Ik ben niet zo thuis in het genre, maar het lijkt me dat er veel laag en laag-midden in zit, of weinig hoog. Mag iets sprankelender. Verder mag er wat mij betreft ook wat meer hoog in de reverb op de voice. Reverb zelf kan voor dit soort tracks ook wat dikker.
Opbouw lijkt mij behoorlijk in orde .
"Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep." - Scott Adams
Niet mijn ding, klinkt zogezegd als al het andere van toen.
Mix technisch is er wel nog genoeg te behalen denk ik. Nu is ie nog vrij droog. Mis de sparkle. Ook wat accent/harmonics in je drums.
Denk dat je meer effecten als EQ boosts, denk rond 10khz) en ook meer reverb en/of delay kan gebruiken.
Geloof ook best veel lowpass te horen.. of teveel bitcrushing op je hihats?
Ik denk bij een remix aan een nieuw, eigen jasje..
Dank jullie wel voor de feedback tot nu toe, kan er heel veel mee!
Wat nuance, we hebben een aantal unprocessed stems (met fase problemen, veel laag uiteraard, etc) meegekregen met de opdracht om alle technieken die we geleerd hebben toe te passen en er een goede gebalanceerde mix van te maken. We zijn vrij om verder de song structuur te editen zolang het er maar beter op wordt uiteraard. (goh, wat klinkt dit erg good catholic school girl haha) Zoals iedereen heb ik chronisch tijdgebrek, dus de edits zijn minimaal gebleven.
We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Ik zie het ja. Gek genoeg zijn er meer sites van goeie opleidingen die er niet zo hip uit zien. Neem die van popschool Maastricht..: http://www.popschoolmaastricht.nl/ Toch haal ik daar best veel info vanaf.
Maar goed, ik ken echt kei veel FOH mixers die geen opleiding hebben Ik ken er ook zat die heel veel weten, maar als je ze in 'n zaaltje neer zet er geen drol van bakken. Wat wil je gaan doen als je klaar bent met je opleiding?
We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Ik ben nu ongeveer halverwege. Theorie gaat aardig goed, qua praktijk, kun je horen, moet ik nog aardig wat bijschaven aan luistervaardigheid. Heel veel oefenen dus.
Ik vind het afmixen heel erg leuk. We zijn net begonnen met de basisprincipes van masteren en dat vind ik echt super interessant. Dus hiermee wil ik zeker wat meer mee gaan doen. En ja, verder mijn eigen creativiteit uitbouwen en tracks (af)maken en me verder verdiepen in synthese (dankzij Rob Papen ).
Het FOH werk is niet helemaal mijn ding, maar de gastlessen van Raymond Tabak waren heel erg goed. De beste man is nu touren met Epica, geen klein bier.
Er komt zoveel voorbij, ook andere takken van sport binnen de sound wereld leren kennen.
Ik ken er ook zat die heel veel weten, maar als je ze in 'n zaaltje neer zet er geen drol van bakken.
ik denk dat dat voor veel opleidingen geldt waar ze proberen muziek of creativiteit aan te leren...
je moet ergens affiniteit of aanleg voor hebben anders lukt het niet... maar das offtopic