Oorspronkelijk geplaatst door Chainthunder
|
okee
maar ik wil een intro zonder kick snare hihats etc.. maar toch sidechain.
als ik er een kick onder gooi die ik niet hoor heb ik ook het effect nie of begrijp ik het verkeerd ?
|
Ik doe het altijd zo (in cubase 5):
Ik maak in mijn battery plugin (drum sampler) een cell met een kickdrum (dit wordt de key voor de sc) die routeer ik naar bv audio kanaal 1 en 2, vervolgens zet ik de volume schuif van dit kanaal helemaal naar beneden. (Kick is nu niet meer hoorbaar)
Vervolgens zet ik op het kanaal waar het sidechain/ducking effect op moet komen de standaard compressor van cubase (dynamics_compressor) en hierop zet ik de SC optie aan, (knopje bovenaan rechts van 'w' knop) deze wordt vervolgens geel/oranje.
Daarna ga ik weer naar het battery audio kanaal van mijn sc kick en ga naar de sends van dit kanaal. En maak dan een insert van de sc compressor (deze is zichtbaar zodra je op de cell klikt) Daarna deze cell aanzetten (power knopje) en vervolgens pre fader aanzetten (knopje naast powerknopje) dan nog even send level instellen (slider onderaan deze cell naar rechts schuiven).
Welnu, een sidechain effect zonder dat je de kick hoort
Met de ratio, threshold, release enz op de sc compressor kan ik mijn ducking effect aanpassen naar wens...