Sinds enkelle weken ben ik aan het zoeken naar een nieuwe controller/audio interface voor mijn PC. Na wat gegoogled te hebben kwam ik uit op de Tascam US 428. Maar na de threads gelezen te hebben over dit apparaat weet ik het nog niet zo net. Ik ben dus eigenlijk opzoek naar een Controller voor cubase, die ik dus tevens meteen als geluidsinterface voor de PC kan gebruiken. Ik zoek dus een vergelijkbaar apparaat als de Tascam US 428 in de prijsklasse van rond de 500 a 600 euro. Daarnaast is MIDI niet zo heel boeiend aangezien ik daar eiegnlijk nix mee doe. Ik speel alles toch "handmatig" in. Het is gewoon voor hobbymatig gebruik dus graag zo simpel mogelijk. Wie helpt me uit de brand
Denk dat die Tascam niet zo veel echte control te bieden heeft. Je kan ook een 2de hands Tascam TMD1000 (kleine 500€ kosten die) kopen, heb je een digitale mixer en controller voor cubase. ik heb zelf een environment voor Logic gemaakt waarmee ik 16 EQ's kan afregelen met die mixer + faders/pan/start/stop etc. Der zijn voor Cubase vast en zeker mixermaps te vinden voor die mixer. Je hebt dan ook nog wel een kaartje nodig om de Tascam digitaal te routen met de computer (zijn denk ook nie zo duur meer)