Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22 september 2010, 11:01   #81
Rainer
SoundCloud: Planeshifter

Rainer's schermafbeelding

Gefeliciteerd ermee!! Geef hem ook een dedicated effectapparaat, dat verdient hij

De mijne wordt op het moment door Marc Marc in Amsterdam helemaal gereviseerd, dus voor mij wordt het ook weer genieten als ik hem weer terug heb :-)
Rainer is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 02:04   #82
VerGe-ten
Vintage lid

VerGe-ten's schermafbeelding

Thanx voor jullie leuke reply's! Nog een vraagje: er zat geen pedaal bij, maar ik heb wel een origineel Yamaha-pedaal van de CP-35. Kan ik die erop aansluiten zonder dat hij het daarna niet meer doet? Of even iets anders kopen? En wat kun je met dat expression pedaal? Is dat voor het filter? Of vibrato ofzo?
VerGe-ten is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 04:06   #83
R-ond
wicky-der-verschrikking

R-ond's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door VerGe-ten Bekijk bericht
Ja, daar is ie dan eindelijk: m'n CS-60!! Wat een apparaat zeg! Vanavond opgehaald en ben er superblij mee! Geweldig!

Serienr. 1731.
vet netjes
durf t byna niet te vragen

magk ff spelen ,......

nette demo [helder allemaal zeg

YOYO finally cs30 comminhome!!
thnx nog ; dude matana!

- tekoop ; DIV;check R-ond@synthforum !
NOW into;,... breakin-flammin-freakin-basslineshizzlewhoami;
http://soundcloud.com/groffuil/juur-...ty-22-mei-2010
You can think that you're hallucinating, but you also can hallucinate that you think..helptdatnogniet ;klik;...
http://www.babelfish.com/?aff=2075
R-ond is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 08:43   #84
Rainer

Kijk vooral uit wat je in de aansluiting voor het pedaal stopt, ik heb zelf ooit een aan/uit (sustain) pedaal aangesloten op die pedaalaansluiting (weet ff niet meer hoe die heet) en daarna deed de hele synth het niet meer.... er was een weerstand in de voeding opgeblazen. Dat heb ik zelf kunnen fixen, maar je schrikt je helemaal rot! Dus zorg er in ieder geval voor dat je echt zeker weet wat je er op kan aansluiten!
Oud 23 september 2010, 13:27   #85
VerGe-ten
Vintage lid

Ik weet het niet helemaal zeker, dus daarom vraag ik het ff aan jullie en ik kan het zelf niet fixen
Oud 23 september 2010, 14:47   #86
analyse

analyse's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door VerGe-ten Bekijk bericht
Nog een vraagje: er zat geen pedaal bij, maar ik heb wel een origineel Yamaha-pedaal van de CP-35. Kan ik die erop aansluiten zonder dat hij het daarna niet meer doet? Of even iets anders kopen? En wat kun je met dat expression pedaal? Is dat voor het filter? Of vibrato ofzo?
Quote van een cs gebruiker:

I use the FC7 and FC4 and have had no problems. The FC4 works perfectly for
sustain and/or portamento, whilst the FC7 can be used for expression/volume.

Expressie pedaal is alleen volume, je zou eens kunnen kijken naar www.lfo-expander.com die kun je aansluiten op de ext in, is overigens van forumlid Wouw
analyse is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 16:32   #87
Rainer

Thanks Analyse, Dat is goed om te weten!
Wees er hoe dan ook verder attent op om nooit een aan/uit pedaal op de expression aan te sluiten, dat sloopt je CS.
Oud 23 september 2010, 22:47   #88
VerGe-ten
Vintage lid

Citaat:
Wees er hoe dan ook verder attent op om nooit een aan/uit pedaal op de expression aan te sluiten, dat sloopt je CS.
Oke, goed om te weten. Ik ga zo het sustainpedaal aansluiten en kijken of hij werkt. Die lfo-expander klinkt goed zeg. Jammer dat je met een cs-60 maar beperkt eruit kunt halen wat erin zit.
Oud 1 oktober 2010, 00:09   #89
VerGe-ten
Vintage lid

Dat foot-pedal werkt trouwens perfect. Bedankt voor jullie tips! Wat een synth, ik ben nog nooit zo blij geweest met een nieuwe aankoop
Oud 1 oktober 2010, 05:07   #90
roetsj

roetsj's schermafbeelding

Echt een mooie!,gefeliciteerd
roetsj is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2010, 09:39   #91
Rainer

Hoi Vergeten! nice nice, ik was ook zo blij weet ik nog :-)
Heb je het nu over het sustainpedaal dat perfect werkt, of over het expression pedaal? Ik ben namelijk wel benieuwd wat ik op die laatste kan aansluiten.
Oud 1 oktober 2010, 10:45   #92
VerGe-ten
Vintage lid

Ik heb heb over het sustainpedaal. Dat is gewoon dat pedaal van de cp35, volgens mij de FC4 van Yamaha. Ik denk dus dat de FC7 ook gewoon goed werkt op de expression. Ik ga de gok denk ik gewoon wagen met dat pedaal.

Ik had die gast nog gemaild die die cs60 op ebay.nl te koop heeft staan, maar die heeft er geen pedalen bij....ook niet voor zijn prijs.
Oud 31 oktober 2010, 22:25   #93
VerGe-ten
Vintage lid

Heeft iemand al ervaring met de lfo-expander van Wouw? Toevallig mensen met een cs-60 die dit apparaat gebruiken?
Oud 19 januari 2011, 02:07   #94
RotoR

RotoR's schermafbeelding

CS40M
en vroeger een CS10

Yamaha CS40M, Korg Mono/Poly, ARP ProSoloist, Solina Strings, Kawai K1, DeepBass Nine, Philicorda Portable, Casio SK5, Akai S01, Roland TR707, Yamaha MR10, Boss HC2, MAM ADX1
RotoR is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juli 2011, 18:22   #95
Rainer

Yay, ik heb m'n CS60 terug van de complete fix-up door Marc Marc!
Het is nu weer een betrouwbaar muziekinstrument, dat weer bespeeld kan worden zoals de bedoeling was. Voor de fix-up was hij zo ontstemd als maar kon en alle stemmen klonken anders zodat je er echt niet meer polyfoon op kon spelen. Nu kan ik weer alle nuances naar voren brengen, het is toch echt een geweldig ding!

Ik heb even wat geïmproviseerd zonder veel samenhang, hopelijk is het een beetje aangenaam om naar te luisteren :-) Het eindigt wat abrupt omdat de telefoon ging...
Bijgevoegde bestanden:
Bestandstype: mp3 CS60 2011-07-23 1510 Mixdown 01 VBR 50.mp3‎ (9,81 MB, 100x gelezen)

Oud 24 juli 2011, 12:28   #96
VerGe-ten
Vintage lid

Echt supervet!
Oud 24 juli 2011, 12:40   #97
romanlouis
gebruikte oscillator

romanlouis's schermafbeelding

ik begin men zinnen zowat op een cs80 te zetten : voor hoeveel gaan ze juist de laatste tijd ? :-)
romanlouis is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 12:47   #98
musicheaven
Vintage lid

10 000 euro?
musicheaven is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juli 2011, 14:00   #99
Rainer

Ik kan je wel vertellen dat een CS60 al een gigantische bitch is om te servicen en af te stellen, laat staan een CS80... volgens mij ga je daar echt enorm hoofdpijn van krijgen! Marc heeft voor mij een hele afstelprocedure geschreven - en correcties in de service manual gemaakt. Tijdens de fix-up heeft hij alle draaipots die voor de tuning zijn (5 per voice) door 20-slags-pots vervangen. Dat scheelt al een hele hoop.

Verder heeft hij een speciaal boardje ontwikkeld dat op de KAS (key assignment) is aangesloten, waardoor je mbv LEDs kan zien welke voice speelt. Dat maakt de hele afstelprocedure ZO veel makkelijker! Zonder dat ding moet je elke keer dat je een voice wil bijstellen alle boards afgaan om te checken welke er speelt...

Marc heeft ook de VCF Attack, die normaal max. 1 seconde is, naar 4 seconden weten te krijgen, daardoor kan je die prachtige langzame filtersweeps maken.

Het is een fantastische synthesizer, maar als je ziet hoeveel er af te stellen is wil je er volgens mij echt niet NOG meer voice boards en additionele componenten (velocity en individuele aftertouch) van een CS80 bij hebben! Ik moet nu al weer 1 stem tunen, omdat de temperatuur en vochtigheid in mijn studio anders zijn dan waar Marc hem heeft afgesteld... Maar het is het waard
Oud 25 juli 2011, 23:41   #100
marcmarc

Oorspronkelijk geplaatst door Rainer Bekijk bericht
Yay, ik heb m'n CS60 terug van de complete fix-up door Marc Marc!
Het is nu weer een betrouwbaar muziekinstrument, dat weer bespeeld kan worden zoals de bedoeling was. Voor de fix-up was hij zo ontstemd als maar kon en alle stemmen klonken anders zodat je er echt niet meer polyfoon op kon spelen. Nu kan ik weer alle nuances naar voren brengen, het is toch echt een geweldig ding!

Ik heb even wat geïmproviseerd zonder veel samenhang, hopelijk is het een beetje aangenaam om naar te luisteren :-) Het eindigt wat abrupt omdat de telefoon ging...
Beste forumleden,

Prachtige Lounch muziek van Rainer.

Ik ben blij dat Rainer tevreden is met de werkzaamheden die ik aan zijn CS60 heb verricht.
Rainer schrijft ook over de CS60 en de CS80 --> dat het rampebakken zijn om het even vanuit service perspectief te duiden. Hij heeft gelijk! Dat neemt niet weg dat ze de moeite waard zijn.

Met vriendelijke groet,

Marc Marc
marcmarc is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Hardware » Synthesizers en synth-modules

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten