Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 april 2003, 18:58   #41
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door olafmol
nou daar geloof ik echt helemaal geen RUK van.... 10.000 platen wereldwijd, en je hebt een dikke hit als het om techno/house of noem nog eens een wat minder toegangkelijke dans-stroming, gaat....

Olaf
De waarheid zal zoals altijd in het midden liggen...

Check bijvoorbeeld de site van Jeff Mills' Axisrecords
Axis records
Klik op company en dan op history voor wat cijfers...

Beginnend met 1000 per maand tot wel 25.000 per maand ofzo...

Dan moet 500 toch wel lukken toch?

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2003, 19:03   #42
barn
Detroit nerd

barn's schermafbeelding

Citaat:
misschien is een mooi half inch tape deck wat voor je .. ik zit er al een tijd over na te denken [/B]
explain?
denk ik goed aan gewoon een bandje?

Ik wil ook iets als een tape recorder ofzo... alleen ben ik bang dat een gewoon tapedeck toch net ff TE flut is...

ik denk er het mijne van...
barn is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2003, 19:25   #43
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
nou daar geloof ik echt helemaal geen RUK van.... 10.000 platen wereldwijd, en je hebt een dikke hit als het om techno/house of noem nog eens een wat minder toegangkelijke dans-stroming, gaat....

Olaf
en underground hiphop en NY disco/dance en miami booty dan ???
zeker in de tijd van de update en daarvoor was dat echt wel booming

en aphex win verkoopte voor windowlicker ook soms 500.000 exemplaren van 1 cd.

en marcel hol verkocht in zijn begin periode ('91) ook makelijk 5000 exemplaren van zijn platen
zeker omdat hij in amerika uit werd gebracht

hotsound had vroeger ook een label alleen voor de amerikaanse markt
outhere brothers .. pass the toilet paper ... dat soort ellende
maar het verkocht wel

Ghetto Love !
MadR is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2003, 19:33   #44
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door barn
explain?
denk ik goed aan gewoon een bandje?

Ik wil ook iets als een tape recorder ofzo... alleen ben ik bang dat een gewoon tapedeck toch net ff TE flut is...
ik zou daar niet voor gaan
maar ik heb het ook over waar je masters op aanlevert

TUTTO MATTO werken er zeker mee
en dat is tieten vet ... trouwens ik verdenk er veel meer mensen nog steeds mee te werken.

je kan gewoon beginnen met een goeie revox maar sinds een paar jaren zijn ook top 2 tracks goedkoop te krijgen
zoek maar eens op ebay naar struder ... das da shit

echter ik weet er ook teweing vanaf en er zijn nog veel meer goeie merken

misschien wil je er wel een topic over openen

lijkt me interresant wat hier over bekend is (toverkoning ?)

Ghetto Love !
Oud 25 april 2003, 20:04   #45
De Voorman
Vintage lid

De Voorman's schermafbeelding

tips for hips part twee. Vrij naar Joop Zoetemelk
Ik heb vrij veel energie gestopt in mijn post)de grote hiervoor) maar ik ben bang dat het toch niet gaat lukken met die tips. Je zal daar nooit een ding mee gaan doen. Je hebt al een waslijst aan apparatuur en nog zet je de vraag in> hebbe jullie nog tips qua samplers ofzo...

Ten eerste is detroit nou niet echt bekend van hun sample style(detroit is creatief niet kopieactief!!!) ten tweede > met zo'n waslijst aan gear....
Ik zal het voor je omdraaien > HOE MEER SHIT(GEAR...red.)JIJ ER NOG BIJ ZAL GAAN KOPEN< DES TE MINDER MUZIEK GA JE MAKEN DAAR JE JE NIET VERDIEPT>>>DAT IS DETROIT ....
Alle posts hiervoor over negers met soul en jazz is de beesics zijn right... hoe kom je daar> door maar een studio vol met die apparatuur te plakken...NEEN
> jeff mills, atkins, may, pulllen maken met jouw appartuur prima koffie die iedere boerenlul op zou leggen(zou draaien)...Het gaat om de kok en niet om de keuken

Je zoekt verkeerd... ik ben drie jaar bezig geweest naar hoe en wat en ben hardop stil blijven staan ik had 45 apparaten veels te weinig tijd en dus nooit moeite gedaan om de boel te verkennen. Het was veel te onoverzichtelijk.

('s lands grootste hardcore producent zet met iedere release nog steeds 2500+++ stuks weg en dat deed ie al toen ie van zijn krantenwijk een asr-10 kocht...)
> Ik heb uit mijn studio 25 apparaten met een stekker verkocht. Dingen waarvan het knopje iedere keer om ging maar no output...
Ik heb een aantal basics gekocht(multi fx een reverb een 909 cloon een percussie bak een analoog scheurbeest(goed voor synthologie!!!) een bass synth en twee lead bakken...En nu maak ik muziek en waarom> omdat twee van mijn beste muziekvrienden hadden gezegd: ga nou eens godverdomme muziek maken...(zei hadden precies hetzelfde meegemaakt, overigens een van deze twee post hier met regelmaat!)

Wat ik wil zeggen is dit: vat het niet al te persoonlijk op maar je zoekt de mogelijkheden in dingen met een stekker...die mogelijkheden zitten in jouw hoofd en in jouw vingers/hips. Het feit dat een jupiter zes de droom van detroit is wil niet zeggen dat jij of ik of sjaak de molenaar hem overtuigend in een track gebruikt...

Eerst met je vader in je rug, dan met zijwieltjes, dan solo en ooit met losse handen... wie zal het zeggen...Onthou wat je doel was: fietsen!!!
De Voorman is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2003, 21:22   #46
bob303vs909
Ach und Weh

bob303vs909's schermafbeelding

mhh...ben in de studio van aux88 geweest en in de studio van duplex...van aux is het enig wat ik nog kan herinneren een hele oude mac classic als sequenser en dat het hok erg klein was en niet vergeven van de apparaten...van duplex weet ik wel wat: voor de drums: 707, 727, drumstation (voornamelijk), eps16+ voor de strings, juno 106 in de hoek, casio rz-1, casio cz 101, roland sh2, behringer compressers, kawai k1m, yamaha tg33, yamaha dx100...en nog wat spul...voor sequensing een oude atari...voor masteren en zo wordt pro tools gebruikt....zooo...en nu ga ik weer bier drinken....

Ja, laten we elkaar met quotes van Coil nummers om de oren slaan.....
bob303vs909 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 april 2003, 21:51   #47
bobaphat
Vintage lid

bobaphat's schermafbeelding

Ik had het over de Amerikaanse muziek industrie in het algemeen (dat geldt ook voor shivah),,er is daar een hele cultuur rond lokale bandjes enzo waardoor de muziekindustrie daar veel levendiger is, er zijn daar meer studios en meer goeie engeneers etc. Er zijn bijvoorbeeld van die country bandjes die alleen in texas en omliggende staten beroemd zijn en gewoon stinkend filthy rich zijn,,,,,, dat was meer mijn punt.

Citaat:

Olaf
bobaphat is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 april 2003, 21:55   #48
bobaphat
Vintage lid

Ik heb trouwens net een aantal detroit dingen nog eens zitten luisteren. Ik vind over het algemeen dat er toch niet echt sprake is van een detroit sound kwa mastering persing en eindmix. De sfeer en de soul die in de muziek zit staat volgens mij los van de sound.
Bijvoorbeeld At Les van Carl Craig,,, er zit weinig laag in,, het hoog is een beetje sisserig,, de snares staan echt te hard en arrangement is vrij rommelig. Het is gewoon puur de soul en het talent waardoor die muziek cool is. Dat is mijn conclusie en ik ga weer muziek maken
Oud 25 april 2003, 22:11   #49
bob303vs909
Ach und Weh

grappig: ron murphy van NSC gebruikt een plaat van duplex als referentie plaat voor het persen......detroit uit rotterdam....

Oud 26 april 2003, 00:38   #50
BCA303
Vintage lid

Citaat:
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb trouwens net een aantal detroit dingen nog eens zitten luisteren. Ik vind over het algemeen dat er toch niet echt sprake is van een detroit sound kwa mastering persing en eindmix. De sfeer en de soul die in de muziek zit staat volgens mij los van de sound.
Bijvoorbeeld At Les van Carl Craig,,, er zit weinig laag in,, het hoog is een beetje sisserig,, de snares staan echt te hard en arrangement is vrij rommelig. Het is gewoon puur de soul en het talent waardoor die muziek cool is. Dat is mijn conclusie en ik ga weer muziek maken
Carl Craig heeft al eens toegegeven dat hij niet echt de beste is in het maken van een goede eindmix. Ik ga persoonlijk ook geen tracks analyseren hoe iets opgenomen is. Heb ik nog nooit gedaan en heb daar ook helemaal geen zin. Volgens mij ontneemt mij dat het plezier van het luisteren. Ik luister naar het idee en als ik dat goed vind, vind ik verder vaak wel prima.

hulde aan de bedenker van de shoarma-rol!
BCA303 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2003, 01:41   #51
Cisco
advancedtechnoresearch

Cisco's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Shivah
je zou met die apparaten al vooruit moeten kunnen....vergeet niet dat de meesters een flink zooi soul in hun donder hebben.
Zeker te weten! Met die gear-list kan je een aardige minimal Detroit Techno track neerzetten!

Peace...
Cisco is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2003, 12:29   #52
olafmol
[EXPANSIONS]

olafmol's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door mike nolan
Nou kijk daar zit het hem nou in, ik produceer nog helemaal niks, en die synths heb ik iedere keer als ik geld over had
gekocht. Maar ik ben heel bang om de verkeerde dingen te kopen
ahum! als je nou eens gewoon met 1 of 2 apparaten tegelijk begint en dan muziekjes gaat maken, ipv over gear en productie-processen etc te babbelen? dan merk je vanzelf wel over hoe en wat, en kan je ook veel beter bepalen wat voor jou een prettige manier van werken is... het komt nu echt een beetje over alsof je aspiraties hebt om een Formule1 coureur te worden en je ferrari maar alvast gekocht hebt, maar het halen van het rijbewijs nog maar ff uitstelt... (mm nu zal je net zien dat er vast een F1 coureur is zonder rijbewijs haha)

Olaf

[SPRING Collective recordlabel] || [EXPANSIONS DJ Collective]
www.springcollective.com || www.expansions.nl
olafmol is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2003, 14:00   #53
funxiun
I'm the master of the 808

funxiun's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door mike nolan
Nou kijk daar zit het hem nou in, ik produceer nog helemaal niks, en die synths heb ik iedere keer als ik geld over had
gekocht.

!!TROLL!!

R.
(Ligt hier te rollen van het lachen!)

Gearhunter.net - De Zoekmachine voor Tweedehands Muziekinstrumenten

Niet zeiken, kopen: http://clone.nl/item18020.html

Niet zeiken, downloaden: http://bs-1.bandcamp.com/

Niet zeiken, klikken: http://www.bs-1.nl
funxiun is nu online   Met citaat reageren
Oud 26 april 2003, 14:40   #54
MadR
nautica

MadR's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door funxiun

!!TROLL!!

R.
(Ligt hier te rollen van het lachen!)
doe eens leif heeeee !!

maar veel duitse producers werken ook zo ... veel shit kopen, studio bouwen en dan pas leren
dat is allleen een andere werk/opbouw methode .. niets meer niets minder

Ghetto Love !
Oud 26 april 2003, 15:12   #55
Mostatic
Just Dope Music Baby!

Mostatic's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door Shivah
(off topic)
sorry dat ik je moet verbeteren boba,maar zeker in die dagen was er absoluut geen afzetmarkt in amerika zelf,house en techno werd daar door het gross zwaar gedissed,hun afzetmarkt werd europa... en in het begin ook nog erg moeilijk.
ik herrinner me nog de eerste transmatjes die bij de lokale platen boer voor 2 piek in de uitverkoop gingen.
[OFFTOPIX]
En niet alleen bij de lokale platenboer maar ook in Rythm Import te Amsterdam.
Oei daar heb ik veel gekocht voor een piek en een knaak.
[/OFFTOPIX]

Jazz is the teacher.

Laatst gewijzigd door Mostatic; 26 april 2003 om 15:29
Mostatic is offline   Met citaat reageren
Oud 26 april 2003, 16:12   #56
bobaphat
Vintage lid

Ik koop al 13 jaar platen maar ik heb toch echt nog nooit een Transmat Planet E ofzo in de uitverkoop zien liggen, alleen Bang the Party en Play it Cool heb ik weleens in de uitverkoopbakken zien liggen maar dat waren ook gewoon slechte releases. Ik zal wel gewoon pech gehad hebben.
Oud 28 april 2003, 13:37   #57
maxdox
rode peper en knoflook

maxdox's schermafbeelding

Citaat:
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik koop al 13 jaar platen maar ik heb toch echt nog nooit een Transmat Planet E ofzo in de uitverkoop zien liggen, alleen Bang the Party en Play it Cool heb ik weleens in de uitverkoopbakken zien liggen maar dat waren ook gewoon slechte releases. Ik zal wel gewoon pech gehad hebben.
<offtopic>
Idd, ik ben een plaatje van derrick may uit 1986 en diverse planet-e releases in de uitverkoopbakken van zo'n platenzaakje wat vooral rock-georienteerd was >:|

<ontopic>
Maar goed ik vond de orginele vraag wel goed, want er zit iets magisch om die detroit stijl. Buiten dat het gewoon soul is, moet er techniek achter zitten, die nieuwe inspiratie moet geven.

Zoals eerder al vernoemd, haalde de klassieke detroit helden hun inspiratie uit andere muziekstijlen. Net als funk en jazz, is de groove vaak er omdat veel ingewikkelde maten doorelkaar gebruikt worden. Overal, behalve in het westen, gebruiken ze veel NIET-4kwarts maten.. en die muziek heeft iets swingends (samba, afrikaans trommel, indiase muziek etc) das de truuk denk ik. Ga es expirimenteren met een 3/4 maat in een 4/4 maat etc etc.
Hoe precies de vork in de steel steekt weet ik niet, misschien dat daarom andere tips hebben over ritme truken, die het geheel "detroit" maken...

computers don't right the wrongs,
in poems,
nor in songs
maxdox is offline   Met citaat reageren
Oud 27 november 2003, 16:09   #58
bobaphat
Vintage lid

Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar wat voor gear Mad Mike heeft, hij heeft van die onwijze gave strings altijd.
Oud 27 november 2003, 16:29   #59
bob303vs909
Ach und Weh

ach, wat boeit het ook. het gaat om soul en funk en jazz. Mad Mike speelt elke zondag orgel in de kerk (serieus)...zegt al genoeg toch? die gasten kunnen van twee natte kranten, een leeg pak melk en een roestige fietsketting nog een dikke vette detroit plaat maken.....

Oud 27 november 2003, 16:56   #60
bobaphat
Vintage lid

ja ok maar welke synths hadden ze nou???

Ik heb vroeger muziek gemaakt door te knippen dmv de pauze knop met cassettebandjes. Same old thing man.
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten