Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17 mei 2011, 10:25   #1
JapaneseFood
Ableton rocker

JapaneseFood's schermafbeelding

[Progressive House] Frank James & Gioberto - Lightroom (Original Mix)
Goedesmorgens,

We hebben weer een nieuwe track af.

Dit maal een progressive house track met stabby chords als lead.

Ableton
Pads - Omnisphere
Piano - Omnisphere + nexus
Lead - Sylenth1
FX - Waves

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Alle kritieken zijn welkom.

Let's Get Pumping
JapaneseFood is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 10:48   #2
Unbroken

ja vind hem lekker!

wordt die gereleased?
Unbroken is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2011, 19:03   #3
JapaneseFood
Ableton rocker

Oorspronkelijk geplaatst door Unbroken Bekijk bericht
ja vind hem lekker!

wordt die gereleased?
Thanks en ook voor je feedback op partyflock.

We willen deze wel op gaan sturen. We laten de track nu een weekje met rust en gaan hem dan nog een keer opnieuw uit mixen en wat subtiele dingen veranderen. Strings zijn ook iets te hard volgens mij, en ik heb het idee dat de kick ik iets te veel mid heeft.

Let's Get Pumping
Oud 17 mei 2011, 19:21   #4
Raphie
Always Loud!

Lekker!! alleen de hihats beetje te schel volgens mij, als je de harheid uit de track haalt heb je een heerlijke track
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 09:16   #5
JapaneseFood
Ableton rocker

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie Bekijk bericht
Lekker!! alleen de hihats beetje te schel volgens mij, als je de harheid uit de track haalt heb je een heerlijke track
Thanks Raphie,

Hoe zou jij de hardheid uit de track halen? Alleen de HH's wat eq'en?

Let's Get Pumping
Oud 18 mei 2011, 09:35   #6
Raphie
Always Loud!

in principe alleen substractive EQ (cutten ipv boosten), dus kijk wat er weg moet om een andere sound door te laten komen, ipv van nog maar wat hoog/mid erop om door de mix te drukken

tevens zou ik alle exciters/bitcrushers en wat al niet meer van de 2-bus afhalen, deze voegen een hardheid toe die niet echt lekker klinkt. Ultieme test is altijd om via laptop of met flinke high pass te luisteren. hoor je dan "brittle/crunch" in het hoog dan is het echt te veel van het goede.
Raphie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 09:53   #7
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

lekker gepolijst en generiek
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 13:25   #8
stevy
Vintage lid

stevy's schermafbeelding

Hmmm ik vind de main melodie erg ongestructureerd, veels te veel toonwisselingen, vooral in je 2e en 3e akkoord. Meer structuur blijft beter bij de mensen hangen, is mij ooit verteld. Verder vind ik hem ook erg leeg in de climax, wat verb en delays hier en daar kan sowieso geen kwaad. Outro en intro vind ik lekker housy, klinkt prima. Simpele pianootje op 2:18 had ik ook liever wat anders gezien.

Is er trouwens ooit wat van gekomen van die track frank james/the drumkid - (ehh naam onbekend)? Die plaat was echt massive.
stevy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 13:41   #9
The DrumKid

Oorspronkelijk geplaatst door stevy Bekijk bericht
Hmmm ik vind de main melodie erg ongestructureerd, veels te veel toonwisselingen, vooral in je 2e en 3e akkoord. Meer structuur blijft beter bij de mensen hangen, is mij ooit verteld. Verder vind ik hem ook erg leeg in de climax, wat verb en delays hier en daar kan sowieso geen kwaad. Outro en intro vind ik lekker housy, klinkt prima. Simpele pianootje op 2:18 had ik ook liever wat anders gezien.
Thanks voor je feedback!
Verb en delay kunnen we proberen, maar we willen het niet te trancey laten klinken…
Wat zou je veranderen aan de piano??

Is er trouwens ooit wat van gekomen van die track frank james/the drumkid - (ehh naam onbekend)? Die plaat was echt massive.

Ik denk dat je Armyboy bedoeld? Die hebben we afgemaakt maar willen em eigenlijk nog verbeteren, maar zijn we nog niet aan toe gekomen…
The DrumKid is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 14:03   #10
stevy
Vintage lid

stevy's schermafbeelding

Ik denk het wel inderdaad, hij staat op me laptop en die is stuk . Aantal keer gedraaid toendertijd in een volle tent en was niet de enige die hem vet vond . Als je er ooit nog eens een remixer oid voor nodig hebt laaat me even weten . Ik wist trouwens niet dat dit ook van jullie 2 was.

Ik zou om te beginnen meteen met die piano die erna komt beginnen.
stevy is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2011, 23:01   #11
JapaneseFood
Ableton rocker

Ik denk het wel inderdaad, hij staat op me laptop en die is stuk . Aantal keer gedraaid toendertijd in een volle tent en was niet de enige die hem vet vond . Als je er ooit nog eens een remixer oid voor nodig hebt laaat me even weten . Ik wist trouwens niet dat dit ook van jullie 2 was.

Ik zou om te beginnen meteen met die piano die erna komt beginnen.
Ja, Armyboy was leuk om te maken.

Ik kan je nog wel een keer een wav'je sturen. We zullen hem binnenkort nog is wat beschaven met de kennis van nu. Kan dan wel wat midi en wat sporen uitladen voor je. Misschien kunnen we hem dan gebundeld uitbrengen!

Let's Get Pumping
Oud 18 mei 2011, 23:15   #12
jick

jick's schermafbeelding

2:47 en verder: lekkere akkoorden, goed bezig!

Rick

http://www.youtube.com/user/ikkejick

Iedere minuut online is een minuut geen muziek gemaakt
jick is offline   Met citaat reageren
Oud 19 mei 2011, 10:02   #13
JapaneseFood
Ableton rocker

Oorspronkelijk geplaatst door jick Bekijk bericht
2:47 en verder: lekkere akkoorden, goed bezig!
Thanks !!

Maar je vind het tot de chords niks?

*edit

(Geweldig piano cover op je youtube kanaal jick, die van Alexis Jordan - Happiness (piano/synth cover) Vond het origineel ook al mooi maar zo word het een stuk muzikaler, heb me geabonneerd op je kanaal)

Let's Get Pumping

Laatst gewijzigd door JapaneseFood; 19 mei 2011 om 10:43
Oud 23 mei 2011, 01:26   #14
JapaneseFood
Ableton rocker

Laatste bump

Let's Get Pumping
Oud 23 mei 2011, 09:49   #15
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JapaneseFood Bekijk bericht
Laatste bump
waarom
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2011, 00:23   #16
Bricks

Klinkt leuk. Ik zou alleen overwegen om climax in het midden met de akkoorden heel stuk in te korten en dan terug gaan op het gedeelte van 1:30 min. Gaat meer los vind ik.
Bricks is offline   Met citaat reageren
Oud 29 mei 2011, 00:29   #17
bombario
Vintage lid

bombario's schermafbeelding

- Beat is lekker
- Effects zijn goed! Waves, heb je niet gekocht toch? Ik schrok me dood toen ik die prijzen zag.
- Climax, valt lekker
- Eerste lead: goed, maar een tikje te clean en braaf
- Intro piano: lekker, maar zet hem dikker aan. BwAM, sowieso de break. Geef elke partij wat prominenter zijn rol.
- Na de break: te braaaaaaaaaaaaf. Schop me onder mijn kont, bwam, dak eraf. Nu is het veel te lief
- Verhoudingen akkoordjes en beat lijkt me ook wat scheef.

Overall: veel goede ideeen, maar werk het beter uit, wat minder braaf en veel harder vallen na de break. Naai het op, nog verder en maak me dan gek. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan, realiseer ik me :-)
bombario is offline   Met citaat reageren
Oud 30 mei 2011, 22:49   #18
jick

jick's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JapaneseFood Bekijk bericht
Thanks !!

Maar je vind het tot de chords niks?

*edit

(Geweldig piano cover op je youtube kanaal jick, die van Alexis Jordan - Happiness (piano/synth cover) Vond het origineel ook al mooi maar zo word het een stuk muzikaler, heb me geabonneerd op je kanaal)
Thanks ;-)! Ik ben zoals je hoort op youtube meer van de piano dingen, maar in mijn bands speel ik progressive rock. Ik vind het hele nummer lekker, maar dat stukje pakte me wel.

Verhoudingen akkoordjes en beat zijn hier en daar misschien wat scheef, maar ik vind het wel lekker als ze net na de beat komen. Laten gaan wat mij betreft.. :-)

Rick

http://www.youtube.com/user/ikkejick

Iedere minuut online is een minuut geen muziek gemaakt
jick is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juni 2011, 14:20   #19
JapaneseFood
Ableton rocker

Goed nieuws! Track word gereleased op Pink Flame.

We willen er deze week nog een keer aan gaan werken om hem klaar te stomen voor de dansvloer. Zijn er dingen die opvallen als je hem afspeelt op hoog volume? Misschien te agressief in het mid/hoog?

Oorspronkelijk geplaatst door Bricks Bekijk bericht
Klinkt leuk. Ik zou alleen overwegen om climax in het midden met de akkoorden heel stuk in te korten en dan terug gaan op het gedeelte van 1:30 min. Gaat meer los vind ik.

Arrangement gaan we niet meer veel aan veranderen omdat we de main chordlead als lead willen gebruiken. Misschien dat we dat stuk nog meer energie kunnen geven met een andere element.

Oorspronkelijk geplaatst door bombario Bekijk bericht
- Beat is lekker
- Effects zijn goed! Waves, heb je niet gekocht toch? Ik schrok me dood toen ik die prijzen zag.
- Climax, valt lekker
- Eerste lead: goed, maar een tikje te clean en braaf
- Intro piano: lekker, maar zet hem dikker aan. BwAM, sowieso de break. Geef elke partij wat prominenter zijn rol.
- Na de break: te braaaaaaaaaaaaf. Schop me onder mijn kont, bwam, dak eraf. Nu is het veel te lief
- Verhoudingen akkoordjes en beat lijkt me ook wat scheef.

Overall: veel goede ideeen, maar werk het beter uit, wat minder braaf en veel harder vallen na de break. Naai het op, nog verder en maak me dan gek. Maar das makkelijker gezegd dan gedaan, realiseer ik me :-)

Ok, na de break dus nog wat strakker. komt voor de bakker.

Let's Get Pumping
Oud 20 juni 2011, 16:02   #20
AOR
Vintage lid

AOR's schermafbeelding

Puur over mixbalans:

- zou een kick met meer ballen gebruiken, na break komt die niet echt overeind. Zet er eventueel een superkorte hoge hihat op, zodat die iets meer tikt. Kan die wel gebruiken.
- of het door compressie komt weet ik niet, maar de bassline staat na break niet echt meer bovendrijven. De beatparts staan zelfs nog harder in de mix.
- dat synthje die na 4:25 instart is meer als begeleiding dus zou ik zeker 3 dB zachter zetten.
- overall, kan je denk wat andere sporen zachter zetten of verwijderen (na de break althans) zodat het allemaal wat meer in your face inkomt. Mss nog meer laag weghalen uit andere sporen zodat de bass nog meer ruimte krijgt. Kan zeker nog wel paar dB bij, maar ja, als je track in het rood gaat zal je toch echt wat andere dingen (die minder van belang zijn) zachter meoten gaan zetten. Lead staan wel hard, maar dat moet ook. Zou deze niet zachter zetten. Kan mss nog wel wat TLC gebruiken.

Succes!
AOR is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Muziek algemeen » Tracks

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten