27 maart 2012, 12:13
|
|
|
Over en sluiten
|
Oorspronkelijk geplaatst door MatthewLeBlom
|
Ja dat weet ik 
De 224XL en de 480 werken met precies dezelfde remote controller.
Volgens mij kan je zelfs met één LARC op beide apparaten tegelijk aansturen en dan op de LARC selecteren (maar dit weet ik niet zeker).
Large Hall lijkt me prima.
Verder zou ik de Rich Plate ook wel willen doen, want die Rich Plate schijnt "wereldberoemd" te zijn.
|
Zou ik ook wel graag willen horen......gefeliciteerd met jhe aankoop PPP.......beetje jaloers zijn we wel....lijkt me een geweldig machine....
Klaar.
|
|
|
|
27 maart 2012, 13:07
|
|
|
..............
|
Mag ik ook meedoen? Ik heb een andere wondermachine en ik ben benieuwd hoe die zich verhoudt tot de Lexicons.
|
|
|
|
27 maart 2012, 13:15
|
|
|
Muziekfabriek
|
Hahahaha. Pak jij preset 4802 dan ff of zo... Die ken ik goed...
Misschien wel leuk om inderdaad een compleet vergelijk op te zetten. Iemand anders nog High end verbs? Wat voor audio fragmenten willen we? Ik stel voor een akoestische gitaarslag, een snare, stukje vocal en een accordeon ofzo?
Produceren, veel en vaak!
|
|
|
|
27 maart 2012, 13:35
|
|
|
Lidl
|
Eens vergelijken met een goedkopere Lexichip?
Stukje syntharpeggio is ook altijd leuk doorheen een reverb. ((geen supersaw, doe maar een Morodertje)
Mister Power Ballad
|
|
|
|
27 maart 2012, 15:55
|
|
|
THEMATIC
|
Een reverb kan je alleen in een mix beoordelen.
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:01
|
|
|
************* account
|
GELUL
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:05
|
|
|
..............
|
Oorspronkelijk geplaatst door Fles
|
|
Een reverb kan je alleen in een mix beoordelen.
|
Daar ben ik het ook niet mee eens. Je kan het karakter van een reverb prima beoordelen buiten de mix en daarna bepalen of het past in je idee voor de mix. Soms kan het dan wel voorkomen dat het alsnog niet lekker in de mix ligt, maar dat is nu net het hele proces van trial en error dat je soms door moet.
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:07
|
|
|
Muziekfabriek
|
Dan moet je nooit solo's in je platen bouwen, want dan is de Verb niet te beoordelen!
Produceren, veel en vaak!
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:09
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz
|
|
GELUL
|
En met zoveel gelul help je niemand verder.
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:10
|
|
|
Gedearchiveerd account
|
Op zich heeft Fles wel een punt, een punt wat OJS eigenlijk bevestigd in zijn ontkenning....
Welk geluid dan ook kan los lekker klinken, maar eenmaal in je track weet je hoe en wat.
Een reverb kan mooi klinken, maar kan in je mix er niet goed in/uitkomen...
Staat natuurlijk helemaal los van het gewoon lekker luisteren naar een fx op een enkel geluid wat iedereen wel kent, zodat je het karakter van een bak kan horen.......
REPORT
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:14
|
|
|
..............
|
Oorspronkelijk geplaatst door brz
|
|
Op zich heeft Fles wel een punt, een punt wat OJS eigenlijk bevestigd in zijn ontkenning.....
|
Precies, dat bedoel ik.... Of toch niet?
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:17
|
|
|
THEMATIC
|
Oorspronkelijk geplaatst door OJS
|
|
Daar ben ik het ook niet mee eens. Je kan het karakter van een reverb prima beoordelen buiten de mix en daarna bepalen of het past in je idee voor de mix. Soms kan het dan wel voorkomen dat het alsnog niet lekker in de mix ligt, maar dat is nu net het hele proces van trial en error dat je soms door moet.
|
Nou, je bent het niet met me eens maar eigenlijk zeg je zelf nu ook dat de waarde van een bepaalde patch van een bepaalde reverb alleen in een mix duidelijk wordt. Dat is dus precies wat ik ook bedoel.
En ja, je kan het karakter van een reverb wel buiten een mix beoordelelen maar wat voor waardeoordeel denk je daar dan aan te kunnen hangen? Leg mij dat maar eens uit.
Buiten dit vind ik het hartstikke tof dat jullie een vergelijkend warenonderzoek gaan doen op deze manier. Ik wil wel meedoen met mijn favo verb van dit moment, Valhallaroom.
EDIT: post 29 t/m 31 stonden er nog niet toen ik op reply drukte...
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:24
|
|
|
..............
|
Ik denk ook niet dat we het oneens zijn met elkaar. Hoogstens dat je een auto ook kunt beoordelen op kleur en vormgeving, terwijl hij eigenlijk bedoeld is om zo snel en comfortabel mogelijk van A naar B te rijden. Zo kun je een reverb ook beoordelen op karakter, kleur en diepte. Maar dat je er uiteindelijk muziek mee moet kunnen maken is duidelijk.
|
|
|
|
27 maart 2012, 17:15
|
|
|
Vintage Lid
|
oeh het lijkt me wel een leuk experiment of een AB vergelijking te doen tussen de lexicon en mijn zoom 1201 galm
|
|
|
|
27 maart 2012, 17:33
|
|
|
Infiltrant
|
Moet je doen Bass.
Ik ben ook benieuwd naar de resultaten.
silvertone
|
|
|
|
27 maart 2012, 18:40
|
|
|
Pörkölt met kolbasz
|
Mooie aankoop Peter  geniet er van, en we zijn inderdaad benieuwd naar het resultaat. (ik in ieder geval wel)
ignis aurum probat, miseria fortes homines
http://soundcloud.com/warehousegrooves
Musicians: people who spend more time training for their career than most brain surgeons, and who spend every waking hour of their day creating value from thin air.
|
|
|
|
27 maart 2012, 19:21
|
|
|
************* account
|
Ik gebruik een reverb vaker voor dingn die geen muziek zijn dan wel voor muziek. Dan is t eigenlijk irritant om een hele mix te horen als t ware. Daarnaast.. In de mix zijn andere sounds ook van belang he, dus kan je m eigenlijk alleen maar beoordelen in heel veel mixen.. Ik vind het een beetje gelul.. Je kan prima t karakter van de galm beoordelen en aan de hand daarvan bepalen in welke mix je m waarvoor gaat gebruiken. Maar affijn
|
|
|
|
27 maart 2012, 19:34
|
|
|
wat het geniale van het analoge apparaat tegenover de plugin versies is dat je meer galm en langere kan zetten zonder dat het me stoort omdat het zo geniaal klinkt
heb er spijtig genoeg geen meer maar in de studio waar ik werk hebben ze een en een 960
en toch prefereer ik de 480 op stemmen en op snares
|
|
|
|
27 maart 2012, 20:31
|
|
|
Infiltrant
|
Ik neem aan dat je met "analoge apparaat" de hardware versie bedoelt t.o.v. de plugin (een lexicon is digitaal).
Maar ik ben vooral benieuwd naar jouw ervaring met langere galmtijden.
De hardware versie klinkt volgens jou mooier dan de plugin als je lange reverbs gebruikt?
silvertone
|
|
|
|
27 maart 2012, 21:52
|
|
|
Lidl
|
Als we dan toch dure Lexicons met een Zoom gaan vergelijken (geef dan wel even zoveel mogelijk details van de reverbpatch en uiteraard gebruiken we allemaal dezelfde droge bron), dan wil ik er wel een nieuwerwetse Lexicon MPX550 bij gooien. Da's een behoorlijk betaalbare fx-bak maar wel met Lexichip.
Mister Power Ballad
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|