15 oktober 2011, 10:12
|
|
|
Tweedehands?
Dat is snel, dat de eerste eigenaar hem al weer kwijt wilde...
|
|
|
|
15 oktober 2011, 11:46
|
|
|
ja, vanuit Engeland, voor een project gebruikt schijnbaar... vind het wel prettig, scheelt een hoop centen :-)
|
|
|
|
15 oktober 2011, 13:11
|
|
|
Ehhh, paar knopjes teveel
|
Registreren van de Kronos kan NIET in de USA, maar wel hier:
http://www.korg.co.uk/support/warran...arwarranty.htm
Voor 3 jaar garatie!
groet,
rob
Video killed the Radio star!!!!
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
|
|
|
|
16 oktober 2011, 15:10
|
|
|
Lidl
|
Hé jonguh de week is bijna om jonguh waar blijvuh die Enya patchuh jonguh.
En veel plezier met de tweedehands -reeds!- Kronos gewenst!!!
Mister Power Ballad
|
|
|
|
17 oktober 2011, 11:27
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door edwin
|
|
volgende week krijg ik mijn -tweedehandse- Kronos 61 binnen, kan het ook niet afwachten... zal ook wat reviews plaatsten.
|
Gefeliciteerd!
Hoe meer kronos bezitters hoe gezelliger het wordt hier
THANKS!
dat wist ik niet, ga ik straks gelijk even doen
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas 2000
|
|
Hé jonguh de week is bijna om jonguh waar blijvuh die Enya patchuh jonguh.
|
hehehe,
je hebt gelijk, maar heb het zo druk met spelen (en het programmeren van sounds) dat ik soms gewoon de tijd vergeet. Eind van de maand heb ik een dag ingepland om een aantal youtube filmpjes te maken, daar doe ik dan ook wel zo'n enya combi filmpje bij dan.
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
17 oktober 2011, 11:35
|
|
|
|
Jammer!
The warranty does not cover:
◦Product purchase as ex-demo, refurbished stock or 2nd hand.
robbie
Oja, spullen;
midimaster/PC/paar synt's/heel veel snoeren/pluggen en inspiratie.....en een Soldeerbout
|
|
|
|
17 oktober 2011, 11:42
|
|
|
.
|
Oorspronkelijk geplaatst door robbie50
|
Jammer!
The warranty does not cover:
[...] refurbished stock [...]
|
Oftewel: als er na 3 maanden iets kapot gaat en ik krijg een refurbished vervanger, dan heb ik ineens geen garantie meer? :S
|
|
|
|
17 oktober 2011, 12:10
|
|
|
|
Geen idee!
don't shoot the messenger
robbie
Oja, spullen;
|
|
|
|
17 oktober 2011, 15:46
|
|
|
Krijg net bericht dat de levering van mijn K73 vertraagd is, verwachting is nu 7 weken. Had ik eigenlijk wel verwacht na alle brichten op (internationale) fora. Geeft niet, ik heb de tijd.. Genoeg te spelen met mijn andere synths, en misschien houd ik mijn Fantom G6 uiteindelijk dan ook maar. Dat ding doet het erg slecht op de 2ehands markt!..
|
|
|
|
17 oktober 2011, 16:27
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door jick
|
|
Krijg net bericht dat de levering van mijn K73 vertraagd is, verwachting is nu 7 weken. Had ik eigenlijk wel verwacht na alle brichten op (internationale) fora. Geeft niet, ik heb de tijd.. Genoeg te spelen met mijn andere synths, en misschien houd ik mijn Fantom G6 uiteindelijk dan ook maar. Dat ding doet het erg slecht op de 2ehands markt!..
|
Klote voor je, ik heb dat ook meerdere keren gehad, en de eerste keren denk je nog, maakt niet uit, maar na de derde of vierde keer ga je je toch wel ergeren
Groot voordeel is wel denk ik dat je hoogstwaarschijnlijk dan wel een nieuw exemplaar krijgt waar hopelijk al die ellende die nu op build kwaliteit gemeld wordt verbeterd is.
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
17 oktober 2011, 16:48
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door jick
|
|
|
Uiteindelijk ligt er een klavier op iedere synth(ok buiten de rack),maar je speelt wat je hoort of dat een roland is of de kronos of een ander synth.
Ik bedoel de kronos is niet minder of meer dan een andere synth vind ik.
Afhankelijk van de smaak van je oren,zoals de smaak van je tong in een restaurant.
Het is de speel techniek die je hebt opgebouwd in de loop van jaren dat je een synth behoudt of niet.
Ik bedoel je kunt een synth kopen en hem helemaal uitkleden,horen tot wat die synth in staat is.Maar als je helemaal niet kunt spelen ben je beperkt in je mogelijkheden.Dan verkopen er velen hun synth hoor.
Dat kun je met een goede speeltechniek verhinderen.
|
|
|
|
17 oktober 2011, 16:53
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door sinew1958
|
Uiteindelijk ligt er een klavier op iedere synth(ok buiten de rack),maar je speelt wat je hoort of dat een roland is of de kronos of een ander synth.
Ik bedoel de kronos is niet minder of meer dan een andere synth vind ik.
Afhankelijk van de smaak van je oren,zoals de smaak van je tong in een restaurant.
Het is de speel techniek die je hebt opgebouwd in de loop van jaren dat je een synth behoudt of niet.
Ik bedoel je kunt een synth kopen en hem helemaal uitkleden,horen tot wat die synth in staat is.Maar als je helemaal niet kunt spelen ben je beperkt in je mogelijkheden.Dan verkopen er velen hun synth hoor.
Dat kun je met een goede speeltechniek verhinderen.
|
dat snap ik niet, ik heb heel veel synths hier staan met keys, maar op elke synth is mijn speeltechniek hetzelfde, dus ik begrijp niet waarom de speeltechniek bepaald welke synth ik weer ga verkopen?
ik verkoop synths alleen als ik uitgekeken ben op de mogelijkheden, of als ik een nieuwe synth koop die de oude kan vervangen met betrekking tot dezelfde mogelijkheden, maar speeltechniek heeft daar niets mee te maken.
en ik zeg 1 ding : 9 !!! synthengines in de kronos, dat zijn een hoop synths hoor
|
|
|
|
17 oktober 2011, 17:12
|
|
|
Ik kan me inderdaad voorstellen dat je je op een gegeven moment mateloos gaat ergeren, quifster, maar gelukkig wacht ik inderdaad nog niet zo lang. Ik zie het dan ook maar positief inderdaad, wie weet komt er tegen die tijd een nieuwe serie batches waar de kinderziektes wat meer uit zijn (voor zover van toepassing).
Oorspronkelijk geplaatst door quifster
|
dat snap ik niet, ik heb heel veel synths hier staan met keys, maar op elke synth is mijn speeltechniek hetzelfde, dus ik begrijp niet waarom de speeltechniek bepaald welke synth ik weer ga verkopen?
ik verkoop synths alleen als ik uitgekeken ben op de mogelijkheden, of als ik een nieuwe synth koop die de oude kan vervangen met betrekking tot dezelfde mogelijkheden, maar speeltechniek heeft daar niets mee te maken.
en ik zeg 1 ding : 9 !!! synthengines in de kronos, dat zijn een hoop synths hoor
|
Mee eens, ik snap je verhaal ook niet, sinew.. Ik ben heel erg tevreden met mijn Motif XS8, maar die Roland ligt mij echt niet. Ik vind de geluiden niet realistisch (in ieder geval de piano's, strijkers en orgels, die ik zelf veel gebruik) en ik heb veel te vaak cut-offs en drop outs van noten door max polyfonie. Mijn XS gaat daar veel beter mee om dan de Fantom G. Ik heb daar al teveel 'schaammomenten' gehad live. Echt heel erg lullig als je laatste akkoord nagenoeg volledig afgekapt wordt..
Overigens is de Fantom G qua interface en bedieningsgemak weer absoluut de meerdere t.o.v. de XS. Zo heeft iedere synth zijn eigen charmes en pluspunten, maar de Fantom stelt me te vaak teleur op essentiele punten. Ik verkoop mijn Fantom G dan ook niet omdat ik niet kan spelen of omdat mijn techniek niet goed zou zijn, dan zou hetzelfde gelden voor mijn XS. In dat geval zou ik wel terug gaan naar een tyros oid zodat ik zelf (bijna) niets hoef te doen.
|
|
|
|
18 oktober 2011, 10:02
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door LegolasII
|
Hoi Jick,
Als keyboard lijkt me een Tyros 4, een hele goede keus.
|
klopt, voor keyboard spelers is de tyros 4 een absoluut top keyboard. Maar wat je ook steeds meer ziet is dat mensen gaan voor de Korg pa3x, deze is iets goedkoper (nog steeds zo'n 3200 euro) maar die slaat toch ook heel erg goed aan bij keyboard spelende muzikanten.
Ik hou zelf niet zo van keyboards (ik heb wel een psr9000 gehad), maar ik vind dat er te veel voor je gedaan wordt, ik heb dan zelf niet echt het idee dat ik zelf speel. En alleen maar melodielijntjes spelen vind ik zelf niet zoveel aan.
Maar als keyboard spelen helemaal je ding is dan zijn de tyros 4 en de pa3x wel de top van dat segment
|
|
|
|
18 oktober 2011, 10:33
|
|
|
Hoi Quifster.
Inderdaad bij een keyboard spelen, komt het toch wat meer neer op de melodielijn. De bas-partij verzorgt het keyboard op een manier zoals ik het zelf niet zou kunnen spelen. Wèl probeer ik mijn linkerhand met de begeleiding mee te laten doen. Maar ook dat heeft zijn beperkingen bij mij. Vandaar dat ik muziek spelen op deze manier heel erg leuk vindt.
Als je muzikaal wat beter onderlegd bent, kan ik wel begrijpen dat je je muzikaal achter een keyboard misschien wat begint te vervelen, omdat je daarin niet helemaal je muzikale ei kwijt kunt.
Toch durf ik te stellen, dat als je zoals in mijn geval de beschikking hebt over zo'n 1500 styles, dat zijn dus de automatische begeleidingen, dat Karma niet de allerhoogste prioriteit heeft.
Ik ben nog wel van plan om Karma en mijn Tyros begeleiding samen te laten werken. Maar of dat allemaal lukt weet ik niet. Maar dat lijkt me wel gaaf, om dat te laten integreren met elkaar. Maar midi, ben ik niet zo'n held in. Daar heb ik ook nog heel veel te leren.
Trouwens de combinatie Tyros4 met de Kronos komt al heel wat meer voor dan dat je hier zoal op het internet leest. Daar ben ik inmiddels al wel achter gekomen. Niet iedereen meldt zijn totale gear op het internet...
Maar als ik kijk naar wat me zo'n 10 jaar geleden is overkomen.
Ben ik blij dat ik nog kan zeggen:
Ik ben geen superspeler, maar ik heb er wèl superveel plezier in.
|
|
|
|
18 oktober 2011, 10:46
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door LegolasII
|
|
Ik ben geen superspeler, maar ik heb er wèl superveel plezier in.
|
en daar gaat het om !
Muziek maken moet leuk zijn, elke keer als ik weer een sessie heb gedaan op mijn synths zet ik het spul uit met een glimlach van oor tot oor. En ieder doet dat op zijn eigen manier, er is geen slechte manier, zolang je er maar plezier in hebt.
Daarom moet ik ook wel eens lachen als ik weer de zoveelste negatieve post van iemand op een forum zie (gebeurd overal), ik denk dan, als je je alleen maar op dat soort dingen richt waar haal je dan het plezier in het maken van muziek dan nog vandaan?
Ach en superspeler, iedereen speelt op zijn eigen niveau, er is altijd iemand beter dan jezelf in het spelen, maar who cares, zolang je er zelf plezier aan beleeft is het alleen maar goed.
Zo vind ik de filmpjes van Jick hier online erg indrukwekkend, niet eens zo zeer kwa techniek, maar wel de manier waarop hij de arrangementen vorm geeft, daar kan ik ook veel plezier aan beleven dus als je anderen gewoon gepassioneerd met muziek maken bezig ziet. (wilde ik toch maar eens melden  )
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|