Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30 september 2011, 00:07   #1
AM Hasselhoff
one eyed lover

AM Hasselhoff's schermafbeelding

Ableton Motu 828 mk3, geen ADAT signaal
Hallo forum vriendjes,

Ik heb een probleem met de setup van mijn Motu 828 mk3 in Ableton.
Hopelijk kan één van jullie mij van wijze raad voorzien.

De Motu 828 mk3 heeft totaal 30 outputs, ik kan al deze inputs activeren in Ableton (als ik dat wil). 16 van deze outputs zijn digitaal (ADAT), als ik één van deze kanalen gebruik zie ik het signaal netjes binnen komen in de mixer van de Motu. Als ik hetzelfde kanaal echter in Ableton open zet krijg ik helemaal geen signaal binnen.
Analoge kanalen werken wel gewoon die zie ik in de Motu mixer en komen ook netjes Ableton binnen. Mijns inziens zou je op dezelfde manier de digitale kanalen in Ableton moeten kunnen gebruiken, maar dat lukt dus niet.

Weet iemand wat hier mogelijk aan de hand kan zijn?

Groet,
Marten

sudo make me sandwich
AM Hasselhoff is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 01:02   #2
cult45
011110111000

cult45's schermafbeelding

inputs of outputs? ik snap je tekst niet helemaal. Probeer je geluid (via adat) binnen te krijgen van externe bronnen of geluid uit Ableton in een bijv. een analoge mixer te krijgen?
cult45 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 01:04   #3
cult45
011110111000

als de mk3 zoals de mk2 in elkaar steekt moet je wel je inputs +2 opschuiven. De eerste 2 zijn van de brakke pre-amps. analog (line)input 1 is dus input 3 in de software. ADAT input 1 zou dan 11 zijn, geen 9.
Oud 30 september 2011, 02:04   #4
SynnyS
Groot lid

SynnyS's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door cult45 Bekijk bericht
brakke pre-amps.
onderbouw dat 's?
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 10:14   #5
cult45
011110111000

euhm, prima voor het geld. De Motu is een betrouwbare, veelzijdige bak. De pre-amps zijn niet fantastisch, maar ook niet slecht. "Brakke" is misschien overstated.
Oud 30 september 2011, 10:56   #6
SynnyS
Groot lid

SynnyS's schermafbeelding

ik was gewoon nieuwsgierig naar je ervaring
SynnyS is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2011, 23:48   #7
AM Hasselhoff
one eyed lover

Oorspronkelijk geplaatst door cult45 Bekijk bericht
inputs of outputs? ik snap je tekst niet helemaal. Probeer je geluid (via adat) binnen te krijgen van externe bronnen of geluid uit Ableton in een bijv. een analoge mixer te krijgen?
Ik probeer via ADAT signalen van externe bronnen Ableton binnen te krijgen.
Setup: mic ---XLR---> Behringer ADA8000 ---optisch---> Motu 828mk3 ---firewire--> macbook met ableton.
Tot en met de macbook gaat het goed. Ik zie (en hoor) de signalen binnenkomen in de Motu software mixer (CueMix). Echter in Ableton dus geen signaal. Ik heb rekening gehouden met de +2 kanalen van Motu. Ik heb elk beschikbaar kanaal gecheckt (alle 28 inputs, niet de outputs dus ), maar helemaal niks... Ik snap er niks van

sudo make me sandwich
Oud 1 oktober 2011, 00:22   #8
bodo
vibrate on

bodo's schermafbeelding

Normaal gezien (bij mij althans) krijg je automatisch het juiste aantal ins & outs te zien in AbletonLive als je die ook in CueMix te zien krijgt. Kijk misschien je instellingen in MOTU Audio Setup nog 'ns na bij 'Optical Input Bank A' (de eerste ADAT-in poort)

Erg vreemd, sinds je ze wel te zien en horen krijgt in CueMix?!

Natuurlijk moet je wel ook de nodige ins & outs in Ableton Live activeren in je preferences bij 'Input Config'. Deze vergeten misschien? Lijkt me evident, maar je weet maar nooit.

tip: Trouwens als je de ADA8000 gebruikt (ik heb er zelf 2 zonder problemen) moet je de word-clock master best aan de ADA8000 toewijzen. Vreemd misschien, maar het geeft minder problemen dan als je MOTU de clock master is.
bodo is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2011, 00:38   #9
AM Hasselhoff
one eyed lover

Oorspronkelijk geplaatst door bodo Bekijk bericht
Normaal gezien (bij mij althans) krijg je automatisch het juiste aantal ins & outs te zien in AbletonLive als je die ook in CueMix te zien krijgt. Kijk misschien je instellingen in MOTU Audio Setup nog 'ns na bij 'Optical Input Bank A' (de eerste ADAT-in poort)

Erg vreemd, sinds je ze wel te zien en horen krijgt in CueMix?!

Natuurlijk moet je wel ook de nodige ins & outs in Ableton Live activeren in je preferences bij 'Input Config'. Deze vergeten misschien? Lijkt me evident, maar je weet maar nooit.

tip: Trouwens als je de ADA8000 gebruikt (ik heb er zelf 2 zonder problemen) moet je de word-clock master best aan de ADA8000 toewijzen. Vreemd misschien, maar het geeft minder problemen dan als je MOTU de clock master is.
Het vreemde is dat ik alle kanalen zie in Ableton en ik heb ze voor de zekerheid allemaal geactiveerd, maar op geen enkel kanaal een signaal. Terwijl het signaal er toch echt is, zichtbaar in CueMix en op de Motu display en ook gewoon hoorbaar. Maar niet in Ableton...

Ik zal nog eens proberen met de ADA8000 als clock master, bedankt voor de tip in ieder geval

sudo make me sandwich
Oud 1 oktober 2011, 01:01   #10
bodo
vibrate on

bodo's schermafbeelding

tja, aan de clock master zal het niet liggen, dit voorkomt gewoon dat er clock errors optreden tussen je Motu en je ADA8000, te horen als ruis of digitale tikjes, maar gaat je Ableton Live input verhaal niet oplossen...

Erg vreemd toch. Misschien toch nog eens je Audio/MIDI setup even bekijken en je Firewire eens loskoppelen en herstarten en van die dingen... Welke versie van Live draai je trouwens?
bodo is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2011, 14:36   #11
AM Hasselhoff
one eyed lover

Oorspronkelijk geplaatst door bodo Bekijk bericht
tja, aan de clock master zal het niet liggen, dit voorkomt gewoon dat er clock errors optreden tussen je Motu en je ADA8000, te horen als ruis of digitale tikjes, maar gaat je Ableton Live input verhaal niet oplossen...

Erg vreemd toch. Misschien toch nog eens je Audio/MIDI setup even bekijken en je Firewire eens loskoppelen en herstarten en van die dingen... Welke versie van Live draai je trouwens?
Ik draai 8.2.6, laatste versie dus.
Met audio/midi setup bedoel je de generiek audio/midi setup van Mac OS neem ik aan? Misschien wel een goede, even kijken of ik de Motu als device kan configureren.

sudo make me sandwich
Reageren

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten