Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 8 augustus 2010, 21:57   #81
champ
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door L56 Bekijk bericht
Qua oppervlakte inderdaad, maar het is wat Quifster zegt, de iPad sleep je door je hele studio mee en een monitor die staat ergens maar te staan.

Let er wel op dat de huidige multi touch monitoren (van rond de 200/400 euro en hoger) bijna allemaal duo touch zijn. Je vinger worden "getracked" door twee camera's. Echte multi touch schermen zijn nog peperduur, laat staan dat er iets betaalbaars is met een Capacitief scherm. Ik zou zelfs willen zeggen dat je voor een monitor beter single touch capacitief kan hebben dan die duo touch net-niet oplossing voor mensen die niet beter weten.
Apple is bezig met touch voor desktops en IOS is daar de beginselen van. ( waren wat vacatures bij Apple over dit.)
Een uitgebreidere versie (volwaardig desktop OS) zal er dan ook wel over niet al te lange tijd komen incl. touch screen IMac's.

Ik ben tevens zeer benieuwd wat Logic X zal gaan brengen op dit gebied.
champ is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 21:59   #82
L56
moving horizondentally!

L56's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door champ Bekijk bericht
Apple is bezig met touch voor desktops en IOS is daar de beginselen van. ( waren wat vacatures bij Apple over dit.)
Een uitgebreidere versie (volwaardig desktop OS) zal er dan ook wel over niet al te lange tijd komen incl. touch screen IMac's.

Ik ben tevens zeer benieuwd wat Logic X zal gaan brengen op dit gebied.
Daarom heb ik besloten m'n mac mini pas te vervangen als ze imacs met touchscreens hebben

Oorspronkelijk geplaatst door T-CM11 Bekijk bericht
Nee, je kunt geen samples via Explorer naar de iPad slepen. [...]
Hardware? Over wat heb je het eigenlijk? Vannacht gedroomd dat je samples kon slepen naar je Akai S900?.
L56 is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2010, 22:06   #83
champ
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door L56 Bekijk bericht
Daarom heb ik besloten m'n mac mini pas te vervangen als ze imacs met touchscreens hebben
Met "niet al te lange tijd" bedoelde ik wel een jaar of 2/4

Maar de nieuwe Mac Mini en IMac's zijn ook top en niks op aan te merken behalve dat de Mini een beetje duur is als instap.
Oud 8 augustus 2010, 22:22   #84
V-nex

V-nex's schermafbeelding

Citaat:
Let er wel op dat de huidige multi touch monitoren (van rond de 200/400 euro en hoger) bijna allemaal duo touch zijn. Je vinger worden "getracked" door twee camera's. Echte multi touch schermen zijn nog peperduur, laat staan dat er iets betaalbaars is met een Capacitief scherm.
Tja, daar had ik nog niet bij stilgestaan. Dan wordt de Ipad weer wat aantrekkelijker.

------------------------------------------------------
V-nex is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2010, 11:18   #85
quifster
vst member

quifster's schermafbeelding

Loopseque

dit is weer een leuke app om je beats mee te maken, in deze app heb je 4 pattern sequencers voor je beats die je op verschillende manieren kan combineren. Erg simpel om zo je beats in mekaar te zetten.

hier een user video van iemand die even aan het freaken is met Loopseque

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 17:03   #86
axn
Registered Abuser

axn's schermafbeelding

Ook hier een iPad sinds gister... erg impressed wat hij allemaal kan/gaat doen op studio gebied.
axn is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 18:02   #87
Ytse
<:3 )~~~~ =^..^=

Ytse's schermafbeelding

Wil er wel een halen. Zit nog te twijfelen welke.
Ik heb geen 3G nodig. (Kan evt via bluetooth via mijn blackberry)
Ik heb geen GPS nodig.
Dus het wordt een WiFi uitvoering. Hoeveel ruimte nemen de meeste appz in?
Zit te twijfelen tussen 32GB of 64GB.
Ytse is offline   Met citaat reageren
Oud 11 augustus 2010, 18:22   #88
champ
Vintage lid

Oorspronkelijk geplaatst door Ytse Bekijk bericht
Wil er wel een halen. Zit nog te twijfelen welke.
Ik heb geen 3G nodig. (Kan evt via bluetooth via mijn blackberry)
Ik heb geen GPS nodig.
Dus het wordt een WiFi uitvoering. Hoeveel ruimte nemen de meeste appz in?
Zit te twijfelen tussen 32GB of 64GB.
Een 3G versie is wel erg nice (via een andere tel lijkt me erg traag)

Voor alle developers hiero (als ze er zijn)
De SDK voor de midi mobilizer is nu te downloaden.
Oud 11 augustus 2010, 19:06   #89
quifster
vst member

nog een hele leuke tip om noten te leren lezen. Zoek in de store naar 'Note Goal Lite' . In dit programma kun je spelenderwijs (timebased game) noten leren lezen in elke toonladder die je zelf kiest.

Dit programma is gratis, dus altijd lekker

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 12 augustus 2010, 13:45   #90
axn
Registered Abuser

axn's schermafbeelding

16 gb is al redelijk veel. Zeker voor studio apps... Zijn niet groot.
(films stream ik, en muziek vult de rest op)

3G is voor mij ook niet nodig: via m'n telefoon kan ik tethering instellen, zodat je die internetverbinding kan gebruiken.... Is nog redelijk snel.

Vraagje voordat ik touchosc koop; kan ik daarmee bijv m'n virus snow mee besturen etc? Zo ja... Zit die layout er dan bij? Bestaan er ook sites met layouts? Zelf niet veel verstand van knoppen mappen etc....
Oud 12 augustus 2010, 14:09   #91
quifster
vst member

Oorspronkelijk geplaatst door axn Bekijk bericht
Vraagje voordat ik touchosc koop; kan ik daarmee bijv m'n virus snow mee besturen etc? Zo ja... Zit die layout er dan bij? Bestaan er ook sites met layouts? Zelf niet veel verstand van knoppen mappen etc....

touchosc is alleen een editor. Er zitten een paar default layouts bij om je even op gang te helpen, maar die zijn niet specifiek gericht op jouw situatie. Dus je zult altijd zelf je editor moeten maken.

Voor de virus snow is die er niet op dit moment. Die zul je zelf moeten maken, dat kan door het mappen van midi CC informatie naar de juiste knop. Als je helemaal geen kaas hebt gegeten van mappen van een knop naar cc informatie dan zul je het nog best even lastig hebben. Er zijn veel voorbeelden te vinden op de touchosc site, maar je zult het wel even moeten doorzien. De site met voorbeelden kun je hier vinden:

http://hexler.net/software/touchosc

het is op zich niet moeilijk, maar er zijn een paar weetjes, bijvoorbeeld voor puredata (de OSC server op je pc die osc informatie omzet naar de door jouw geprogrammeerde MIDI CC informatie). Je maakt een puredata map aan op basis van de door jouw getekende touchosc editschermen. Die puredata map geeft aan welke knop op het scherm naar welk midi kanaal gestuurt wordt en welke MIDI CC nummer hij stuurt.

Nou is het zo dat het generatie programma van touchosc bij midi CC 1 begint. Iedere 'gevorderde' synthprogrammeur kent de Midi CC implementatie en zal direct weten dat midi CC 1 bijvoorbeeld het modwheel is en Midi CC7 het sustain pedaal. Dus die 2 zul je dan handmatig na het genereren even een ander nummer moeten geven. Zo zul je voor de Cutoff op een synth hoogstwaarschijnlijk een midi CC 74 moeten gaan gebruiken. Dat soort tabellen staan overal op internet, en daar zul je rekening mee moeten houden bij het maken van je puredata map.

Dit is alleen op de PC zo, bij de mac kun je het in een editor gewoon aangeven waar het heen moet.

of te wel, het zijn een paar kleine weetjes die je even door moet hebben en dan is het echt secondenwerk om je map te herschrijven.

tegen de tijd dat mensen hier daadwerkelijk met puredata aan de gang gaan is het denk ik verstandig om daar een aparte thread voor aan te maken. Het is in basis erg eenvoudig, maar het kan al snel complex worden als je hele specifieke dingen wilt (zoals bijvoorbeeld vanaf je pc de touchosc meters bedienen, dat is niet zo heel simpel om zelf te ontdekken). Ik kan nu wel alles gaan proberen uit te leggen hier, maar het is beter om dat op basis van gebruikers praktijk vragen te gaan doen denk ik

Oud 12 augustus 2010, 14:30   #92
axn
Registered Abuser

axn's schermafbeelding

Bedankt voor de goede uitleg! Heb er zelf helemaal geen verstand van, maar ga er eens mee aan de slag.... Werk op een mac, dus dan is het mappen veel makkelijker zeg je?
Oud 13 augustus 2010, 10:15   #93
quifster
vst member

Oorspronkelijk geplaatst door axn Bekijk bericht
Bedankt voor de goede uitleg! Heb er zelf helemaal geen verstand van, maar ga er eens mee aan de slag.... Werk op een mac, dus dan is het mappen veel makkelijker zeg je?
ja, op de mac kun je gebruik maken van het programma Osculator, daarin kun je op een hele eenvoudige manier OSC messages mappen naar Midi informatie.

Zoek op youtube maar eens op 'Touchosc Osculator' dan kom je wel een aantal tutorials tegen hierover.

Oud 13 augustus 2010, 17:07   #94
sanderd

Dit ziet er ook erg aantrekkelijk uit voor mensen met Ableton... (ook voor de iphone)

http://liine.net/griid/product.html

sanderd is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2010, 17:26   #95
champ
Vintage lid

geplukt van sonicstate

http://www.sonicstate.com/news/2010/...ynthstation25/

"Akai Pro have announced the release of their own AkaiConnect SDK to allow apps to interract with their Synthstation25 - a cool MIDI keyboard and crontoller into which you can slot your iPhone of iPod Touch.

The AkaiConnect SDK:

Adds support for the SynthStation25 keyboard to your music app
Provides app users with hardware control over pitch bend, modulation,note entry and more
Extends the capabilities of your music apps at no cost to you
Interested?

Send an email to us at: SS25DeveloperRelations@akaipro.com.

Include:
Your company name
Your name, phone number and preferred email contact
The names of any apps you have already developed
As much information as you can provide about the app you wish to make compatible with Akai Pro's SynthStation25 hardware"

http://synthstationapp.com/
Oud 21 augustus 2010, 20:59   #96
Hanz
Anonieme Analogist

Hanz's schermafbeelding

http://www.touch-able.com/Site/touchable.html

...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
Hanz is offline   Met citaat reageren
Oud 21 augustus 2010, 21:14   #97
MikeJarod
ziet ze vliegen

MikeJarod's schermafbeelding

Kijk das nou vet.
MikeJarod is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2010, 12:59   #98
NicoNoise
speelt pepperbak

NicoNoise's schermafbeelding

Leukste softsynth tot dusver : Thumbjam

Grtz Wan

NicoNoise is offline   Met citaat reageren
Oud 22 augustus 2010, 17:29   #99
Noiseflux
Zwarte Ruis

Noiseflux's schermafbeelding

Deze is wel heel vet ja:

God have mercy on your hipster soul.
Noiseflux is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2010, 12:07   #100
quifster
vst member

Oorspronkelijk geplaatst door NicoNoise Bekijk bericht
Leukste softsynth tot dusver : Thumbjam
inderdaad een mooie synth.

wat ik wel jammer vind is dat die jordan rudess nu wel heel erg nadrukkelijk bij alle muziek apps loopt te roepen dat het de beste synth ooit is

nog een tip: op dit moment is pattern music (sequencer met synths) tijdelijk gratis te downloaden in de store. Best een leuke pattern sequencer namelijk.

Reageren

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten