1 juni 2012, 18:28
|
|
|
ALL (Anna Loog Lid)
|
een akg k701 koptelefoon, of een sennheiser 650, scheeelt veel ruimte kan ik je vertellen.. 
of dynaudio bm15 ?
|
|
|
|
1 juni 2012, 19:12
|
|
|
.
|
Oorspronkelijk geplaatst door Niel
|
Vrij doorzichtig dat skelet op zoek gaat naar een stok om mee te slaan en daardoor het word HARD pakt want meer kan hij niet vinden. Misschien moet skelet zich eens verdiepen in de Fletcher Munson curve:
Wat ik bedoelde, de hs 50's stand alone (en andere van die grootte) geven ook laag weer maar omdat ze vrij klein zijn zit er niet genoeg power in om het goed weer te geven, dus minder gedetaileert geluid. Met de alesis' die dat hier overnemen ontstaat er meer power, en daardoor beter weergave van het laag, juist op lagere volumes.
Ben je ongesteld ofzo ? shit bm6 fanbooi in the house, begint religieuze trekken te krijgen zo, met maar één waarheid.
Je kan ook voorstellen om bv een AKG K701 koptelefoon (of iets dergelijks) te gaan gebruiken met een fatsoenlijke koptelefoonversterker, scheelt heel veel ruimte kan ik je vertellen
|
Dikke LOL over here.  Ik moet me nergens in verdiepen. Mijn Questeds, en o.a. kleine Dynaudio's en andere HI-END monitors geven laag op een redelijk CORRECTE manier.
Mijn onderbuur klaagt in ieder geval als ik nog niet eens luid speel. Dat het 'bonkt'...en dat met 8" drivertjes.
En ik heb de waarheid niet in pacht. Een aantal merken maken nu eenmaal HI-END monitors en de HS-50 hoort daar niet bij.
En dat bepaal ik niet, maar wel de zovele reviews van bestaande hi-end monitors.
Als ik spreek over een investering dan bedoel ik voornamelijk uitgaves van geld die achteraf geen misstap blijken te zijn.
Als jij blij bent met je budget speakers, fine to me.
Maar geloof maar niet dat je mix hetzelfde klinkt op een PA als thuis.
Bij mij wel, en dat heeft zijn reden...dezelfde reden als waarom ieder zichzelf respecterende studio - home of pro - investeert in fatsoenlijke of 'echte' hi-end monitors.
En tot slot : op headphones kan je al helemaal niet mixen. Goe bezig maat !
Dat is het laatst wat ik in heel deze discussie te zeggen heb. Doe lekker je zin joh !
Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal
|
of dynaudio bm15 ?
|
OH YEAH !
Oorspronkelijk geplaatst door arnomusicman
|
En budgetten verschillen nu eenmaal. Je kunt wel roepen dat als je een beetje serieus muziek wilt maken, je tenminste Dynaudio's of Quested of K+H moet hebben, maar dat kan nu eenmaal niet iedereen betalen. Voor velen is het immers (maar) een hobby. Met minder duur spul kun je ook gewoon prima resultaten behalen.
Mijn eigen praktische conclusie: op kleine budgetmonitoren kun je prima werken als je weet wat je doet.
Maar wil je het super exact en hoge kwaliteit, ontkom je er niet aan om meer geld uit te geven (en naar grotere monitors te kijken).
|
Ik zeg niet dat budget monitors geen oplossing zijn. Maar verwacht niet dezelfde resultaten als met hi-end spul.
Het enige argument dat ik kan begrijpen is idd dat mensen zeggen geen budget te hebben voor hi-end monitors.
Maar correct advies blijft dan : doorsparen en deftig spul kopen. Dat heb ik 15 jaar geleden ook gedaan en bijgevolg staan mijn Questeds nog steeds waar ze staan en zal ik ze niet verkopen tenzij ik naar een groter en beter model zou gaan.
Want als je die redenering over de hele lijn niet volgt, tja, waarom werk je dan niet met de goekoopstecomputer speakertjes ? Die heb je al voor 10€.
Laatst gewijzigd door sKeLeTvM; 1 juni 2012 om 20:11
Reden: §§§
|
|
|
|
1 juni 2012, 20:19
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
Oorspronkelijk geplaatst door sKeLeTvM
|
|
En tot slot : op headphones kan je al helemaal niet mixen. Goe bezig maat !
|
Dat jij niet op koptelefoon kan mixen spijt mij om te horen, doen we niks aan, ik en anderen kunnen dat bijvoorbeeld wel. Zo heeft ieder z'n ding inderdaad.
Mixen op koptelefoon gaat prima, mits je de juiste headphones gebruikt en weet wat je doet. Als dat echt niet zou werken zouden merken als Beyer dynamics, Sony, Akg, Sennheiser etc etc geen studio koptelefoons maken omdat er geen interesse naar was.
Ik snap alleen nog steeds niet dat gehamer op "professioneel/hi-end" etc. Je leest in de posts van TS dat hij geen 1000+ euro uit gaat geven dus heeft dat geen zin. Keihard stellen dat je voor minder dan 1000+ geen goed geluid (naar de maatstaaf van TS) kan krijgen is ook nergens op gebaseerd, waarna ik een voorbeeld noem waarom dit wel kan. Vervolgens ga je op de man spelen (ik ben je sarcastische maat niet).
Ik adviseer jou wat communicatie cursussen 
Dan hoef je niet zo te steigeren steeds om het minste geringste.
Kijk eens verder dan je eigen ideëen en sta open voor andere alternatieven.
Als je die alternatieven niks vind, onderbouw dan op een rustige toon met eigen praktijkervaringen waarom je dat zo vind, zodat de rest er weer van kan leren.
Daar ontbreekt het aan in jouw posts, opbouwende kritiek en een open mind.
Probeer het eens! Je kan er alleen maar beter van worden
Edit: Ja lekker, ga even je posts gaan veranderen    .... ik laat die van mij staan.
Je geeft in ieder geval toe dat budget monitor niet persé slecht zijn.
Laten we het er ieder geval over eens zijn dat hi-end niet het doel is van TS.
Dus dan kom je op de budget markt terecht, en dan adviseer ik yamaha hs50's, ook vanwege het formaat.
Of die bm6's op de 2e hands markt, dynaudio is een goed merk voor het geld.
Over computerspeakertjes gaan beginnen is weer zo'n drama-driehoek reactie ..... rediculiseren door overdrijven.
Topicstarter> Wat is je budget ? dat zou een hoop duidelijker maken.
|
|
|
|
1 juni 2012, 20:28
|
|
|
Vintage Lid
|
|
|
|
|
1 juni 2012, 20:31
|
|
|
ALL (Anna Loog Lid)
|
los van de sfeer:
ik heb eerst jaren gemixt op een setje spirit absolute2 ( ca 100 per set , mist wat in het laag, maar verder lekker en oke ) daarna setje bm15p aangeschaft 2dehands voor 650-750 euro. helemaal af.
mixen op koptelefoon ?, in de bas ging ik wel op m'n bek, maar voor het stereobeeld was het juist erg fijn.
maar je kunt er behoorlijk mee de mist in gaan.
dynaudio is gewoon een goed merk, de bm6 heeft net de bas wat beter dan de bm5.
( een wat strakkere/analytischere/niet wollige versterker ( bv samson, kenwood, nad, rotel , geen marantz bv bv ) is wel aan te raden erbij, anders wordt het mij wat te gepolijst )
verder ieder z'n keus inderdaad.
maar daar hoeven we elkaar toch niet om te gaan villen.iedereen heeft gelijk ( vanuit z'n eigen beleving )
succes !
|
|
|
|
2 juni 2012, 09:10
|
|
|
If you say so...
|
|
.. Er zijn zelf SF'ers die vragen hoe ik dat doe.
Slechts 2 dingen : Fatsoenlijke DA-conversie, hi-end monitors en uiteraard een beetje een idee hebben hoe je moet mixen. ..
|
Vraagje (gewoon oprecht, zonder ondertoon whatever) : heb je je studio ook akoestisch behandeld? 'k Lees regelmatig dat dit net zo belangrijk zou zijn als (betere) monitors.
Ben gewoon benieuwd hoe dat bij jou is, aangezien je mixen wel goed zijn en ik zelf (ook?) eerder geld zou uitgeven aan sjiekere monitors dan een stuk veredeld schuimrubber..  (noem me maar dom..)
|
Citaat:
|
|
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
|
|
|
|
|
2 juni 2012, 09:20
|
|
|
Vintage lid
|
Geithain RL906...worden gebruikt in de montage & broadcast wagens van de Duitse TV en Radio...
Echt kleine speakers met wonderbaarlijk veel bas. Wel iets van 2500 euro per set...
|
|
|
|
2 juni 2012, 09:25
|
|
|
If you say so...
|
Oorspronkelijk geplaatst door Niel
|
Niet mee eens. Heb nu een set van 550 euro die qua detail erg dicht in de buurt komt van m'n vorige genelec setje van 1500 euro. Enige puntje is dat het meer moeite kostte om alles op elkaar af te stellen en dat ik nu geen ingebouwde limiter meer heb in de mid/hi range (wel in de bass).
2x Yamaha hs 50
2x Alesis monitor one mkII passief + Denon UDRA-70 versterker
DBX 223s crossover (alles onder 90hz naar alesis, alles erboven naar yamaha's)
Wist niet dat ik zulk goed geluid kon krijgen voor dit geld. En omdat de energie verspreid wordt over 4 speakers gaat het nog steeds erg HARD.
|
En nog een vraagie aan Niel: waren de HS80's dan niet een betere keus ipv de 50's en nog Alesissen erbij?
|
Citaat:
|
|
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
|
|
|
|
|
2 juni 2012, 11:15
|
|
|
0906 d's een lekker synth
|
Pro lijkt soms leuk maar is erg afgekapt. doen wat andere willen horen voor zo minmogelijk geld/tijd. oftewel een pro is het tegenovergestelde van een kunstenaar of muzikant. pro is ook weg snijden waar mensen niet naar(mogen)luisteren. bm6a al het midden is totaal verdwenen. luister dan eens naar een NS10m en je vindt het verschrikkelijk tegenover gestelt van de nieuwe sound. oke!!! als je het niet wilt horen is alles wat je teveel hoort teveel. sound is net als cocacola een hype, mensen zijn gebrainwasht en als jij zegt dat het niet zo is ben jij ook gebrainwasht. er is dus geen enkel antwoord mogelijk. het antwoord van mij is, alles wat je teveel hoort draai je dicht en hoor je op ander Boxen niet. alles wat te weinig is draai je bij en is dus ook niet goed. ik zou gaan voor vxt4 + sub. = relatief goedkoop denk ik. leer je boxen kennen. vaak gehoord hier maar het is waar.
Gear: equipe vst
Your track sounds great, This could really work as elevator music.
I'd love to listen to that.
Laatst gewijzigd door r2o; 2 juni 2012 om 11:27
|
|
|
|
2 juni 2012, 20:49
|
|
|
Radiation!
|
|
Ik zeg niet dat budget monitors geen oplossing zijn. Maar verwacht niet dezelfde resultaten als met hi-end spul.
Het enige argument dat ik kan begrijpen is idd dat mensen zeggen geen budget te hebben voor hi-end monitors.
Maar correct advies blijft dan : doorsparen en deftig spul kopen. Dat heb ik 15 jaar geleden ook gedaan en bijgevolg staan mijn Questeds nog steeds waar ze staan en zal ik ze niet verkopen tenzij ik naar een groter en beter model zou gaan.
Want als je die redenering over de hele lijn niet volgt, tja, waarom werk je dan niet met de goekoopstecomputer speakertjes ? Die heb je al voor 10€.
|
Nee, ik denk ook niet dat de meeste hobbyisten 'high-end'resultaten verwachten.
Maar als je denkt dat je er met high-end spul bent, weet jij ook dat dat niet zo is.
Degene bij wie ik deels het vak heb mogen leren zei:
"Ik kan met een portastudio betere resultaten halen dan je neefje met een heel rack vol gear".
En dat is ook zo. Je kunt wel dure high-end shit hebben, maar als je het niet weet te gebruiken, zullen de resultaten ook niet als gewenst zijn.
Het gaan nu in eerste instantie toch echt om de mens die het maakt, en niet het spul waarmee hij het maakt.
Arno
Rise to yourself
Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Software: W7 64-bit, Cubase 7, WaveLab 7, div. VSTi's
PC: i7-920, 12GB RAM, 1x500GB+2x1TB HDD's
Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport, Behringer BCF2000
De complete setup met alle hardware: www.amps-recordings.nl.
Cursussen Cubase
Facebook
|
|
|
|
15 juni 2012, 00:44
|
|
|
Lintage Vid
|
Denk dat afgezien van meer cash erin lopen gooien het belangrijker is je geluidsmonitoring te leren kennen, of dit nou monitoren zijn of headphones. Alleen hoe crapper, hoe meer moeite je daarin moet steken.
Zelf ben ik nog steeds heel blij met mijn Genelecs 1029s, zijn compact, goede geluidsweergave voor de prijs, en ja, ze kunnen hard (104db op 1 meter ofzo). Ik nam ze wel eens mee op huisfeestjes waar ik in ieder geval 1 kamer goed mee kon vullen qua geluid (met sub natuurlijk helemaal).
|
|
|
|
15 juni 2012, 07:26
|
|
|
.
|
Wat ik zo grappig vind is dat sommige 'hobbyisten' duizenden euro's uitgeven aan TR909, TB303, TR808 en andere overhyped gear, maar als het dan op een setje goede monitors aankomt, dan gaan ze voor budgetspul.
Om dan op de koop toe nog te beweren dat je op hoofdtelefoon kan mixen. Sommige discussies worden echt lollig op de duur ! Havin fun over here !
|
|
|
|
15 juni 2012, 09:43
|
|
|
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator
|
Klein en acceptabel laag zou ik eens naar de Genelec 8030a kijken. Die springt er wat betreft laag weergave met een kleine laag driver heel erg bovenuit.
Echter zou ik toch minimaal voor 6/6.5 inch gaan eerlijk gezegd!
"Just because you're stupid doesn't mean I'm lying."
|
|
|
|
15 juni 2012, 09:55
|
|
|
Vintage lid
|
|
Wat ik zo grappig vind is dat sommige 'hobbyisten' duizenden euro's uitgeven aan TR909, TB303, TR808 en andere overhyped gear, maar als het dan op een setje goede monitors aankomt, dan gaan ze voor budgetspul.
Om dan op de koop toe nog te beweren dat je op hoofdtelefoon kan mixen. Sommige discussies worden echt lollig op de duur ! Havin fun over here !
|
Je zal het misschien niet zo bedoelen, maar jouw replies in deze thread komen echt heel erg arrogant over. Je presenteert jouw mening als feiten, als iemand aangeeft dat hij of zij wel met een koptelefoon kan mixen lijkt het wel of jij je persoonlijk aangevallen voelt. Ik ken je verder niet , maar man o man, wat een nare ondertoon hebben jouw replies. Gezien die toon zal er wel een reply komen, als 'ik ben hier niet om vrienden te maken' etc.
Het valt me sowieso op hier. In al die jaren is hier op SF niets veranderd. Soms vraag ik mij af of sommige hier meer lol hebben aan de dure spullen dan dat ze plezier hebben aan creatief bezig zijn.
|
|
|
|
15 juni 2012, 10:04
|
|
|
Radiation!
|
|
Dikke LOL over here. Ik moet me nergens in verdiepen. Mijn Questeds, en o.a. kleine Dynaudio's en andere HI-END monitors geven laag op een redelijk CORRECTE manier.
Mijn onderbuur klaagt in ieder geval als ik nog niet eens luid speel. Dat het 'bonkt'...en dat met 8" drivertjes.
En ik heb de waarheid niet in pacht. Een aantal merken maken nu eenmaal HI-END monitors en de HS-50 hoort daar niet bij.
En dat bepaal ik niet, maar wel de zovele reviews van bestaande hi-end monitors.
|
Dus jouw definitie van high-end is dat het duur moet zijn en het 'bonkt'?
In mijn 600 watt Ashdown bass cabinet zitten ook maar 8" drivertjes.
Arno
Rise to yourself
Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Software: W7 64-bit, Cubase 7, WaveLab 7, div. VSTi's
PC: i7-920, 12GB RAM, 1x500GB+2x1TB HDD's
Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport, Behringer BCF2000
De complete setup met alle hardware: www.amps-recordings.nl.
Cursussen Cubase
Facebook
|
|
|
|
15 juni 2012, 14:09
|
|
|
Vintage lid
|
Een goede engineer kan overal op afmixen.. zolang je maar de gebreken van de monitor en ruimte kent. Idd is het makkelijker mixen op kwalitatief goede monitors en acoustisch gecorrigeerde ruimte. Je haalt gewoonweg sneller een goed resultaat.
Wanneer je kleine budgetmonitors zoekt (echt budget) Check de M-Audio Studio Pro3. 3,5 inch waffertje. Echt kleine speakertjes met voor het geld en formaat een verassend eerlijk geluid mits je niet te hard gaat.
Anders wanneer je wat meer wil uitgeven zou ik eens kijken naar PMC TB1. PMC 's zijn transmissielijn kasten waardoor je een goed laag uit een relatief kleine speaker krijgt. Nadeel is dat de opstelling nogal kritisch is en wanneer je de passieve uitvoering vindt dan moet je er wel een goed amp aanhangen.
Betreft Dynaudio heb ik zelden zulke dure monitors met zon enorm vertekend beeld gehoord. Voor mij echt geen Dynaudio. Genelec ook niet trouwens.
|
|
|
|
15 juni 2012, 17:49
|
|
|
Interesant topic.
Dyn audio's extreem vertekend?
Ben benieuwt waar dit dan is getest?
Vind het erg goeie monitors en zijn een van de weinige die makkelijk in surround set ups te gebruiken zijn.
Ligt natuurlijk aan welk model, ik denk dat elke monitor producent wel 'verkleurde' monitors maakt.
Maargoed, ik mix zelf ook op een koptelefoon, ik vind dat persoonlijk veel fijner dan monitors.
Mijn ruimte is hartstikke krom en scheef, en er is niet genoeg ruimte om het vol te rammen met basstraps e/d.
Ik heb er wel simpele monitors bij omdat ik het soms handig vind geen snoer in de buurt te hebben als ik aan een synth zit. En soms wil ik het gewoon even hard zetten, soms is het handig om te luisteren naar hoe je track luid, vervormd en gekleurd klinkt.
Aangezien niet iedereen op die monitors luistert, zal het voor hun ook verkleurd zijn.
Ik heb overigens geen dure set-up. Ik gebruik veel hardware omdat het me inspireert daar mee te werken. Hardware kan heel prijzig zijn. Vooral als je voor elk klein onderdeeltje een aparte synth wil hebben, maar ik vind het interessant mijn apparatuur zo breed mogelijk te kunnen gebruiken. Ik gebruik ook een drumkit voor nummers.
Van mij mag iedereen het doen zoals hij dat wil doen. Ik doe het voor mijn plezier in iedergeval en het maakt mij ook niks uit wat andere mensen van mijn muziek denken.
Ik ben geïnteresseerd in de mening van andere mensen, en zal die ook in acht nemen.
Mijn muziek is uiteindelijk mijn muziek. Ik ga niet in eens iets anders doen omdat iemand dat zegt.
Ik bekritiseer zelf nooit ander mans muziek, omdat mijn mening me niet veel toegevoegde waarde lijkt. Wat maakt het uit waar of hoe het uiteindelijk gemaakt is?
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|