Hier even een track die ik vandaag al jammend heb opgenomen...
Morgen ga ik hem afmaken... dus goed sequencen, effecten toevoegen, paar drums erbij... etc.
Hopelijk vinden jullie het leuk om zo mijn productieproces mee te maken...
Hier dus een versie die ik rauw opgenomen heb... 80% van de sounds zijn ok nu...
Gebruikte gear tot nu toe:
mpc-60
icon design dsm 200
roland jupiter 4
kurzweil k2500rs
waldorf microwave I
jomox t-resonator
Grappig / raar eigenlijk... geen idee waar dit nummer vandaan komt, of wat voor genre het is, maar dit is zo niet mijn stijl... wel fijn idee dat ik iets gewoon snel afgemaakt heb...
Doet mij gelijk denken aan het begin van een jaren 80 film.
E.e.a. mag elkaar wat sneller opvolgen en klinkt misschien een beetje erg droog. Een plate reverb op de drum doet wellicht wonderen.
Beetje een electronische jam...
Het is idd wel af ja, ook altijd mijn grootste uitdaging. Maar de track zelf prikkelde mij weinig, kon niet echt een rode lijn bespeuren. De gebruikte geluiden niet aan mij besteed, denk dat dit ook niet echt mijn stijl is.
Klinkt lekker 80s inderdaad, vind het best wel funky. Verwachte elk moment een Herbie Hancock solo eigenlijk. Dat zou er misschien nog wel goed bijpassen, een ARP(ishe) synth solo met (te) veel pitchbends erin.
Maar soms is het gewoon leuk om een track die je snel afwerkt zo te laten, en niet te overladen met allerlei overbodigheden.
@bodo... had het nog willen doen met mijn mono/poly in sync mode... maar die is bietje keduuk...
En wil idd een beetje het jam-gevoel in mijn tracks houden... kleine foutjes ofzo mogen blijven bestaan... Ik sequence live... en heb 2 takes opgenomen, waarvan dit de beste... kan de mix nog iets meer finetunen...