19 september 2010, 20:43
|
|
|
Vintage lid
|
[When Logic Fails] Tracks van aankomend 2e album
Na een week in de studio is ons tweede album bijna af.
Ik zou graag om de paar dagen een nieuwe track posten om de reacties te peilen. Opmerkingen zijn welkom.
We twijfelen nog of we dit album bij ons amerikaanse label willen uitbrengen. Suggesties over een (liefst Nederlands of Belgisch) label waar deze tracks zouden passen horen we ook graag.
Vandaag het eerste nummer: An Early Volunteer, met onze mattie van Capacocha op zang.
http://soundcloud.com/music-22/an-ea...feat-capacocha
Laat je horen!
|
|
|
|
19 september 2010, 21:44
|
|
|
Ongewassen Lid
|
ik vind um lekker! hoewel ik meer een housefreak ben...dus dat doe je alvast goed.
Ik krijg er een beetje een franz ferdinand vibe bij. hoewel dit iets meer electronisch is, en iets minder pakkende riffs heeft dan FF, heeft het wel zon vibe, wat mij betreft dan.
Kijk anders eens naar dat label waar Bloc Party hun spul op heeft uitgebracht, misschien heeft het daar wel wat kans, omdat het ook rock is met een eletronisch laagje.
maarehh
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
http://soundcloud.com/robnoxious
|
|
|
|
20 september 2010, 09:04
|
|
|
vocals zit niet zo lekker in de mix vindt ik, wel en leuke ding moet ik zeggen
Keep it comming
|
|
|
|
20 september 2010, 14:09
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door rubbah
|
ik vind um lekker! hoewel ik meer een housefreak ben...dus dat doe je alvast goed.
Ik krijg er een beetje een franz ferdinand vibe bij. hoewel dit iets meer electronisch is, en iets minder pakkende riffs heeft dan FF, heeft het wel zon vibe, wat mij betreft dan.
Kijk anders eens naar dat label waar Bloc Party hun spul op heeft uitgebracht, misschien heeft het daar wel wat kans, omdat het ook rock is met een eletronisch laagje.
maarehh
|
Thanks. Cool om te horen dat je het goed vindt.
Hoewel ik vereerd zou zijn om bij het label van Bloc Party terecht te komen ben ik bang dat ik daarvoor de contacten mis. Contacten leggen binnen Nederland is toch wat makkelijker. Ik zoek wel een beetje een reëele op korte termijn haalbare optie.
Er komen ook nog wel wat tracks op deze plaat die iets meer housy zijn. Hou dit draadje in de gaten.
Oorspronkelijk geplaatst door allanh
|
vocals zit niet zo lekker in de mix vindt ik, wel en leuke ding moet ik zeggen
Keep it comming
|
Dank. Over die vocalen twijfelde ik ook nog een beetje, ga ik nog naar kijken.
Will keep them coming....
|
|
|
|
21 september 2010, 13:59
|
|
|
Vintage lid
|
Verder nog iemand?
|
|
|
|
21 september 2010, 15:00
|
|
|
Prutsend lid
|
Ik vind de mix wat lawaaiig klinken...Een beetje teveel effect naar mijn smaak. Verder is het totaal mijn smaak niet, maar ik hoor er ook niet echt iets in waarvan ik het idee heb dat het ertussen uit springt tussen de rest van de bands in het Nederlandse clubcircuit.
Synth klinkt wel tof trouwens
Nice & Sleazy does it everytime
|
|
|
|
23 september 2010, 03:30
|
|
|
Niet-Betalend Lid
|
Ik vind het best leuk eerlijk gezegd, vooral de combinatie van ruwe synths en guitaar en zang / stijl. Deels doet me denken aan depeche mode maar dan met een wat feller / jonger geluid (sorry voor heiligschennis of beledigingen haha)
Vooral stukje synth by 1.30 en ook op 3.00 vind ik leuk als accentje. Er mist wel wat herkenbaars voor mij binnen het nummer. Maar dat komt volgens mij meer omdat het er gedurende het gehele vrij hard en ruw aan toe gaat, zowel qua drums als synths en zang. Ik zou zeggen als je wat meer afwisseld is het allemaal makkelijker te volgen. bijv synth net even wat softer (laat de cut off even laag rusten!) in gedeeltes zodat zang beter te volgen is (is leuke melody iig), en vervolgens de synth uit zn holletje scheurend naar voren brengen wanneer er geen zang is. etc. na / tijdens de break ervaar ik dit al een beetje, maar zou denk nog wat meer gebruikt kunnen worden. Heeft volgens mij ook mee te maken dat de meeste geluiden redelijk veel overstuurd zijn- dan lijken ze allemaal wat meer ruimte in beslag te nemen. MAar wel een leuke track!!
What's cooking?
|
|
|
|
24 september 2010, 16:35
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Jayce
|
Ik vind het best leuk eerlijk gezegd, vooral de combinatie van ruwe synths en guitaar en zang / stijl. Deels doet me denken aan depeche mode maar dan met een wat feller / jonger geluid (sorry voor heiligschennis of beledigingen haha)
Vooral stukje synth by 1.30 en ook op 3.00 vind ik leuk als accentje. Er mist wel wat herkenbaars voor mij binnen het nummer. Maar dat komt volgens mij meer omdat het er gedurende het gehele vrij hard en ruw aan toe gaat, zowel qua drums als synths en zang. Ik zou zeggen als je wat meer afwisseld is het allemaal makkelijker te volgen. bijv synth net even wat softer (laat de cut off even laag rusten!) in gedeeltes zodat zang beter te volgen is (is leuke melody iig), en vervolgens de synth uit zn holletje scheurend naar voren brengen wanneer er geen zang is. etc. na / tijdens de break ervaar ik dit al een beetje, maar zou denk nog wat meer gebruikt kunnen worden. Heeft volgens mij ook mee te maken dat de meeste geluiden redelijk veel overstuurd zijn- dan lijken ze allemaal wat meer ruimte in beslag te nemen. MAar wel een leuke track!!
|
Thanks mate. Ik beschouw je vergelijkingen als een compliment!
Je tips zijn erg welkom. De track iets rustiger maken, met meer dynamische verschillen, is ten algemene de reactie hier lijkt het. Verder nog even goed naar de zang kijken.
Dat moet allemaal wel lukken.
Binnenkort de volgende track!
|
|
|
|
24 september 2010, 19:05
|
|
|
Vintage lid
|
klinkt lekker hoor.
mist (wellicht) nog wel die ene pakkende riff die de boel bij mekaar houd.
na de break heb je (ik) het wel gehoord zeg maar ....
maar zit vol potentie
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|