Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 5 juni 2012, 12:45   #1
Elec_Trix

Elec_Trix's schermafbeelding

Tips gezocht bij zoektocht nieuwe mixer
Hoi ahoi

Ik mix momenteel digitaal maar heb daarnaast nog een Behringer Eurorack MX802A waar de output van mijn laptop, ms2000 en roland fantom s88 op aangesloten zijn. De Ctrl R Out gebruik ik om terug naar mijn laptop te routen zodat ik geluiden uit bovenstaande apparaten kan opnemen.

Ik ben op zoek naar een nieuwe mixer met een beter geluid.. Liefst niet al té duur (max 500 kludders) want er heerst een ruis door mijn huidige mixunit.
Is analoog aan te raden? Waar moet ik op letten? Rekening houdend met nieuwe synths in de toekomst.. Dit is mss een noobvraag, maar waarom heb je anders een forum, niwaar?

Alvast bedankt!
Elec_Trix is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 13:04   #2
Pianoman
42

Pianoman's schermafbeelding

Ik heb een Tapco Mix 100 voor je liggen if y want?
2x mono in en 4x stereo in Ctrlroom out en main out. EQ op de 1e 2 mono kanalen. Tapco is een goeie stap omhoog als je van behringer afkomt (die stap heb ik zelf ook gemaakt )
Zoizo is t aan te raden om voor je opnames niet de ctrlroom out maar de main out te nemen. Die is altijd betere kwaliteit. In het geval van de Tapco is deze echt ruisloos, dus zeer goed voor opnemen.
De Mic-preamps zijn van Mackie aangezien Tapco een dochtermerk was. Deze zijn dus erg goed.
Verder een kleine compacte mixer. Zou er zo'n 70 euro voor willen hebben.

Grtz!

Synths: Yamaha MO6, Prophet 08, Prophet 600, Korg PolySIX, Oberheim OB-Xa, Nord Electro 2
Modules: Roland JP8080, Yamaha TX-7, Kawai K1r, Oberheim Matrix-1000, EMU Morpheus, Kurzweil ME-1, Evolution EVS-1, Roland D110, Roland S330, Korg ER-1, Korg EA-1
Randaparatuur: Studiologic SL-990 X, Lexicon MX200, Alesis Quadraverb,Kaoss Pad Mini-KP, Emagic AMT8, Behringer MX8000, Focusrite Saffire 6 USB, ESI Julli@, Cakewalk Sonar
Pianoman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 18:11   #3
Elec_Trix

aha! bedankt voor het voorstel maar ik ga moeten passen vrees ik. ben op zoek naar iets met meer functies, als ik em live wil meenemen heb ik EQ nodig op alle kanalen.
Oud 5 juni 2012, 18:14   #4
anoniempje
hobby knooier

anoniempje's schermafbeelding

Misschien wel helemaal niet wat je zoekt maar heb al een tijd een spirit 32-8 bus te koop staan. Link staat In mijn signature hieronder.

Groeten

Synths, en ander spul te koop, zie link.

http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=161933
anoniempje is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 18:19   #5
Elec_Trix

dat is dan weer te groot/duur
Oud 5 juni 2012, 19:24   #6
rubbah
Ongewassen Lid

rubbah's schermafbeelding

Allen & Heath - ZED-10FX?!

‎"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

http://soundcloud.com/robnoxious
rubbah is offline   Met citaat reageren
Oud 5 juni 2012, 20:02   #7
Elec_Trix

Rubbah, wow! dat is inderdaad wat ik zoek, ook kwa prijs/kwaliteit!
ik vroeg me af of de 4 enkele ingangen mono of stereo zijn? op de site heten ze: 4mic/line inputs..

is ook erg handig omdat er een usb-feature op zit waardoor ik geen kabels meer van en naar mijn computer naar de mixer moet leggen! wil dit dus zeggen dat ik geen externe geluidskaart nodig heb?

sorry voor al de vragen maar dit ziet er erg handig uit.
Oud 6 juni 2012, 07:29   #8
Kneelz
Reuzebonk

Kneelz's schermafbeelding

Ik vroeg me destijds juist af of die prijs/kwaliteit verhouding wel helemaal juist was, met name de kwaliteit. Ik heb toen geen mixer uit de ZED serie genomen omdat ik nogal veel ZED's te koop zag staan (van nog geen 2 jaar oud) met mankementen, eigenlijk meer MET als zonder. Maar dat was meer een gevoelskwestie die ik had toen, misschien dat anderen hen ervaring erover kunnen delen.

Torrent compleet...
Kneelz is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 08:05   #9
Poly-Peter
Ex Poly-61 bezitter

Poly-Peter's schermafbeelding

Als je volledig digitaal werkt verder, zou ik ook even wat andere opties overwegen. Er zijn tegenwoordig genoeg mixerts waar je alle kanalen naar de compu kunt brengen (bijv de Mackie Onyx series) - NB staat nog een Onyx 820i bij Feedback in de aanbieding voor 299).

Voor meer kanalen heeft Mackie ook een 1620 (maar die is wat prijziger) of iets als een Alesis MultiMix 16 FireWire?
Mijn ervaring is dat mogelijkheden nogal kunnen verschillen tussen types, dus lees je vooral even goed in voor je een verkeerde keuze maakt!
(ik heb zelf een analoge Mackie 1402. Ik ben erg tevreden over de flexibiliteit ervan).

NB: de eerste kanalen van de ZED zijn mono en de ZED biedt m.i. maar 2 kanalen (1 stereo dus) via de USB out.

Ik heb ook dingen.
Poly-Peter is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 08:49   #10
teluur
Te |

teluur's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Elec_Trix Bekijk bericht
ik vroeg me af of de 4 enkele ingangen
als je voor een zed 14/18/etc. gaat heb je > 4 mono ingangen.

Citaat:
wil dit dus zeggen dat ik geen externe geluidskaart nodig heb?
inderdaad, maar de usb uitgang is niet helemaal ruisloos (tenminste de zed14 in mijn setup).

Te |

teluur is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 13:11   #11
Elec_Trix

hmm ja, ik stond al op punt om die ZED10FX aan te schaffen, maar jullie hebben gelijk dat ik me misschien beter moet informeren alvorens zo'n beslissing te maken. Het blijft natuurlijk over veel geld gaan en daar wil je geen miskoop mee doen.

ok, ik heb dus nodig:

1) een digitale mixer met USB ingang (FireWire heb ik niet op m'n MacBook zitten, dus de Onyx 820i is geen optie) zodat ik me geen externe geluidskaart hoef te kopen.

2) liefst enkele stereokanalen (mono zal je er altijd bij krijgen, geen idee waarom, stereo is toch veel beter?)

3) niet al te duur

Opties:
A&H ZED 10 (FX) (maar geeft blijkbaar ruis via USB)

Zijn er nog mogelijkheden? Of heeft iemand ervaringen met de ZED 10?
Oud 6 juni 2012, 13:20   #12
etaoin
Mystic Loges

etaoin's schermafbeelding

(mono zal je er altijd bij krijgen, geen idee waarom, stereo is toch veel beter?)
Omdat vrijwel alle instrumenten (gitaar, bas, microfoons, etc.) mono zijn. Alleen diverse synths zijn stereo, maar dan vaak ook alleen maar als je de interne effecten daarvan gebruikt. En stereo is ook niks meer dan 2 x mono hoor. Het is niet "beter". De mixer is juist de plaats waar je van al die mono bronnen een stereobeeld maakt.
etaoin is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 13:31   #13
teluur
Te |

teluur's schermafbeelding

Opties:
A&H ZED 10 (FX) (maar geeft blijkbaar ruis via USB)
Zijn er nog mogelijkheden?
een van de andere zed's wellicht?
Die ruis valt trouwens wel mee (bij mijn exemplaar) en ik denk dat een (goedkope) mixer in combinatie met een (goedkope) interface een niet veel lagere ruisvloer zal hebben...

Te |

teluur is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2012, 13:42   #14
Elec_Trix

ok, was even aan het kijken naar de zed12fx en zed14.. ik laat het nog even rusten en zal dan mijn beslissing nemen. misschien komt er later nog iets dergelijks uit, want ik heb ook nog andere dingen nodig zoals een goeie midi-controller..
de bedoeling is dat ik een liveset met ableton kan brengen in combinatie met enkele synths.

alvast bedankt voor de reacties, jongens!
Oud 6 juni 2012, 16:21   #15
Elec_Trix

na veel te hebben gelezen op dit forum (en het bekijken van alternatieven en reviews) ga ik toch voor de zed14 gaan, meer kanalen en goedkoper dan de 12FX!
Oud 6 juni 2012, 16:37   #16
Kneelz
Reuzebonk

Kneelz's schermafbeelding

Mooi ding! Veel geluk!

Torrent compleet...
Kneelz is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2012, 18:36   #17
nomore
Lintage Vid

nomore's schermafbeelding

na veel te hebben gelezen op dit forum (en het bekijken van alternatieven en reviews) ga ik toch voor de zed14 gaan, meer kanalen en goedkoper dan de 12FX!
prima keuze lijkt me. Denk dat je er geen spijt van gaat krijgen. Goede pre-amps en interne FX lijkt me op den duur toch ook beperkend. Je hebt 4 aux waar je dan eventueel weer t.z.t. externe effects aan kunt hangen.

/enter/control/command/
http://soundcloud.com/neutrodyne
nomore is offline   Met citaat reageren
Oud 17 september 2012, 14:33   #18
Enzo.F

Enzo.F's schermafbeelding

Ik maak op het moment gebruik van een oud Engelse bak. De Studiomaster Sessionmix 16-2. De tafel is oud en gebruikt,. Ik zoek in ongeveer de zelfde prijscategorie (500 / 600 euro) maar dan compleet analoog, meterbrug zou mooi zijn.

Via via verneem ik dat de D&R Dayner en Stylix goede tafels zijn. Zelf vind ik Tascam / Teac ook mooi qua uitstraling.

Qua specs kom ik er zelf ongeveer wel uit maar qua klank en karakter heb ik er weinig kaas van gegeten. Het is allemaal een kwestie van smaak natuurlijk maar wat heeft u het liefst?

thanks for reply!

Komputer is zo Kut... - Analoog is Alles...
Enzo.F is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Mixers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten