Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 4 augustus 2010, 13:27   #41
synthmann
Vintage lid

synthmann's schermafbeelding

Het volume van de audio out van de ipad is wel erg laag wanneer aangesloten op iets anders dan een koptelefoon. Geen dealbreaker maar het ipad kanaal op je mixer zal veel gain moeten hebben.
synthmann is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:32   #42
MikeJarod
ziet ze vliegen

MikeJarod's schermafbeelding

[offtopic] zijn die krengen nog ergens op voorraad? in mijn regio blijkbaar niet ... [/offtopic]
MikeJarod is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:33   #43
VanHeckis
Vintage Garbage

VanHeckis's schermafbeelding

Kan ik nu ook met cubase sx2 of 3 (of later) op een windows XP/win7 platform de iPad als midi controller gebruiken voor bijvoorbeeld de mixer of om vsts te bedienen?

Of moet hiervoor zowel de Windows PC en de iPad op hetzelfde WIFI netwerk zitten of volstaat de bijgeleverde ipad->usb kabel.

Dat is mij niet helemaal duidelijk omdat ik eigenlijk op youtube overwegend ProTools and Mac omgevingen zie.
VanHeckis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:36   #44
mc_kwok
Proffessjonel Zeezoogdier

mc_kwok's schermafbeelding

Toch wel heel leuk allemaal dit

a man can't stumble when he is on his knees
mc_kwok is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:43   #45
etaoin
Mystic Loges

etaoin's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door quifster Bekijk bericht
Jasuto is geen iphone only app meer
Volgens de App Store wel. En in mijn eigen ervaring ook. Hij draait inderdaad in 2x mode, maar dat is gewoon uitvergroot, niet native.

Citaat:
In itunes kun je dit zien bij de ondersteunde formaten bij een app. Als daar ipad bij staat dan is die geschikt gemaakt voor de ipad resolutie.
Dat klopt niet helemaal. Universal apps geven ze aan met een plusje bij het prijsvakje, samen met dat hij in de store op de iPad zelf in een andere rubriek staat. Iets dat bij Jasuto beide niet het geval is (nog los van dat het ook echt niet werkt als native iPad app...)

Het lijstje met apparaten is puur compatibility met apparaat/OS.

Bijgevoegde miniaturen:
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Schermafbeelding 2010-08-04 om 13.41.20.png‎
Bekeken: 1762
Grootte:  10,9 KB
ID: 61079  
etaoin is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:51   #46
Alex Omega
a.k.a Brainthief

Alex Omega's schermafbeelding

die ipad komt hier zeker, novation doei!

UNIFIED FIELD
Alex Omega is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:55   #47
quifster
vst member

quifster's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door VanHeckis Bekijk bericht
Kan ik nu ook met cubase sx2 of 3 (of later) op een windows XP/win7 platform de iPad als midi controller gebruiken voor bijvoorbeeld de mixer of om vsts te bedienen?

Of moet hiervoor zowel de Windows PC en de iPad op hetzelfde WIFI netwerk zitten of volstaat de bijgeleverde ipad->usb kabel.

Dat is mij niet helemaal duidelijk omdat ik eigenlijk op youtube overwegend ProTools and Mac omgevingen zie.
voor cubase kun je generic remote gebruiken, ik kan me niet meer herinneren of sx2 dat had, maar sx3 heeft dat zeker.
de ipad -> usb kabel is alleen maar voor syncen op een pc, Niet voor het laden van een ipad en ook niet voor midi sturen. Op de pc werkt het als volgt:

voor de PC:
- je hebt een wireless netwerk nodig in huis, je pc mag natuurlijk wel aan een netwerk bedrading zitten, die hoeft niet wireless te zijn.

installatie
- op de ipad installeer je touchosc
- op je muziekPC installeer je PureData
- op je muziekPC installeer je de touchosc windows editor
- op je muziekpc installeer je de tool OSC2PD

Instellingen
Als je wireless router upnp ondersteunt hoef je eigenlijk helemaal niets te doen (poort 8000 en 9000 worden dan automatisch gemapped), alle moderne routers doen dit over het algemeen automatisch.

- van je muziek pc noteer je het IP nummer dat die heeft gekregen in je interne netwerk. Bijvoorbeeld 192.168.1.2
- op je ipad geef je in touchosc bij netwerk instelling dit ip nummer voor communicatie in. Eventueel gebruik je de friendly name van je pc (bijvoorbeeld huispc als je hem zo genoemd hebt), maar het kan zijn dat dit in je netwerk niet werkt. ipnummers werkt altijd.
- bij touchosc outgoing port vul je 8000 in
- bij touchosc incoming port vul je 9000 in (dit zijn de gangbare defaults die iedereen gebruikt

maken van een werkende midicontroler map procedure
Stap 1
- Open de windows editor voor touchosc
- teken je midicontroller scherm(en)
- sla deze op
- in het tekenprogramma druk je op Sync scherm
- in touchosc op de ipad druk je dan op Add Controller screen (of zoiets)
- dan zie je je pc tevoorschijnkomen op je ipad en zal hij je zojuist getekende scherm opslaan in touchosc (eenmalig)

Stap 2
- gebruik daarna het tooltje Osc2PD om een pure data file te genereren
- start deze pure data file op op de pc
- kies bij de midi settings in pure data voor de input en output de virtuele midipoorten die je gebruikt in je daw (bijvoorbeeld loopbe01)
- kies de template in touchosc om hem op het scherm te zetten

Nu heb je de controller al compleet draaien op je pc.

Mappen van je getekende controllers naar DAW / VST / synth
Cubase
- Open Cubase
- voeg een generic remote template toe
- selecteer een knop / fader in de template (bovenste gedeelte) en druk op learn
- beweeg de fader / knop op je ipad
- voeg in het onderste venster van je generic remote de verwijzing toe naar welke fader / knop hij moet lopen, bijvoorbeeld fader 1 van je mixer.
- sla de generic template op.

Vst synth / effect
- als je rechtstreeks naar een vst gaat die midi learn ondersteunt zoals omnipshere , dan hoef je verder geen remote template te maken, dan hoef je alleen maar de knop in omniphere in learn mode te zetten en even de knop op de ipad te bewegen.

Klaar

als je dit 1 keer gedaan hebt , dan zijn de vervolgstappen voor nieuwe templates een eitje.

dan zijn de stappen daarna de volgende:
- teken je controller
- sync die naar je ipad
- genereer je puredata file
- route eenmalig naar je daw / vst

Bovenstaande is dus een uitgebreid stappen plan van hoe je dit aan de praat krijgt op een pc. Lijkt misschien lastig, maar is echt doodsimpel, wat ook wel te zien is aan al die filmpjes op youtube en nagenoeg geen probleemposts op het internet over het aan de praat krijgen.

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.

Laatst gewijzigd door quifster; 4 augustus 2010 om 17:56
quifster is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 13:57   #48
Acidfever
CoNcEpT M0DuLaR
Moderator

Acidfever's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Alex Omega Bekijk bericht
die ipad komt hier zeker, novation doei!
Ik die een iPad nu niet echt als vervanging voor een controller met dedicated knoppen. Beiden naast elkaar zie ik echter wel helemaal zitten!

"Just because you're stupid doesn't mean I'm lying."
Acidfever is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 14:01   #49
quifster
vst member

Oorspronkelijk geplaatst door etaoin Bekijk bericht
Volgens de App Store wel. En in mijn eigen ervaring ook. Hij draait inderdaad in 2x mode, maar dat is gewoon uitvergroot, niet native.

Dat klopt niet helemaal. Universal apps geven ze aan met een plusje bij het prijsvakje, samen met dat hij in de store op de iPad zelf in een andere rubriek staat. Iets dat bij Jasuto beide niet het geval is (nog los van dat het ook echt niet werkt als native iPad app...)

Het lijstje met apparaten is puur compatibility met apparaat/OS.
ok, dat was niet hoe ik het tot nu toe ervaren heb met andere apps, maar als die inderdaad in 2x mode draait dan is die iphone only. Met native bedoelde ik dat die daadwerkelijk gebruik maakt van de volledige resolutie van de ipad.

Voor zover ik tot nu toe gezien heb zijn alleen de apps waar het woord ipad mist bij compatibiliteit niet native , (dus draaien in die iphone emulator mode).

Maar ik heb deze specifieke app niet zelf geinstalleerd, dus ik geloof je op je woord

The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
Oud 4 augustus 2010, 14:03   #50
etaoin
Mystic Loges

Maar ik heb deze specifieke app niet zelf geinstalleerd, dus ik geloof je op je woord
Ik dacht al dat je een geheime prerelease had die wij nog niet gezien hadden Jasuto zou namelijk best baad hebben bij extra screenspace.
Oud 4 augustus 2010, 14:04   #51
quifster
vst member

Ik dacht al dat je een geheime prerelease had die wij nog niet gezien hadden Jasuto zou namelijk best baad hebben bij extra screenspace.
maar heb je hem zelf ook geprobeerd op een ipad?

Oud 4 augustus 2010, 14:10   #52
etaoin
Mystic Loges

maar heb je hem zelf ook geprobeerd op een ipad?
Yep. Vandaar.
Bijgevoegde miniaturen:

Naam:  IMG_0013.jpg‎
Bekeken: 132
Grootte:  15,6 KB
ID: 61080  
Oud 4 augustus 2010, 14:16   #53
quifster
vst member

Yep. Vandaar.
dat is wel suf dan van ze, in 2x emulatie mode vind ik echt helemaal niks op een ipad. Zo moeilijk is dat nou ook weer niet om hem om te zetten naar ipad native.

dat is dan echt de eerste applicatie die ik zie waarbij ipad genoemd wordt waarbij het in iphone emulatie mode gedraaid wordt. Dat plusje in itunes ken ik inderdaad en geeft inderdaad aan dat die in de ipad categorie apart is opgenomen. Maar echt alle iphone apps die ik geprobeerd heb waarbij het ipad woordje was opgenomen (dus geen plusje) draaiden op de native resolutie.

Alleen de iphone only apps draaiden tot nu toe in emulator mode.

Erg vaag, en geen aanrader dan vind ik voor op de ipad.

edit: net even gekeken in itunes, in de beschrijving zelf staat het inderdaad dat de native screen resolutie in ontwikkeling is
[UPCOMING FEATURES]

-native iPad support.

Oud 4 augustus 2010, 14:21   #54
etaoin
Mystic Loges

Misschien dat de apps voor iOS 4.0 er wat makkelijker mee omspringen (resolutie van de iPhone 4 is tenslotte een aardig eind in de richting van de iPad). Maar ik ben zelf nog geen native iPhone apps (dus zonder plusje) tegengekomen die toch ook native iPad bleek te zijn.

Maar toegegeven, ik heb weinig iPhone apps op mijn iPad staan.
Oud 4 augustus 2010, 14:25   #55
etaoin
Mystic Loges

Maar om weer on-topic te gaan: iemand al ervaring met iSequence en dan met name de sampler daarin (die nieuw is voor de iPad-versie)?

Bijgevoegde miniaturen:

Naam:  Schermafbeelding 2010-08-04 om 14.25.14.png‎
Bekeken: 1739
Grootte:  226,2 KB
ID: 61081  
Oud 4 augustus 2010, 16:14   #56
VanHeckis
Vintage Garbage

VanHeckis's schermafbeelding

@Quifster

Wow, wat een geweldige reply. heel erg veel dank ... ga ik inlijsten en tzt uitproberen.

uitprinten om nog eens rustig na te lezen hoeft niet meer. dat doe ik wel op de iPad
VanHeckis is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 16:52   #57
quifster
vst member

inmiddels beschikbaar in de store:
Virsyn iVoxel, een vocoder op je ipad

Oud 4 augustus 2010, 23:25   #58
Heine
Waarom ik ?

Heine's schermafbeelding

Leuk ding, die morphwiz.
Gelijk maar even gedowload.

het is hoog tijd voor weer eens wat nieuw speelgoed.
Heine is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 15:22   #59
quifster
vst member

vandaag is touchosc 1.4 uitgekomen. Zijn weer veel nieuwe features bijgekomen varierend van een nieuwe kleur tot extra controls en het is nu mogelijk om inkomend standaard te communiceren met de controls zoals kleur, tekst, etc

ook is de multifader control nu multitouch (dus je hoeft ze niet meer apart te tekenen) en is er nu een multitoggle control

Ik heb nu 2 templates echt volledig af, 1 voor cubase en 1 voor omnisphere. De template voor cubase heeft 2 pagina's 1 voor de standaard mixer afhandeling van mijn cubase template (ik werk met subgroepen) en 1 pagina voor het geselecteerde spoor waar ik de channelstrip van kan bedienen.

Om een idee te geven heb ik even 2 screenshots gemaakt van de template (weet pas net dat dat gewoon standaard kan op een iphone / ipad).
Bijgevoegde miniaturen:

Naam:  002.PNG‎
Bekeken: 155
Grootte:  86,9 KB
ID: 61114   Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  001.PNG‎
Bekeken: 129
Grootte:  74,4 KB
ID: 61115  

Oud 5 augustus 2010, 22:28   #60
GiJay
Meh...

http://liine.net/griid/product.html

Griid is vandaag ook officieel de markt op gegooid. Hawtin neemt deze al even mee in zijn set. Het ziet er allemaal, zeker voor de prijs, lekker uit.
GiJay is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten