16 maart 2012, 13:35
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door 6 trak
|
totaal geen limbabwaans accent te bekennen in dat filmpie keine weiche g zu hören (no soft gay to hear)...
|
Dat zei ik zelf ook al
|
|
|
|
16 maart 2012, 13:38
|
|
|
wat kyk jy?
|
ik had idd een beetje last van het clavanisch syndroom...
Over there we have some very naughty hyenas eating rubbish...
|
|
|
|
16 maart 2012, 14:04
|
|
|
VCO mentaliteit
|
w00t
|
|
|
|
16 maart 2012, 17:23
|
|
|
Nou Barno, ik vind dat er weinig overeenkomst zit tussen die Bavaria reclame en mijn "thee"...
|
|
|
|
22 maart 2012, 01:30
|
|
|
Ik heb hier nog een aardig filmpje. Enkele jaren geleden waren we (mijn vrouw en ik met mijn schoonzus en die haar kinderen) in de beroemde Brabantstraat in Brussel (koekel er maar eens op als je die niet kent). In een winkel verkochten ze muziek in alle vormen: zowel cd's als muziekinstrumenten. Ik zag daar een luit hangen en vroeg naar de prijs. Zoals daar gebruikelijk is, begon ik af te dingen Noot: de verkoper was volgens mij een Turk en hij sprak naast zijn moedertaal ook Frans en een beetje Engels. Dat laatste was maar goed ook, want ik spreek geen Frans. Uiteindelijk merkte ik op dat er een luit in de winkel hing waarvan een snaar kapot was. Die kreeg ik voor het luttele bedrag van 45 euro.
En toen... zat ik met een probleem, want ik had nog nooit eerder een luit in mijn handen gehad, dus ik wist niet eens hoe de snaren gestemd moesten worden, laat staan hoe ik erop moest spelen.
Welnu, daar gaat dit lied dus over:
|
|
|
|
22 maart 2012, 12:05
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
Tenenkrommend!!! Maar best grappig.
Als je een valse snaar speelt, zing tenminste wat overdreven om toch een volledig kunstje te maken.
Ik heb een vraagje (iets anders, wel gerelateerd), als ik op de link klik, krijg ik eerst zoiets als "users.skynet.be/...etc" en dan wordt via deze link naar youtube doorgestuurd. Hoe doe je dat? En waarom?
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
Gear: Where are the musicians?
PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
|
|
|
|
22 maart 2012, 12:10
|
|
|
Lekker Huppelen!
|
Oorspronkelijk geplaatst door PabloDeMode
|
|
Ik heb een vraagje (iets anders, wel gerelateerd), als ik op de link klik, krijg ik eerst zoiets als "users.skynet.be/...etc" en dan wordt via deze link naar youtube doorgestuurd. Hoe doe je dat? En waarom?
|
dat is een redirect via html...das erg makkelijk te fixxen door tussen je <head>... </head>
dit te plaatsen:
<meta http-equiv="refresh" content="0; URL=http://de-andere-url">
content is het aantal seconden voor de redirect doorgaat. Je kan dit trouwens ook met een htacces file of een script doen
waarom?....ik vermoed omdat het voor de eigenaar van de site (King Fred) handig is omdat hij zo duidelijke stats krijgt....
Gearlists zijn voor gearsletjes............
Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
|
|
|
|
22 maart 2012, 12:13
|
|
|
Dove sei, amore mio?
|
GANG BANG! Leuke sites:
Soundcloud
Youtube
Gear: Where are the musicians?
PabloDeMode maakt homo muziek voor hetero mannen
|
|
|
|
22 maart 2012, 13:18
|
|
|
Vintage lid
|
Vette track hoor Fred !!
Echt gaaf
|
|
|
|
22 maart 2012, 14:21
|
|
|
Vintage lid
|
Fantastische track weer Fred, erg goed gespeeld en ook de tekst zit taalkundig weer erg goed in elkaar
|
|
|
|
22 maart 2012, 16:24
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Stije
|
dat is een redirect via html...das erg makkelijk te fixxen door tussen je <head>... </head>
dit te plaatsen:
<meta http-equiv="refresh" content="0; URL=http://de-andere-url">
content is het aantal seconden voor de redirect doorgaat. Je kan dit trouwens ook met een htacces file of een script doen
waarom?....ik vermoed omdat het voor de eigenaar van de site (King Fred) handig is omdat hij zo duidelijke stats krijgt....
|
Je zit er dichtbij, Stije. Maar inderdaad: het is een redirect, en dat doe ik om 2 redenen:
1. Voordat je wordt doorgestuurd ga je langs een bezoekersteller
2. Als ik een nieuwe versie van een filmpje op Youtube zet, blijft de door mij geplaatste url gewoon geldig, want ik pas het redirect-adres aan.
Ik heb dat zelf in JavaScript en php geschreven (die 2 werken dus interactief met elkaar). En nee, het staat niet tussen <head> en </head>, maar gewoon in het hoofdgedeelte; dat kan namelijk met php
|
|
|
|
22 maart 2012, 16:30
|
|
|
O ja, nog iets: het was de bedoeling om tenenkrommend te zijn (althans: het stukje dat ik op de luit speelde). Op een fretloze luit is het heel moeilijk om de juiste toon te treffen, en ik speelde toen letterlijk(!) voor het eerst op die luit. Je kunt het vergelijken met "6 string orchestra", waarin ik tenenkrommend op de akoestische gitaar speel. Noot: ik kan in slechts 2 stijlen gitaar spelen, en die stijl zat daar niet bij, dus ik hoefde niet eens moeite te doen om het op zo'n knullige manier te brengen.
|
|
|
|
22 maart 2012, 16:33
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door l_________l
|
Vette track hoor Fred !!
Echt gaaf
|
Bedankt voor het compliment. Ik dacht even dat er iets mis was met de site of met mijn pc, maar je hebt echt zo'n vreemde naam
|
|
|
|
22 maart 2012, 17:35
|
|
|
Lekker Huppelen!
|
Oorspronkelijk geplaatst door King Fred II
|
Ik heb dat zelf in JavaScript en php geschreven (die 2 werken dus interactief met elkaar). En nee, het staat niet tussen <head> en </head>, maar gewoon in het hoofdgedeelte; dat kan namelijk met php
|
dat meen je niet joh......
dan heb je zeker zoiets gemaakt:
|
Citaat:
|
<script language=javascript>
p="kf2,gambus";
r=escape(document.referrer);
if(r=="") r="direct";
document.write('<iframe width=1 height=1 src="http://sp.goedgehost.be/teller/counter.php?r=',r,'&p=',p,'"></iframe>');
setTimeout("document.location.href='http://www.youtube.com/watch?v=5QymOc75tTs'", 1000);
</script>
|
dit kan veel makkelijker en netter maar nu snap ik wel waarom dat lelijke vierkantje er elke keer is bij je doorstuurpagina.....
Gearlists zijn voor gearsletjes............
Vandaag Is Mijn Lievelingsdag!!
|
|
|
|
22 maart 2012, 18:36
|
|
|
Het zou best kunnen dat het makkelijker en netter kan. Ik ben ook maar een autodidact op dat punt: gewoon uit boekjes geleerd...
|
|
|
|
22 maart 2012, 19:57
|
|
|
It's me!
|
In php doe je gewoon :
Bijv pagina.php maken met deze code er in.
<?
include ('functions.php');
counter();
header ('location: http://www.bla.nl');
?>
Waarbij counter naar een functie verwijst die alles optelt en opslaat.
Iig, javascript er bij gebruiken is niet nodig. Enkel wat hier bovenstaat.
.
|
|
|
|
23 maart 2012, 08:04
|
|
|
It's me!
|
Ha, als het werkt dan werkt het, een filosofie die ik er soms ook wel op na houd..
Ik zal je topic verder niet kapen met saaie php code..
.
|
|
|
|
27 maart 2012, 16:49
|
|
|
Toeval kent geen grenzen!
In 1979 stond ik bij Amsterdam te liften met mijn doel vlakbij Den Haag. Er stond ook nog een meisje met ongeveer dezelfde bestemming (waardoor ik niet veel hoop had om snel meegenomen te worden).
Na verloop van tijd stopte er een auto met een Belgisch kenteken. Dat verbaasde me, want mijn ervaring was, dat zelfs mensen die lifters meenemen, dat vaak niet in het buitenland doen. Maar goed, we mochten allebei mee. Het meisje zat voorin; ik achterin. Achter het stuur zat een man met een grote pet op en uit de luidsprekers klonk muziek (die erg hard stond).
Na een tijdje viel mijn oog op een doosje dat naast me op de achterbank lag. Daarop stond gegraveerd "especially made and packed for mr Thijs van Leer". Ik keek nog eens goed en inderdaad: hij was het!
Jaren later insprieerde dit gebeuren me tot een droom. In die droom kreeg ik een lift van Willem Duyn. Samen zongen we onderweg "it's great fun" (zoals je misschien weet oorspronkelijk van Mouth & McNeal). Willem zong zijn eigen partij en ik zong die van Sjoukje.
Nog eens jaren daarna kwam ik erachter dat Willem Duyn en Thijs van Leer hun verjaardag deelden: allebei 31 maart. Hoe toevallig!!!
Pas geleden vertelde ik dit via internet aan Ingrid Kup (de weduwe van Willem Duyn). Zij vroeg toen: "Kun je wel zo hoog?" Ik dacht: laten we het eens proberen...
Resultaat: ik moest letterlijk een toontje lager zingen. Als ik het in D deed (oorspronkelijk), haalde ik de hoogste toon net niet; in C ging het wel. Ingrid moest vervolgens lachen om de videoclip die ik erbij had gemaakt:
It's great fun
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|