Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 7 april 2011, 12:03   #181
sinew1958
Vintage lid

sinew1958's schermafbeelding

Toch niet mis,de eerste klanken die hoorde.
sinew1958 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 12:18   #182
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sinew1958 Bekijk bericht
Toch niet mis,de eerste klanken die hoorde.
nee, dat waren ook 4 patches op elkaar gestapeld hoor
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 13:04   #183
R-ond
wicky-der-verschrikking

R-ond's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vic Bekijk bericht
Ja maar de V-synth GT staat helemaal vol met knoppen en schuiven, klinkt net zo goed en kan meer.

Wat is de JP-80 dan ..... een striped down V-synth in JP8 kleurtjes
beetje meeeens

want die v synth hebks goed bekeken / geluisterd ...u tubes
en die heeft egt indrukwekkende ..emulatiers tb / junos en vast ook wel dus de jp6/8 klanken
dus een uitgeklede dedicated v synth in anders jp8 jasje komt aardig in de buurt

YOYO finally cs30 comminhome!!
thnx nog ; dude matana!

- tekoop ; DIV;check R-ond@synthforum !
NOW into;,... breakin-flammin-freakin-basslineshizzlewhoami;
http://soundcloud.com/groffuil/juur-...ty-22-mei-2010
You can think that you're hallucinating, but you also can hallucinate that you think..helptdatnogniet ;klik;...
http://www.babelfish.com/?aff=2075
R-ond is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 13:10   #184
DRe
ik heb al een tok..

DRe's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sander02 Bekijk bericht
8x analog voices .. weegt 55 kilo

Hele kleine knopjes anders past het niet denk ik, vind je 't daarom een prutsding?
k ben denk ik ook een prutser, dus "vind ik leuk".

Oorspronkelijk geplaatst door dr-DRé
muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet van zelfgaan. Je gaat toch ook niet express moeilijk zuchten.
DRe is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 18:51   #185
Mk II
Fris Gewassen Lid

Mk II's schermafbeelding

gooien ze de Jupiter naam nou ook al te grabbel? Heiligschennis !

ALESIS Andromeda CASIO PT-20 SK-1 VL-Tone DOEPFER A-100 MAQ16/3 JOMOX AirBase 99 KORG 700s 770 800DV 900PS ER-1 Mk.II ES-50 Monotribe Monotron MS-01 MS-02 MS-03 MS-04 MS-10 MS-20 nanoKontrol PD10 PE-1000 SQ-10 VC-10 MOOG CP-251 MF-102 MF-103 MF-104Z MF-105 Polymoog Taurus III Voyager SE VX-351 OBERHEIM Matrix-1000 Matrix-6 Matrix-6R PEAVEY SP ROLAND SEQ-315 SRE-555 SBF-325 SIMMONS SDS-200 SDS-8 4 PADS 1 BASS SOLINA String Ensemble SOLTON SM-100 YAMAHA A3000 SHS-10 Tenori-On
Mk II is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 20:19   #186
Prophet
Vintage lid

Prophet's schermafbeelding

ach laat ze maar doen, ze kunnen de tijd immers ook niet meer terugdraaien, net zo goed als wij,

waar wachten we op om goede muziek te maken, wat een keuze in goede VSTi's die evenwel klinken.
Die gast toont ons toch enkele fameuze tunes, maar om daar nu direkt 3 grands aan uit te gaan geven da is eigenlijk puur wa veel vind ik en jullie waarschijnlijk ook. (vanaf er een touchscreen inzit voelt het minderwaardig aan bij mij ipv meerwaardig, is raar hè?)

Willen ze inderdaad de hoofdprijs, als ze dat maar eens beseffen dat 'dat' dan ook niet meer van deze tijd is.. hahaha!!!
Prophet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 20:57   #187
Vic
Vintage lid

Vic's schermafbeelding

Uit de gesloten jp80 draad:

Citaat:
Nageboorte van de Jupiter 8
Visualisatie ugh

LOL Digimod, dit is een goeie

Absurd veel gear Gearlust...ikke??? neenee
Vic is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 22:52   #188
Lacrosse
Rise of the Machines

Lacrosse's schermafbeelding

`De namen Juno en Jupiter op dit soort synths betekenen net zoveel als het merk Oberheim toen het via Gibson bij Viscount terecht kwam: de naam verliest de relatie met de techniek in de instrumenten.
Wat zou een 'echte' Jupiter 8 vandaag de dag niet kosten als hij opnieuw in productie zou komen?
Ik schat zo rond de 8.000 a 10.000 Euro en hoeveel worden er dan verkocht?

1972: Company is founded in Osaka, Japan; production of TR-77 begins.
1973: SH-1000 is launched; Hamamatsu factory opens.
1976: BOSS brand is introduced.
1978: Company creates U.S. joint-venture subsidiary.
1981: Joint-venture subsidiaries in the United Kingdom, Canada, Denmark, and Germany are formed.
1987: Roland acquires S.I.E.L. in Italy, which is renamed Roland Europe.
1988: Company launches Rodgers Instrument Corporation.
1989: Company goes public on Osaka exchange.
1994: Roland Audio Development Corp. (USA) and Edirol Corporation North America are created.
1996: Roland Europe is listed on Milan stock exchange.
1999: Roland Corporation receives listings on the first sections of the Tokyo and Osaka stock exchanges.

Als beursgenoteerd bedrijf sinds 1989 gaat het vooral om de centen en niet zozeer om het een relatief kleine doelgroep van vintage gearfreaks te pleasen, helaas!
Het bedrijf weet vast waar voor hen het Break Even Point ligt anno 2011
Roland verkoopt van de Jupiter 80 wereldwijd vast honderdduizenden exemplaren: kassa!

I.M.O -> Jupiter 80: commercie van het meest ordinaire soort. Bah!

Busy exploring sonic outposts!
Lacrosse is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 23:03   #189
Ursamajor
Pompen met die Bass

Ursamajor's schermafbeelding

Dan vraag ik me weleens af wat het nut is dat een bedrijf naar de beurs gaat. Als er dan toch veel commerciële net-niet produceren worden gemaakt...

Music in my mind..
Ursamajor is offline   Met citaat reageren
Oud 7 april 2011, 23:43   #190
L56
moving horizondentally!

L56's schermafbeelding

Mensen, word nou eens wakker: dit is nooit anders geweest. Je begint geen bedrijf als je niet commercieel bent ingesteld. Dan zou het een stichting heten en die verdienen niets.

Het zijn onze vrienden niet; ze willen alleen je geld. Hoe eerder je dat doorhebt, hoe eerder je ook begrijpt dat die "commerciele net niet producten" dat misschien voor jou zijn, maar dat die bewust worden ontwikkeld. Daar zit echt wel een gedegen marktonderzoek (en PR) achter. "Wij" zijn eenvoudigweg hun doelgroep niet.

Dus zoals ik eerder al zei: die countdowns van Roland zijn voor ons al jaren anticlimaxen. So be it: kies van de kwaden de in jouw ogen minst kwade en ga daarvoor. Voor mij is dat Yamaha, voor een ander Korg of Kurzweil. Keuze zat, maar waar je ook voor gaat, Roland zal er niet wakker van liggen. En terecht...
L56 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 08:51   #191
Storm
Vintage lid

Storm's schermafbeelding

Klopt, behalve de V-synth heb ik Roland al jaren niet meer op iets leuks kunen betrappen. Korg en Yamaha (al valt het daar de laatste jaren ook wat tegen) hebben dan toch een voor mij leuker aanbod.

"It's not a brown Toyota, it's a coffee-coloured Lexus!"
Storm is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 09:50   #192
kabelaar

kabelaar's schermafbeelding

Ben toch altijd een beetje verbaasd over hoe makkelijk Roland-producten afgekraakt worden. Ze melken zgn. uit, zijn niet vernieuwend en velen hebben al hun mening klaar zonder dat ze ook maar 1 minuut achter het instrument gezeten hebben. Wonderlijk.

Het uitmelken doet toch elke fabrikant. Wat heeft Yamaha sinds de introductie van de motif nu voor vernieuwends op de markt gebracht? Zij perfectioneren deze lijn ook al 10 jaar. En terecht. Hetzelfde kunnen we zeggen over Kurzweil mijns inziens. En Korg? Ze hebben een wat grotere diversiteit in producten die ze op de markt brengen maar zijn deze revolutionair? Ook de laatste 20 jaar heeft Roland toch een paar opmerkelijke producten op de markt gebracht. Jd800/JD990 JP8000/JP8080 en de V-synth met zijn rackvariant. Ook in de tijd van de JD800 zijn er door Roland instrumenten op de markt gebracht die we nu allemaal vergeten zijn. De JV2080 en zijn opvolgers mochten er ook zijn gezien de aanwezigheid in vele studio’s. Ok, hou je niet van het karakter van bv de Fantom dan ga je naar een andere fabrikanten maar dat is een kwestie van smaak en niet van een verwijtbaar beleid van de fabrikant. Ook op orgelgebied mag de VK-8-lijn er zijn ook al dweept iedereen tegenwoordig met de Nord. Het concept van de electro en de stage werd eigenlijk voor het eerst door Roland toegepast via de VR-760. Niet zo succesvol maar het concept werd toen toch gelegd. En Nord melkt zijn concept niet uit? Laat me niet lachen, je ziet inmiddels door de bomen het bos niet meer.

Voor alle duidelijkheid ik heb geen aandelen van Roland en ben er niet mee getrouwd maar ik blijf me telkens verbazen over de negativiteit van velen.
kabelaar is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 10:37   #193
Ursamajor
Pompen met die Bass

Ursamajor's schermafbeelding

Het is altijd makkelijker om je ergens negatief over uit te laten. Vooral op internet.

Een synth wordt pas echt mooi als je er een band mee hebt en weet wat ie allemaal kan (en niet kan).

Music in my mind..
Ursamajor is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 10:43   #194
sinew1958
Vintage lid

En nu aan Yamaha,een DX7 opvolger.De DX70
Oud 8 april 2011, 11:08   #195
kabelaar

Oorspronkelijk geplaatst door Ursamajor Bekijk bericht
Het is altijd makkelijker om je ergens negatief over uit te laten. Vooral op internet.
Ja vooral wij Nederlanders zijn daar erg bedreven in!
Oud 8 april 2011, 11:17   #196
sinew1958
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Bass Bekijk bericht
nee, dat waren ook 4 patches op elkaar gestapeld hoor
Nog eens,niet mis de eerste KLANKEN die ik hoorde!
Oud 8 april 2011, 11:57   #197
sunny pedaal
ALL (Anna Loog Lid)

sunny pedaal's schermafbeelding

die jd800 was inderdaad wel gedurft.
maar eerlijk gezegd was er weinig echt goed klinkend en/ of gedurft aan wat roland daarna uitbracht. en bovendien is er , zoals eerder gezegd , altijd iets vanzelfsprekends vergeten bij de huidige producten en doen ze nooit aan fatsoenlijke upgrades ( vk8m,m'n laatste roland aanschaf : waar is de lesley aan/uit switch ? ( nee niet de brake da's echt wat anders )).
heeft niets te maken met de ( inderdaad) hollandse "zuinigheids klaag" sfeer , maar gewoon aan de rolandse" zuinige" japanse ontwerpsfeer

sunny pedaal is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 11:58   #198
Bass
Vintage Lid

Bass's schermafbeelding

ik denk dat het geen klagen is maar constateren
Bass is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 12:06   #199
JanDavid

Ach, tis absoluut niet mijn synth, vind het alleen jammer dat ze hem neerzetten met de hele Jupiter-8 naam en uitstraling en dan klinktie zo.
Je zou toch zeggen dat je met die naam en uitstraling vintage analoog-freaks wil aanspreken.
JanDavid is offline   Met citaat reageren
Oud 8 april 2011, 12:37   #200
kabelaar

Oorspronkelijk geplaatst door sunny pedaal Bekijk bericht
die jd800 was inderdaad wel gedurft.
maar eerlijk gezegd was er weinig echt goed klinkend en/ of gedurft aan wat roland daarna uitbracht. en bovendien is er , zoals eerder gezegd , altijd iets vanzelfsprekends vergeten bij de huidige producten en doen ze nooit aan fatsoenlijke upgrades ( vk8m,m'n laatste roland aanschaf : waar is de lesley aan/uit switch ? ( nee niet de brake da's echt wat anders )).
heeft niets te maken met de ( inderdaad) hollandse "zuinigheids klaag" sfeer , maar gewoon aan de rolandse" zuinige" japanse ontwerpsfeer
Gedurft en mooi zijn niet altijd hetzelfde. De V-synth is gedurft maar spreekt mij persoonlijk minder aan gezien mijn manier van muziek maken. En inderdaad is het balen dat er aan de vk8m geen lesley aan/uit is (behalve dan met midi). Maar welke fabrikant heeft de perfecte synthesizer/instrument gemaakt? Commercieel niet zo aantrekkelijk voor ze. Kurzweil bracht bijvoorbeeld eerst de pc3 uit en twee jaar later de nieuwe versie met sample-optie. En hoelang is er niet gewacht op de Modular G2 update of de Spectralis. Roland heeft daar geen monopolie op. Uiteraard is het goed dat er kritiek gegeven wordt op mankementen en tekortkomingen maar ik heb de jupiter 80 nog niet gezien of gehoord...laat staan erop gespeeld. De enige indrukken zijn gegeven door 2 minuten op een youtube-filmpje. Op basis daarvan kan ik weinig constateren.
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten