21 januari 2012, 19:31
|
|
|
protools 10 ervarging
Ik was laatst in een studio waar net protools 10 werd geinstalleerd en het zag er toch lekker uit, vooral het audio editten lijkt mee zeer aantrekkelijk.
Zijn er mensen die hier met protools werken?
-Hoe is de midi-editting
-Hoe is de cpu-load zonder protoolsHD/HDX
Ik zit toch te denken over te stappen van logic naar protools.
Laatst gewijzigd door WillemV; 21 januari 2012 om 20:24
|
|
|
|
21 januari 2012, 19:55
|
|
|
Sidechain everything!
|
Ja er zijn mensen die met pro tools werken, heb ik daarmee je vraag beantwoordt?
|
|
|
|
22 januari 2012, 18:39
|
|
|
Vintage lid
|
niet allemaal tegelijk zeg hee.
Echt niemand?
|
|
|
|
22 januari 2012, 19:22
|
|
|
Really cool stuff
|
Ik vind dat vormgeving vanaf Protools 8 echt verschrikkelijk , protools 7 had meer diepte in de layout ( drop shadow ).
Maar ja dit is modern  trouwens Logic heeft dit ook vanaf 8
|
|
|
|
22 januari 2012, 23:42
|
|
|
Vintage lid
|
Ik ben ook wel benieuwd naar protools
Ben nu heavy logic user, maar het audio editten is erg vermoeiend hiermee en hoor regelmatig dat dit echt top is in Protools.
@digi
Ik snap wat je bedoelt, al moet ik wel zeggen dat het wel went.
|
|
|
|
23 januari 2012, 10:30
|
|
|
.
|
Ik ben zo'n 2,5jr geleden op ProTools overgestapt en ben zeer tevreden. Ik ben ingestapt bij 8 en zit nu op 9 (helaas net voor de lancering van 10 gekocht). Ik vind prettig:
- user interface/lay-out/e.d.
- workflow, m.n. voor audiobewerking
- MIDI editing vind ik ook prima
Er is voor mij echter één belangrijk nadeel, en dat is stabiliteit wanneer je met veel instrumentsporen met plugins gaat werken. Hiervoor werkte ik in FL en daar kon ik 300.000 instrumentsporen met 500.000 effecten aanmaken en hij dieselde nog steeds door. Bij ProTools begint ie dan soms te haperen, terwijl de CPU-load nog niet aan de max zit. Ik merk dat niet alleen op mijn systeem maar ook bij andere ProTools-gebruikers.
Het ligt dus een beetje aan hoe je je DAW gebruikt denk ik of het slim is om geheel of gedeeltelijk over te stappen (je kunt nl ook altijd in Logic een basis gaan leggen en dan daarna richting ProTools).
|
|
|
|
23 januari 2012, 10:35
|
|
|
Lidl
|
Je kunt vast gartis een upgrade voor 10 krijgen als je 9 een paar maanden voor de lancering van 10 hebt gekocht.
|
|
|
|
23 januari 2012, 16:47
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door vinnieq
|
|
Je kunt vast gartis een upgrade voor 10 krijgen als je 9 een paar maanden voor de lancering van 10 hebt gekocht.
|
Euhm, nee hoor. Helaas werkt dat zo niet.
Ik werk ook af en toe met PT 10, heb 9 ook nog ergens slingeren. Maar ik gebruik het voornamelijk om projecten op te pakken van mensen die ook met PT werken. Op zich is de stabiliteit enorm toegenomen, met name op PC. AAX plugins werken verder ook prima. De workflow moet je liggen. Ik vind zelf veel zaken in PT erg omslachtig werken en vaak veel tijd kosten.
Het is een goede DAW, maar loopt toch qua werkgemak enigzins achter op andere DAWs zoals Studio One, Logic, Cubase e.d.
Als je toch op zoek bent naar een nieuwe DAW kijk dan ook eens naar demos van andere DAWs, zoals dus bijvoorbeeld Studio One, Ableton, Cubase e.d.
|
|
|
|
23 januari 2012, 16:54
|
|
|
Lidl
|
http://www.avid.com/US/products/Pro-Tools-Software
Do I qualify for a complimentary upgrade?
You’re eligible to receive a complimentary upgrade to Pro Tools 10 or Pro Tools HD 10 if you've done one of the following:
•Purchased and registered a full version of Pro Tools 9 software—or an Avid product that included Pro Tools 9 or Pro Tools HD 9 software—on or after October 1, 2011. (register your purchase).
•Purchased a Pro Tools 9 upgrade or crossgrade, or a Pro Tools HD 9 upgrade, on or between October 1–20, 2011.
Laatst gewijzigd door vinnieq; 23 januari 2012 om 16:54
Reden: Link
|
|
|
|
23 januari 2012, 18:01
|
|
|
.
|
hm twas net daarvoor helaas...
maareh over die workflow, ik vind het er maar net aan liggen hoe je werkt. ik vind midi nog altijd niet super in pro tools, maar audio daarentegen weer wel beter dan bij andere DAWs. Hm, misschien heeft het naast met werkwijze ook met smaak te maken...
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|