14 maart 2012, 23:38
|
|
|
åntimoderatør
|
die sequencer is leuk ja. die slides, daar is de auto portamento voor.
mijn pitchbender pot is kapot overigens, iemand een idee waar ik een nieuwe kan vinden? de pot is echt helemaal op, niet vies ofzo..
rot op met je gearlist
|
|
|
|
14 maart 2012, 23:44
|
|
|
Lid met strafpunten
|
Die autoporta is mega idd!!
prairie doggin'
|
|
|
|
15 maart 2012, 07:47
|
|
|
Infiltrant
|
Oorspronkelijk geplaatst door vcovca
|
En de 101 neem je mee onder de arm
|
En hij kan op batterijen.
En..hij kan om je nek:
silvertone
|
|
|
|
15 maart 2012, 08:36
|
|
|
Vintage lid
|
|
|
|
|
15 maart 2012, 08:38
|
|
|
Over en sluiten
|
Oorspronkelijk geplaatst door elektrovolt
|
die sequencer is leuk ja. die slides, daar is de auto portamento voor.
mijn pitchbender pot is kapot overigens, iemand een idee waar ik een nieuwe kan vinden? de pot is echt helemaal op, niet vies ofzo..
|
Kijk eens op www.syntaur.com of www.synthfool.com
Klaar.
|
|
|
|
17 maart 2012, 01:45
|
|
|
|
Citaat:
|
|
defecte SH-101 , jullie mening?
|
Hoi Lourdes,
Condoleren is niet nodig met deze aankoop, de verkoper is duidelijk niet eerlijk geweest tegenover je, waarschijnlijk kon je de symptonen ook niet voldoende herkennen. Zie het als een leertraject.
Wat ik zou doen:
Absoluut niet meer aanzetten !!
Eerst het onderstaande doen:
1. Volledig uit elkaar halen en schoonmaken.
- bodemplaat eerst wassen, daarna afnemen met ammoniak, vervolgens behandelen met roestwerende verf. Ik weet niet of er massapunten zijn, deze moet je anders kaal laten voor het contact.
- kast en knoppen wassen en afnemen met ammoniak
- alle stof op de printplaten eerst grof verwijderen (stofzuiger), daarna met wattenstaafjes.
- printplaten met printplaten reiniger (bv. Kontakt PCC) schoonmaken
2. alle normale potmeters en schakelaars reinigen.
- schakelaars met IPA, goed laten drogen (2 dagen) en daarna met Kontakt 61 behandelen (smering en anti-corrosie)
3. alle schuifpotmeters eruit solderen, openmaken en reinigen met alcohol ketonatus 96% (met wattenstaafjes), weer in elkaar zetten, daarna behandelen met Kontakt 61 en weer insolderen.
4 Toetsenbord uit elkaar
- toetsen wassen (gewoon in de wasbak, uit laten lekken en drogen.
- toetsrubbers en contacten schoonmaken met alcohol ketonatus 96%
- printboardje ook schoonmaken met alcohol
En dan alles weer in elkaar en testen.
Sliders die het dan nog niet goed doen zul je moeten vervangen.
Andere problemen kun je dan pas detecteren.
Ingrijpend, maar je hebt een goede kans dat ie het veel beter doet.
Sterkte
@keybern
Ik ben blij dat ik jou niet als werknemer heb. Een mening hebben is ok, eerlijk zijn ook, maar het is wederzijds respect waar deze maatschappij op hoort te draaien. Als je deze attitude bij mij en mijn collega's zou etaleren dan had je over 2 weken geen baan meer.
Probeer iemand eens te helpen ipv hem neer te sabelen en verdien zo het respect dat je zoekt.
Eerst prutsen, dan werken.
Still learning.
Laatst gewijzigd door MusixDaily; 17 maart 2012 om 02:13
|
|
|
|
17 maart 2012, 03:24
|
|
|
kijk diep in mijn ogen
|
Yeeaaahhh,. The world vs keybern,.. The saga continues,. wacht,. ik doe nog wat popcorn in de pan! Eindelijk weer wat leven in de brouwerij!!
|
|
|
|
17 maart 2012, 09:00
|
|
|
Vintage lid? Oude lul!
|
Mensen die heel erg oprecht menen dat ze oprecht zijn en daarom alles mogen zeggen, omdat ze oprecht denken te zijn... gotta love 'em.
Zure bom
|
|
|
|
17 maart 2012, 09:22
|
|
|
Lidl
|
De aanpak van MusixDaily lijkt me menig uurtje werk, maar wel de goede weg. Want je kan in de huidige staat inderdaad niet beoordelen wat er eventueel werkelijk stuk is.
@Timar: jouw mooie roze flamingo is wat mij betreft de leukste avatar. Hij verhoogt het My Little Pony gehalte zo lekker.
Kijk, zo kan het dus ook.
|
|
|
|
17 maart 2012, 09:49
|
|
|
Vintage lid? Oude lul!
|
Zo is dat! Heeft 1 van jullie toevallig nog van die my little pony magneet paardjes over? Die van mij zijn gesneuveld toen ik een pot aangebroken witte bonen in tomatensaus uit de koelkast pakte.
Zure bom
|
|
|
|
17 maart 2012, 10:39
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door MusixDaily
|
Hoi Lourdes,
Condoleren is niet nodig met deze aankoop, de verkoper is duidelijk niet eerlijk geweest tegenover je, waarschijnlijk kon je de symptonen ook niet voldoende herkennen. Zie het als een leertraject.
Wat ik zou doen:
Absoluut niet meer aanzetten !!
Eerst het onderstaande doen:
- bodemplaat eerst wassen, daarna afnemen met ammoniak, vervolgens behandelen met roestwerende verf. Ik weet niet of er massapunten zijn, deze moet je anders kaal laten voor het contact.
- alle stof op de printplaten eerst grof verwijderen (stofzuiger), daarna met wattenstaafjes.
- schakelaars met IPA, goed laten drogen (2 dagen) en daarna met Kontakt 61 behandelen (smering en anti-corrosie)
3. alle schuifpotmeters eruit solderen, openmaken en reinigen met alcohol ketonatus 96% (met wattenstaafjes), weer in elkaar zetten, daarna behandelen met Kontakt 61 en weer insolderen.
4 Toetsenbord uit elkaar
En dan alles weer in elkaar en testen.
Sliders die het dan nog niet goed doen zul je moeten vervangen.
Andere problemen kun je dan pas detecteren.
Ingrijpend, maar je hebt een goede kans dat ie het veel beter doet.
Sterkte
@keybern
Ik ben blij dat ik jou niet als werknemer heb. Een mening hebben is ok, eerlijk zijn ook, maar het is wederzijds respect waar deze maatschappij op hoort te draaien. Als je deze attitude bij mij en mijn collega's zou etaleren dan had je over 2 weken geen baan meer.
Probeer iemand eens te helpen ipv hem neer te sabelen en verdien zo het respect dat je zoekt.
|
Ik zou jou ook niet als werknemer willen hebben met de tips die jij hier boven geef, en ja ik heb echt ervaring en meer dan 400 synths gerepareerd  , en stel niet de vraag waarom ik geen tips geef, ( gewoon simpel, ik geef mijn brood niet weg aan knutselaars)
|
|
|
|
17 maart 2012, 10:59
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
4 Toetsenbord uit elkaar
|
Tip, geen stofzuigers in de buurt van ic's
Tip, geen spuitbussen die residu achter laten in pots/schuiven, geen smeermiddelen in spuiten. zeker geen Kontakt61
Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
|
|
|
|
17 maart 2012, 14:40
|
|
|
Japans voor Herfstwind
|
Ik ben technisch niet onderlegd en daarom koop ik nooit defecte synths.
De SH-101 was de tweede synth die ik wilde hebben, maar het duurde ruim twintig jaar voordat ik er een op de kop tikte. Hij heeft wel een herkenbaar geluid, maar ik vond hem ondanks de extra ingangen voor aansturing van filter en modulatie te beperkt.
Nu zou ik een Arturia MiniBrute kopen. Het gemis van de sequencer wordt goedgemaakt door andere specs.
Succes ermee. Niet in elkaar rammen, zoals ik heb gedaan met mijn Formant.
www.akikaze.nl MPC-4000; Andromeda; RS-8500; Semtex XL, Inseqt; Prophet '08; E-4XT Ultra; SQ-80, TS-10, ASR-10R; Promega 3; K-5000W; Triton HD, EXB-MOSS, T-3 EX, Kronos, MS-20, MS-50, SQ-10, Sigma,
VC-10, Wavedrum GE; MFB-522; Minimoog, Little Phatty, CP-251, Taurus 3, Dual VCO; JD-800, MC-80; String-Ensemble;
Fénix II; Theis Modular Synthesizer System; XTk-30, Pulse +; EX-5, VL-7, CS-40M; SX-1 & DM-3200 mixers e.a. randapp., percussie, gitaren, santoor, en andere akoestische instr.
|
|
|
|
17 maart 2012, 15:08
|
|
|
Whoehahaha
|
Eeuh, die minibrut heeft toch ook een soort sequencer. En ik vind je verhaal wel erg dramatisch, ik bedoel, 20 jaar wachten op een synth van nog geen 500euro ?!? en dan vervolgens na 20 jaar erachter komen dat hij te weinig modulatie mogelijkheden heeft
|
|
|
|
17 maart 2012, 17:36
|
|
|
0906 d's een lekker synth
|
ja... hij bedoelt geen 20 jaar wachten natuurlijk. Het heeft 20 jaar geduurd voor hij er een kocht, das is zijn eigen probleem. Hij had gemakkelijk 10 jaar terug een op de kop kunnen tikken voor 175 euro.. maar goed hij heeft gekozen voor andere dingen zo te zien . Sh-101 is best vet. Ze liggen ook echt veel bij bekende producers om basslines op te nemen. Je kan natuurlijk wel zonder, dat is het niet maar hij is gewoon leuk, gemakkelijk, klein, redelijk dik(sound), cvgate trigger ,interne seq. Niet echte concrete termen maar ach. Nadelen: snel het zelfde, klein toetsen bord, plastic, vrij prijzig (nu). Het leven is ook jouw keuze vind je het niets ,weg die zooi je leeft maar een keer. Ga niet klagen wat ander vinden anders verspil je als nog moeite om een ding waar je zelf niet in geloofde.
Gear: equipe vst
Your track sounds great, This could really work as elevator music.
I'd love to listen to that.
|
|
|
|
17 maart 2012, 20:12
|
|
|
Vintage lid? Oude lul!
|
Nou, mijn 101 gaat nooit meer weg, die fout heb ik in t verleden al wel eens gemaakt.
Zure bom
|
|
|
|
17 maart 2012, 21:44
|
|
|
Whoehahaha
|
Hier nog 1. had eerst een grijze, die heb ik toen verkocht omdat ik terug emigreerde naar NLD en eenmaal in NLD aangekomen wist ik niet hoe snel ik weer een 101 moest scoren, juist het simpele eraan maakt hem zo mooi, altijd een mooie sound eruit. (in mijn oren dan) Heb nu een rode en die klinkt wel beter dan de grijze
|
|
|
|
17 maart 2012, 22:35
|
|
|
Vintage lid? Oude lul!
|
Ghehe.... ik wacht nog steeds tot er een paarse voorbij komt
Zure bom