Mijn CS-60 is net terug van een servicebeurt bij Mark Cox, hij heeft er ook meteen zijn MIDI kit ingebouwd. Ik ben er echt supertevreden over, zowel de servicebeurt als de MIDI kit. Hij heeft een aantal ICs (niet de custom) en op-amps vervangen, hij heeft nog nooit zo goed en consistent geklonken! Het is duidelijk te merken dat Mark ervaring heeft met de CS serie, want alle probleempjes die mijn synth nog had na de vorige servicebeurt kon hij makkelijk verhelpen en die zullen voorlopig ook niet terugkomen.
De MIDI kit, die hij zelf ontwikkeld heeft en die een stuk goedkoper dan de Kenton (al helemaal inclusief inbouwen!), zorgt ervoor dat je met die synth nu dingen kan doen die anders onmogelijk waren, zoals arpeggio's spelen die je echt niet met de hand kan spelen (of volhouden ^^), waardoor je hem ook voor andere muziek kan inzetten.
Daarom heb ik net een kort filmpje op Youtube gezet waarin ik een (onwijs simpel) acid arpeggio'tje vanuit m'n Supernova naar de CS stuur, en met de app MIDI Designer de CC's naar de synth stuur om filter cutoff en VCF modulatie te veranderen. De muziek stelt dit geen moer voor, maar dat ik in 2013 via WIFI een synth uit 1976 kan besturen vind ik wel gaaf
http://youtu.be/K3JFOeoDqz4
PS: kan een moderator deze hele topic naar "Vintage" verhuizen? lijkt me wel passen :-)