23 april 2012, 21:24
|
|
|
Ehhh, paar knopjes teveel
|
MP3
Het enige wat ik doe is de Karma on/off knop in te drukken en ik probeer op de rechterzijde van toetsenbord een melodie te spelen.....dan komen deze rare "geluiden" te voorschijn! Te horen op 9 sec.
dit is combi 000 Spectra sound
graag reactie....
rob
Spectra sound.mp3
Video killed the Radio star!!!!
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
|
|
|
|
23 april 2012, 21:28
|
|
|
|
Nogmaals de MP3
rob
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
Laatst gewijzigd door robbie50; 23 april 2012 om 22:25
|
|
|
|
23 april 2012, 22:22
|
|
|
|
Terug naar 1.52 ?
Vraagje.......
Is het mogelijk om de Kronos weer op systeem 1.5.2 te zetten? 
Of is update definitief?
(dus ik wil van 1.60 af!)
groet,
rob
Oja, spullen;
|
|
|
|
23 april 2012, 22:25
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door robbie50
|
Het enige wat ik doe is de Karma on/off knop in te drukken en ik probeer op de rechterzijde van toetsenbord een melodie te spelen.....dan komen deze rare "geluiden" te voorschijn! Te horen op 9 sec.
dit is combi 000 Spectra sound
graag reactie....
rob
Bijlage 79247
|
Dat klinkt als de karma save bug uit os 1.6. Ik vermoed dat sounds of planet de karma ge aangepast heeft in 1.6 en niet de workaround heeft toegepast en vervolgens de combi heeft gesaved. Dan krijg je exact dit gedrag namelijk.
Ik denk dat je een nieuwe file gaat krijgen van hem waarin dit opgelost is.
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
23 april 2012, 22:26
|
|
|
|
Legolas II
Tja, heb ik al gedaan, maar (zoals ik al vroeg) ik wil terug....
Kan dat?
groet,
rob
Oja, spullen;
|
|
|
|
23 april 2012, 22:29
|
|
|
vst member
|
|
Legolas II
Tja, heb ik al gedaan, maar (zoals ik al vroeg) ik wil terug....
Kan dat?
groet,
rob
|
Nee je kunt niet terug, tenzij je een volledige system restore gaat doen vanaf de dvd?
Is overigens ook niet nodig. Die karma bug kan je prima omheen werken. Eerlijk gezegd verbaast het me dat hij die fout gemaakt heeft, aangezien de workaround inmiddels al vaak uitgelegd is.
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
23 april 2012, 22:39
|
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door quifster
|
Dat klinkt als de karma save bug uit os 1.6. Ik vermoed dat sounds of planet de karma ge aangepast heeft in 1.6 en niet de workaround heeft toegepast en vervolgens de combi heeft gesaved. Dan krijg je exact dit gedrag namelijk.
Ik denk dat je een nieuwe file gaat krijgen van hem waarin dit opgelost is.
|
Nee geen nieuwe file, hij gebruikt zelf namelijk nog 1.5.3
Wachten op een nieuwe update van Korg dus maar........
rob
Oja, spullen;
|
|
|
|
23 april 2012, 22:51
|
|
|
vst member
|
|
Nee geen nieuwe file, hij gebruikt zelf namelijk nog 1.5.3
Wachten op een nieuwe update van Korg dus maar........
rob
|
Dat lost het denk ik niet op, het komt omdat het rtc model van de karma ge nu niet overeenkomt met de gekozen karma ge. Dat zit nu in de combi, dus een update lost dat niet op.
Maar goed ik neem aan dat die man weet hoe het werkt dus het zal wel goed komen uiteindelijk
|
|
|
|
25 april 2012, 13:57
|
|
|
Wat een tech talk.. ;-)!
Ik heb gisteren voor het eerst gerepeteerd met mijn band waarbij ik via de drumtrack, assigned naar audio output 3, een clicktrack meestuur voor live optredens. Is wel noodzakelijk, om sampletriggering goed te laten verlopen, en het kan sowieso geen kwaad om te focussen op strak spelen.
Ik blijf me verbazen over de mogelijkheden van de Kronos. Pas was er een video livestream van Korg, met Rich, over de Kronos. Heb'm veel vragen gesteld, maar eigenlijk was er niets wat ik wilde en de Kronos niet kon. Top apparaat  !
|
|
|
|
26 april 2012, 13:35
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door jick
|
|
Ik blijf me verbazen over de mogelijkheden van de Kronos.
|
Dat heb ik nou ook. Gisteren heb ik weer 8 patches geprogrammeerd voor de polysix soundset en laten we eerlijk zijn, de polysix is nou niet bepaald een spannende engine qua mogelijkheden. Maar door wat kronos tricks toe te passen zijn de sounds toch weer behoorlijk anders dan je ze op het eerste gezicht uit een polysix zou verwachten.
zelfs na zo'n lange tijd heb ik nog steeds het gevoel alsof ik nog maar 10 procent ontdekt heb van de mogelijkheden. Echt een heerlijke synth vind ik het.
|
|
|
|
26 april 2012, 22:51
|
|
|
Wat een dikke synth! Die karo soundsets klinken ook mega goed zeg .. sst in de setlist .. ik ben een laatbloeier maar nu is hij wel volwassen hoor die bak.
Bestaat er een editor waarmee je makkelijk multisamples kan bakken? Of is dat het makkelijkst te doen op de kronos zelf? Iemand al ervaringen op dat gebied?
Gearlist: Wat werkt en klinkt voor de klus die je wilt klaren.
|
|
|
|
27 april 2012, 07:06
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door Chielio
|
|
Bestaat er een editor waarmee je makkelijk multisamples kan bakken? Of is dat het makkelijkst te doen op de kronos zelf? Iemand al ervaringen op dat gebied?
|
Voor zover ik weet is er geen editor daarvoor en moet je alles op de kronos doen. Ik heb er al wel wat ervaring mee, maar vind het hele proces van samples inladen, MS maken en saven wel omslachtig. Dit heeft me wel wat op weg geholpen.
|
|
|
|
27 april 2012, 09:43
|
|
|
Oorspronkelijk geplaatst door jick
|
|
Voor zover ik weet is er geen editor daarvoor en moet je alles op de kronos doen. Ik heb er al wel wat ervaring mee, maar vind het hele proces van samples inladen, MS maken en saven wel omslachtig. Dit heeft me wel wat op weg geholpen.
|
Thanks! Ziet er allemaal best duidelijk uit hoor, ik begrijp dat je uiteindelijk een KSC file saved die je bij het booten dan opnieuw moet inladen. Mocht er nog iemand zijn die een mooie editor weet voor het vervaardigen van KSC files dan hoor ik dat graag. Nu maak ik dit soort dingen voor de nord stage 2 met de nord sample editor en dat is echt heel simpel .. de wav files voor de keyzones heb ik dus al. Korg werkt waarschijnlijk op 48 khz?
Had begrepen dat je je eigen multisamples ook in de MOD7 kan gebruiken .. heftig!
Klopt het ook dat SST op alles al werkt, dus als ik ga schakelen van sounds bij een live optreden ik de vorige sound kan laten uitklinken ook buiten de setlist?
Die sst functie heeft voor mij de knoop doorgehakt! Ga die bak ook bestellen! Heb hem nog niet zelf hands-on getest, maar dat ga ik straks maar even doen bij de muziekboer om de hoek.
|
|
|
|
27 april 2012, 10:06
|
|
|
vst member
|
|
Thanks! Ziet er allemaal best duidelijk uit hoor, ik begrijp dat je uiteindelijk een KSC file saved die je bij het booten dan opnieuw moet inladen. Mocht er nog iemand zijn die een mooie editor weet voor het vervaardigen van KSC files dan hoor ik dat graag. Nu maak ik dit soort dingen voor de nord stage 2 met de nord sample editor en dat is echt heel simpel .. de wav files voor de keyzones heb ik dus al. Korg werkt waarschijnlijk op 48 khz?
Had begrepen dat je je eigen multisamples ook in de MOD7 kan gebruiken .. heftig!
Klopt het ook dat SST op alles al werkt, dus als ik ga schakelen van sounds bij een live optreden ik de vorige sound kan laten uitklinken ook buiten de setlist?
Die sst functie heeft voor mij de knoop doorgehakt! Ga die bak ook bestellen! Heb hem nog niet zelf hands-on getest, maar dat ga ik straks maar even doen bij de muziekboer om de hoek.
|
Klopt, als je een KSC file automatisch wilt laden dan kun je dat aangeven in de kronos dat bij het opstarten de KSC file automatisch geladen wordt.
De samples zul je inderdaad handmatig moeten programmeren op de kronos zelf. De editor voorziet hier helaas niet in. Het is overigens heel simpel hoor, zeker als je de samples voor de keyzones al hebt gaat het vrij snel om te maken.
Je eigen multisamples kun je inderdaad gebruiken in de HD1 engine (wat de sampler engine is), het leuke van de Mod7 is dat je ook alle samples kunt gebruiken die je beschikbaar hebt in de HD1 engine (dus ook je eigen samples). Het grote voordeel van de mod7 op dat vlak is, dat je naast de sample afspeel mogelijkheid ook nog de FM bewerking op die sample kan gebruiken en nog mooier, de waveshaping functies van de Mod7.
Wat betreft het automatisch omzetten van je Sampleset, ik weet dat de kronos soundfonts kan importeren en die kan omzetten naar een multisample program. Er zijn paketten op de markt die van het ene formaat naar het andere formaat sample packages kunnen omzetten. Als je nu je oude sample package omzet naar soundfont dan zou het in theorie moeten werken. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar dat zou de theorie zijn. Er worden overigens wel bugs gemeld op het korgforum over de soundfont import functie, maar het is het proberen waard.
In mijn sample tutorial laat ik overigens alle stappen zien die nodig zijn om een sampleset te maken van een preset in omnisphere die je dan overzet naar een program in de Kronos. Dit geeft je wel een indruk hoe het allemaal werkt.
|
|
|
|
27 april 2012, 10:11
|
|
|
Wauw, jij hebt je flink uitgeleefd .. ziet er mooi uit en is ook nog eens leerzaam en duidelijk! Bedankt voor je antwoorden .. die soundfonts sla ik maar over, zoveel werk is het niet en met jouw tutorial erbij is het in no-time gefixed.
Zie dat idd alles op 48 khz gaat .. typisch korg :-).
Werkwijze is hetzelfde hoe ik het nu doe .. eerst alle source wavs maken met plugins en hardware en dan omzetten naar sample bestand.
Complimenten voor je mooie tutorials .. goed bezig!
|
|
|
|
27 april 2012, 10:24
|
|
|
Toch nog 1 vraagje over de zone range, ik zie de keuze 1 key of 12 key (oktaaf) .. zijn daar ook tussenstappen in mogelijk? Meestal pak ik tertsen en kwarten (4 of 5 semitones) .. kan dat ook?
Bedankt voor alle hulp tot zover.
|
|
|
|
27 april 2012, 10:27
|
|
|
vst member
|
|
|
Toch nog 1 vraagje over de zone range, ik zie de keuze 1 key of 12 key (oktaaf) .. zijn daar ook tussenstappen in mogelijk? Meestal pak ik tertsen en kwarten (4 of 5 semitones) .. kan dat ook?
|
ja dat kan, je kunt het aantal noten opgeven voor de keyzone. Je kunt zelfs afwijken per keyzone. Zodra je op die <add keyzone> knop drukt pakt die het aantal noten dat er staat voor die keyzone. De volgende zone sluit daar op aan.
in mijn voorbeeld op youtube doe ik dat niet, omdat ik puur de basis wil laten zien aan mensen zodat het niet te ingewikkeld wordt om te begrijpen. Maar uiteraard gaat dit allemaal nog een heel stuk dieper. Je kunt bijvoorbeeld multisamples maken zoals bijvoorbeeld een gitaar waarbij je bij een velocity boven de 100 een aanslag sample afspeelt of zo.
Er kan echt veel met die module.
|
|
|
|
28 april 2012, 14:28
|
|
|
|
vraag soundband
Hoe haal ik een complete bank van Combi's of Prog weg welke ik in een user bank heb gezet?
???
rob
Oja, spullen;
|
|
|
|
28 april 2012, 14:50
|
|
|
vst member
|
|
|
Hoe haal ik een complete bank van Combi's of Prog weg welke ik in een user bank heb gezet?
|
Combi's moet je overschrijven met een init bank die je apart kan inladen (staat bijvoorbeeld in je factory folder in de preload, dan kies je daar via open preload een init bank uit (bijvoorbeeld U-G) en die laad je over je bestaande heen.
voor programs is het simpeler, dan druk je op de global knop en dan via het menu verander je even het bank type van EXI naar HD of andersom, dan is de bank ook weer helemaal leeg.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|