9 november 2011, 13:27
|
|
|
Lid met strafpunten
|
Ben niet zo'n fan van de MD, vind de MnM(en octa) veel beter voor drums. De synthese van de MD vond ik echt te beperkt...
prairie doggin'
|
|
|
|
9 november 2011, 13:30
|
|
|
IamPortable
|
Ik vind de sound en de punch van de MD juist goed voor drums!
De synthese gebruik ik eigenlijk vrij weinig, maar de sample engine, de UW dus is vrijwel altijd tot de nok gevuld!
Octa klinkt weer lekker schoon, maar heeft weer een diepe menustructuur.
Met de mono kan je inderdaad hele leuke drum sequences maken!
|
|
|
|
9 november 2011, 13:37
|
|
|
Lid met strafpunten
|
Heb een SP1200 voor punch, en de Octa voor de rest. Synthese is dan een mooie aanvulling
prairie doggin'
|
|
|
|
9 november 2011, 13:48
|
|
|
IamPortable
|
Mooie combinatie!!
|
|
|
|
9 november 2011, 13:53
|
|
|
Unprofessional Abuser
|
Oorspronkelijk geplaatst door Boelie035
|
I
Met de mono kan je inderdaad hele leuke drum sequences maken!
|
heb n mono en md, en ik zie niet echt waarom de mono makkelijker zou zijn voor drumsequences...enlighten me :-)
Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
|
|
|
|
9 november 2011, 14:01
|
|
|
Lid met strafpunten
|
Vind de MD-geluiden eigenlijk redelijk beperkt qua parameters, het bleef een beetje sampletjes bijsturen. De Mono is veel uitgebreider, ik heb niet steeds het gevoel dat ik uiteindelijk van een shaker of koebel iets aan het maken ben.
prairie doggin'
|
|
|
|
9 november 2011, 14:03
|
|
|
Unprofessional Abuser
|
maar je bedoelt dan de monomachine optie om eigen samples in te laden ? want aantal parameters voor de interne drums van de monomachine is toch niet mér dan bij machinedrum ? (ik ben niet helemaal mee vrees ik)
Gear : Access Virus B /Elektron Machinedrum UW / Elektron Monomachine /Novation Drumstation / Roland TR-909 / Roland TR-808/ Sherman Filterbank 2 / Yamaha RS7000 / Xoxbox / Korg MS20 / Roland JX3P / Roland MKS30 / Akai MPC5000 / Waldorf Blofeld
Recording/sequencing : Ableton
Mixing : Yamaha O1V/Mackie 1402/Allen & Heath ZED R16
Monitoring : Mackie HR624
|
|
|
|
9 november 2011, 14:05
|
|
|
Lid met strafpunten
|
De interne drums heb ik nooit gebruikt van de MnM. Het gaat me vooral om de synths, de fm van de mono bijvoorbeeld is zoveel beter drums van te bouwen dan de beperkte fm-kit van de MD.
Uiteindelijk voelde de MD voor mij als een iets te chique sampleplayer, heb dan liever bv een RY30 als je echt me digitale vaste kits wilt werken. Mono is echt een drumsynth a la Pearl Syncussion, is ook een kwestie van smaak en voorkeur natuurlijk
prairie doggin'
|
|
|
|
9 november 2011, 14:07
|
|
|
Lid met strafpunten
|
Overigens, excuus voor kapen thread, en mono blijft mijn tip voor goed filter : )
Bedenk me nu dat mn Mopho daar ook erg fijn in was, maar dat is redelijk als de Evolver denk ik. Mono was daarnaast nog steeds favoriet.
Tweedehands Mono mkI zal niet zo duur meer zijn toch?
prairie doggin'
|
|
|
|
9 november 2011, 14:16
|
|
|
IamPortable
|
Oorspronkelijk geplaatst door seiko
|
|
heb n mono en md, en ik zie niet echt waarom de mono makkelijker zou zijn voor drumsequences...enlighten me :-)
|
Ik heb ook niet gezegd dat het met een mono makkelijker is, wel dat je er leuke drumsequences mee kunt maken,
Dat komt met name door de triggerless trigs welke wel in de monomachine zitten en niet in de MD..
3 lfo's per track? wijs die maar eens doe aan retrigger oid.., laat je fantasie spreken.
Overigens gebruik ik de machinedrum nog elke keer!
De UW is echt een hele vette engine voor drums, 12 bit punch, lekkere swing, en dan de parameter locks.. Mis alleen de sequencer van de OT
Om nog enigsinds ontopic te blijven..
Vette filters:
- OTO biscuit
- Moog MF101
- Sherman
|
|
|
|
9 november 2011, 14:33
|
|
|
Duc de Richleau
|
Oorspronkelijk geplaatst door nomore
|
...zoek een pittige analoge filterbak.
...Liefst ook BP aangezien ik vaak focus op een bepaalde frequentie.
|
Moog LP valt er dan hard af. Veelst te beperkt qua filtermogelijkheden. Op een sherman kun je een BP maken.
De Nanozwerge heeft een analoge multimode filter. Cutoff is bestuurbaar via midi of CV. Heeft een LFO met One-Shot bijv. voor lekkere dubstep patronen. De LFO is helaas niet met midi bestuurbaar. Wel via CV, dus daar zit ook een omweg in denk ik. Ook geen stereo, alleen mono. Ach ja, nothings perfect. Check maar:
http://www.mfberlin.de/Produkte/Musi...anozwerge.html
"The power of darkness is more than just a superstition. It is a living force which can be tapped at any given moment of the night!"
|
|
|
|
9 november 2011, 14:41
|
|
|
Duc de Richleau
|
Wow, deze heeft een nog uitgebreidere filter:
http://www.mfberlin.de/Produkte/Musi...crozwerge.html
Cheers
"The power of darkness is more than just a superstition. It is a living force which can be tapped at any given moment of the night!"
|
|
|
|
9 november 2011, 14:50
|
|
|
Lid met strafpunten
|
Die Biscuit lijkt me erg interessant, zeker na de firmware-upgrade van 11/11/11
prairie doggin'
|
|
|
|
9 november 2011, 14:55
|
|
|
Vintage lid
|
Electrix filter factory?
|
|
|
|
9 november 2011, 15:35
|
|
|
Duc de Richleau
|
Me want a biscuit!!!!!!
Zo wat een gruwelijke ding zeg!
|
|
|
|
9 november 2011, 16:04
|
|
|
TB or not TB
|
Oorspronkelijk geplaatst door nomore
|
Moog LP, heb ik al gehad, wat romige filter. Maar wel vet
Sharman Filterbank 1, kan deze ook normaal klinken? Zonder al dat geoverdrive?
M-resonator? Zelfde vraag als Filterbank eigenlijk, alle demo's die ik heb gehoord gaat alles over zijn nek. Ook leuk maar niet waar ik primair naar op zoek ben
Iemand die me de beslissende tip kan geven? Of alternatieven?
|
Het is eigenlijk wel zoals je zegt, dus wat voor smaak wil je hebben?
Volgens mij wil je het geluid van de Moog met de mogelijkheden van de Sherman.
Dan moet je modulair.
|
|
|
|
10 november 2011, 09:52
|
|
|
Waarom geen Electrix Pro Filter Factory of FilterQueen?
Sinds twee maand factory in huis en erg nice !
Gebruik deze live voor harware.
|
|
|
|
10 november 2011, 14:05
|
|
|
zwaar behaard lid
|
als je een apparaat zoekt om echt te filteren (ipv meer 'soundshaping') zal ik iig niet voor de jomox m- of t-resonator gaan. Alhoewel ze een LP filter gebruiken, zijn de feedback-paden denk ik wel het belangrijkste aspect van deze apparaatjes, oftewel, het gaat hier meer om het toevoegen van harmonieen, piepjes en squeekjes met een bepaalde analoge willekeur. Heb hier de t-resonator staan, vette bak hoor, maar als je echt voor het filter-geluid en gebruik gaat, is 80% van de knoppen overbodig..
m-resonator zou dan wel weer iets bruikbaarder zijn, afgezien van het feit dat het volgens mij gewoon een iets minder ver uitgewerkte t-resonator is (afgezien van het feit dat de m-resonator ten minste wel aparte attack en decay waarden kan instellen..)
Heb ook de sherman filter rack 2 staan. Vette filter, zeer hoge resonantie (al vanaf halverwege de knop XD) en mocht je de input omhoog gooien gaat die inderdaad distorten, maar daar is dat knopje dan ook voor bedoeld, begreep ik uit de manual  (het hoeft dus niet...)
Nadeel wat mij betreft is inderdaad dat de filter mono is, alhoewel je wel 2 sherman filters aan elkaar kunt linken via CV-in en output. Bij mij komt er ooit vast nog wel eentje bij
De akai MFC42 staat hier ook sinds kort. Ook niet echt de mooist klinkende filter, maar de mogelijkheden zijn er zeker en oversturen doet ie ook erg lekker. Ingebouwde phasert en distortion erbij..
En waar ik pas achter kwam toen ik m in mijn handen kreeg..... hij staat dan wel bekend als 'stereo'-filter, maar de bovenste en onderste filter-knoppen zijn voor respectievelijk de mono-input en stereo-inputs. Je hebt dus naast je stereo-filter (LP,BP,NOTCH,HP) ook nog een mono-filter met nog eens 4 modes (de mono-filter gebruik ik dus na mijn distortions en sherman rack2 over de kick's hoog/laag verhoudingen af te mixen, stereo filter is voor overige drum-geluiden en beiden worden gemixed naar de stereo-out gestuurd)
Wat je ook kunt doen is een nord micromodular kopen...kun je zelf bepalen welke filters je allemaal gebruikt, of je feedback paden wilt, extra dB-curve, resonantie, etc, etc.....
Heb hier de G2 versie staan en de filters kunnen wat mij betreft erg mooi klinken als je een goede samenstelling hebt..
sik
Deep inside  , people crave for distortion
|
|
|
|
10 november 2011, 14:26
|
|
|
Lintage Vid
|
Oorspronkelijk geplaatst door 154
|
Overigens, excuus voor kapen thread, en mono blijft mijn tip voor goed filter : )
Bedenk me nu dat mn Mopho daar ook erg fijn in was, maar dat is redelijk als de Evolver denk ik. Mono was daarnaast nog steeds favoriet.
Tweedehands Mono mkI zal niet zo duur meer zijn toch?
|
Geen probleem hoor, ik heb een MnM EN jouw Mopho lol, dus misschien moet ik die eerst maar eens gaan proberen.
Heeft iemand ervaring met de Waldorf D-pole (hardware)? De software versie gebruik ik best wel vaak.
|
|
|
|
10 november 2011, 14:37
|
|
|
Infiltrant
|
Ik moest ineens aan Krohn-Hite denken.
Dat is ook erg fijn spul.
Eigenlijk is het een merk dat laboratorium apparatuur maakt.
Er zitten dan ook geen mogelijkheden op zoals envelopes of feedbackloops.
Het is puur filteren (HP, LP of BP)
Ik gebruik zelf een exemplaar zoals deze:
http://www.partlancer.com/pics/Krohn...ass-filter.jpg
Die heeft 1 lowpass filter en 1 highpass filter en als je die combineert heb je een bandpass.
silvertone
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|