Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 2 september 2010, 17:52   #1
JohJoh

Plugin GUI
(misschien het ik het helemaal fout, maar ...)

Waarom bevinden Plugin Windows zich altijd "in front" van bvb DAW vensters ?
(Ergert mij mateloos om die altijd opzij te moeten schuiven / te moeten sluiten)
Is dit het gevolg van (bvb) VST standaard ? Of een (makkelijke) keuze ?

ZIjn er DAW's die toelaten van :
- (VST of AU) plugin windows als normaal window te behandelen (dus dat je hem ook op de achtergrond kan zetten / langs het DAW venster / evt op een andere monitor ?

- (VST of AU) plugin windows te "locken" or te "docken" : hetzij één bepaalde plek voor alle plugins, hetzij een vaste plek per plugin
(een beetje zoals de Ableton Live ingebouwde instrumenten, maar dan met rijkere interface)

- (VST of AU) plugin windows een "dedicated " monitor te geven ?

Hoeveel plugin windows kan je bij de verschillende DAW's terzelfdertijd open hebben staan ?

THX !!!
JohJoh is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 19:42   #2
wouter
\B-)

wouter's schermafbeelding

In Cubase kun je instellen of the plugins "always on top" komen

Electronic Music - www.insanic4.com | Music Production Resources - www.granucon.com | Netlabel - www.sonicengram.com | Multitouch Controller - www.gesturespark.com
wouter is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2010, 20:57   #3
arnomusicman
Radiation!

arnomusicman's schermafbeelding

En in Cubase kun je ze ook in het andere scherm zetten, als je het basisscherm van Cubase over meerdere schermen hebt verdeeld.
Zo heb ik altijd 1 scherm met de recording grid, en 1 scherm met de mixer en plugins. Opent een plugin toch eens in de recording grid, sleep ik hem gewoon naar het andere scherm toe.

En in Cubase kun je zoveel plugin schermen open hebben als je zelf wilt (en je computer aankan) voor zover ik weet.

Arno
Rise to yourself

Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Software: W7 64-bit, Cubase 7, WaveLab 7, div. VSTi's
PC: i7-920, 12GB RAM, 1x500GB+2x1TB HDD's
Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport, Behringer BCF2000
De complete setup met alle hardware: www.amps-recordings.nl.

Cursussen Cubase
Facebook
arnomusicman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 12:58   #4
dubcreator
Vintage lid

dubcreator's schermafbeelding

Logic ook, ik doe hetzelfde. 1 scherm arrange en 1 scherm met mixer en plugins.

Oorspronkelijk geplaatst door arnomusicman Bekijk bericht
En in Cubase kun je ze ook in het andere scherm zetten, als je het basisscherm van Cubase over meerdere schermen hebt verdeeld.
Zo heb ik altijd 1 scherm met de recording grid, en 1 scherm met de mixer en plugins. Opent een plugin toch eens in de recording grid, sleep ik hem gewoon naar het andere scherm toe.

En in Cubase kun je zoveel plugin schermen open hebben als je zelf wilt (en je computer aankan) voor zover ik weet.
dubcreator is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2010, 14:03   #5
JohJoh

Oorspronkelijk geplaatst door arnomusicman Bekijk bericht

Als je een plugin éénmaal ergens geplaatst hebt, blijft ie daar ook staan ?

Wat als er meerdere instances van dezelfde plugin zijn, kunnen die naast elkaar ?
Oud 3 september 2010, 14:06   #6
JohJoh

Weet er iemand hoe dat zit met

Ableton Live ?

Reaper ?

Voor zover ik tot nu toe kan opmaken, kan je dus effectief meerdere vst windows open hebben, ook in ander scherm.
Echte "docking" heb ik nog niet zien vermelden, maar ik neem aan dat je (zeker in Logic) een bepaalde scherm configuratie wel kan saven/recallen - maar wil ook wel eens een DAW zien waar docking wel mogelijk is ...
Oud 3 september 2010, 14:46   #7
arnomusicman
Radiation!

arnomusicman's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JohJoh Bekijk bericht
Als je een plugin éénmaal ergens geplaatst hebt, blijft ie daar ook staan ?

Wat als er meerdere instances van dezelfde plugin zijn, kunnen die naast elkaar ?
Beide: ja!

Arno
Rise to yourself

Synths: Alesis QuadraSynth, Yamaha CS1x, Roland R-70, Korg WaveStation SR + NS5R
Software: W7 64-bit, Cubase 7, WaveLab 7, div. VSTi's
PC: i7-920, 12GB RAM, 1x500GB+2x1TB HDD's
Interfaces: Echo AudioFire12, MOTU MicroLite
Controllers: Steinberg cc121, Frontier Design Tranzport, Behringer BCF2000
De complete setup met alle hardware: www.amps-recordings.nl.

Cursussen Cubase
Facebook
arnomusicman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2010, 01:17   #8
Fles
THEMATIC

Fles's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JohJoh Bekijk bericht
Weet er iemand hoe dat zit met

Ableton Live ?

Reaper ?

Voor zover ik tot nu toe kan opmaken, kan je dus effectief meerdere vst windows open hebben, ook in ander scherm.
Echte "docking" heb ik nog niet zien vermelden, maar ik neem aan dat je (zeker in Logic) een bepaalde scherm configuratie wel kan saven/recallen - maar wil ook wel eens een DAW zien waar docking wel mogelijk is ...

Wat is "docking" in dit verband?

In Cubase kan je zeker je eigen config's van schermen maken en recallen, EASY! (met een sneltoets bvb.) Logic kan dat vast ook wel, maar ken ik niet echt.

Ableton is, ook in GUI's, de "andere" DAW. Ableton is helemaal Adaptive GUI. Als ik het me goed herrinner dan open je een -native- plugin in Live en dan kan je die helemaal bedienen met de channel in de adaptive gui van ableton zelf zeg maar... Dus je hebt de orginele Gui van de plugin niet perse nodig. Dit is niet alleen qua GUI handig (lees: geen elkaar overlappende schermen), maar ook het toewijzen van controllers en de automation wordt hiermee in een klap een stukje eenvoudiger en uniform. Toch? (ben geen echte Ableton Live kenner maar volgens mij klopt dit toch wel ongeveer zo...) Verder heeft Live dus ook nog het leuke session view, waarmee het leuk realtime jammen is. Voor de rest is het helaas een DAW die hopeloos achterblijft bij bvb Cubase (en Live) qua mogelijkheden ( mixen en nog veel meer). Haat/Liefde..

IIIone love

SNDCLD
Fles is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Plug-ins

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten