7 april 2012, 00:49
|
|
|
Vintage Lid
|
Waar zagen wij in de 80s eigenlijk videoclips op TV?
Rare vraag misschien, maar ik zit nu wat 80s clips te kijken van yazoo, duran duran, ultravox, billy ocean, a-ha, belle stars, vanity 6 enz enz...
Ik heb die clips ook gezien in de jaren 80, de tijd dat die nummers uitkwamen, maar ik kan me niet meer voor de geest halen waar..?
Wij hadden thuis in de jaren 80 maar 2 (nederland 1 en nederland 2) en later (nederland) 3 zenders op TV via de antenne en dus vroeg ik mezelf af in welke programma's die clips toen op TV kwamen.
Was dat alleen maar in Toppop of waren er toen ook al andere TV programma's waar je muziek kon zien?
|
|
|
|
7 april 2012, 01:04
|
|
|
TOTIDO
|
sky trax
|
|
|
|
7 april 2012, 01:07
|
|
|
TOTIDO
|
|
|
|
|
7 april 2012, 02:05
|
|
|
superchannel en sky channel
|
|
|
|
7 april 2012, 09:59
|
|
|
Muzique Plastique
|
countdown bij veronica, of was dat al weer later?
|
|
|
|
7 april 2012, 10:05
|
|
|
Anonieme Analogist
|
Toppop yeah!
...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
|
|
|
|
7 april 2012, 10:11
|
|
|
Evil Droid
|
Countdown was toen op zondag avond van 19u tot 20u tijdens studiosport....rara wat keek ik?
Skychannel kon je niet ontvangen via een simpele antenne toch?
I love rain, it gives character to the night
Quote 6Trak : kijk, en dan ga ik met 1 vingertje zo hier drukken doen en dan gaat het van 'blieperdepiep', goed he?!
|
|
|
|
7 april 2012, 10:33
|
|
|
Anonieme Analogist
|
...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
|
|
|
|
7 april 2012, 10:36
|
|
|
Over en sluiten
|
Oorspronkelijk geplaatst door D Sinister
|
Countdown was toen op zondag avond van 19u tot 20u tijdens studiosport....rara wat keek ik?
Skychannel kon je niet ontvangen via een simpele antenne toch?
|
In den beginne wel....toen ik nog een klein Dennisje was zat Skychannel gewoon op de kabel in Adam.....zo heb ik eigenlijk Engels geleerd.....'s ochtends had je daar Fun Factory met allerlei, nu classic, tekenfilmpjes...later kreeg de naam Fun Factory een geheel andere betekenis in me leven....wat nu Hemkade48 is of NorthSeaVenue was origineel de Fun...hakkuh!!!
Klaar.
|
|
|
|
7 april 2012, 10:36
|
|
|
wat kyk jy?
|
super channel, duitse zenders, Tros top-40...
Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
|
|
|
|
7 april 2012, 11:18
|
|
|
Fortune favors the bold
|
Eerst Top Pop, Countdown, en later Sky Channel en vooral MTV. The Music Box kan ik me ook nog herinneren, maar dat was al snel weg bij ons, wij kregen pas kabel in eind 1986 of begin 87. The Box en TMF is al een bijna 10 jaar later denk ik, toen keek ik al lang niet meer zo vaak tv.
Op Duitse zenders kan ik me niet herinneren ooit een clip te hebben gezien, wel af en toe Rockpalast en Rock Live op WDR, natuurlijk.
|
|
|
|
7 april 2012, 11:36
|
|
|
NOXGENUS
Moderator
|
Van de wiki van Beeld en Geluid...
22-02-1985 De muziekzender Music Box gaat van start.
We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
|
|
|
|
7 april 2012, 11:37
|
|
|
heeft er genoeg van
|
Sky Channel, zal ik ook niet vergeten toen we dat voor het eerst op TV zagen. Die Pat Sharp was natuurlijk een aparte snuiter maar toen was het allemaal wel cool omdat je alleen maar die publieke zenders had eigenlijk. Je had later ook nog zo'n muziekprogramma waarbij allemaal mensen op de dansvloer stonden, die dan om de beurt (en soms van heel dichtbij) gefilmd werden terwijl ze heel "spontaan" uit hun dak gingen  Dat heb ik altijd wel heel suf gevonden, al was de muziek die voorbij kwam natuurlijk wel okee. Weet niet meer hoe het heet.
Ach ja, ben ook een ouwe lul geworden. Met de popmuziek- en cultuur van nu heb ik bijna niets. Bijna alles wat ik aan muziek koop is ouwe shit en als het wel nieuw is, dan gaat het meestal om vage electronica acts etc. Maar zo gaan die dingen.
|
|
|
|
7 april 2012, 12:06
|
|
|
Vintage lid
|
Pat Sharp had de meest nasty mullet uit de hele 80s
"It's not a brown Toyota, it's a coffee-coloured Lexus!"
|
|
|
|
7 april 2012, 12:13
|
|
|
Vintage Lid
|
wij kregen ook pas eind jaren 80 kabel..
maar ik bedoel ook eigenlijk de jaren 81-82-83, toen hadden wij dus maar 2 zenders...
nou ja zal wel alleen toppop geweest zijn dan denk ik
|
|
|
|
7 april 2012, 13:05
|
|
|
Infiltrant
|
Ik had in de jaren 80 al lang Youtube.
silvertone
|
|
|
|
7 april 2012, 13:09
|
|
|
If you say so...
|
Top Pop en Countdown... meer was er niet in 't Zeelandse toen..
|
Citaat:
|
|
Een nieuwe studie beweert het tegenovergestelde.
|
|
|
|
|
7 april 2012, 13:32
|
|
|
NOXGENUS
Moderator
|
Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom
|
|
Ik had in de jaren 80 al lang Youtube.
|
So ey, stel je voor, die ads en HQ filmpjes met 56k...
We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
|
|
|
|
7 april 2012, 14:15
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Ik had niet eens TV whahhaa...
Grapje, tot 1995 had ik (geen grap dan!) geen kleuren TV. Dus de video's zag ik allemaal in de discotheek, bijvoorbeeld Madonna's Blond Ambition werd compleet vertoond in de "predance" (ja, in Argentinië bestaat nog de predance, dat is, mensen komen binnen en het wordt muziek gedraaid maar niet in de vorm van mix-DJ'ing, met de video's; na twee uur predance begint pas de "Dance").
Dus ja, het werd dan Total Music (eens per week een uurtje) of later MTV voor mensen die kabel hadden. In Falklands oorlog tijd was het vertoning van Engelse popmuziek verboden. Dus ik kende Yazoo, Human League en de rest pas na 1986, en Depeche Mode pas na 1989! In die tijd bestond nog "Madonna's club" waar de recente vids werden gedraaid. Allemaal in de publieke omroepen.
(side note: ik snap dat het om de Nederlandse vertoning gaat maar vond een interessant topic om een bijdrage te plaatsen over hoe in de andere kant van de wereld ging)
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
Gear: Where are the musicians?
PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
Laatst gewijzigd door PabloDeMode; 7 april 2012 om 14:20
Reden: syntaxis aanpassingen!
|
|
|
|
7 april 2012, 15:18
|
|
|
Vintage lid
|
Is zowiezo leuk om te weten hoe het aan de andere kant er uit zag. Ik ken alleen de clips van toppop, countdown en MTV.
Offtopic aan pablo: Toch wel weer overduidelijk dat regeringen ons hun visie/mening opdringen.
Gear present:
Muse Receptor
Roland D-50 en Roland MKB-300
Roland Lucina(ax-09)
Roland TR-505
Greg Bennett 5-string bass
Behringer RX1602 mixert
Yamaha TG-55 kan weg.
Ipad1 met o.a. Fairlight/Fairlight Pro, Drums Deluxe, Vintage Drum, iElectribe, Rebirth, Beatwave, MDP SAS-1, iMs-20, filtatron, Mugician, DXi, Morphwiz,
Laatst gewijzigd door hitman; 7 april 2012 om 15:24
Reden: Opmerking vergeten
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten