Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 10 april 2012, 13:52   #21
rasz
King

rasz's schermafbeelding

In Perron in Rotterdam waar ik vaker draai is het ook altijd een onderwerp van discussie de een vind het prachtig, de ander vind het maar niks.
Ik hou er wel van maar ik draai dan ook techno, waar van ik vind dat het goed bij de sound van Perron past droog, en agressief en dan komt uit die kille maar toch niet door dreunende sound van een F1 systeem goed tot zijn recht.

Dat gezegd hebbende werken de meer house georienteerde warmere sounds een stuk minder goed op.
De lekkerste sound in NL vind ik toch die van Doornroosje vol warm maar toch niet vermoeiend.

ik rook sigareten en spuug op de grond ik hang met me mattiez in het winkelcentrum rond
rasz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 11:08   #22
mick

mick's schermafbeelding

Funktion One is inderdaad heel erg afhankelijk van de muziekstijl, en de afstelling.
Perron zoals rasz noemt is inderdaad een goed voorbeeld, een donker hol met beukende techno.

Een nog beter voorbeeld is Berghain in Berlijn, wereldwijd bekend (en berucht), en er word gesproken van de club met de beste installatie ter wereld. Ben er zelf ondertussen 4 keer geweest, en ik vind het echt de beste club ter wereld.
Hier is wat meer te lezen over de setup:
http://www.funktion-one.com/images/B...1-0805-web.jpg
http://www.funktion-one.com/images/B...2-0805-web.jpg
http://www.funktion-one.com/images/B...3-0805-web.jpg

Het ziet er in ieder geval dead sexy uit!
mick is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 11:52   #23
Pimpampeter
Muziekfabriek

Pimpampeter's schermafbeelding

Haha, mooie foto's van een stapel antiek brandhout! Ik blijf erbij: Ze gebruiken een longthrow verouderd PA systeem om shortthrow muziekjes ten gehore te brengen. Ja, als je dat een klein beetje fatsoenlijk tuned, klinkt t misschien best aardig, maar een goede PA is toch echt heel wat anders.

Ga eens in een club luisteren waar ze een groot L acoustic of een groot Nexo systeem hebben hangen.

Daarnaast kan ik niet geloven dat de club op deze foto's niet enorme last heeft van onnodige reflecties. Als de dansvloer stampvol staat zul je op bepaalde punten best een redelijk aangenaam geluid hebben, maar door de hoogte zul je bij de bar bijvoorbeeld echt kapot gaan van de irritante frequenties.

Produceren, veel en vaak!
Pimpampeter is nu online   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 12:37   #24
mick

mick's schermafbeelding

De bar is niet in dezelfde zaal/hal. De bar is aan de andere kant van een grote glazen wand

L'acoustic vind ik zelf inderdaad ook super, met Nexo heb ik zelf geen ervaring
mick is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 14:21   #25
vcovca
NOXGENUS
Moderator

vcovca's schermafbeelding

Jullie vergeten Turbo Sound helemaal. En KV2 audio.. klinkt ook erg lekker.

De vraag komt redelijk vaak voorbij van alle techno hippies hiero in Doornroosje. "Nieuwbouw zeker Function One?" Voor bandjes maar kut en erg toepassings afhankelijk.

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
vcovca is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 14:25   #26
vcovca
NOXGENUS
Moderator

Oooooo, en Meyer Sound! En D&B..

We are Noxgenus. We are not a label, a crew, or a production facility. We are a source. Our transmissions are rare, exclusive and uncompromised. There is no scene, there is no genre. Wake up...
Oud 27 juni 2012, 14:30   #27
brz
Gedearchiveerd account

brz's schermafbeelding

Onze set is zo goed als vervangen door de nieuwe turbozooi./..

REPORT
brz is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 15:12   #28
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Je kan heel moeilijk uitspraken doen over de kwaliteit van een geluidsysteem systeem adhv een enkele ervaring of toepassing.
Eigenlijk kan je gerust stellen dat er in de grote merken zoals Meyer, JBL, L-acoustics, e.a. geen slechte systemen meer worden gebouwd.
Ook hier heeft de hype, trends en marketing toegeslagen.

Veel heeft te maken met de omgeving (acoustiek) en de systeem technieker die de boel inregeld.
Funktion One klinkt als een bel in de Space op Ibiza en klinkt minder goed in de Noxx in Antwerpen. Tja...
Ook op festivals is in de eerste plaats de systeemtechnieker verantwoordelijk voor de inregeling en dus de geluidskwaliteit.
Zelfs weersomstandigheden spelen daarin een grote rol.
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 27 juni 2012, 18:38   #29
vcovca
NOXGENUS
Moderator

Precies. Nou vind ik JBL leuk.. voor in de huiskamer. Het hoog staat me niet aan. Het is ook mode als in, als Ampco overal Synco neer zet, vragen ineens bandjes Synco omdat ze daarop vaak draaien. Die zien dat lootje op hun wedges staan en in de PA specs van Lowlands, de showcase van Ampco, en dan moet het wel goed zijn.

Maar vergis je niet, ook goeie PA kan enorm kut klinken. Als je je curves van je filters in je processor verkeerd zet, of het verkeerde filter kiest kan je al nat gaan. Je EQ op je main kan hier een groot verschil in uit maken ook. Alleen al het merk van je EQ.. het hele systeem maakt of breekt de ervaring voor je bezoeker in de zaal of tent, of veld. Als er een verkeerde schakel of keuze in zit ben je de sjaak. Of dat nou een technicus is die alles boven de 1k6 niet meer hoort of het gemis van 'n EQ op je main inserts.. ik heb wel. Snel het idee dat die Function One krengen sneller kut klinken in het hoog dan al het anderen door die hoorntjes.

Zo is het ook met Turbo Sound. Niet zo bekend, komt uit Engeland geloof ik.. maar het hangt ook in 013 en in Doornroosje. Niet te vergelijken met elkaar, Roosje heeft nogal wat akoustieke beperkingen, 013 minder (als het goed is)

Als ik die Turbo set in Roosje niet EQ, of een Yamaha EQ pak en niet de Klark Technik, en niet dip rond de 1k6, de 200 er niet uit trek en de 50 en de 80 niet trek, dan ga je kapot in de zaal.

Oud 27 juni 2012, 18:41   #30
brz
Gedearchiveerd account

brz's schermafbeelding

BATS, met dikke amps erbij....wij blazen je doormiden

REPORT
Oud 27 juni 2012, 22:04   #31
vcovca
NOXGENUS
Moderator

Het ligt ook aan de ruimte heh. Als je dit in een sporthal neer zet.. of in een garage box.. nogal een verschil :-)

Wie kent BenD soundsystem? Een van de grotere incons land. Kan geen Function One tegenop. En met dikke amps alleen ben je er nog niet. Het systeem moet bij elkaar passen. Niet merk afhankelijk... je kan bijvoorbeeld wel 2000W op je hoog zetten, maar als je hoog maar 300 nodig heeft is het jammer van die 1700 die je hoorntjes oortjes kapot laten maken.

Oud 27 juni 2012, 22:28   #32
brz
Gedearchiveerd account

brz's schermafbeelding

Wij gebruiken flexibele ruimtes en een geluidsman die het snapt
Wel leuk om hier mensen te horen praten over spullen die ze zelf niet gebruiken, je kan altijd wel iets vinden wat "beter" is dan wat anders.....

REPORT
Oud 28 juni 2012, 23:34   #33
Mark-T
Echt Wel!

Mark-T's schermafbeelding

Het mooie van JBL is de enorme dynamiek. Met slechts 135 watt kun je een vrij behoorlijke zaal vullen, waar je bij een ander merk al gauw 4x zoveel vermogen nodig hebt.
De barmensen klagen over of het niet zachter kan, want zij zijn gewend dat het geluid achter de bar veel zachter klinkt. Maar bij JBL's klinkt het achter de bar net zo hard als vlak voor de boxen.

Bij mijn laatste band hebben we gewerkt met actieve Yamaha boxen. Je zou denken dat Japanners geen speakers kunnen bouwen, maar op de oscilloscoop bleken de Yamaha's kaarsrecht te klinken.
We hadden er subwoofers van AA-Craft bij, maar die verpestten het geluid van de Yamaha's. Dus werden de subwoofers strak afgekapt boven de 100hz, zodat ze wel voor het bas zouden zorgen, maar verder de klank niet konden kleuren.
Mark-T is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 09:15   #34
sKeLeTvM
.

sKeLeTvM's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door brz Bekijk bericht

BATS, met dikke amps erbij....wij blazen je doormiden
Blazen is 1 ding...goed klinken iets totaal anders.

Wat momenteel de P.A. markt aanvoerd is K1 van L-Acoustics en JBL VTX.
Zijn beiden in een gevecht gewikkeld om de eerste plaats...

Tekenend voor die markt is bv dat EAW 15 jaar geleden hét PA systeem was waar veel grote namen en bands mee werkten
Heden hoor je nauwelijks nog iets van dat merk.
sKeLeTvM is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 09:22   #35
vcovca
NOXGENUS
Moderator

EAW GAAT VOORAL AAN EN HARD!!!!!!

Oud 29 juni 2012, 12:29   #36
rasz
King

rasz's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Pimpampeter Bekijk bericht
Haha, mooie foto's van een stapel antiek brandhout! Ik blijf erbij: Ze gebruiken een longthrow verouderd PA systeem om shortthrow muziekjes ten gehore te brengen. Ja, als je dat een klein beetje fatsoenlijk tuned, klinkt t misschien best aardig, maar een goede PA is toch echt heel wat anders.

Ga eens in een club luisteren waar ze een groot L acoustic of een groot Nexo systeem hebben hangen.

Daarnaast kan ik niet geloven dat de club op deze foto's niet enorme last heeft van onnodige reflecties. Als de dansvloer stampvol staat zul je op bepaalde punten best een redelijk aangenaam geluid hebben, maar door de hoogte zul je bij de bar bijvoorbeeld echt kapot gaan van de irritante frequenties.
Ja maar hier wordt ook geen klassiek gedraaid, die reflecties zijn ondertussen juist deel van de Berghain sound build for 1 purpose only en dat is grove techno blazen zo helder en hard mogelijk en dat doet het. Dat het raam en de trap en het gebouw en alles mee resoneren maakt het alleen maar vetter.

Voor de rest ben ik het eens met vcovca. het is allemaal afhankelijk van toepassing en ruimte, en wat de zwakste schakel in je chain is. maar ik denk eerder vooral je toepassing. Het is niet voor niks dat boven in de Panorama bar geen F1 systeem hangt, die zou de sounds en nuances van de house muziek die ze er draaien helemaal slopen. Beneden in Berghain moet het juist grof en vies en op het randje zijn. dat maakt dat de sound overeenkomt met de sfeer.

Om terug te komen op de TS. Ik denk dat die F1 systemen veel te gekleurd zijn voor nearfields. want qua geluid vind ik het eigenlijk alleen maar geschikt voor agressieve beuk herrie. Al draai je rustige house komen die bassen nog steeds agressief naar voren. Ik draai best vaak in perron en en daar klinkt alles gewoon hard. Ik heb het nog nooit gedaan maar ik durf te wedden dat zelfs een 128 mp3 daar nog grof en vies door de speakers blaast.

ik rook sigareten en spuug op de grond ik hang met me mattiez in het winkelcentrum rond
rasz is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 13:30   #37
Allert
One Louder

Allert's schermafbeelding

EAW maakt prima PA. Martin Audio maakt prima PA. Synco maakt prima PA. L'acoustics maakt prima PA. Meyer sound maakt prima PA. Adamson maakt prima PA. Funktion One maakt prima PA.

Waar zet je het neer, hoe zet je het neer, en wat doe je er mee. Daar zit het grote verschil.
Ik houd persoonlijk niet van line arrays. Is een smaakkwestie. Het Synco (STS dan he ?) wat hiervoor zo de grond in word getrapt vind ik persoonlijk prachtig.

Ik kijk niet eens meer wat voor PA er staat als ik ergens aan kom om te mixen vandaag de dag. Ik ga gewoon mixen. En het beste er uit halen. Ik heb toch geen tijd om te zeggen: haal allemaal maar weg en zet merk x neer.

My 2 cents,
Allert
Allert is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2012, 13:31   #38
Allert
One Louder

Allert's schermafbeelding

Oh, en ik vond de Berghain erg tegenvallen zolang je niet midden tussen die 4 dance stacks stond.
Allert is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Midi & de studio » Monitoring & versterking

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten