Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 december 2011, 20:45   #1
Almeros
Moet dat... een titel?

Almeros's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
Almeros - DubR6
Mijn inzending voor dit jaar...
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 Almeros - DubR6.mp3‎ (4,76 MB, 219x gelezen)

Almeros is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2011, 00:03   #2
Exoterrestrial
Robokey Wesley

Exoterrestrial's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
"Interessant" is het minste wat je hier kan van zeggen
Niet écht mijn ding maar apart in z'n soort, dat wel

See the light at www.zombo.com

What do I see when I look around me? Too many clowns and not enough circuses to put them in...
Friends help you to move. REAL friends help you to move... bodies
Exoterrestrial is offline   Met citaat reageren
Oud 31 december 2011, 13:36   #3
flyweight
Mc 303 till I die!

flyweight's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
vet!! hoor, kan je wel lekker gek op doen in de club!!

I am part of the sun as my eye is part of me. That I am part of the earth my feet know perfectly, and my blood is part of the sea. There is not any part of me that is alone and absolute except my mind, and we shall find that the mind has no existence by itself, it is only the glitter of the sun on the surfaces of the ocean.

http://soundcloud.com/timandtheocean
flyweight is offline   Met citaat reageren
Oud 1 januari 2012, 15:01   #4
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     
Thanks guys!

Nog een beetje meer info: Heb de track gemaakt met Reason 6 en nog wat gemastered met Waves plugins. Heb nog niet de tip die ik eerder op het syntforum kreeg (om hem wat in te korten hier en daar) doorgevoerd... komt misschien in 2012
Oud 2 januari 2012, 02:17   #5
azzjemenou
From the Home Studio

azzjemenou's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
Dit is weird man, heel biezonder
azzjemenou is offline   Met citaat reageren
Oud 3 januari 2012, 13:52   #6
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     
Weird in de goede zin hoop ik Dubstep maar dan niet volgens het standaard recept...
Oud 4 januari 2012, 16:20   #7
BennBeats

BennBeats's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
Erg dope.. super lekkere track!!! Probs..

Vind alleen na een tijdje de wobble in het begin een beetje te vies en hard.. normaal is dit een goed ding.. maar denk dat deze wel ietsje aangepast kan worden.....
De wobble is super strak.. maar kan een dipte hebben in het hoog gok ik.. evenals de crashes.. maar verder heerlijke track.. dit is niet de laatste keer dat ik hem luister denk ik..
rond de 1.30 dat melodieuze gedeelte ook heel leuk gedaan..
Bass komt er ook heerlijk uit in de mix..

Good job!
BennBeats is offline   Met citaat reageren
Oud 4 januari 2012, 23:28   #8
azzjemenou
From the Home Studio

azzjemenou's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
Jaaa ik bedoelde dat zeker als een compliment, lekker weird
azzjemenou is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2012, 13:41   #9
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     

Oorspronkelijk geplaatst door BennBeats Bekijk bericht
Erg dope.. super lekkere track!!! Probs..

Vind alleen na een tijdje de wobble in het begin een beetje te vies en hard.. normaal is dit een goed ding.. maar denk dat deze wel ietsje aangepast kan worden.....
De wobble is super strak.. maar kan een dipte hebben in het hoog gok ik.. evenals de crashes.. maar verder heerlijke track.. dit is niet de laatste keer dat ik hem luister denk ik..
rond de 1.30 dat melodieuze gedeelte ook heel leuk gedaan..
Bass komt er ook heerlijk uit in de mix..

Good job!
Thanks! Dat (te) hoog in de mix komt denk ik door mijn master en vermoeide oren destijds Zodra ik daar weer eens aan begin pak ik dat nog wel weer op.

Oorspronkelijk geplaatst door azzjemenou Bekijk bericht
Jaaa ik bedoelde dat zeker als een compliment, lekker weird
Kewl!
Oud 7 januari 2012, 03:01   #10
payt
Enorm Lid

payt's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
sjeez man dat hoog is echt naar. De track op zich vind ik wel leuk, hoewel ik het ritme eigenlijk net niet echt lekker vind. Het klinkt een beetje alsof iemand die dubstep heeftgehoord het na probeert te maken, maar net geen lekker ritme heeft kunnen maken.

Sommige geluiden vind ik wel erg goed, maar na het nummer gehoord te hebben heb ik toch geen zin om het nog een keer te spelen.. komt voornamelijk door de mix denk ik.. die is voor mij net ff te pijnlijk en te 'waves'/plat.

Gear: Roland Jp 8000, JD 800 (met strings), Alesis Andromeda, Moog Little Phatty, XV 3080, Juno 60, DSI Prophet 08R, Nordrack 2, MFB Synth II Akai MPC 500, Akai MPK 49 (controller), Medeli DD506 drumkit (dient als midi trigger).

Moonbase69
payt is offline   Met citaat reageren
Oud 7 januari 2012, 10:08   #11
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     

Oorspronkelijk geplaatst door payt Bekijk bericht
sjeez man dat hoog is echt naar. De track op zich vind ik wel leuk, hoewel ik het ritme eigenlijk net niet echt lekker vind. Het klinkt een beetje alsof iemand die dubstep heeftgehoord het na probeert te maken, maar net geen lekker ritme heeft kunnen maken.
Nou bedankt he . Ritme lijkt me hier een kwestie van smaak. Wat ik zo aan reacties heb gehoord, vindt iedereen dat ritme bij dit nummer juist leuk. Het was ook niet de bedoeling om een 13 in dozijn dubstep nummer te maken... dan had ik sowieso meer andere keuzes moeten maken.

Sommige geluiden vind ik wel erg goed, maar na het nummer gehoord te hebben heb ik toch geen zin om het nog een keer te spelen.. komt voornamelijk door de mix denk ik.. die is voor mij net ff te pijnlijk en te 'waves'/plat.
Heb je een betere suggestie om mee te masteren? Tja, ik had ook liever gehad dat er geen loudness war bestond . Aan de andere kant, als je eens wat Skrillex hebt gehoord, dan valt dit allemaal nog wel mee denk ik
Oud 7 januari 2012, 13:51   #12
payt
Enorm Lid

payt's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
heh.. Ja het is inderdaad een kwestie van smaak, en hoewel ik experimenten met ritme wel kan waarderen, kon het me op een gevoelsnivo niet te pakken krijgen.. maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk.

Wat masteren betreft.. volgens mij zijn er legio mogelijkheden. Ik kan de Sonnox limiter erg waarderen. Verder is er WaveArts, T-Racks, Voxengo heeft hele fijne plugins, en Izotope, hoewel ik daar zelf nog niets echt goeds uit heb gekregen.

Er is een reden dat ik niet naar skrillex luister Ik hou niet van die platte mixen.. harder is in mijn optiek niet beter, maar dat komt misschien doordat mijn muziek niet op de radio gedraait hoeft te worden en ik zelf aan de volumeknop kan draaien

Dus mijn suggestie: trek je niks aan van de loudness wars en doe je eigen ding. Steeds meer artiesten ergeren zich aan de loudness wars, maar als niemand een alternatief biedt, dan gebeurt er nooit wat.

Gear: Roland Jp 8000, JD 800 (met strings), Alesis Andromeda, Moog Little Phatty, XV 3080, Juno 60, DSI Prophet 08R, Nordrack 2, MFB Synth II Akai MPC 500, Akai MPK 49 (controller), Medeli DD506 drumkit (dient als midi trigger).

Moonbase69
payt is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2012, 18:42   #13
Subatomic

Subatomic's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
Weer zo'n mix waar alle instrumenten vechten om hun plek. Waar is toch de kunst toch gebleven van het maken van een volle mix. Alles zwaar overstuurd door die limiter sturen verbloemd niet dat je ride leidt onder je bassdrum. Er mag ook nog wel een lowpass over die ride, hij is goed schel.

Arrangement
Begon veelbelovend maar zwakt wat af naar het middenstuk. Ritme is een smaak ding, maar mis vooral ritmewisseling. Dat zou je track interessanter maken. Af en toe varieer je even en hoop je voor de opmaat naar iets verrassends in een andere maatsoort misschien, maar nee. Na het middenstuk pakt het weer aardig op, maar mis een muzikale climax.

Niet dat ik het beter kan overigens hoor
Subatomic is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2012, 12:43   #14
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     

Wat masteren betreft.. volgens mij zijn er legio mogelijkheden. Ik kan de Sonnox limiter erg waarderen. Verder is er WaveArts, T-Racks, Voxengo heeft hele fijne plugins, en Izotope, hoewel ik daar zelf nog niets echt goeds uit heb gekregen.
Thanks, ik zal me er eens in verdiepen!

Dus mijn suggestie: trek je niks aan van de loudness wars en doe je eigen ding. Steeds meer artiesten ergeren zich aan de loudness wars, maar als niemand een alternatief biedt, dan gebeurt er nooit wat.
Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Er was geloof ik wel wat gaande bij iTunes, daar wilden ze dan het loudness niveau alsnog weer omlaag gaan halen. Dit zou de loudness war overbodig maken en ontstaat weer meer ruimte voor dynamiek... maargoed, daar zullen dan ook weer genoeg mensen het niet mee eens zijn
Oud 11 januari 2012, 12:50   #15
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     

Oorspronkelijk geplaatst door Subatomic Bekijk bericht
Weer zo'n mix waar alle instrumenten vechten om hun plek. Waar is toch de kunst toch gebleven van het maken van een volle mix. Alles zwaar overstuurd door die limiter sturen verbloemd niet dat je ride leidt onder je bassdrum.
Toch is dit ook een kwestie van (slechte) smaak blijkbaar want ik heb juist expres het pompende effect gemaakt met side-chaining. Ik vind dat juist wel lekker ... voor de rest... zie comment hierboven

Er mag ook nog wel een lowpass over die ride, hij is goed schel.
Klopt, kwestie van opnieuw masteren (zonder vermoeid gehoor) en de eq anders instellen

Arrangement
Begon veelbelovend maar zwakt wat af naar het middenstuk. Ritme is een smaak ding, maar mis vooral ritmewisseling. Dat zou je track interessanter maken. Af en toe varieer je even en hoop je voor de opmaat naar iets verrassends in een andere maatsoort misschien, maar nee. Na het middenstuk pakt het weer aardig op, maar mis een muzikale climax.
Uiteindelijk wil ik de track nog wat inkorten en zo ook de track wat interessanter houden waardoor je aandacht erbij blijft, dus ik ben het wel eens met je comment, maar ga het op een wat andere manier proberen op te lossen (als ik daar op een gegeven moment zin/tijd voor heb )
Oud 17 januari 2012, 17:48   #16
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     
Ben toch benieuwd of ik nog stemmen krijg na mijn eigenwijze reacties
Oud 18 januari 2012, 17:32   #17
Devon-Miles
Vintage lid

Devon-Miles's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
kvinut wel een lijp beatje..en doet wel mwoaaaaab woeee woeee woeeee

Gears of War: iMac 27'' Live9 - Midas Venice-f16 - Roland TR 909 - Akai S950 - Jx8p+pg800 - JX3P+PG200- Alesis Andromeda - Studio Electronics SE1 - Nord electro 3- RS7000 - Novation Drumstation 2 - Waldorf micro Q- KlarkTeknik SQ1 Dynamics - 2 X DBX 266xl - Korg stage echo SE300 -Focusrite Mixmaster -Spl kultube - Ensoniq DP4 - Genelec 8030
Devon-Miles is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2012, 09:49   #18
michielhemmer

michielhemmer's schermafbeelding

Not Ranked  0 score     
heerlijk geluid gast!! beetje saai....na verloop van tijd maar wel zo nieuw in "mijn" oren (geeft mij inspiratie) dat je stem verdiend!!
michielhemmer is offline   Met citaat reageren
Oud 19 januari 2012, 13:01   #19
aeroflux

Not Ranked  0 score     
psychedelische trip naar Mars.... dat kan je wel maken met deze muziek ! met een jointje erbij natuurlijk
Knap om zo op deze manier een eigen sound neer te zetten, ben benieuwd naar de 2012 versie

http://www.myspace.com/aerofluxftcyberbitch
aeroflux is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2012, 10:32   #20
Almeros
Moet dat... een titel?

Not Ranked  0 score     
Thanks voor de comments en votes!! Helemaal gaaf als het inspireert... dan wel met of zonder een joint... hehe
Reageren

Synthforum » Algemeen » Synthforum Contest 2011
Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten