Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 februari 2012, 09:01   #21
Dacide
Vintage lid

Dacide's schermafbeelding

thanks Yoozer. Helder!

Dan zie ik op dit moment ook nog weinig toegevoegde waarde t.o.v. soft-fx.

Ik wil wel graag een keer een goede FX plugin kopen. Ik heb nu ableton's eigen FX, rob Papen Delaty en Distort en een aantal gratis plugins (b.v. classic reverb van kjaerhus...)

Ik heb ook ooit een illegale versie van de WAVES bundel gehad. Maar dat is echt to much voor mijn kennis (in die zin dat het veel te veel keuzemogelijkheden biedt... daarom weer gedeinstalleerd)

Wel zit ik er heel serieus over na te denken om het FabFilter pakket te kopen. Heb daar ooit de Demo van geprobeerd en was positief verrast door de EQ en Compressor.

Jammer dat hun geen reverb aanbieden.
Dacide is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 09:07   #22
VasC
Dat smurfen we...

VasC's schermafbeelding

Voor de reverb kun je de Valhalla overwegen. Erg goede reverb voor relatief weinig.

http://www.valhalladsp.com/valhallaroom

Ik heb trouwen zelf PhilatXL van Vengeance, ook een interessant filter. Bij TRacks hebben ze soms ook wel goede aanbiedingen voor hun compressors. Vast niet de kwaliteit van het dure segment, maar voor mij werkt het uitstekend als amateur.

VasC TI - Total Inspiration
VasC is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 09:07   #23
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

http://www.valhalladsp.com/

fabfilter is mooi ja.

[edit]vasc is me voor hehe[/edit]

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 09:15   #24
Dacide
Vintage lid

Ik heb die demo van Valhalla ooit geprobeerd. Ik had toen nog erg weinig kennis van dit soort zaken. Maar mij staat iets bij dat deze plugin vooral zware reverbs maakt.. Maar kan goed aan mijn beperkte kennis gelegen hebben toen. Kan me ook voorstellen dat ik toen enkel presets gebruikt heb (die wellicht erg 'heftig' zijn qua galm)
Oud 16 februari 2012, 09:16   #25
seiko
Unprofessional Abuser

seiko's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dacide Bekijk bericht
thanks Yoozer. Helder!

Dan zie ik op dit moment ook nog weinig toegevoegde waarde t.o.v. soft-fx.

Ik wil wel graag een keer een goede FX plugin kopen. Ik heb nu ableton's eigen FX, rob Papen Delaty en Distort en een aantal gratis plugins (b.v. classic reverb van kjaerhus...)

Ik heb ook ooit een illegale versie van de WAVES bundel gehad. Maar dat is echt to much voor mijn kennis (in die zin dat het veel te veel keuzemogelijkheden biedt... daarom weer gedeinstalleerd)

Wel zit ik er heel serieus over na te denken om het FabFilter pakket te kopen. Heb daar ooit de Demo van geprobeerd en was positief verrast door de EQ en Compressor.

Jammer dat hun geen reverb aanbieden.
ik zou nu effe gewoon al eerst die nord kopen alvorens te investeren in plugins
je hebt kans dat je een betere geluidskaart of PC zal moeten kopen om deftig te werken zoals je wil (nl extern instrument binnenhalen, FX erop, dat terug uit je geluidskaart en dat allemaal in sync met andere ableton tracks)

Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
seiko is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2012, 09:22   #26
Dacide
Vintage lid

Nee ok, dat begrijp ik... Alles netjes stap voor stap. En misschien is mijn kjaerhus classic reverb i.c.m. de andere plugins die ik al heb meer dan voldoende.

Komende maand, maart, heb ik de centjes bij elkaar. Het wachten is dan op een goede aanbieding voor een NL2X.

Ik gebruik overigens de Focusrite Saffire

Oud 16 februari 2012, 10:32   #27
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Mwa, die kaart moet 't nog prima doen voor je Nord, tenzij je nu als een gek hardware gaat kopen zie ik niet echt reden om die Focusrite eruit te gooien, eigenlijk.

Qua reverbs zijn er een hele hoop keuzes en smaken. Eigenlijk kun je het opdelen in "realistische" reverbs die zo goed mogelijk een bepaalde ruimte nabootsen, en "kunstmatige" reverbs die op bepaalde instellingen redelijk realistisch klinken maar eigenlijk net zo goed zijn om eindeloze wolken van geluid te maken die je nooit ergens in realiteit tegenkomt.

Je kunt an sich prima kijken naar een goedkopere effectenbak, al was het maar dat het het zonder computer spelen ook leuk maakt, en omdat ze goedkoop zijn kun je ze gewoon continu als insert tussen je hardware en je mengpaneel houden.

Voor dat doel heb ik zelf een Lexicon MPX100, een TC M300 en een MIDIVerb. Op de TC en MPX zit een klik-draaiknop op waarmee je gelijk van reverb naar chorus naar delay springt, iets waar je bij plugins al gelijk meerdere instances voor nodig hebt (al zijn die natuurlijk individueel wel vaak beter). Da's weer wel een hands-on voordeel, maar het is niet zo groot - vaak heb je de FX toch ergens in een rack en moet je toch even lopen om het om te patchen en in te stellen etc. Vandaar dus het voordeel van die kleinere stompbox-dingen; niet alleen zitten daar knoppen op, ze zijn ook lekker draagbaar en je zet ze gewoon op de synth zelf. Maarrr - het gros is voor gitaren en de kwaliteit is niet altijd vergelijkbaar met wat je in rackvorm vindt.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2012, 21:10   #28
Goof

Goof's schermafbeelding

Heb ook een Nord Lead 2x en daarbij een Lexicon MPX100 FX unit gekocht. Op marktplaats voor 60 euro inclusief verzenden Lekker wat knoppen erbij, toch fijner dan via je pc denk ik

www.soundcloud.com/wehmut
You can pay for school, but you can't buy class

Goof is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2012, 09:55   #29
Goof

Goof's schermafbeelding

MPX110 bedoel ik

www.soundcloud.com/wehmut
You can pay for school, but you can't buy class

Goof is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juli 2012, 11:45   #30
djsubzero

Dacide,

Ik kom nu net op dit forum, en vroeg me af hoe je het uiteindelijk hebt opgelost. Ik zit namelijk met exact dezelfde vraag.
Ik was eerst aan het denken een Virus TI te kopen, maar na de nord lead 2x te horen, ben ik nu meer aan het overwegen deze te kopen, met hetgeen ik dan uitspaar zou ik nog voor een virus b ofzo kunnen kijken.

Ik gebruik dus een PC met cubase en ook een Focusrite Saffire, zelfs ook een novation sl mk2, maar dan een 25 ;-)

Wat ik me nu vooral afvraag is dit goed werkt met de Saffire.
djsubzero is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2012, 20:33   #31
Dacide
Vintage lid

Sorry voor late reactie. Kom net terug van vakantie.

Anyway, ik heb nog steeds geen synth gekocht. Zit al heel lang te dubben tussen een Nord Rack 2x, virus B en een Waldorf Blofeld. En tussendoor nog een financieel tegenvallertje gehad... vandaar.

Anyway, op korte termijn gaat er nu echt wel een synth komen... Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de Nord met de Virus op de 2e plek. (alhoewel die Blofeld wel heel scherp geprijst is 2e hands).

Zodra ik iets heb staan kan ik je meer info geven haha.
Oud 15 juli 2012, 23:50   #32
Vic
Vintage lid

Vic's schermafbeelding

'k Zou zonder meer de virus B of C hoog aanprijzen als 1ste Hardware VA

Niet dat de NL2x slecht is hoor, heb hem zelf naast de Virus C staan. 't Is dat de Virus net in alles een haartje beter is.

'k Gebruik niet vaak vst effecten en als ik dat wel doe is het met een hoop latency want mijn pc is al oud en langzaam.
Op reverb en delay effecten hoor je dat niet lijkt me, althans ik heb er geen hinder van.

De eerder genoemde mpx100 is een prima budget effect bak, die aan te raden is voor bij een NL2x bv

Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
Vic is nu online   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 09:01   #33
djsubzero

Ik vind het een moeilijke keuze. Voor de features was ik eerst aan een virus aan het denken. Maar van de voorbeelden die ik op het net vind, kan de virus volgens mij niet op tegen de nord qua sound. Ik heb ook een enorme hekel aan menu's.

De belangrijkste redenen waarom ik voor de nord ga, zijn dan ook de sound, maar vooral ook de layout. Mij lijkt de nord beter geschikt om ervaring in sound design op te doen.
Ivm. latency (vst fx) heb ik niet zoveel schrik, want ik lees dat meer mensen dit doen, en mijn pc is redelijk recent.

Dus bij mij word het een nord rack (2 of 2x) deze zomer nog, en tegen het eind van het jaar een virus (b of c). Tussendoor zal er dan nog een 88 of 61 toetsen midi keyboard bij komen denk ik.

De integratie features van de TI lijken mij zeer gemakkelijk, maar ik vind het prijsverschil toch best groot.
Oud 16 juli 2012, 12:21   #34
VasC
Dat smurfen we...

VasC's schermafbeelding

Tja, als geld geen rol zou spelen zou ik ze beide kopen .

De Nord is erg lekker voor de korte scherpe, ronde geluiden en prikt echt door je mix. De Virus kan wel breder klinken (ook door de effecten), maar 3 OSC's en een Sub OSC is toch wel erg fijn.

Ik vind de Virus wel veelzijdiger (breder klankpalet), maar de Nord is wel super in gebruiksgemak. Maar dan kun je ook weer gaan denken aan een Supernova...tja en daar ga je dan weer.

VasC TI - Total Inspiration
VasC is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2012, 13:13   #35
djsubzero

Geld speelt altijd een rol bij dit soort zaken. Bij mij was de keuze eerst een nieuwe virus TI II. Dit is zowat het budget waar ik naar toe wil. Ondertussen ben ik daar vanaf gestapt, en besloten om voor 2de hands materiaal te gaan.
Het is nu niet een kwestie van 'welke', maar welke eerst. Door de gebruiksvriendelijkheid van de nord lead ben ik geneigd om eerst voor deze te gaan. Dit vooral omdat ik momenteel bij de vsti's de knopjes mis.
Dit is ook de reden waarom ik ooit de novation remote heb gekocht, maar dat automap is in de praktijk toch niet zo goed.
Momenteel is het creëren van sounds bij mij nog voor een groot deel 'trial & error', en mij lijkt de nord interessant om het proces goed te leren.
Oud 16 juli 2012, 21:46   #36
Vic
Vintage lid

Vic's schermafbeelding

Dan is de Nl2x je ding.
Hij is beperkter maar kwa funfactor is ie top.
Om te leren is ie ook overduidelijk.

Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
Vic is nu online   Met citaat reageren
Oud 22 juli 2012, 19:14   #37
**pristine**:)

ik heb er momenteel 1 te koop staan.Hier op deze site op de marktplaats
**pristine**:) is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2012, 08:35   #38
djsubzero

Ja ik zag het al. Ik ben zelf meer op zoek naar iets in de prijsklasse van een rackversie. Het zal ook maar pas voor over een maand ofzo zijn.
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten