9 april 2012, 21:09
|
|
|
************* account
|
Ik ram alles lekker audio in haha
Lekker direct opnemen en dan alles itb mixen
Heel af en toe s een lijntje midi zodat je wat kan opnemen met knoppendraaierij
Normaal gesproken een kwartiertje inramme op een loop en de vettigheid eruit knippen.. Ideaal
|
|
|
|
10 april 2012, 10:11
|
|
|
Super K
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
|
huh? als je Cubase gebruikt maak je toch gewoon meerdere midikalen aan voor multitimbrale synths?
|
Klopt, ik bedoelde echter dat je je external synth gebruikt op een intrument track. ( met alle voordelen van directe fx mogelijkheden op de audio ). Dan kan je namelijk maar één instance gebruiken.
Als je je external synths in je midirack (F11) hangt, dan kan het natuurlijk wel.
Maar daar zie ik geen voordelen van.
Gearlists zijn hot BITCH: Yamaha Motif XS6, Roland Gaia, Access Virus B, Novation Drumstation II, UseAudio Plugiator, Yamaha Electone EL-60, Motu 24 I/O, BCF 2000, Avalon VT747SP, Aphex 204, TL-Audio 2Fat, TL-Audio 5021, TC-Electronics TC-M300, Powerplay PRO-XL HA4700, 2xEdirol UM-3EX, Mackie 1604 VLZ3, Focal CMS-65+Focal Sub, Avantone Mixcubes, Samson 120a Amp, SM Pro Audio Monitor Controller, Cubase 7, Se Se-Mini mic, Brauner Phantom mic, Reflexion Filter Pro.
|
|
|
|
10 april 2012, 10:19
|
|
|
Always Loud!
|
via F11 krijg je voor iedere output van de synth een iegen audiotrack, hierop kan je dan alle plugs gooien die je maar wil. M'n Tempest heeft bijv 8 direct outs, deze komen dus via instrument rack als 8 audiokanalen in cubase
|
|
|
|
10 april 2012, 10:19
|
|
|
If you say so...
|
Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz
|
Ik ram alles lekker audio in haha
Lekker direct opnemen en dan alles itb mixen
Heel af en toe s een lijntje midi zodat je wat kan opnemen met knoppendraaierij
Normaal gesproken een kwartiertje inramme op een loop en de vettigheid eruit knippen.. Ideaal
|
Dit is ook wel een beetje mijn werkwijze..
|
Citaat:
|
|
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
|
|
|
|
|
10 april 2012, 10:47
|
|
|
Te |
|
en van het meerderheid hier op het forum denk ik
|
|
|
|
10 april 2012, 11:05
|
|
|
elke dag pannekoeken
|
|
Dit werkt goed, iedere synth is in cubase als External instrument aangemaakt, heeft z'n eigen cubase fader met alle VST plugin mogelijkheden en is delay compensated. Dit is de manier zoals ik ook op de NEVE werkte en daarmee gebruik je de mixer dus als summer. Zonder naar de mixer te patchen werken alle synths nog steeds en kan je dus ook met je gear ook volledig ITB werken.
|
Even klein vraagje. Hoe stel jij je delay in? Ik doe het op gehoor maar dit lijkt niet in elke situatie te kloppen. Heb je daar een andere manier voor?
|
|
|
|
10 april 2012, 11:09
|
|
|
wat kyk jy?
|
|
|
ik vind recorden naar wav omslachtig
|
als dat stukje helemaal goed klinkt (qua gesyntheseerd geluid en nootgewijs) dan behoeft het alleen nog maar een goed plaatsje in de mix en dus kan het ook gewoon een wave zijn... want waarom moet de synth de hele tijd realtime mee tuffen dan?, OTB zou jij in dat geval dus 2x dezelfde synth moeten hebben als je tegen het probleem van Skeletvm aan zou lopen... je laat toch ook niet een band steeds live meespelen terwijl de zanger voor het eerst iets moet inzingen?
maar goed, je lijkt dan ook meer een man van the tools dan gewoon direct muziek maken...
muziek maken begint bij een idee en dan ga je kijken welk gereedschap je daar voor nodig hebt (tenminste, zo werkt dat bij mij)...
Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
|
|
|
|
10 april 2012, 12:02
|
|
|
Super K
|
|
|
via F11 krijg je voor iedere output van de synth een iegen audiotrack, hierop kan je dan alle plugs gooien die je maar wil. M'n Tempest heeft bijv 8 direct outs, deze komen dus via instrument rack als 8 audiokanalen in cubase
|
Klopt, maar maar je blijft wel beperkt door de outs van je synth.
Met nieuwere synths zal dat niet zo'n probleem zijn, maar de oudere synths hebben vaak maar een of twee een stereo outs.
Gearlists zijn hot BITCH: Yamaha Motif XS6, Roland Gaia, Access Virus B, Novation Drumstation II, UseAudio Plugiator, Yamaha Electone EL-60, Motu 24 I/O, BCF 2000, Avalon VT747SP, Aphex 204, TL-Audio 2Fat, TL-Audio 5021, TC-Electronics TC-M300, Powerplay PRO-XL HA4700, 2xEdirol UM-3EX, Mackie 1604 VLZ3, Focal CMS-65+Focal Sub, Avantone Mixcubes, Samson 120a Amp, SM Pro Audio Monitor Controller, Cubase 7, Se Se-Mini mic, Brauner Phantom mic, Reflexion Filter Pro.
|
|
|
|
10 april 2012, 12:50
|
|
|
Vintage lid
|
1 raphie: je zal altijd 2 generaties conversie hebben; of je neemt alles op in cubase (en daar editten en plugins) en dan weer naar mengpaneel (3 conversies)
of je gebruikt cubase als effect rack, maar bv je sendsignaal zal dan ook 3 keer geconverteerd worden (in cubase, er terug uit en dan terug in);
andere mogelijkheden zijn er gewoon niet
je werkwijze lijkt me logisch, ik zie niet meteen in hoe je het zou kunnen verbeteren
2: Even klein vraagje. Hoe stel jij je delay in? Ik doe het op gehoor maar dit lijkt niet in elke situatie te kloppen. Heb je daar een andere manier voor?
==> vraag ik me ook af; in cubase is er wel automatic delay compensation, maar bij mij klopt dat toch niet altijd...
|
|
|
|
10 april 2012, 16:44
|
|
|
Always Loud!
|
Oorspronkelijk geplaatst door EDP
|
|
Even klein vraagje. Hoe stel jij je delay in? Ik doe het op gehoor maar dit lijkt niet in elke situatie te kloppen. Heb je daar een andere manier voor?
|
cubase heeft automatische delay compensation en rekent voor mij meestal 1.84ms uit
|
|
|
|
10 april 2012, 19:48
|
|
|
elke dag pannekoeken
|
|
|
cubase heeft automatische delay compensation en rekent voor mij meestal 1.84ms uit
|
Ok dat meet hij? heb je het wel is nagekeken? ik werk met logic dus daar zal het uiteraard anders werken. Maar zelfs al ik een stukje audio opneem, dan kijk hoeveel tijd/stilte ervoor zit,
dit instel als compensatie dan klinkt het vaak nog niet goed. Nogmaals ik begin logic ook steeds minder prettig te vinden maar misschien mis ik iets of doe ik iets verkeerd?
In Ableton gaat het namelijk ook goed volgens mij.
|
|
|
|
10 april 2012, 19:52
|
|
|
Always Loud!
|
gaat bij mij perfect.
|
|
|
|
10 april 2012, 20:22
|
|
|
Vintage lid
|
heb je je conversieoverpeinzingen nu al uitgeklaard?

je gaat dus altijd paar conversiestappen hebben...
tenzij je direct analoog opneemt en ENKEL met outboard werkt voor die signalen...
|
|
|
|
10 april 2012, 20:57
|
|
|
Always Loud!
|
Ja, voorlopig
Outboard > alphalink > Cubase > ORAM 8T Mixer mixdown > terug in Cubase main mix voor mixdown > Monitor out > ORAM Stereo return 1 (naar control room voor monitoring)
dit werkt voor mij perfect aangeizen ik nog oldskool miidi werk en dit voorlopig blijf doen, dus synths realtime laten spelen en geen parts renderen. Met direct outs en tape returns werken heeft voor mij geen nut aangeizen ik cubase toch geen 8 of 16 individuele tracks realtime laat opnemen. dus de tracking fase en daar de mixdown mee doen sla ik over.
computer is snel genoeg, mixer is groot genoeg, voldoende gear om m'n tracks te vullen dus ik zie daar ook geen noodzaak toe op dit moment.
|
|
|
|
10 april 2012, 22:09
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door 6 trak
|
als dat stukje helemaal goed klinkt (qua gesyntheseerd geluid en nootgewijs) dan behoeft het alleen nog maar een goed plaatsje in de mix en dus kan het ook gewoon een wave zijn... want waarom moet de synth de hele tijd realtime mee tuffen dan?, OTB zou jij in dat geval dus 2x dezelfde synth moeten hebben als je tegen het probleem van Skeletvm aan zou lopen... je laat toch ook niet een band steeds live meespelen terwijl de zanger voor het eerst iets moet inzingen?
maar goed, je lijkt dan ook meer een man van the tools dan gewoon direct muziek maken...
muziek maken begint bij een idee en dan ga je kijken welk gereedschap je daar voor nodig hebt (tenminste, zo werkt dat bij mij)...
|
Mee eens, zo doe ik het ook. Zorgen dat alles goed staat in MIDI en dan 1 voor 1 als WAV opnemen en dan mixen. Kleine sfx dingetjes neem ik dan vaak wel direct als audio op. Op het eind kost je dat een half uurtje extra of zo
"It's not a brown Toyota, it's a coffee-coloured Lexus!"
|
|
|
|
10 april 2012, 22:38
|
|
|
Vintage lid
|
goed zo!
|
|
|
|
10 april 2012, 23:03
|
|
|
THEMATIC
|
Ik ken die Oram verder niet hands on en die Oram-kutwebsite laat niet eens een sheet zien als je geen account hebt maar de naam DIRECT out zegt volgens mij al genoeg; dan neem je normaal gesproken enkel de pre amp mee en ga je dus zonder de rest van je channelstrip de mixer weer uit. Dus dan is het met al jou line level gear volkomen POINTLESS om het pad: synth-8T line in- direct out- Cubase- taperetrun 8T te kiezen. snappie?
Kan je niet gewoon ALLES wat je hebt op de je SSL flashy patch dingetje aansluiten zodat je gewoon alles naar alles kan routen met een paar prestets. Hoef je ook geen onnodige DA AD te maken als je toevallig eens geen plugin loslaat op een HW synth.
|
|
|
|
17 april 2012, 14:31
|
|
|
Radiation!
|
Ik heb al mijn hardware (4 synths (stereo), drumcomp (4 outs) en gitaren (2x st)/bas (st)/zang (3 ch) ) channels op de line en mic inputs van mijn soundtracs (48inputs) zitten, envenals 6 stereo return bussen uit Cubase. Al die channels kunnen via 8 (mono) bussen van de console direct naar mijn AD interface (ECHO AudioFire12). Synths en drumcomp laat ik gewoon via MIDI meelopen en neem ik meestal helemaal niet apart in audio op. Analoge instrumenten (gitaren/bas/zang) neem ik in audio op. VST's op de gebruikelijke manier, maar wel meestal met MIDI kanalen, niet met Instrument tracks. Bij de eindmix komen bij mij dan de Hardware Synths en de opgenomen audio en VST tracks weer bij elkaar op de mixer, tezamen met evt HW FX via de send/return van de console. Op de recorded audio heb ik meestal ook al wel VST dynamics en VST FX zitten.
Het uiteindelijke resultaat neem ik dan weer als stereo track op in Cubase.
Kort:
-alle instrumenten op de console aangesloten
-6 stereo bussen Cubase via de interface outs op de B-in op de console aangesloten
-8 bussen (= 4 stereo) van de console en de main stereo van de console aangesloten op de inputs van de interface (naar Cubase)
-alle HW inserts en FX aangesloten op de console
-master chain aangesloten op de master inserts van de console
Arno
Rise to yourself
Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Software: W7 64-bit, Cubase 7, WaveLab 7, div. VSTi's
PC: i7-920, 12GB RAM, 1x500GB+2x1TB HDD's
Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport, Behringer BCF2000
De complete setup met alle hardware: www.amps-recordings.nl.
Cursussen Cubase
Facebook
|
|
|
|
17 april 2012, 14:50
|
|
|
..no need to act ill
|
|
|
computer is snel genoeg, mixer is groot genoeg, voldoende gear om m'n tracks te vullen dus ik zie daar ook geen noodzaak toe op dit moment.
|
Okay dan! laat die vette tracks maar komennnnn...
|
|
|
|
17 april 2012, 17:00
|
|
|
Always Loud!
|
Die zijn er al  heb ondekt dat ik toch een ouwe lul word en meer voor de kazige ouwelulle deuntjes ga  zoals Fjoesz zo mooi zei de "sex met je knuffelbeer trance"
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|