25 maart 2012, 15:59
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door LegolasII
|
Nog even terugkomend op mijn bovenste vraag en opmerkingen.
Inmiddels heb ik geprobeerd om dat hammer on-effect over te plaatsen naar U-D 001 Acoustic Str-1, waar me dit effect ook heel mooi lijkt.
Maar nee hoor. Het lukt me niet. Ik doe iets fout, maar wat?
|
ik heb er even naar gekeken, maar het is inderdaad erg ingewikkeld, ik zie het ook niet direct.
Volgens mij wordt inderdaad de EG 4 envelope aangepast op basis van de velocity zodra je de SW2 switch in drukt. Daardoor krijg je dan die veranderde aanslag.
Er gebeurt echter meer, dus je moet ook kijken naar velocity instellingen die als ik het goed hoor ook invloed hebben op de resonantie van de sound en de curve van de Amplitude EG van de sound. Alleen de EG4 overzetten heeft dus geen zin, ik zou wachten tot de editor uit is, dan gaat het wat sneller om uit te zoeken als ik jou was. Dit is inderdaad een erg complexe AMS setup om dat effect voor elkaar te krijgen. Ik zou het in ieder geval niet zo maar kunnen zoals het nu klinkt.
Ik ben zelf bezig met het afronden van mijn MS20 soundset die ik binnenkort online zet. Wat een engine is dat als je dat patch panel eenmaal snapt. Zeker als je hem combineert met de MOD7 kun je hele mooie sounds met veel body bouwen. Binnenkort meer
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
25 maart 2012, 17:42
|
|
|
Vintage lid
|
De bediening van de Kronos is super  en duidelijk, rekening houdend met de mogelijkheden, die enorm zijn.
Ben overgestapt van de trinity en heb nog geen handleiding nodig gehad.
Natuurlijk gebruiken we slechts een deel van de Kronos  ,,, maar ja, wie gebruikt er nu echt alles... dat is ook niet de bedoeling denk ik, als wat je zelf wil er maar in zit.
Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
|
|
|
|
25 maart 2012, 18:19
|
|
|
vst member
|
|
Ik begin nu zelfs al moeilijke vragen aan Quifster te stellen, ha, ha.
|
hehehe, absoluut!
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
26 maart 2012, 09:08
|
|
|
|
Ik begin nu zelfs al moeilijke vragen aan Quifster te stellen, ha, ha.
|
Ga niet te hard, ik kan jullie nu al niet meer bijhouden  ! Teveel druktes eigenlijk hier: bands/verhuizen/klussen/kleine op komst etc.. Goede redenen toch  ?
|
|
|
|
27 maart 2012, 10:26
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door jick
|
Ga niet te hard, ik kan jullie nu al niet meer bijhouden ! Teveel druktes eigenlijk hier: bands/verhuizen/klussen/kleine op komst etc.. Goede redenen toch ?
|
dat zijn top redenen, en het maakt ook niet uit want die kronos is er over een half jaar ook nog wel.
Ik leer elke dag weer bij, gisteren bij het afronden van mijn MS20 soundset weer een nieuw truukje geleerd op de kronos. Waveshaping !!!
Echt geweldig, wat een heftige sounds kun je daar mee maken en het verandert het karakter van de kronos weer compleet. Binnenkort zal ik even een youtube video opnemen van die ms20 soundset die overigens binnenkort gratis online komt. Deze heeft hele mooie ambient patches maar ook snoeiharde sounds dus. Maar omdat de MS20 wat onderbelicht is in de standaard presets van de kronos leek me dit een goede engine om een eerste soundset van online te zetten.
Laatst gewijzigd door quifster; 27 maart 2012 om 10:43
|
|
|
|
27 maart 2012, 17:51
|
|
|
|
|
|
|
27 maart 2012, 22:05
|
|
|
Vintage Lid
|
hmm een alles in 1 workstaion zit ik ook wel eens over te denken..
maar ik vraag me bij bv de kronos (en bij elk workstation) af :
kan ik een 808 sound drumpattern sequencen
kan ik daarbij een lekkere analoge MS20 baslijn laten lopen in een patternsequencer van bv 2 maten
kan ik daarbij een lekkere analoge arpeggio laten lopen
kan ik daarbij een dik synthtapijt bijleggen
kan ik dan realtime elke partij afzonderlijk muten en van afzonderlijke partijen met het filter pielen
enzo
|
|
|
|
27 maart 2012, 22:12
|
|
|
Ehhh, paar knopjes teveel
|
Oorspronkelijk geplaatst door quifster
|
dat zijn top redenen, en het maakt ook niet uit want die kronos is er over een half jaar ook nog wel.
Ik leer elke dag weer bij, gisteren bij het afronden van mijn MS20 soundset weer een nieuw truukje geleerd op de kronos. Waveshaping !!!
Echt geweldig, wat een heftige sounds kun je daar mee maken en het verandert het karakter van de kronos weer compleet. Binnenkort zal ik even een youtube video opnemen van die ms20 soundset die overigens binnenkort gratis online komt. Deze heeft hele mooie ambient patches maar ook snoeiharde sounds dus. Maar omdat de MS20 wat onderbelicht is in de standaard presets van de kronos leek me dit een goede engine om een eerste soundset van online te zetten.
|
Quifster GAAFFFFFF!!!!! 
Ik ben echt heel benieuwd naar de resultaten.....
Zelf ben/durf ik nog niet aan de verschillende onderdelen van de Kronos te beginnen....
Ik weet eigenlijk niet zo goed WAAR te beginnen........
Ik kon aardig programeren op een DX21 en op de Roland JX10, maar op de kronos lijkt mij dat héél moeilijk!! 
Geef me eens een tip waar te beginnen....
groet,
rob
Video killed the Radio star!!!!
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
Laatst gewijzigd door robbie50; 27 maart 2012 om 22:15
Reden: Spelfoutjes!
|
|
|
|
27 maart 2012, 22:13
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door jick
|
Ik ben benieuwd!
|
dit weekend staat de soundset online inclusief videodemo, maar een tipje van de sluier kan altijd al nu
In deze gratis soundset vind je ambient en dance sounds die allemaal gemaakt zijn met de MS20 in de Kronos. Deze zijn ook heel erg verschillend zodat je ook kan leren hoe je het patch paneel kan gebruiken om bepaalde effecten voorelkaar te krijgen in je sound. Zo zit er:
- een oceaan geluid in op basis van noise in
- resonantie sounds waarin de output van de sound terug gepatched wordt in het signaal pad om zo feedback loops te krijgen
- Sample and Hold voorbeelden
- Modificaties van de envelopes over het signaal pad in het patch paneel
- Waveshaping voorbeelden
- en ga zo maar door.
Dus afgezien van het feit dat ze goed klinken, kun je er ook nog wat van leren aangezien je nu een voorbeeld hebt van een sound en hoe die gepatched is.
De soundset heet ElectroPhoretic en bevat de volgende presets:
Presetlijst:
01 Reso Dream Pad QR
02 S&H In Motion QR
03 Purified Water Lead QR
04 Deep Blue Ocean QR
05 Transported Lead QR
06 Razor Sharp Lead QR
07 Feedback Motion Pad QR
08 PWM Fatness Lead QR
09 Unlimited Colors Lead QR
10 Tibetan Motion Bells QR
11 Deep Forrest String QR
12 In Overdrive Lead QR
13 Three Notes Chords QR
14 Ode to JMJ Pad QR
15 Twinkle Bell Lead QR
16 Unstable Reactor Lead QR
17 The 7th Sea Lead QR
18 Maximum Overdrive Ld QR
19 The Bottle QR
20 Hard Bottle QR
21 Insane Waves Lead QR
22 Road to Eden Pad QR
23 The Heart Of Atlantis QR
24 The Art Of Noise Pad QR
25 Spectrum Lead QR
26 Synthology QR
27 Deep Wobble JS-Y Bass QR
28 Hold That Bass QR
29 Filtered sensations QR
30 starlight Bass QR
31 Steady EG Trance Lead QR
32 Short Trance Arp QR
|
|
|
|
27 maart 2012, 23:40
|
|
|
Aangenaam verrast
Hoi Quifster,
Helemaal top, dat je dit wilt delen. Ik kijk er naar uit.
Ik heb nu ook wat meer tijd om me er mee bezig te gaan houden.
Bedankt alvast.
|
|
|
|
28 maart 2012, 09:44
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door Bass
|
hmm een alles in 1 workstaion zit ik ook wel eens over te denken..
maar ik vraag me bij bv de kronos (en bij elk workstation) af :
kan ik daarbij een lekkere analoge MS20 baslijn laten lopen in een patternsequencer van bv 2 maten
kan ik dan realtime elke partij afzonderlijk muten en van afzonderlijke partijen met het filter pielen
|
een kronos is niets voor jou, bijna alle sounds zijn afhankelijk van de effect instellingen, terwijl jij veel meer bent van de droge rauwe sounds. Daar is een kronos en eigenlijk geldt dat voor alle workstations totaal ongeschikt voor.
Maar goed, de antwoorden op je vragen:
|
|
|
Niet via een drumpattern grid, wel via het inspelen in de sequencer in loop mode (gequantiseerd uiteraard)
|
|
|
Ja dat kan via de RPPR functie
|
|
|
Ja dat kan, alhoewel het een Virtual Analog Arpeggio is natuurlijk
|
|
|
uiteraard als je kan spelen dan is dat geen probleem
|
|
|
Kan uiteraard ook via tone control, daar kun je zelfs je hele sound in realtime herprogrammeren door het toekennen van de parameters die je wilt aanpassen aan de knoppen, faders en draaiknoppen. Dus dat gaat veel verder dan alleen wat basis filter aanpassingen.
Probleem van je vragen hierboven alleen is dat het allemaal wel de nodige leertijd en voorbereiding nodig heeft. Dus als je dit soort dingen op een workstation wilt (en dat kan op de meeste workstations) dan moet je rekening houden met een steile leercurve.
|
|
|
|
28 maart 2012, 10:02
|
|
|
Vintage Lid
|
Bedankt voor de antwoorden, ik heb soms wel eens buien dat ik er aan denk om al mn losse gear weg te doen voor 1 apparaat waarmee ik alles kan doen...
Maar ik denk IDD dat de leercurve en de eindeloze menu's me dan zouden frustreren omdat ik meestal elk apparaat nu afzonderlijk kan wijzigen.. Bovendien word jammen met iemand anders dan wel erg moeilijk..
|
|
|
|
28 maart 2012, 10:16
|
|
|
vst member
|
|
|
Maar ik denk IDD dat de leercurve en de eindeloze menu's me dan zouden frustreren omdat ik meestal elk apparaat nu afzonderlijk kan wijzigen.. Bovendien word jammen met iemand anders dan wel erg moeilijk..
|
ja mee eens,
je moet gewoon apparaten gebruiken die passen bij je eigen stijl van muziek maken en bij het soundpalet wat je zoekt. Anders wordt het toch alleen maar ergeren aan dat dingen net niet zo gaan zoals je zelf graag zou willen.
En losse apparaten werkt in principe altijd handiger hands-on dan 9 apparaten in 1 kastje via menu's. Maar dat is logisch
|
|
|
|
28 maart 2012, 10:26
|
|
|
Vintage Lid
|
Nou ja ik was in de veronderstelling dat je hup in de sequencer kon, dan hup in de ms20 engine om een sound aan te passen, dan hup een AL1 sequence erbij, dan nog even een clapje in de drums, en zo snel iets electronisch te kunnen maken...
|
|
|
|
28 maart 2012, 10:33
|
|
|
vst member
|
|
|
Nou ja ik was in de veronderstelling dat je hup in de sequencer kon, dan hup in de ms20 engine om een sound aan te passen, dan hup een AL1 sequence erbij, dan nog even een clapje in de drums, en zo snel iets electronisch te kunnen maken...
|
dat kan inderdaad allemaal, maar snel kan dat alleen na een paar honderd uur oefenen denk ik
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|