Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 16 maart 2012, 13:35   #101
King Fred II

King Fred II's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door 6 trak Bekijk bericht
totaal geen limbabwaans accent te bekennen in dat filmpie keine weiche g zu hören (no soft gay to hear)...
Dat zei ik zelf ook al
King Fred II is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2012, 13:38   #102
6 trak
wat kyk jy?

6 trak's schermafbeelding

ik had idd een beetje last van het clavanisch syndroom...

Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
6 trak is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2012, 14:04   #103
Barno
VCO mentaliteit

Barno's schermafbeelding

ha, ik dacht aan deze...

w00t
Barno is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2012, 17:23   #104
King Fred II

Nou Barno, ik vind dat er weinig overeenkomst zit tussen die Bavaria reclame en mijn "thee"...
Oud 22 maart 2012, 01:30   #105
King Fred II

Ik heb hier nog een aardig filmpje. Enkele jaren geleden waren we (mijn vrouw en ik met mijn schoonzus en die haar kinderen) in de beroemde Brabantstraat in Brussel (koekel er maar eens op als je die niet kent). In een winkel verkochten ze muziek in alle vormen: zowel cd's als muziekinstrumenten. Ik zag daar een luit hangen en vroeg naar de prijs. Zoals daar gebruikelijk is, begon ik af te dingen Noot: de verkoper was volgens mij een Turk en hij sprak naast zijn moedertaal ook Frans en een beetje Engels. Dat laatste was maar goed ook, want ik spreek geen Frans. Uiteindelijk merkte ik op dat er een luit in de winkel hing waarvan een snaar kapot was. Die kreeg ik voor het luttele bedrag van 45 euro.

En toen... zat ik met een probleem, want ik had nog nooit eerder een luit in mijn handen gehad, dus ik wist niet eens hoe de snaren gestemd moesten worden, laat staan hoe ik erop moest spelen.

Welnu, daar gaat dit lied dus over:
Oud 22 maart 2012, 12:05   #106
PabloDeMode
Dove sei, amore mio?

PabloDeMode's schermafbeelding

Tenenkrommend!!! Maar best grappig.

Als je een valse snaar speelt, zing tenminste wat overdreven om toch een volledig kunstje te maken.

Ik heb een vraagje (iets anders, wel gerelateerd), als ik op de link klik, krijg ik eerst zoiets als "users.skynet.be/...etc" en dan wordt via deze link naar youtube doorgestuurd. Hoe doe je dat? En waarom?

GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube

Gear: Where are the musicians?

PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
PabloDeMode is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 12:10   #107
Stije
Lekker Huppelen!

Stije's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode Bekijk bericht
Ik heb een vraagje (iets anders, wel gerelateerd), als ik op de link klik, krijg ik eerst zoiets als "users.skynet.be/...etc" en dan wordt via deze link naar youtube doorgestuurd. Hoe doe je dat? En waarom?
dat is een redirect via html...das erg makkelijk te fixxen door tussen je <head>... </head>

dit te plaatsen:
<meta http-equiv="refresh" content="0; URL=http://de-andere-url">

content is het aantal seconden voor de redirect doorgaat. Je kan dit trouwens ook met een htacces file of een script doen

waarom?....ik vermoed omdat het voor de eigenaar van de site (King Fred) handig is omdat hij zo duidelijke stats krijgt....

Gearlists zijn voor gearsletjes............

Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
Stije is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 12:13   #108
PabloDeMode
Dove sei, amore mio?

PabloDeMode's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Stije Bekijk bericht
dat is een redirect via html...das erg makkelijk te fixxen door tussen je <head>... </head>

dit te plaatsen:

content is het aantal seconden voor de redirect doorgaat. Je kan dit trouwens ook met een htacces file of een script doen

waarom?....ik vermoed omdat het voor de eigenaar van de site (King Fred) handig is omdat hij zo duidelijke stats krijgt....
Bedankt voor je uitleg Stije, dat had ik ook al vermoeden dus. Iemand had mij dat ooit uitgelegd maar wilde van hem weten (over waarom de "redirecting").

GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube

Gear: Where are the musicians?

PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
PabloDeMode is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 13:18   #109
l_________l
Vintage lid

Vette track hoor Fred !!

Echt gaaf
l_________l is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 14:21   #110
BasicSystem
Vintage lid

BasicSystem's schermafbeelding

Fantastische track weer Fred, erg goed gespeeld en ook de tekst zit taalkundig weer erg goed in elkaar
BasicSystem is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 16:24   #111
King Fred II

Oorspronkelijk geplaatst door Stije Bekijk bericht

dit te plaatsen:

Je zit er dichtbij, Stije. Maar inderdaad: het is een redirect, en dat doe ik om 2 redenen:
1. Voordat je wordt doorgestuurd ga je langs een bezoekersteller
2. Als ik een nieuwe versie van een filmpje op Youtube zet, blijft de door mij geplaatste url gewoon geldig, want ik pas het redirect-adres aan.

Ik heb dat zelf in JavaScript en php geschreven (die 2 werken dus interactief met elkaar). En nee, het staat niet tussen <head> en </head>, maar gewoon in het hoofdgedeelte; dat kan namelijk met php
Oud 22 maart 2012, 16:30   #112
King Fred II

O ja, nog iets: het was de bedoeling om tenenkrommend te zijn (althans: het stukje dat ik op de luit speelde). Op een fretloze luit is het heel moeilijk om de juiste toon te treffen, en ik speelde toen letterlijk(!) voor het eerst op die luit. Je kunt het vergelijken met "6 string orchestra", waarin ik tenenkrommend op de akoestische gitaar speel. Noot: ik kan in slechts 2 stijlen gitaar spelen, en die stijl zat daar niet bij, dus ik hoefde niet eens moeite te doen om het op zo'n knullige manier te brengen.
Oud 22 maart 2012, 16:33   #113
King Fred II

Oorspronkelijk geplaatst door l_________l Bekijk bericht
Vette track hoor Fred !!

Echt gaaf
Bedankt voor het compliment. Ik dacht even dat er iets mis was met de site of met mijn pc, maar je hebt echt zo'n vreemde naam
Oud 22 maart 2012, 17:35   #114
Stije
Lekker Huppelen!

Stije's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door King Fred II Bekijk bericht
Ik heb dat zelf in JavaScript en php geschreven (die 2 werken dus interactief met elkaar). En nee, het staat niet tussen <head> en </head>, maar gewoon in het hoofdgedeelte; dat kan namelijk met php
dat meen je niet joh......

dan heb je zeker zoiets gemaakt:

Citaat:
<script language=javascript>
p="kf2,gambus";
r=escape(document.referrer);
if(r=="") r="direct";
document.write('<iframe width=1 height=1 src="http://sp.goedgehost.be/teller/counter.php?r=',r,'&p=',p,'"></iframe>');
setTimeout("document.location.href='http://www.youtube.com/watch?v=5QymOc75tTs'", 1000);
</script>
dit kan veel makkelijker en netter maar nu snap ik wel waarom dat lelijke vierkantje er elke keer is bij je doorstuurpagina.....

Gearlists zijn voor gearsletjes............

Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
Stije is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 18:36   #115
King Fred II

Het zou best kunnen dat het makkelijker en netter kan. Ik ben ook maar een autodidact op dat punt: gewoon uit boekjes geleerd...
Oud 22 maart 2012, 19:57   #116
demian
It's me!

demian's schermafbeelding

In php doe je gewoon :

Bijv pagina.php maken met deze code er in.

<?
include ('functions.php');
counter();
header ('location: http://www.bla.nl');
?>

Waarbij counter naar een functie verwijst die alles optelt en opslaat.

Iig, javascript er bij gebruiken is niet nodig. Enkel wat hier bovenstaat.

.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 00:38   #117
King Fred II

Oorspronkelijk geplaatst door demian Bekijk bericht
In php doe je gewoon :

Bijv pagina.php maken met deze code er in.

<?
include ('functions.php');
counter();
header ('location: http://www.bla.nl');
?>

Waarbij counter naar een functie verwijst die alles optelt en opslaat.

Iig, javascript er bij gebruiken is niet nodig. Enkel wat hier bovenstaat.
Er is één probleem: de pagina waarvan de url op het forum staat, staat op een server die geen php ondersteunt. Ik heb ook webspace met php, maar daar heb ik niet genoeg ruimte om al die doorstuurpagina's op te slaan. Ik moet dus wel php afroepen via JavaScript.

Correctie: er zijn 2 problemen: je vermeldt niet wat functions.php doet en hoe de regel counter() vervolgens werkt. Ik kan met php werken maar ik ben geen expert daarin, dus ik houd het maar op de methode die ik heb toegepast en die ik dus begrijp
Oud 23 maart 2012, 08:04   #118
demian
It's me!

demian's schermafbeelding

Ha, als het werkt dan werkt het, een filosofie die ik er soms ook wel op na houd..

Ik zal je topic verder niet kapen met saaie php code..

.
demian is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2012, 18:59   #119
King Fred II

Nu weer een stukje humor zonder muziek. Wat je in het filmpje aan het eind ziet, lijkt commerciëel maar dat is het niet. De royalties gaan volledig naar een goed doel.

Op UFO-jacht
Oud 27 maart 2012, 16:49   #120
King Fred II

Toeval kent geen grenzen!

In 1979 stond ik bij Amsterdam te liften met mijn doel vlakbij Den Haag. Er stond ook nog een meisje met ongeveer dezelfde bestemming (waardoor ik niet veel hoop had om snel meegenomen te worden).
Na verloop van tijd stopte er een auto met een Belgisch kenteken. Dat verbaasde me, want mijn ervaring was, dat zelfs mensen die lifters meenemen, dat vaak niet in het buitenland doen. Maar goed, we mochten allebei mee. Het meisje zat voorin; ik achterin. Achter het stuur zat een man met een grote pet op en uit de luidsprekers klonk muziek (die erg hard stond).
Na een tijdje viel mijn oog op een doosje dat naast me op de achterbank lag. Daarop stond gegraveerd "especially made and packed for mr Thijs van Leer". Ik keek nog eens goed en inderdaad: hij was het!

Jaren later insprieerde dit gebeuren me tot een droom. In die droom kreeg ik een lift van Willem Duyn. Samen zongen we onderweg "it's great fun" (zoals je misschien weet oorspronkelijk van Mouth & McNeal). Willem zong zijn eigen partij en ik zong die van Sjoukje.

Nog eens jaren daarna kwam ik erachter dat Willem Duyn en Thijs van Leer hun verjaardag deelden: allebei 31 maart. Hoe toevallig!!!

Pas geleden vertelde ik dit via internet aan Ingrid Kup (de weduwe van Willem Duyn). Zij vroeg toen: "Kun je wel zo hoog?" Ik dacht: laten we het eens proberen...
Resultaat: ik moest letterlijk een toontje lager zingen. Als ik het in D deed (oorspronkelijk), haalde ik de hoogste toon net niet; in C ging het wel. Ingrid moest vervolgens lachen om de videoclip die ik erbij had gemaakt:

It's great fun
Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten