7 april 2012, 09:16
|
|
|
Genk België.
|
Sysex ontvangen/versturen met Yamaha CS2X.
Hallo,
ik gebruik het programma midiox om gedownloade sysex naar de CS2X te versturen,alles lijkt in orde maar ik zie mijn klanken niet veranderen op de CS2X!
Om te testen heb ik de device op 5 gezet daar geeft ie en error,als ik hem op all zet verstuurd midiox alles,het data lampje van de usb to midi kabel gaaat aan maar ik zie niet op de CS2X wat er veranderd is.
Wat sysex betreft,als ik een heel resem aan sysex heb moet je ze 1 voor 1 versturen,kan het niet als gans pakketje .
Mvg.
|
|
|
|
8 april 2012, 21:33
|
|
|
Genk België.
|
Niemand die me kan verder helpen.
Voor de CS2X eigenaars,de instellingen heb ik op,
TRANSFER CHAN 1
RECEIVE CHAN 1
DEVICE ALL
LOCAL OFF
Midi-ox verzend ze maar ik zie niets veranderen op de CS2X,of zie ik iets over het hoofd.
Mvg.
|
|
|
|
8 april 2012, 22:22
|
|
|
Amiga User
|
Oeps, ik had je topic niet gezien,
er is een CS2X editor te vinden dacht 'k, maar mss dat die de sysex niet kan inlezen??
Local mag ON staan, TX en RX channel moet wel overeenkomen met de sysex file dacht 'k
Met Sounddiver gaat het ook, maar die is niet freeware....
Hmmm, k ben zelf nog eens aan't proberen op de Vengeance CS2X in m'n CS1X te krijgen...
CS2X Edit kan precies geen .mid importeren ??
Met een midi player lukt het blijkbaar wel maar mss het tempo wat lager als 120 zetten,
en mss dat de patch names niet in de CS1X passen....
Het edit ledje brand precies in de patchen,
soit, ik heb geen CS2X, enkel twee CS1X'n
Laatst gewijzigd door Stephen; 8 april 2012 om 23:00
|
|
|
|
9 april 2012, 00:16
|
|
|
Amiga User
|
Of het kan een de .mid file liggen ook !!
|
|
|
|
9 april 2012, 09:02
|
|
|
Genk België.
|
Hoi Stephen,dan moeten ze allemaal corrupt zijn !
Bij de JP 8000 gebruik ik JPlib,daar gaat het perfect,ik laad ze in verzend ze en ik zie op de JP8000 dat de klanken veranderd zijn zonder iets aan het toestel te doen.
Volgens mij zie ik iets over het hoofd bij de CS2X maar weet niet wat,denk ik.
Volgens de handleiding zet ik de instellingen op de CS2X op,
-transfer 1
-receive 1
-local off heb het ook al geprobeerd met local on
-device all,heb ook al geprobeerd met device op 5 te zetten toen kreeg ik een error melding op de CS2X.
Ik vind er niets van terug in de handleiding,maar als ik de sysex met midi-ox verzend van pc naar CS2X moet ik dan ergens op de CS2X op store drukken!
Hoe doe jij het op de CS1X.
Mvg.
|
|
|
|
9 april 2012, 09:17
|
|
|
Vintage lid
|
Zoek op de www eens naar "CS2X editor"...
Met MidiOx zal het lastig werken worden temeer als je veel klanken samen wil verzenden.
Succes.
|
|
|
|
9 april 2012, 10:11
|
|
|
Genk België.
|
Oorspronkelijk geplaatst door audiocollage
|
Zoek op de www eens naar "CS2X editor"...
Met MidiOx zal het lastig werken worden temeer als je veel klanken samen wil verzenden.
Succes.
|
Als je Tune em up bedoeld,ik heb ze al allemaal 
Als ik daar de sysexxen invoer geeft ie "unable to open file"
Ik heb sysex files geprobeerd van verschillende site's,ook die van planet-groove de referentie site voor de CS1/2X.
Op zich een prachtig programma Tune em up,ik heb er zelfs in het weekend een computer voor geinstalleerd met win 98SE ,noppes,krijg het ding niet aan de praat buiten dat ik ik boven aan de xg sounds kan veranderen en onderaan mijn midi settings goed te zetten,de cs2x reageert er wel op,als ik toetsen indruk op de cs2x als in het soft keyboard reageert het,maar voor de rest weet ik niet wat het programma doet.
Ik dacht dat je daar klanken realtime in kon veranderen maar daar reageert de cs2x niet op.
Qua handleiding vind ik er ook niets van terug buiten het word documentje wat er in zit,maar daar word ik niet wijzer van
Mvg.
|
|
|
|
9 april 2012, 10:54
|
|
|
De TX en RX channels hebben geen effect met sysex bestanden, device number wel .. deze moet idd op all staan.
Welke midi interface gebruik je? Het is bekend dat sommige cheapo's en/of verloopkabels op gamecards geen sysex doorsturen .. in dat geval even een edirol of e-mu dingetje pakken.
Test eerst het zenden en ontvangen van zijn eigen sysex dump, als dat al niet werkt heeft verder proberen geen zin. Met midiox moet het prima gaan trouwens.
Gearlist: Wat werkt en klinkt voor de klus die je wilt klaren.
|
|
|
|
9 april 2012, 11:06
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
|
Als je Tune em up bedoeld,ik heb ze al allemaal 
Als ik daar de sysexxen invoer geeft ie "unable to open file"
Ik heb sysex files geprobeerd van verschillende site's,ook die van planet-groove de referentie site voor de CS1/2X.
|
Sysex files zijn zeer software en/of synth afhankelijk. Een dump van programma x (een .syx file dus) kan meestal ook alleen terug verzonden worden vanuit programma x.
Wil je universeel werken dien je die werkwijze aan te houden en niet later naar een ander programma overgaan, tenzij je alles vanuit programma x terug exporteerd in het formaat geschikt voor programma y. Ook de timing waarmee bulks worden verzonden heeft een belang. M.a.w. sysex is wel degelijk systeem-exclusief. Verder is die CS1/2X sample based dacht ik, dus... qua klankveranderingen heeft dat beperkingen.
(Post hier eens zo'n "unable to open file".)
|
|
|
|
9 april 2012, 12:47
|
|
|
Amiga User
|
|
Citaat:
|
|
Hoe doe jij het op de CS1X.
|
tja, die Vengeance CS2X .mid krijg ik niet correct in de CS1X, de CS1X zegt enkel 'receive' bij' t dumpen.
Maar andere CS1X banks in .mid formaat gaan wel, gewoon ID ALL, en afspelen met een .mid player...
Meestal gebruik ik mijn eigen SynthCtrl plugin,
maar op amigaOS is er ook een leuke CS1X editor die ikveel gebruikte,
Sounddiver gebruik ik ook veel, maar de CS2X adaption lijkt me niet compleet ??
'K heb geen idee wat er allemaal verschillend is tussen de CS1X en CS2X, mss dat het zoals de MC303 en MC505 is
|
|
|
|
9 april 2012, 12:59
|
|
|
Genk België.
|
Hallo,
@Chielio,met midi-ox kan ik verzenden en ontvangen alleen als ik verzend zie ik niets veranderen op de CS2X.
Ik heb een bulk dump all gedaan op de CS2X en heb in midi-ox een bestand ontvangen van 72kb.
Als ik datzelfde bestandje nu moest terug sturen ga ik zeker niets zien wat er veranderd is.
Een ander bestand verstuurd ie ook maar er veranderd niets op de CS2X,zie ik nu iets over het hoofd dat na midi-ox het bestand heeft verstuurd heeft dat ik dan op de CS2X op yes of store of ik weet niet op welk knopje ik moet duwen of moet ik gewoon niets doen!
Mvg.
Laatst gewijzigd door Rumocool; 9 april 2012 om 13:31
|
|
|
|
9 april 2012, 13:30
|
|
|
Genk België.
|
Ik heb het bestandje verwijderd wegens copyright,sorry daarvoor.
Mvg.
|
|
|
|
9 april 2012, 13:51
|
|
|
Genk België.
|
Oorspronkelijk geplaatst door Chielio
|
|
Welke midi interface gebruik je?
|
Hoi Chielio,
ik gebruik een simpel usb to midi kabel,die ik trouwens ook gebruik op de JP8000,dit op de laptop
Op de desktop pc heb ik een extern Hercules game theater xp interface(een oud ding)omdat daar een midi i/o op staat.
Omdat ik gelezen had dat het mooi progje Tune em up (versie 1.0 voor op de CS2X) voor op win 95/98 is gemaakt heb ik in het weekend op mijn desktop Win 98SE geinstalleerd,maar met Tune em up kom ik dan niet verder als toen er Win xp op stond.
Mvg.
|
|
|
|
9 april 2012, 14:03
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
|
|
...zie ik nu iets over het hoofd dat na midi-ox het bestand heeft verstuurd heeft dat ik dan op de CS2X op yes of store of ik weet niet op welk knopje ik moet duwen of moet ik gewoon niets doen!...
|
Het hangt ervan af hoeveel bulkdumps er in die data gedaan werden. Bij één (1 klank) stokeert ie dat mogelijk in het edit-memory blok van je synth en dien je wss store-yes uit te voeren. Bij meerdere bulks (klank-data in dit geval) wordt er 'automatisch' store uitgevoerd.
|
|
|
|
11 april 2012, 18:48
|
|
|
Genk België.
|
Aan iedereen heel erg bedankt voor het behulpzaam zijn(tof forum)
Problemen zijn opgelost door een simpel Roland UM1G usb to midi kabel.
Setup die ik bezit was zo brak als maar kan zijn,wat een simpel kabeltje kan doen
Nogmaals iedereen bedankt,maar jullie zijn nog niet van me af
Mvg.
|
|
|
|
11 april 2012, 19:29
|
|
|
Gearlist: Wat werkt en klinkt voor de klus die je wilt klaren.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|