Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28 april 2012, 15:08   #1301
robbie50
Ehhh, paar knopjes teveel

robbie50's schermafbeelding

Quifster, dank.....maar ik snap er niets van.....
In mijn facory folder vind ik geen U-G bank......
Waarschijnlijk doe ik iets fout, kan je "stapje voor stapje" uitleggen hoe en wat?
Staat dit ook in de manual?

groet,

rob

Video killed the Radio star!!!!
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
robbie50 is offline   Met citaat reageren
Oud 28 april 2012, 15:19   #1302
quifster
vst member

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door robbie50 Bekijk bericht
Quifster, dank.....maar ik snap er niets van.....
In mijn facory folder vind ik geen U-G bank......
Waarschijnlijk doe ik iets fout, kan je "stapje voor stapje" uitleggen hoe en wat?
Staat dit ook in de manual?
nee staat niet in de manual, maar dan doen we het simpeler.

Ik heb een lege bank als attachment gekoppeld aan deze post. doe het volgende:

- Pak de zipfile uit en kopieer de file emptyCombi.PCG naar een usb stick
- doe deze stick in je kronos
- druk op de disk knop
- kies je usb stick onderin en zoek de file emptyCombi.PGC op
- druk meerdere keren op open totdat je op je scherm ziet: Bacnk U-G
- druk nu op load, nu krijg je een scherm waar je de lege bank wilt laden, kies hier de lokatie die je leeg wilt maken (bijvoorbeeld U-F)

daarna is die bank compleet leeg.
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: zip emptyCombi.zip‎ (9,7 KB, 5x gelezen)

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is nu online   Met citaat reageren
Oud 28 april 2012, 15:29   #1303
robbie50

PERFECT!!!!!
Dit is inderdaad wel gelukt.....
DANK!
Ik had een combiset gekocht, welke alleen maar problemen gaf;
Bij Spectra sound "Neoendofin"
Deze is nu leeg......

nogmaals DANK

rob

Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
Oud 29 april 2012, 16:29   #1304
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Akikaze Bekijk bericht
Mij lukt het nog steeds niet om mijn Taurus 3 met USB (B) aan te sturen en vice versa.
Je zou zeggen, midi is midi. Of het via een ander kabeltje gaat, zou niet ter zake moeten doen. Of vergis ik me?
Zo werkt het bij de Taurus in ieder geval wel. Daar bepaal je alleen of de midi via de din of via usb binnenkomt of eruitgaat, meer niet.
Iemand van de experts hier een idee? Of moet ik Korg zelf eens benaderen? Alvast bedankt!
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 16:32   #1305
robbie50

Oorspronkelijk geplaatst door robbie50 Bekijk bericht
PERFECT!!!!!
Dit is inderdaad wel gelukt.....
DANK!
Ik had een combiset gekocht, welke alleen maar problemen gaf;
Bij Spectra sound "Neoendofin"
Deze is nu leeg......

nogmaals DANK

rob
Neoendofin werkt nu PERFECT!
SoP heeft mij geholpen en het probleem is opgelost......
Mooie combi's, zeker de moeite waard voor 18 Euro.

rob

Oja, spullen;
Oud 29 april 2012, 16:53   #1306
Chielio

Iemand van de experts hier een idee? Of moet ik Korg zelf eens benaderen? Alvast bedankt!
Is hij class compliant usb zoals ze dat zo 'mooi' zeggen?
Midi is inderdaad gewoon midi, echter midi over usb is protocol op protocol .. en dat tweede protocol moet dan wel class compliant zijn en compatible met de korg kronos

Taurus? van moog .. of bedoel je de yamaha tyros? Deze laatste gaat niet werken omdat hij specifieke yamaha usb drivers heeft.

Gearlist: Wat werkt en klinkt voor de klus die je wilt klaren.
Chielio is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 17:20   #1307
Nicolas 2000
Lidl

Nicolas 2000's schermafbeelding

Taurus 3 is die van Moog.

Kijk, zo kan het dus ook.
Nicolas 2000 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 17:56   #1308
quifster
vst member

in mei release ik de volgende soundset voor de polysix engine genaamd AnalogHypnotics (wederom gratis). De polysix is bij uitstek geschikt voor dance sounds, in deze soundset zal dus ook de nadruk liggen op de dance sounds. Die sounds uit die sets gebruik ik met name in mijn eigen combi's. Om de nieuwe sounds eens te laten horen heb ik even een live stukje opgenomen met zo'n combi waarin ik de sounds gebruik van de polysix uit die soundset.

Deze combi heet Alpha Trance Waves en ik speel het live. Er zitten een paar truukjes in zoals een drumloop en wat effecten die uit een HD1 program komen en geactiveert worden door het aanslaan van 1 of meerdere noten die ik speciaal voor deze combi toegekend heb aan die HD1 programma's. Dat geeft je de mogelijkheid om tijdens je live jamming de boel wat aan elkaar te smeren. De basis sounds komen allemaal uit de nieuwe soundset

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 29 april 2012, 19:34   #1309
LegolasII

LegolasII's schermafbeelding

Klinkt weer goed, Qui...
LegolasII is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2012, 20:08   #1310
Nicolas 2000
Lidl

Prachtig werk weer Quifster! Halverwege dit nummer tijdens de "dunne" pad (die ik schitterend vind!) begon ik wel erg te verlangen naar een Kronos. Toen besefte ik dat er nog een Polysix voor me in de pijplijn zit. Ik ben benieuwd of de echte Polysix even mooie klanken kan maken als deze Kronos engine! (minus het layeren met karma natuurlijk)

Oud 29 april 2012, 20:33   #1311
robbie50

Quifster,

wat klinkt dit GAAAAFFFFFFF zeg!

Mijn complimenten.....

rob

Oja, spullen;
Oud 29 april 2012, 21:49   #1312
Akikaze
Japans voor Herfstwind

Akikaze's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Chielio Bekijk bericht
Is hij class compliant usb zoals ze dat zo 'mooi' zeggen?
Midi is inderdaad gewoon midi, echter midi over usb is protocol op protocol .. en dat tweede protocol moet dan wel class compliant zijn en compatible met de korg kronos

Taurus? van moog .. of bedoel je de yamaha tyros? Deze laatste gaat niet werken omdat hij specifieke yamaha usb drivers heeft.
Moog inderdaad. Wat bedoel je met class compliant? In de handleiding van de Moog Taurus wordt daarover niet gerept. Ik spreek Engels, maar deze term zegt me niets.
Akikaze is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2012, 09:50   #1313
quifster
vst member

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
Prachtig werk weer Quifster! Halverwege dit nummer tijdens de "dunne" pad (die ik schitterend vind!) begon ik wel erg te verlangen naar een Kronos. Toen besefte ik dat er nog een Polysix voor me in de pijplijn zit. Ik ben benieuwd of de echte Polysix even mooie klanken kan maken als deze Kronos engine! (minus het layeren met karma natuurlijk)
ja die dunne pad is een ambient pad die ik geprogrammeerd heb voor die soundset. Ik vind hem zelf ook prachtig. Ik weet zeker dat je met een echte polysix dit ook kunt maken, het zal vermoedelijk nog beter klinken door het eigen karakter van de echte polysix. Enige voordeel wat ik wel heb is dat ik een sound kan maken die uit 2 engines bestaat. Die dunne pad bijvoorbeeld wordt gemaakt door 2 polysix engines waarbij de ene polysix dat zingerige resonante pulse geluid voorbrengt en de 2e polysix engine de lagere Saw body van die sound. In de demo is die gelayered met een 2e patch waardoor er voor die dunne pad sound maar liefst 4 polysixen gebruikt worden.

Dat is natuurlijk een voordeel die ik heb omdat het in een VA omgeving is. Jij kan hetzelfde, maar dan zul je het moeten layeren in je DAW, iets meer werk, maar wel goed te doen. De sounds zijn in ieder geval goed mogelijk op een polysix.

Te gek trouwens dat je een echte op de kop hebt weten te tikken!

Oud 30 april 2012, 09:51   #1314
rinycub

rinycub's schermafbeelding

Hoi Quifster,

Ik weet dat je heel van kan, maar elke keer ben ik weer verbaasd. Ook dit klinkt weer erg goed.
Een talent om stiekem een beetje jaloers op te zijn.
We blijven je volgen.
rinycub is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2012, 10:19   #1315
Nicolas 2000
Lidl

@Quifster: bedankt voor de uitleg! Ik bekom gelijkaardige effecten door synths te layeren. Aangezien nogal wat van mijn synths geen MIDI of CV hebben, is het dan ofwel multitracken, ofwel gewoon 2 synths boven elkaar zetten in een stand en tegelijk bespelen. Ik vind een DX7 icm een analoge polysynth vaak een erg mooie combinatie. Zo'n dingen moeten met de kronos met MOD7+Polysix bv ook perfect mogelijk zijn. De DX7 geeft zo'n mooi gedefinieerde attack, en dan wat anastrings of anapads erboven, jummie. Als je ermee kan werken is de Kronos echt wel een speeltuin!

Oud 30 april 2012, 10:22   #1316
LegolasII

LegolasII's schermafbeelding

Op deze manier vind ik trance en dance,
zelfs nog wel mooi...
En dat gezegd door iemand zoals je weet,
die helemaal niet zo weg is van deze muzieksoort.

Zeer creatief zoals je de PolySix uit de Kronos laat horen.
En bij die dunne pad, sluit ik mij aan. Die is mooi.
Vooral met zo'n tweede engine als hulp er bij, zijn hier ook best mogelijkheden om mooie sounds te maken.

Ik ben daarom ook weer heel benieuwd naar je soundset.

En ja, ook dat ben ik met RinyCub eens.
Ik ben ook een beetje heel erg positief jaloers op je.

Zo kan ik het niet.
Maar maakt niet uit, ik heb er op mijn manier ook plezier mee.

LegolasII is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2012, 19:16   #1317
quifster
vst member

Oorspronkelijk geplaatst door LegolasII Bekijk bericht
En ja, ook dat ben ik met RinyCub eens.
Ik ben ook een beetje heel erg positief jaloers op je.

Zo kan ik het niet.
Maar maakt niet uit, ik heb er op mijn manier ook plezier mee.
Dat is het belangrijkste, je koopt je spullen om er plezier aan te beleven, en dan maakt het niet uit, welke gear je gebruikt of hoe goed je speelt, of alleen maar loopt te sleutelen aan geluidjes, zolang je er maar lol aan beleeft!
Elke dag kom ik met een enorme glimlach de studio uit, dat is voor mij waar het om gaat

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000 Bekijk bericht
@Quifster: bedankt voor de uitleg! Ik bekom gelijkaardige effecten door synths te layeren. Aangezien nogal wat van mijn synths geen MIDI of CV hebben, is het dan ofwel multitracken, ofwel gewoon 2 synths boven elkaar zetten in een stand en tegelijk bespelen. Ik vind een DX7 icm een analoge polysynth vaak een erg mooie combinatie. Zo'n dingen moeten met de kronos met MOD7+Polysix bv ook perfect mogelijk zijn. De DX7 geeft zo'n mooi gedefinieerde attack, en dan wat anastrings of anapads erboven, jummie. Als je ermee kan werken is de Kronos echt wel een speeltuin!
Je hebt helemaal gelijk nicolas2000, dat layeren is een top manier van gebruik maken van de sterke punten van je hardware. Ik doe exact hetzelfde met de patches in de kronos, dan gebruik ik de mod7 voor de pcm attack en de polysix voor de body van de sound. Erg gaaf om dat soort dingen te kunnen mixen.

Overigens gebruik ik als 2e engine voor de polysix de STR-1 engine wat vaker dan de mod7, dit komt met name omdat de str1 ook pcm samples kan gebruiken, maar in dit geval daar modeling van snaar instrumenten op kan loslaten. (in de handleiding staat en voorbeeld van hoe je een snaar als comb filter kan laten fungeren op je PCM source). Echt hele experimentele sounds krijg je op die manier. Ik weet nog niet of ik die sounds in de final set zet omdat ze er wat minder inpassen, maar het is erg bijzonder wat je daarmee kan.

Dat blijft wel een voordeel van de kronos, dat je 9 engines kan combineren tot unieke sounds. Zo heb ik bijvoorbeeld een Electric Piano sound (uit de EP1 enige) gemaakt die als audiostream door de waveshapers + een beetje FM van de Mod7 heen gestuurd wordt, waarbij via vector automation continu een patroon loopt die het geluid in de sustain fase van de EP continu veranderd. Erg indrukwekkend, krijg je normaal niet voor elkaar in een andere synth dat soort experimentele sounds. Dus echt een synth voor mij die kronos

Laatst gewijzigd door quifster; 30 april 2012 om 19:28
Oud 30 april 2012, 19:35   #1318
Nicolas 2000
Lidl

Dat laatste hadden we al een beetje door. Ja, het is echt wel een soundlab.

Oud 2 mei 2012, 11:16   #1319
quifster
vst member

Moog inderdaad. Wat bedoel je met class compliant? In de handleiding van de Moog Taurus wordt daarover niet gerept. Ik spreek Engels, maar deze term zegt me niets.
class compliant is een computer term, eigenlijk wil het zeggen dat je geen drivers hoeft te installeren op je computer en dat het apparaat de standaard conventies van het usb driver protocol gebruikt.

aangezien je geen drivers kunt installeren op de kronos moet hij dus de standaard conventies gebruiken, en dat wordt aangegeven als een class compliant device. Dat kun je simpel testen door de taurus op je pc / mac aan te sluiten, als die dan werkt zonder drivers te installeren is die class compliant.

Ik heb even voor je gekeken in de taurus 3 manual, maar ik vermoed dat die niet class compliant is (staat inderdaad niets over), maar je zou altijd de gewone midi ingangen en uitgangen kunnen gebruiken natuurlijk. Als je het werkend hebt dan kun de taurus sounds ook wilt aanpassen via de kronos, dan kun je dit doen door de EXT knop in te drukken van de kronos en dan de basis knoppen van de taurus even te mappen naar de knoppen op de kronos (kan in het global menu).

Dat doe ik ook met mijn hardware en met vsti's die ik vanaf de kronos bedien, dan switch ik naar die external controller mode.

Ik neem overigens aan dat je de manual gevolgd hebt met betrekking tot het configureren van de midi porten in je taurus, anders moet je dat stuk ook nog even bekijken.

Oud 4 mei 2012, 23:20   #1320
knopsi

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
in mei release ik de volgende soundset voor de polysix engine genaamd AnalogHypnotics (wederom gratis). De polysix is bij uitstek geschikt voor dance sounds, in deze soundset zal dus ook de nadruk liggen op de dance sounds. Die sounds uit die sets gebruik ik met name in mijn eigen combi's. Om de nieuwe sounds eens te laten horen heb ik even een live stukje opgenomen met zo'n combi waarin ik de sounds gebruik van de polysix uit die soundset.

Deze combi heet Alpha Trance Waves en ik speel het live. Er zitten een paar truukjes in zoals een drumloop en wat effecten die uit een HD1 program komen en geactiveert worden door het aanslaan van 1 of meerdere noten die ik speciaal voor deze combi toegekend heb aan die HD1 programma's. Dat geeft je de mogelijkheid om tijdens je live jamming de boel wat aan elkaar te smeren. De basis sounds komen allemaal uit de nieuwe soundset
Heel erg vet weer Quifster! Klinkt geweldig zeg! Ik kijk steeds weer uit naar je videos en nieuwe soundsets..

Ik zou willen leren hoe ik een combi kan maken door een aantal van deze sounds te combineren in mijn eigen performances of opnames.. Ik vind ik het leuk om wat te improviseren. Ik ben nog steeds aan het spelen met je sounds en beleef er veel plezier mee. Ik zal eens proberen een stukje te posten voor je.. Ik weet niet meer goed hoe ik ook alweer een compleet stukje inclusief de PLAY button kan posten. Kan je me dat nog eens vertellen?
Hier onder een link..

http://soundcloud.com/knopsi/impro1
knopsi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten