Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13 maart 2012, 11:13   #41
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Ik vind OS X een prima systeem, maar het zit hem bij mij in de prijs en de kwaliteit van sommige randapparatuur. Maar blijkbaar zijn er ook altijd mensen die het juist geweldig vinden.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 11:19   #42
Michael U

Michael U's schermafbeelding

Aan de andere kant heb je wel zo'n gearlist wat zijn de problemen precies met de randapparatuur?
En ja, het is duur.. Overigens voor iedereen die Applecare heeft genaaid.
Je kunt bij je reseller 2 jaar garantie claimen en Apple heeft namelijk een consumer law claim mogelijkheid.
Kost je €85. En dan zijn de onderdelen gratis. Werkt tot 4 jaar na aankoop. Altijd pas om vragen na je 2 jaar garantie uiteraard.

----------------------------------------------------------
Ethical axioms are found and tested not very differently from the axioms of science. Truth is what stands the test of experience.
Michael U is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:21   #43
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Michael U Bekijk bericht
Aan de andere kant heb je wel zo'n gearlist wat zijn de problemen precies met de randapparatuur?
Gearlist wat?

Randapparatuur als keyboards en muizen. Vond het altijd een beetje tacky.

Synths: Oberheim Matrix 6, Ensoniq ESQ1, Sequential Six~Trak, Waldorf MicroWave, Roland MC-202 en JX-3P, Casio CZ-3000, Yamaha DX-27S en SHS10, Korg MonoTribe
Drums en samplers: Casio RZ-1, Roland TR-626, Vermona DRM1 MKII, Jomox MBase01
FX: Lexicon LXP-15, D&R Spring Reverb II, Dynacord DR-78, Ibanez DM-1000, Boss CE-300, RPH-10 en ROD-10, EHX Small Stone, Yamaha FL-100, Melos echo
Anders: D&R Dayner, Alesis 3610, Neutrik patchbay, KRK RP-5, Roland A880, Edirol UM-880, Yamaha QY700
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:37   #44
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

toch een berg nuttige info
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:41   #45
T-CM11
Vintage lid

T-CM11's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door BasicSystem Bekijk bericht
Vergelijken MAC/PC op specs/prijs heeft niet zoveel zin.

Met een Apple haal je iets in huis met een design filosofie erachter wat je niet hebt bij een windows laptop en
daar betaal je wat meer voor.
Mijn laptop ziet er goed uit en is heel stevig (Dell Latitude).
Zolang er een evenwaardig of beter alternatief is voor "wij-weten-wat-goed-is-voor-jou-Apple" zal ik daar voor gaan.
Jammer dat er nog geen alternatief is voor de iPad (voor muzikale toepassingen)
T-CM11 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:56   #46
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

ik werk sinds 2004 met apple producten en dat was 1 van de betere besluiten die ik heb genomen.
fuck die klotewindows shit. kreeg laatst nog van mijn werk een state of the art thinkpad laptop, helemaal ok maar na nog geen week kwam het bekende blauwe scherm weer, reken maar dat ik zoiets niet wil op een podium of tijdens een recording sessie in de studio.. opdonderen met die klerezooi

Gears of War: iMac 27'' Live9 - Midas Venice-f16 - Roland TR 909 - Akai S950 - Jx8p+pg800 - JX3P+PG200- Alesis Andromeda - Studio Electronics SE1 - Nord electro 3- RS7000 - Novation Drumstation 2 - Waldorf micro Q- KlarkTeknik SQ1 Dynamics - 2 X DBX 266xl - Korg stage echo SE300 -Focusrite Mixmaster -Spl kultube - Ensoniq DP4 - Genelec 8030
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 12:58   #47
T-CM11
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Devon-Miles Bekijk bericht
state of the art thinkpad laptop, helemaal ok maar na nog geen week kwam het bekende blauwe scherm weer
Het is een talent zeker? Mij lukt dat onopzettelijk niet
Oud 13 maart 2012, 13:04   #48
Devon-Miles
Vintage lid

heb bij geen enkele apple computer ooit een OS hoeven vervangen en loopt altijd zo snel en fris als nieuw.
kan bij mijn oude windows bak de keren niet meer tellen, ben gestopt met tellen ook.
misschien werkt een windows computer als je hem puur alleen gebruikt voor 1 iets en absoluut niet op internet gaat

Gears of War: iMac 27'' Live9 - Midas Venice-f16 - Roland TR 909 - Akai S950 - Jx8p+pg800 - JX3P+PG200- Alesis Andromeda - Studio Electronics SE1 - Nord electro 3- RS7000 - Novation Drumstation 2 - Waldorf micro Q- KlarkTeknik SQ1 Dynamics - 2 X DBX 266xl - Korg stage echo SE300 -Focusrite Mixmaster -Spl kultube - Ensoniq DP4 - Genelec 8030
Oud 13 maart 2012, 13:09   #49
T-CM11
Vintage lid

en absoluut niet op internet gaat
Gezond verstand op internet = geen problemen

Een beetje zoals in 't echte leven dus
Oud 13 maart 2012, 13:25   #50
Devon-Miles
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door T-CM11 Bekijk bericht
Gezond verstand op internet = geen problemen

Een beetje zoals in 't echte leven dus
weet er alles van, werk er n.l elke dag mee.
maar ik snap zeker waarom je in de meeste goede studio's een apple computer ziet staan.
ja, kost allemaal wat meer en service (mocht je gedonder hebben of hardware fail) is zeker niet het beste, maar als je die zuurverdiende pegels uitgeeft aan zo'n computer dan maakt het je leven een stuk beter en die gaan ook nooit meer terug aan de windhoos.

Oud 13 maart 2012, 13:27   #51
Raphie
Always Loud!

Win7 geen centje pijn, Apple alleen maar error 38?!? en bommetjes..........
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 13:32   #52
T-CM11
Vintage lid

weet er alles van, werk er n.l elke dag mee.
maar ik snap zeker waarom je in de meeste goede studio's een apple computer ziet staan.
ja, kost allemaal wat meer en service (mocht je gedonder hebben of hardware fail) is zeker niet het beste, maar als je die zuurverdiende pegels uitgeeft aan zo'n computer dan maakt het je leven een stuk beter en die gaan ook nooit meer terug aan de windhoos.
Voor een groot stuk is dat puur conservatisme. Ik kom uit de Grafische sector, daar is het net hetzelfde.
Waarmee ik niet zeg dat OSX slecht is, integendeel.
Oud 13 maart 2012, 14:09   #53
Tom 32
Vintage lid

Tom 32's schermafbeelding

Ik heb de overstap van Windows naar OS X begin dit jaar gemaakt en tot nu ben ik meer dan tevreden.
De dingen die ik wil op een computer doen het probleemloos en vloeiend op m'n Mac en dat was op de pc's die ik tot nu toe had lang niet altijd het geval.

Het mag misschien zo zijn dat je binnen OS X minder 'vrijheden' hebt dan in Windows, maar dat vind ik persoonlijk geen gemis. Ik wil gewoon dat de applicaties doen wat ze horen te doen zonder dat ik me om allerlei, voor mij oninteressante bijzaken moet bekommeren.

In m'n studiootje staat nog steeds een pc omdat voor veel instrumenten geen Mac versie van de software beschikbaar is. Deze machine met XP functioneert verder redelijk, dus aan een Mac in m'n studio heb ik vooralsnog geen behoefte, mede door het enige grote nadeel van Apple computers dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken.......de prijs.

Ach, het houdt me van de straat...
Tom 32 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 14:10   #54
Niel
OPEN DIE GAIN & EQ !!!

Niel's schermafbeelding

hebben de blauwe schermen niet gewoon veel te maken met de 3rd party programatuur ?

Ik heb bv nog nooit een reason bsod gehad op win xp.
Enige keren dat ik bsod's kreeg had te maken met het gare usb poortje van m'n geluidskaart.

Persoonlijk zou ik voor het geld eerder twee identieke systemen kopen op windows, met juiste hardware dan 2x zoveel uitgeven aan één mac systeem. Zo kan je altijd doorwerken, wat ook gelangrijk is in een studio.
Niel is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 14:16   #55
fourier
fft

fourier's schermafbeelding

.... en absoluut niet op internet gaat
Da's toch wel een beetje achterhaalt tegenwoordig?! Ik lees dat steeds vaker hier op SF maar ik vraag mij dan af hoe men hun software dan update/upgrade?!?

Ik heb altijd internet op mijn Mac's in de studio en nooit problemen. Soms ook handig om even youtube filmpjes te checken voor inspiratie

---FOURIER---

GEZOCHT: ROLAND VP330

My_Music

Our_Music
fourier is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 14:18   #56
Devon-Miles
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door fourier Bekijk bericht
Da's toch wel een beetje achterhaalt tegenwoordig?! Ik lees dat steeds vaker hier op SF maar ik vraag mij dan af hoe men hun software dan update/upgrade?!?

Ik heb altijd internet op mijn Mac's in de studio en nooit problemen. Soms ook handig om even youtube filmpjes te checken voor inspiratie

ik ook maar dan praten we over een mac, probeer dat eens met een windows computer.
met een mac computer kan ik alles doen zonder dat ik in de problemen kom, mijn computer crasht of wat dan ook.

Oud 13 maart 2012, 14:20   #57
fourier
fft

Okay...ik heb nooit een hoge pet op gehad van het Windows systeem maar kan mij niet voorstellen dat je op een machine waar je muziek op maakt niet zou kunnen internetten. Wat gebeurt er dan? Virussen of zo iets?

---FOURIER---

My_Music

Our_Music
Oud 13 maart 2012, 14:24   #58
Devon-Miles
Vintage lid

er gebeurt altijd wel wat, dat is het meer..

sinds ik een mac heb nooit meer iets gehad, dat is mijn referentie en vind het goed zo

Oud 13 maart 2012, 14:25   #59
fourier
fft

Ik heb nooit een PC gehad dus ook geen ervaring mee. Vreemde jongens....die PC gebruikers

---FOURIER---

My_Music

Our_Music
Oud 13 maart 2012, 14:29   #60
Devon-Miles
Vintage lid

je kunt wel voor de prijs van een mac een pc kopen die 2 keer beter zou zijn maar al die verschillende hardware met al die verschillende drivers conflicteert ook vaak dus komen de prestaties dan ook weer niet ten goede. bij een mac is de hard en software gewoon netjes op elkaar afgestemd. dat de buurman een 8 core 6ghz heeft boeit me niet zoveel. kan hij mooi zijn gedownloade games op ultra hq spelen die vervolgens weer vastlopen

Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Overig Studio

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten