een track gepost, geïnspireerd door het prachtige weer, nu post ik een track omdat ik naar een desnoods klein waterig winterzonnetje verlang.
Het is mijn eerste track met gezongen vocals. Ik had al eens eerder iets gedaan met gesproken woord, maar nog niet met zang. Vocals zijn van Carrol. Daarnaast had ik nog een aantal samples van toeters liggen die ik verwerkt heb in de track. Het geheel krijgt daardooor een jazzy atmosfeertje.
Wederom, tip, tricks, advies, meningen, uitbarstingen van puur genot of pure walging, het is allemaal van harte welkom. De track duurt nog geen 5 vijf minuten. Is wat kort voor mijn doen, maar ook wel eens lekker.
Dank aan Azzjemenou voor de tips gedurende het bouwen van de track!
Wees gegroet!
"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams
Goeie track Dokter. Maar u bent dan ook een echte MUZIKANT en dat hoor je.
In elk geval much better dan het gerammel hier op SF dat dan nog verkeerdelijk Techno wordt genoemd...(excluding Pjotr G)
Al vind ik de strings iets te prominent aanwezig tussen 1:47 en 2:20 en vind het arrangement daarvan ook iets minder geslaagd.
Bekijk het nog eens want jij kan dat echt beter. Niet te snel tevreden zijn.
Maar verder zit alles goed en is het een lekkere uptempo loungy track !
En ja, Vocals altijd meerwaarde hé...
We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
In elk geval much better dan het gerammel hier op SF dat dan nog verkeerdelijk Techno wordt genoemd...(excluding Pjotr G)
Al vind ik de strings iets te prominent aanwezig tussen 1:47 en 2:20 en vind het arrangement daarvan ook iets minder geslaagd.
Bekijk het nog eens want jij kan dat echt beter. Niet te snel tevreden zijn.
Maar verder zit alles goed en is het een lekkere uptempo loungy track !
En ja, Vocals altijd meerwaarde hé...
Dank voor je feedback. Ik heb de strings tussen 1:47 en 2:20 nu een tikkie zachter staan en de opmaat voor het snellere stuk erachter veranderd. En ja, dat scheelt een stuk :-). Minder rommelig zo. De rest van het arrangement heb ik niet gewijzigd omdat ik daar wèl tevreden over ben.
Wat betreft je opmerking over Techno, tja, dat blijft ook gewoon een kwestie van smaak, nietwaar?
"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams
Ik zou willen dat ik het geduld op kon brengen dingen als dit in elkaar te zetten..
We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Wat betreft je opmerking over Techno, tja, dat blijft ook gewoon een kwestie van smaak, nietwaar?
Tja, even offtopic maar ik vind ALLE goed geproduceerde muziek - ook Techno - goed.
Ik verzamel al ongeveer 30 jaar muziek en daar zit behoorlijk weirdo, maar kwaliteitsvolle stuff tussen.
Feit is dat er ongeveer 1.000.000.000 X meer muziek wordt gemaakt dan pakweg 30 jaar geleden en bijgevolg wordt er ook ontzettend veel meer rommel gemaakt.
De Techno die Pjotr G. maakt is van ontzettend hoog niveau en ik ben dan ook fan van zijn werk.
Hij is nagenoeg uniek hier op SF en is ook logisch dat hij af en toe releases heeft.
Je kan muziek ook beoordelen, puur op techniciteit. Dat zou jij moeten weten Dr.
'Smaak' doet voor mij minder terzake omdat ik alles smaak, op voorwaarde dat het juist gekookt is.
Techno, Trance, Hardstyle, Pop, Disco, Klassiek, Folk, C&W, Schlager,Hardrock, TrashMetal, Ambient, ...noem maar op want maakt mij niet uit.
Je kan muziek maken heel goed vergelijken met koken.
Als je de juiste ingrediënten op de juiste manier gebruikt dan is het resultaat ernaar.
Anders is het niet te vreten.
Experimenteren mag, maar dan moet je er ook rekening mee houden dat je gerecht (compositie) niet te vreten is (aanhoorbaar is) en dat je proever (luisteraar) het geheel uitspuwt...
En om het tot slot te staven : "Je hebt me 1000x belogen" vind ik een heel geslaagde Schlager.
Het beantwoord volledig aan alle facetten van dit genre.
Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM
In elk geval much better dan het gerammel hier op SF dat dan nog verkeerdelijk Techno wordt genoemd...
Ik zou willen dat ik het geduld op kon brengen dingen als dit in elkaar te zetten..
Eerlijk gezegd is het voor mij ook een hele goede oefening hoor. Helemaal als ik met de druktrack bezig ben. Ik ga dan tussendoor vaak even goed sporten, anders gaat het kriebelen :-).
@ sKeLeTvM: Mooie vergelijking met koken. Die ga ik er zeker inhouden. En het inhoudelijke deel, natuurlijk is het zo dat je hier binnen de verschillende genres verschillen in kwaliteit tegenkomt. Maar dat vind ik nou juist het mooie van dit forum. Hier heeft iedereen in elk geval 1 ding met elkaar gemeen en dat is de liefde voor (electronische) muziek. Een aantal leden doet dat op professioneel niveau, een aantal niet. Soit zou ik zeggen. Ook als dat door de poster zelf niet wordt onderkend. Juist door opbouwend kritiek te brengen, kunnen de leden die ervoor open staan hier leren. Doen ze dat niet, even goede vrienden hoor.
Nog bedankt voor het mailtje met de preview.. heb em vannacht laat nog ff kunnen meepikken..
Ben blij dat je de Trumps en sax erin hebt laten zitten.. heerlijk jazzy
Vind em qua compositie weer heerlijk gevarieerd.. heerlijke afwisseling met die veschillende thema's..
Als enige zou je misschien nog wat meer hoog in de hats en drums stoppen of misschien de hele eindmix.. al zit er hier en daar wel een open hatje wat redelijk veel top hoog heeft..
In mijn geval had ik het wellicht beter niet als techno kunnen omschrijven, maar ik probeerde het een naam te geven.
Als relatief beginner is het toch wel moeilijk om goeie en strakke tracks te maken.
In elk geval is het soms lastig om een definitie te geven.
Nog bedankt voor het mailtje met de preview.. heb em vannacht laat nog ff kunnen meepikken..
Ben blij dat je de Trumps en sax erin hebt laten zitten.. heerlijk jazzy
Vind em qua compositie weer heerlijk gevarieerd.. heerlijke afwisseling met die veschillende thema's..
Als enige zou je misschien nog wat meer hoog in de hats en drums stoppen of misschien de hele eindmix.. al zit er hier en daar wel een open hatje wat redelijk veel top hoog heeft..
Maar eh.. wederom weer een heerlijke, diepe track
Thanks McGyver! Die open hats zaten mij idd ook lichtelijk dwars. Ik ga ze morgen iets omlaag pitchen. En ik ga eens kijken wat het oplevert als ik met de eq op de hele track iets doe. Ik weet nu immers hoe dan moet, thanks nog .
Die toeters goed erin krijgen was overigens nog een hele klus, 3 verschillende samples van 3 verschillende muzikanten. Wel weer leerzaam.
Prachtige track. Geen opmerkingen, hij is gewoon af. Ik vind hem trouwens beter bij een lichte druppelbui passen dan bij een zomers weertje, dus dat komt ook weer goed uit.
Dank voor je feedback. Ik heb de strings tussen 1:47 en 2:20 nu een tikkie zachter staan en de opmaat voor het snellere stuk erachter veranderd. En ja, dat scheelt een stuk :-). Minder rommelig zo. De rest van het arrangement heb ik niet gewijzigd omdat ik daar wèl tevreden over ben.
Ik wil zeker niet miereneuken, maar zou ik nog eens bekijken of je die string een iets snellere attack kunt geven en net iets voor de tijd spelen. Maar goed, is geen must. Rest van het arrangement zit helemaal goed.
Prachtige track. Geen opmerkingen, hij is gewoon af. Ik vind hem trouwens beter bij een lichte druppelbui passen dan bij een zomers weertje, dus dat komt ook weer goed uit.
Thanks Eddy, goed dat je hem kunt waarderen .