Geïnspireerd door het weer van de laatste dagen, heb ik een nieuwe track gemaakt. Noem het maar een zomertrack (dat is althans wat ik erbij voel). Track is op de hoofdtelefoon afgemixed, bij gebrek aan de juiste omstandigheden.
As always, ik ben in ontvankelijke staat voor uw eerlijke, doch opbouwende feedback. Heel graag zelfs. Van Gaal zij het al in zijn tijd bij AZ "ik zie het als mijn taak, deze jongens elke dag een beetje beter te maken dan de dag ervoor". Welnu, deze taak heb ik mijzelf eveneens opgelegd. Dus zonder commentaar en feedback, geen leermoment (en dat zou toch jammer zijn...).
Wees gegroet.
"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams
Er zat inderdaad een tikje in, goed gehoord. Bleek hem in de export te zitten. Bestand is inmiddels vervangen en tikje is eruit.
Dat van het intro heb ik vaker gehoord over andere tracks. Ik denk dat je als luisteraar meegenomen moet worden in de sfeer van de track en het lukt me vaak niet om dat sneller te doen dan nu bijvoorbeeld. En een knaller op 114 bpm? Ik weet niet of dat gaat hoor .
"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams
Inderdaad een zomers thema. Erge leuke track. Ik mis wel een beetje een baslijn. Het pianotje is lekker vrij en daar past misschien ook een wat "vrijere" baslijn bij. Die wat meer op de voorgrond ligt en ook misschien die punch kan geven.
Er zat inderdaad een tikje in, goed gehoord. Bleek hem in de export te zitten. Bestand is inmiddels vervangen en tikje is eruit.
Dat van het intro heb ik vaker gehoord over andere tracks. Ik denk dat je als luisteraar meegenomen moet worden in de sfeer van de track en het lukt me vaak niet om dat sneller te doen dan nu bijvoorbeeld. En een knaller op 114 bpm? Ik weet niet of dat gaat hoor .
Okay we delen de mening. Ik bedoelde dat je een knaller kan hebben -ook op 114 bpm-... voor de loungy geluiden... Zonsondergang op Ibiza... You know
Okay we delen de mening. Ik bedoelde dat je een knaller kan hebben -ook op 114 bpm-... voor de loungy geluiden... Zonsondergang op Ibiza... You know
Het is nu nog een beetje zonsondergang in Delfzijl begrijp ik? Maar ik snap nu wat je bedoelt.
Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode
Met iets meer punch heb je hier een knaller
Oorspronkelijk geplaatst door geewee
Inderdaad een zomers thema. Erge leuke track. Ik mis wel een beetje een baslijn. Het pianotje is lekker vrij en daar past misschien ook een wat "vrijere" baslijn bij. Die wat meer op de voorgrond ligt en ook misschien die punch kan geven.
Ik begrijp wat er gezegd wordt, maar eigenlijk wil ik niet meer punch dan erin zit. Misschien dat ik op termijn de track aanpak en iets met jullie ideeën doe, maar daar wordt het in mijn optiek wel een andere track van. En voor nu past de sfeer van de track goed bij mijn stemming . Thanks voor de reacties anyway!
Lekkere track weer.. zit lekker in elkaar qua opbouw ook.
Ik denk niet dat je met deze diepgang qua compositie en sfeer moet gaan voor een knaller.. Loungy and lazy.. goes together very well.. Voor de betere zonsondergang in Mokum zeg maar
Ja of uitkijkend op het Twentekanaal in een zonnestoel met een cocktail haha
Ik vind het een laidback track, enige puntje is idd dat de intro wat lang uitgesponnen is, na een minuutje wordt het interessant
Vind dit zeker een goede track, maar knaller wordt het niet. Als trackje op een chillout verzamel CD misschien wel ja.
Ik vind soms wel de percussieloop storen omdat het echt een 'loop' blijft en percussie vraagt soms om wat variatie, fill's, pauzes enz...
Maar al bij elkaar, fijn werk.
Er zit een tikkeltje op 0.15 (iets met de drums of de sample dat je gebruikte).
Wel, ik ben bang dat ik iets te snel was met mijn antwoord dat het tikje eruit was. Tikje zit niet in de export. Na 4 keer een bestand van 120 Mb naar SC te hebben ge-upload, ben ik toch maar eens gaan navragen waarom dat tikje erin bleef zitten. Schijn iets te maken te hebben met de transcoding van wav naar mp3. De tracks worden bij het beluisteren op SC aangeboden in mp3. Wanneer je hem wilt downloaden, wordt het bestand gegeven zoals het in de upload zit, wav dus in mijn geval.
Dus Pablo, wil je hem zonder tikje, dan mag je hem gratis en voor niets downloaden .
Lekkere track weer.. zit lekker in elkaar qua opbouw ook.
Ik denk niet dat je met deze diepgang qua compositie en sfeer moet gaan voor een knaller.. Loungy and lazy.. goes together very well.. Voor de betere zonsondergang in Mokum zeg maar
Thanks Beatz, goed om te horen.
Ik denk dat ik bij de eerstvolgende gelegenheid de Iphone maar meeneem naar het dakterras om te zien in hoeverre je suggestie werkt .
Ja of uitkijkend op het Twentekanaal in een zonnestoel met een cocktail haha
Ik vind het een laidback track, enige puntje is idd dat de intro wat lang uitgesponnen is, na een minuutje wordt het interessant
Twentekanaal ligt voor mij de laatste 16 jaar iets te ver weg om het te gaan testen.
Ik hoor wat je zegt, maar weet zoals gezegd niet of en hoe ik dit ga aanpakken.
Vind dit zeker een goede track, maar knaller wordt het niet. Als trackje op een chillout verzamel CD misschien wel ja.
Ik vind soms wel de percussieloop storen omdat het echt een 'loop' blijft en percussie vraagt soms om wat variatie, fill's, pauzes enz...
Maar al bij elkaar, fijn werk.
Voor een groot deel klopt het wat je zegt. Zo nu en dan zet ik wat conga's, bongo's en tabla's aan en uit, maar daarbinnen zit inderdaad geen variatie. Dit is iets wat ik zeker wel ga aanpakken. Hetzelfde geldt voor de hats. Ik had zondag de hele dag aan de track gewerkt en wilde hem persé af hebben voordat het mooie weer voorbij zou zijn . En zo zie je maar weer, haastige spoed... etc. Dan word ik toch wat slordig. Eigenlijk wil ik ook nog iets doen aan de piano die erin zit. Daar moet ook meer mee kunnen.
Andere zaken die ik over het hoofd heb gezien, zou ik ook graag willen weten. Ik wil deze track (qua compositie en arrangement in elk geval) helemaal "klaar" hebben.
Wel, ik ben bang dat ik iets te snel was met mijn antwoord dat het tikje eruit was. Tikje zit niet in de export. Na 4 keer een bestand van 120 Mb naar SC te hebben ge-upload, ben ik toch maar eens gaan navragen waarom dat tikje erin bleef zitten. Schijn iets te maken te hebben met de transcoding van wav naar mp3. De tracks worden bij het beluisteren op SC aangeboden in mp3. Wanneer je hem wilt downloaden, wordt het bestand gegeven zoals het in de upload zit, wav dus in mijn geval.
Dus Pablo, wil je hem zonder tikje, dan mag je hem gratis en voor niets downloaden .
Oké, het gebeurt wel eens ja, heb dat niet gehad maar ik weet dat er andere mensen vaak die issue hebben gehad. Bedankt voor de aanbieding, ik ga de track DL'en
Inderdaad, met het pianootje kan wat meer aangevangen worden.
Misschien mag de piano klank iets meer piano klinken.
Klinkt naar mijn (en dat is dan enkel mijn) idee wat hard (niet luid) als ik vergelijk met een (mijn) echte piano.
Vanaf de 2e helft hoor je inderdaad dat je de track op tijd klaar wou hebben.
Instrumentje erbij, ander eraf, erbij, eraf en dan zachtjes laten uitdoven.
Niettemin zullen er nog mooie dagen komen dus werk het gerust nog wat verder uit zodat we weer ten volle kunnen genieten.
Dit kan zo de programmatie van http://www.zenfm.be in!
Goede groeten,
Exo.
Inderdaad, met het pianootje kan wat meer aangevangen worden.
Misschien mag de piano klank iets meer piano klinken.
Klinkt naar mijn (en dat is dan enkel mijn) idee wat hard (niet luid) als ik vergelijk met een (mijn) echte piano.
Vanaf de 2e helft hoor je inderdaad dat je de track op tijd klaar wou hebben.
Instrumentje erbij, ander eraf, erbij, eraf en dan zachtjes laten uitdoven.
Niettemin zullen er nog mooie dagen komen dus werk het gerust nog wat verder uit zodat we weer ten volle kunnen genieten.
Dit kan zo de programmatie van http://www.zenfm.be in!
Goede groeten,
Exo.
Componist is wel een heel groot voor iemand die slechts vanachter zijn laptop wat noten intekent .
Anyway, ik wilde de track wegleggen, maar hij zit inmiddels behoorlijk in mijn systeem. Ik heb de piano nu aangepast. Blijft wel wat lastig omdat ik merk dat de midden frequenties worden weggedrukt door andere geluiden. Maar het klinkt nu idd wel beter, wat voller.
Heb de intro ook 4 maten ingekort waardoor de track wat sneller to-the-point komt. Ben verder met de percussie aan het stoeien. Als ik zover ben, geef ik wel even een update voor de geïnteresseerden.
Fijn dat er zoveel feedback is. Keep it coming!