Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 29 juni 2011, 22:02   #1
JapaneseFood
Ableton rocker

JapaneseFood's schermafbeelding

[Snippet] Jon O'Bir - Let Go (Frank James & Gioberto Remix)
We zijn deze week begonnen aan een remix contest track. Je kreeg een aantal parts in Midi gekregen.

We hebben op de baslijn na alleen de Vocal gebruikt. We willen hem nog wel wat beter uitwerken..

Feedback is altijd welkom en word toegejuicht

Hieronder het origineel:

Let's Get Pumping
JapaneseFood is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juni 2011, 22:22   #2
JapaneseFood
Ableton rocker

*bumped

Let's Get Pumping
Oud 5 juli 2011, 12:57   #3
JapaneseFood
Ableton rocker

Te afgezaagd voor hier?

Let's Get Pumping
Oud 8 juli 2011, 00:36   #4
Ron-E

Ron-E's schermafbeelding

ik vind jullie/jouw zo goed.. dat even gezegd hebbende, ik zou iets meer van de vocal terug laten komen.. Verder echt vet heerlijk..

Daarnaast vind ik in het origineel de kick nogal hard doorkomen, door mijn koptelefoon overigens... of is ie gewoon straks afgemixt?

Keep on the good work..
Ron-E is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2011, 09:25   #5
NorthernLightX
Vintage lid

NorthernLightX's schermafbeelding

Wat ik zelf aan het origineel leuk vind is dat rond 1:40 de basslijn dat lekkere randje reverse reverb heeft. In jouw versie zit meteen vanaf het begin veel meer hoog (swooshes/hits/hats/cymbals hoe je het wilt noemen ) rond de basslijn dus hoor ik het in ieder geval niet terug. Misschien even een paar bars wachten met het introduceren daarvan om eerst even de basslijn te laten pompen in de intro?

Verder lekker thema rond 3:00. Het origineel is wat zweveriger, maar ik hou wel van een beetje uplifting. Groot was ook de teleurstelling toen rond 4:00 de climax moest komen en dat best tegenviel. Nu ga ik mezelf niet de super-trance-producer noemen maar een paar kleine tipjes voor de climax (en de meeste zijn afgezaagd of zul je al wel weten denk ik ):

- laat het thema van 3:00 even terugkomen op het moment moment! Wellicht met nog net ff een extra layertje erbij voor extra agressie.
- Je hebt een lekkere breakdown gebouwd vlak voor de climax. Als je ervoor zorgt dat je mastervolume nog net een paar dB zakt vlak voor de clmax terugkomt komt hij extra hard. Misschien heb je dit al gedaan (ook te zien aan de golfvorm van soundcloud) maar het kan nog extremer.

En voor de rest van je nummer:
- Een fade-in als intro? Gedurfd, en zeker niet mijn ding.
- Veder de grootste tip: zeker niet te veel veranderen! Het klinkt nu al erg lekker!

Groet, Alex.
P.S. Ik zit niet zo vaak op SF dus als ik iets moet verduidelijken PB dan ff

Laatst gewijzigd door NorthernLightX; 8 juli 2011 om 09:37
NorthernLightX is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juli 2011, 09:34   #6
The DrumKid

Oorspronkelijk geplaatst door NorthernLightX Bekijk bericht
Wat ik zelf aan het origineel leuk vind is dat rond 1:40 de basslijn dat lekkere randje reverse reverb heeft. In jouw versie zit meteean vanaf het begin veel meer hoog (swooshes/hits/hats/cymbals hoe je het wilt noemen ) rond de basslijn dus hoor ik het in ieder geval niet terug. Misschien even een paar bars wachten met het introduceren daarvan om eerst even de basslijn te laten pompen in de intro?

Verder lekker thema rond 3:00. Het origineel is wat zweveriger, maar ik hou wel van een beetje uplifting. Groot was ook de teleurstelling toen rond 4:00 de climax moest komen en dat best tegenviel. Nu ga ik mezelf niet de super-trance-producer noemen maar een paar kleine tipjes voor de climax (en de meeste zijn afgezaagd of zul je al wel weten denk ik ):

- laat het thema van 3:00 even terugkomen op het moment moment! Wellicht met nog net ff een extra layertje erbij voor extra agressie.
- Je hebt een lekkere breakdown gebouwd vlak voor de climax. Als je ervoor zorgt dat je mastervolume nog net een paar dB zakt vlak voor de clmax terugkomt komt hij extra hard. Misschien heb je dit al gedaan (ook te zien aan de golfvorm van soundcloud) maar het kan nog extremer.
- Een fade-in als intro? Gedurfd, en zeker niet mijn ding.
- Veder de grootste tip: zeker niet te veel veranderen! Het klinkt nu al erg lekker!

Groet, Alex.
P.S. Ik zit niet vo vaak op SF dus als ik iets moet verduidelijken PB dan ff

Thanks voor je feedback! We zullen zeker wat punten mee de studio in nemen vanavond!!

We hebben voor de deze climax gekozen omdat we een meer techy/proggy versie wilden maken van het origineel, we zouden wel het thema rond 3:00 terug kunnen laten komen na de break.
Fade-in is omdat het een contest is en je mag geen volledige versies plaatsen. Er zit dus nog een minuut voor en een minuut achter.
The DrumKid is offline   Met citaat reageren
Oud 10 juli 2011, 10:41   #7
NorthernLightX
Vintage lid

NorthernLightX's schermafbeelding

En, hoe is het gegaan in de studio?
NorthernLightX is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2011, 11:01   #8
JapaneseFood
Ableton rocker

Oorspronkelijk geplaatst door NorthernLightX Bekijk bericht
En, hoe is het gegaan in de studio?
We hebben niet meer aan de remix gewerkt. Wat we wel hebben gevonden is dit:
redelijk verslavende filmpjes:

Let's Get Pumping
Oud 14 juli 2011, 23:36   #9
JapaneseFood
Ableton rocker

Oorspronkelijk geplaatst door Ron-E Bekijk bericht
ik vind jullie/jouw zo goed.. dat even gezegd hebbende, ik zou iets meer van de vocal terug laten komen.. Verder echt vet heerlijk..

Daarnaast vind ik in het origineel de kick nogal hard doorkomen, door mijn koptelefoon overigens... of is ie gewoon straks afgemixt?

Keep on the good work..
Thanks nog, mijn vriend had al gereageerd maar leuke reactie!

Van die kick in het origineel viel mij ook al op, staat inderdaad hard in de mix. Maar dit hebben ze waarschijnlijk bewust gedaan omdat de melodie redelijk zweverig is en nu laat de kick het aardig pompen.
Dit gaan we in onze volgende track ook proberen. Vaak eindige onze track met een hoop mid waardoor de kick een beetje ondersneeuwt

Zijn er verder misschien nog mensen met verfrissende ideeën? Of mix technische dingetjes?

Wij horen graag van u.

Let's Get Pumping
Oud 9 augustus 2011, 16:26   #10
JapaneseFood
Ableton rocker

Niet gewonnen... maaaarrrrrr derde plek!! Worldwide en uit 400 inzendingen.

We zijn hier erg blij mee!!

Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2011-08-09 om 16.08.34.png‎
Bekeken: 92
Grootte:  24,4 KB
ID: 71870  

Let's Get Pumping
Oud 9 augustus 2011, 16:32   #11
JapaneseFood
Ableton rocker

We hebben niet de bovenstaande versie ingestuurd. We hebben een versie gemaakt met een andere kick een nieuwe mixdown. Ook hebben we hem laten masteren. Als het label het toelaat zullen we deze hier nog posten.

Let's Get Pumping
Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten