10 april 2011, 12:30
|
|
|
Vintage lid
|
Gratis tool bij MIDI-problemen...
Al meermaals heb ik mensen aangeraden om bij MIDI-problemen de tool MidiOx te gebruiken...
Die is nog steeds goed, maar aangezien ikzelf ook wel wat kan programmeren heb ik besloten
een eenvoudiger tooltje te maken. Hier is ie dan gratis ende voor niks : MIDI Connect Check.
Getest en werkend op XP, Vista en Windows 7 weet ik nog niet maar zou het appreciëren indien ook vermeld wordt. (Unzip en run.)
Laatst gewijzigd door audiocollage; 10 april 2011 om 12:42
|
|
|
|
10 april 2011, 12:40
|
|
|
Leuk initiatief.
Ik heb MidiOx al staan. Wat zijn de features van MCC?
|
|
|
|
10 april 2011, 13:14
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Elbee
|
Leuk initiatief.
Ik heb MidiOx al staan. Wat zijn de features van MCC?
|
Allé een prentje erbij...
|
|
|
|
10 april 2011, 13:26
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
dank ! ik was de laatste week al aan het kijken naar iets vergelijkbaars, ik kan gelijk stoppen met zoeken
Midi in werkt op xp sp3, leuk om de aftertouch van de mpd 24 zo precies te zien.
Één keer pad drukken is al 5 tot meer regels midi boodschappen. (note on, aftertouch waarde x t/m einde 0, note off)
Midi out (dus noten versturen vanuit prg) loopt ie na verloop van een aantal seconden vast.
Switchen tussen midi in ports nadat je al gebruik heb gemaakt van een andere midi in port zegt ie bij herselecteren "Het apparaat wordt al gebruikt. Wacht tot het beschikbaar is en probeer het later opnieuw". Enige wat dat helpt is afsluiten en opnieuw aanzetten.
Maar dat maakt mij niet zoveel uit, gewoon opstarten, de juiste poort kiezen en gaan ...
|
|
|
|
10 april 2011, 15:31
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Niel
|
...Midi out (dus noten versturen vanuit prg) loopt ie na verloop van een aantal seconden vast.
Switchen tussen midi in ports nadat je al gebruik heb gemaakt van een andere midi in port zegt ie bij herselecteren "Het apparaat wordt al gebruikt. Wacht tot het beschikbaar is en probeer het later opnieuw". Enige wat dat helpt is afsluiten en opnieuw aanzetten.
|
Heb hier totaal geen probleem mee ondervonden. Het enige wat je niet moet doen is switchen terwijl er nog midi-data verzonden wordt. (Een deur sluiten als je voet er tussen zit doe je toch ook niet). Mogelijk is de midipoort door andere software nog in gebruik of niet vrijgegeven. (Althans dat is mijn ervaring hier op XP).
Als je de 'Play Notes' knop indrukt speelt ie alle noten 0 tot 127 (van de laagste tot de hoogste) op de gekozen midi-out, het ingestelde midikanaal en velocity level.
Dit duurt enkele seconden waartussen je gewoon effe dient te wachten.
Laatst gewijzigd door audiocollage; 10 april 2011 om 15:41
|
|
|
|
11 april 2011, 19:16
|
|
|
Vintage lid
|
Nieuwere versie
Hierbij een nieuwer versie met volgende toevoegingen :
* afzonderlijke functie voor registratie van sysex data (voorkomt problemen bij wisselen van poort zonder gebruik van de sysex buffers);
* de midi-poorten worden vrij gegegeven indien het programma op de achtergrond komt te werken;
* de eerder gekozen midi-poorten worden terug ingeschakeld indien het programma terug de focus krijgt;
* bovenstaande bewerkingen worden ook in de lijst gemeld;
* het afspelen van de 128 noten (om een output te checken) wordt ook in de lijst gemeld;
* een mogelijkheid om het MIDI Input Kanaal automatisch aan het Output kanaal te koppelen is voorzien met de C.Link functie.
Nog een opmerking :
Het programma kan evenmin zoals ander midi-software de Midi-poorten die geblokkeerd werden NIET terug vrijmaken (No Access).
Dit is nu éénmaal een taak die Windows zelf in de hand heeft en houd (dit ging nog wel met een trukje op windows 98, dacht ik).
Ook indien men probeert de hardware uit te schakelen (onder de windows instellingen) en terug in, zal de poort niet vrij komen.
Dit vraagt spijtig genoeg om een reset van de computer, wat toch altijd iets langer duurt.
|
|
|
|
12 april 2011, 10:29
|
|
|
*
|
Ha ja, die Sysex IO van Buzz Hansen is dat zeker he?
Heb ik ook gebruikt om een editor voor de Astation te maken ooit.
|
|
|
|
13 april 2011, 16:06
|
|
|
Vintage lid
|
De nieuwste gratis versie van MIDI Connect Check is vanaf heden te vinden op deze website :
http://www.vdvb.be/audiocollage/Data/Linke_Pagina.htm
Voor bug report of opmerking meld ze hier of PM met een duidelijk omschrijving en vermeld de windows versie met de betreffende midi-apparatuur.
|
|
|
|
14 april 2011, 14:31
|
|
|
Synthedit Junky
|
Altijd handig
Cheers!
Registered Flstudio, Renoise, Reaper & Synthedit user.
----------------------------------------------------------------------
|
|
|
|
18 april 2011, 13:25
|
|
|
Vintage lid
|
Upgrade van MIDI Connect Check
Upgrade van MIDI Connect Check op de website :
http://www.vdvb.be/audiocollage/Data/Linke_Pagina.htm
Toevoeging : 'MSB-LSB-Program Voice List' inladen en als Midi-data te verzenden.
General Midi Standaard lijst is gebruiksklaar aanwezig en dient ook als voorbeeld voor het aanmaken van lijsten volgens persoonlijk gebruikte midi apparaten.
|
|
|
|
19 april 2011, 08:26
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
nice !
|
|
|
|
3 mei 2011, 18:14
|
|
|
Vintage lid
|
Een volgende gratis upgrade van MIDI Connect Check is te vinden op de website.
Toevoegingen :
* Voice List Groups, maakt verdeling per instrumenten-reeks mogelijk;
(In de zip is een MU128 voices.txt bestand als gebruiksklaar voorbeeld van deze opzet.)
* Registratie van Real Time Messages;
* Filter om Real Time Messages (visueel) te blokkeren;
|
|
|
|
15 mei 2011, 12:18
|
|
|
Vintage lid
|
Een nieuwe gratis versie van MIDI Connect Check is te vinden op de website.
Almost finished...
Door de nieuwe toevoegingen is het einddoel haast bereikt :
Alle uit te voeren instellingen van een MIDI setup in een geheel van te verzenden data samenbrengen
om als afzonderlijke files te bewaren en als geheel te verzenden bij gebruik in elke DAW.
Toevoegingen :
* nieuwe voice list setup met Controller selekties, RPN, NRPN, Sysex etc.;
* standaard map voor behoud van alle voice list met 'quick load' functie;
* manipuleren en verzenden van Controllers, RPN, NRPN, Sysex;
* help file om eigen voice list's aan te maken;
* new look...
|
|
|
|
24 mei 2011, 17:43
|
|
|
Vintage lid
|
MIDI Connect Check... Finished.
Finished.
Een nieuwe gratis versie van MIDI Connect Check is te vinden op de website.
Einddoel is bereikt :
Alle uit te voeren instellingen van een MIDI setup in een geheel van te verzenden data samenbrengen
om als afzonderlijke records in files te bewaren en als geheel te verzenden bij gebruik in elke DAW.
Even ter herinnering :
MIDI Connect Check werkt als basis voor het instellen van een MIDI-Hardware setup.
Buiten het controleren van de connecties kunnen ook alle MIDI-instellingen opgenomen worden om later met één muisklik terug afgespeeld te worden.
M.a.w. al je voice- of programsettings, effectsettings of sysex-strings voor iedere synth, drumcomputer, multi-timbrale-module of MIDI apparaat,
worden bewaard in een file met afzonderlijke records die elks met één opdracht verstuurd worden indien benodigd.
Deze gegevens kunnen ook naar elke DAW of andere MIDI-software verstuurd worden (bvb. met de LoopBe tool).
Enkele bemerkingen betreft MCC :
* Handig om met anderen data uit te wisselen om een synthesizer of MIDI-module in te stellen door enkel een MIDI Connect Check file uit te wisselen.
* Eenvoudige werkwijze om zelf lijsten klaar te maken voor eigen MIDI-setups.
* Complete setups bewaren en hergebruiken in elke DAW en toch onafhankelijk van elke DAW.
* Ideale studie tool om MIDI beter te doorgronden.
Verdere ontwikkelingen :
Buiten het verwijderen van fouten (mochten deze nog aanwezig zijn) zal MIDI Connect Check niet verder ontwikkeld worden tenzij
gebruikers voldoende nieuwe goedwerkende lijsten aan Audio-Collage bezorgen voor meerdere instrumenten (zie helpfile voor verder info).
MIDI Connect Check blijft gratis en zodus wordt deze medewerking ook als vrijwillig beschouwd.
Mensen die lijsten bezorgen zullen hun naam vermeld zien bij de gegevens van MIDI Connect Check (Gemaakt door...).
Voorbeelden van lijsten zijn te vinden in de map Voice List aanwezig bij het programma.
|
|
|
|
25 mei 2011, 19:01
|
|
|
OPEN DIE GAIN & EQ !!!
|
 ik ga er eens naar kijken of er lijsten te maken zijn
|
|
|
|
17 juni 2011, 12:04
|
|
|
Vintage lid
|
Voice List voor de Yamaha (Plg) VL werd aangepast.
|
|
|
|
17 juni 2011, 12:25
|
|
|
Mystic Loges
|
Oorspronkelijk geplaatst door audiocollage
|
|
Getest en werkend op XP, Vista en Windows 7 weet ik nog niet maar zou het appreciëren indien ook vermeld wordt. (Unzip en run.)
|
Hij doet het op Win 7, met als enige puntje dat de inhoud van het venster net een tikje groter is dan het venster zelf, dus de onderste regel van het output scherm en het pijltje van de scrollbar vallen voor de helft uit beeld.
|
|
|
|
17 juni 2011, 13:52
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door etaoin
|
|
Hij doet het op Win 7, met als enige puntje dat de inhoud van het venster net een tikje groter is dan het venster zelf, dus de onderste regel van het output scherm en het pijltje van de scrollbar vallen voor de helft uit beeld.
|
Thanks.
Je kan beide vensters resizen (op XP toch).
Laat maar horen of dat helpt.
(ik zal, als ik de kans heb het eens bezien op een W7 PC)
|
|
|
|
17 juni 2011, 13:58
|
|
|
Mystic Loges
|
Ja klopt, maar bij een resize schaalt dat vlak gewoon mee, en blijft de laatste regel voor de helft onder de rand wegvallen.
|
|
|
|
17 juni 2011, 14:16
|
|
|
Vintage lid
|
@etaoin ok, een nieuwe versie staat nu op de website waarin deze onhebbelijkheid voor W7 verholpen zou moeten zijn (check anders even a.u.b.).
Verder nog een kleine toevoeging zoals de setting van continu-message-send bij slider-movements en
er is ook een MU128 Voice List geupdated, equivalent aan de Yamaha software upgrade Versie 2.
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|