Okee, ik ben dus niet de allergrootste tovenaar met MIDI setup enzo, maar dit is de situatie:
Ik wil voor m'n band de live setup wat veelzijdiger in iets compacter maken. Nou wilde ik een midicontroller kopen met keyboard split, zodat ik tegelijkertijd meerdere modules kan aanspreken.
Bijvoorbeeld de AKAI MPK, of M Audio Axiom (Niet de Pro want haat aan controllers die zelf willen denken enzo, alles open alstublieft. Heb een (kapotte) Remote SL en ik herinner me de hoofdpijn nog met dat Automap, not the way I roll zullen we maar zeggen).
Die Axiom is in het bijzonder leuk, want daar kun je 4 'zones' aanmaken met elk een splitpoint of range, en zou je dus in theorie 4 midi channels op 1 toetsenbord kunnen verdelen.
Ik ga er een beetje van uit dat dat met iets van een software editor gaat (Heb even zo'n akai MPK gehad, met die drumpads, super handige software), en dan op de Axiom een Preset of Patch oid aanmaakt. Maar nu is de vraag: stel dat de splits anders moeten bij het volgende nummer: kan ik dan de Preset veranderen met Program Change, of moet ik dan SysEx gaan sturen om die Zones anders te krijgen?
Want dat hoop ik dus even mooi niet, dat sysex vind ik maar onduidelijke shit.
Weet iemand dit, of heeft iemand hier iets op gevonden? Hoor het graag!
Grt!
E