Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 27 februari 2012, 20:50   #121
VasC
Dat smurfen we...

VasC's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Goof Bekijk bericht
Ja, rationeel gezien kun je beter overstappen op VSTi of plugins. Maar goed, muziek maken is nu eenmaal geen rationeel proces (voor mij). Allemaal persoonlijk, maar als ik op mijn werk al de hele dag achter een beeldscherm zit, heb ik 's avonds zin om aan knoppen te draaien en gestimuleerd te worden eigen sounds te maken met mijn synth (Nord Lead 2x) dan wéér achter een monitor te zitten klikken op virtuele knopjes.
Dit is voor mij eigenlijk ook de reden om hardware te gebruiken, overigens gebruik ik ook software...

Maar goed volgens mij was de vraag of Racks uit de mode raken....ja dus....anders zouden de fabrikanten echt wel rack's uitbrengen. Ik denk dat nu veel mensen soft synths gebruiken en daarbij bijvoorbeeld 1 'hardware' synth. Denk aan de Virus TI, of een Mopho, o.i.d. Dan is het wel zo handig als je deze gewoon op je desktop kunt zetten binnen handbereik. Vandaar (neem ik aan) dat veel hardware synths toetsen hebben of een table top zijn. Al kun je natuurlijk de Virus TI ook in een rack hangen....dus helemaal uit zijn racks dan ook niet

Goed ik ga weer muziek maken.

VasC TI - Total Inspiration
VasC is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 21:59   #122
Raphie
Always Loud!

rack synths?

MOOG Voyager RME
MOOG Slim Phatty
DSI P08
Access Virus Ti

allemaal nieuw te koop
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 22:23   #123
WAREHOUSEGROOVE
Pörkölt met kolbasz

WAREHOUSEGROOVE's schermafbeelding

Je vergeet Studio Electronics Raphie
Maar waarom heb je nu weer je JP 8080 in de verkoop staan (je was er zo blij mee) ????

ignis aurum probat, miseria fortes homines

http://soundcloud.com/warehousegrooves

Musicians: people who spend more time training for their career than most brain surgeons, and who spend every waking hour of their day creating value from thin air.
WAREHOUSEGROOVE is nu online   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 22:25   #124
Raphie
Always Loud!

ben ik ook, maar ik wil ook een MiniTaur en heb nog steeds m'n Virus Ti ook. kan niet alles hebben.
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 27 februari 2012, 22:29   #125
WAREHOUSEGROOVE
Pörkölt met kolbasz

De Minitaur is ook erg leuk..... maar daar ga ik even de tijd voor nemen om die aan te schaffen * wil mijn JP namelijk niet te koop zetten
Minitaur met rack oren is dat ook een rack synth?

Musicians: people who spend more time training for their career than most brain surgeons, and who spend every waking hour of their day creating value from thin air.
Oud 28 februari 2012, 00:15   #126
Keybern
Gedeactiveerd account

Citaat:
Ik stel voor dat we eens een blind test organiseren ala de coca cola vs pepsi test. Wedden dat er heel veel naast zitten? Valt nog mee dat niemand zegt het verschil te kunnen horen tussen 61 of 76 toetsen. Of een 19" rack of een Vsti plugin. En voor de puristen onder ons, ik denk dat er ook nog wel een verschil zit tussen Vst'sen AU's
het in het belachelijke trekken is ook een kunst zeker ?
Keybern is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 11:05   #127
von haulshoven
Von Haulshoven`s E-music

von haulshoven's schermafbeelding

zie mijn advertentie,
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=152140
von haulshoven is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 11:16   #128
binaural

Oorspronkelijk geplaatst door Anglès Bekijk bericht
Heb ooit een filmpje gezien van Afrojack in zijn studio. Dacht dat het een grapje was, maar blijkbaar maakte hij toen (misschien inmiddels niet meer) alles met Fruity Loops. Was niet eens een midikeyboard te bekennen...

Niet dat Fruity Loops niet goed is, doe ik ook alles mee, maar gewoon het feit dat hij alles maakt op een PC zonder ook maar enig andere studiogear!
Naar verluid heeft Burial zijn eerste twee albums helemaal in Soundforge zitten 'tekenen', zonder enige quantising. Het gaat toch vooral om de creativiteit en effort, de tools blijven maar tools!
binaural is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 11:42   #129
Manu
Vintage lid

En song maken kan overal, een productie opzetten ook...vergis je alleen niet hoeveel van die thuis in The box producties daarna in losse files mee gaan naar een grote studio voor de mix. Zeker niet allemaal en vanuit elke daw kan je een final product neerzetten hoor daar niet van.
Manu is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 13:41   #130
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

Boel bozige lui hiero

Wat een draad weer, dat is weer lachuh.....

Oja. een massive osc is dikker dan een kale virus osc. HOPPA!
Maarja, ik vind een virus TI ook lekkerder maar die klinkt echt niet beter dan massive.....

Zat perfecte tracks gemaakt met alleen software......bv van ons forumlid Forcesupreme, ik kom ff niet op zijn naam....
Noisia is ook wel aardig dik. Alles van trentemoller

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 14:18   #131
T-CM11
Vintage lid

T-CM11's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door fjoesz Bekijk bericht
maar dat er door softwaregebruik de laatste tijd alleen maar kille karakterloze platte meuk uitkomt is natuurlijk dikke onzin.
+1.

Laatst gewijzigd door T-CM11; 28 februari 2012 om 14:47
T-CM11 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 16:04   #132
liquidthrust
Vintage lid

liquidthrust's schermafbeelding

Ik ben gewoon voorstander van analoge hardware, altijd al geweest, je kan dat gewoon niet emuleren. Als ik bijvoorbeeld een kick hoor in een volledig digitale productie, ik vind die meestal altijd te hard in de achtergrond steken, en te wollig, ook al zijn ze duidelijk aanwezig, er is iets met die sound want mij gewoon niet overtuigt, hoe je het ook tweaked Terwijl als ik mixen hoor met analoge kicks geperst door een SSL ,die staan altijd veel meer op de voorgrond, voelen organischer aan, en staan als een huis. Om een voorbeeld aan te halen. Hedendaagse volledig digitaal geproduceerde house vind ik qua sound, niet productie altijd te plat. Pakt me gewoon niet. Ook al pompt ie, nope. Dringt niet tot me door. Ga maar lekker digitaal voor trip hop ofzo, maar niet house! De essentie is aan het verdwijnen, of hij is al zo goed als weg.

Acid is een comeback aan het maken, ga je toch in godsnaam niet volledig itb doen..

(Komt van een 22-jarige ouwe lul)

Laatst gewijzigd door liquidthrust; 28 februari 2012 om 16:15
liquidthrust is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 16:11   #133
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

oooh ik wou dat ik nog 22 was
Bass is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 16:15   #134
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

Waarom geen nord stage???

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 17:20   #135
Manu
Vintage lid

Nord Stage is een goed optie hoor. Een Stage 2, daaraan bij een Motif ES Rack en een midi keyboardje. Met de externe zone op je stage kan je de Motif (of andere rompler of laptop) aansturen qua program change volume split etc
Midi-keyboard aan je Stage en daarmee kan je elke willekeurige zone dan aanspreken van je Stage, zowel de interne als externe geluiden

Heb je alle basis sounds voor elkaar, prikken er goed doorheen in de live mix, extra sounds haal je uit de Nord sample library en al het andere kan je uit je laptop of module trekken. Draait altijd, gebruik je de individuele output van de Stage eventueel om synths of e ep's door effect pedaaltjes te halen of weet ik veel wat

Maar we weten nogsteeds niet ervoor muziek je maakt, watvoor band en bezetting je hebt
Manu is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 19:51   #136
Gnn
Working on it

Ja; ik heb de KB3 en de VA in de PC3 geprobeerd (uitvoerig zelfs) en ik ben er blij mee (daarom heb ik dat apparaat). 't Is alleen jammer, dat als ik een split wil tussen het vetste orgel en een leuke lead, dat deze vette orgel al 15 van de 16 effectunits opslurpt, en er dus alleen maar een beetje reverb overblijft voor mijn leadje...

Ik was/ben in de overtuiging, dat meerdere synths "nodig" waren, omdat de ene het geluid niet kan geven wat de andere geeft. En omdat ik absoluut niet minder, maar zeker ook niet veel meer dan 88 toetsen (ok; ik geef toe. Ik wil een keytar) wil, leek een rack logisch (een toetsenbord live; soort van principe).
Maargoed: als andere apparaten niets toevoegen, dan laat ik het misschien wel bij de Kurzweil, voorlopig, tot de K3000 of andere opvolger uitkomt (met hopelijk betere GUI en wat rekenkracht). Misschien dat ik dan zo'n (relatief) goedkope Nord Rack 2x koop om mijn keytar mee aan te sturen, en net dat lead-stukje in sommige nummers op te vangen.

Verder misschien wel een rackkast, om mijn mengpaneel in te hangen, de EQ die ik mss nog wel kan gebruiken en dan die Nord Lead 2x.

En de enige reden om een VST af te schieten, is idd omdat 't zo nodig op een PC oid moet draaien, en Windows zuigt, OSX zuigt, Linux zuigt...

Kurzweil PC3x, Nord Rack 2x.
Gnn is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 20:55   #137
vinnieq
Lidl

vinnieq's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bass Bekijk bericht
oooh ik wou dat ik nog 22 was
Man, je komt net kijken met je 39 jaartjes. Je bent zo jong als je je voelt en zo oud als je lul(t).
vinnieq is offline   Met citaat reageren
Oud 28 februari 2012, 21:08   #138
WAREHOUSEGROOVE
Pörkölt met kolbasz

Ik ben nog hartstikke jong met mijn 39 jaar
Bass heeft zijn zeurkouzen weer eens aan.....

Ontopic: Er valt gewoon veel meer te verdienen aan soft synths dan aan hardware dozen en in deze Mc Donalds maatschappij moet alles snel, meteen en zo veel mogelijk voor zo goedkoop. (denk dat er dit aan de hand is)
Ben zelf een groot fan van rack synths ivm de ruimte die ik niet heb (kan niet zomaar een paar keys neer zettten) dus voor mij een uitkomst.
Gebruik best of both worlds trouwens.....

Oud 28 februari 2012, 23:55   #139
Sjaak
premonitionfactory.com

Sjaak's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Keybern Bekijk bericht
het in het belachelijke trekken is ook een kunst zeker ?
Nee hoor, ik hoor alleen niet tot het kamp van de puristen waarbij alles draait om de tools en niet om de muziek. Volgens mij wordt dat laatste nog wel eens vergeten hier op het forum...praten over muziek en hoe je je daar in kunt verbeteren. En goed onderbouwde adviezen worden nog wel eens kort door de bocht beantwoord. Dat lokt reacties uit ;-)

Terug naar de topic: als ik in een cover band zou spelen zou ik iets kopen zoals een Nord Stage, of Motif, of Kronos en geen 19" modules want deze jongens kunnen genoeg. Als je al eea hebt, zoals ik, is een 19" module vaak een mooie aanvulling, zeker 2de hands kosten die niet veel.

Aanvulling: of een Nord stage met een Motif rack, dan dek je bijna alles voor een cover band.
Sjaak is offline   Met citaat reageren
Oud 29 februari 2012, 00:47   #140
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gnn Bekijk bericht
Ja; ik heb de KB3 en de VA in de PC3 geprobeerd (uitvoerig zelfs) en ik ben er blij mee (daarom heb ik dat apparaat). 't Is alleen jammer, dat als ik een split wil tussen het vetste orgel en een leuke lead, dat deze vette orgel al 15 van de 16 effectunits opslurpt, en er dus alleen maar een beetje reverb overblijft voor mijn leadje...
Maar als het een kwestie van effecten is kun je de VA ook uitsturen op een andere set outputs en daar dan alleen een effectenbak voor halen.

Citaat:
Maargoed: als andere apparaten niets toevoegen, dan laat ik het misschien wel bij de Kurzweil, voorlopig, tot de K3000
Daar zitten mensen al jaaaaren op te wachten, ik zou er m'n adem niet voor inhouden . En bij een NR2 zit je ook weer met een droge basissound waar je dus externe FX over moet gooien, dus daarmee alleen ben je ook niet klaar. Het ziet er naar uit dat die orgelsim het meeste vreet, dus kun je overwegen die af te splitsen. Als je het compact wil houden kom je op een VK8m uit.

Of je splitst de VA-portie af en als je alle FX wil houden gebruik je een Virus B of zo. Tweakbaarheid genoeg - en als je 'm monotimbraal gebruikt heb je reverb + delay + chorus + phaser + distortion, alles simultaan.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten