10 november 2010, 14:07
|
|
|
Mystic Loges
|
Wat nieuw gaat zijn in OS4.2 voor zover ik het begrijp is dat hij generieke usb-midi interfaces gaat ondersteunen en niet alleen maar via de Midi Mobilzer van Line6. Net zoals hij nu al class compliant USB audio-interfaces ondersteunt. Ik heb al 4.2 op de mijne maar geen class compliant midi interface om het te kunnen testen...
(en ja, er zit dus wel gewoon USB op een iPad, via de connection kit)
Ik zie nog een schone taak voor Korg om de MS20 USB controller werkend te krijgen op iMS20 via de connection kit...
|
|
|
|
10 november 2010, 15:04
|
|
|
Vintage lid
|
volgens mij valt die ESI M8U daar ook onder(?)... Kijk, dan begin ik wel in te zien waarom je zo'n ding in de studio zou willen gebruiken.. Als je dan nog ableton live native op zo'n ding kunt draaien heb je ook echt wel iets leuks voor live.
Wat ik me ook zat te bedenken, wat wel cool zou zijn is die step sequencer die een paar posts terug staat. Stel je heb er bij een aantal synths 1 liggen en die zijn allemaal over wifi met je DAW verbonden zoals vienna ensemble dat is. Dus dat de sequences in je main DAW opgeslagen worden en je dus total recall hebt. Dan is het echt wel cool. Heb je weer het overzicht zoals je dat vroegah met de x0x serie had, maar dan high tech
Alleen 5 van die dingen kopen schiet dan misschien weer een beetje het doel voorbij
|
|
|
|
10 november 2010, 15:54
|
|
|
De BroekWapperBassenMan
|
Oorspronkelijk geplaatst door zero1
|
|
Zoals te verwachten was, ook ReBirth komt naar de iPad. Zie: gearjunkies
|
En ondertussen ook gereleased voor het bedrag van 11,99 Euri : http://appshopper.com/music/rebirth-for-ipad
(weet alleen niet wat dat plaatje van de SID station ertussen doet...waarschijnlijk een andere release voor de toekomst)
ReBirth is back! Propellerhead Software's legendary Techno Micro Composer has been resurrected and customized for the iPad. ReBirth faithfully emulates dance music's three backbone devices: The Roland TB-303 Bass synth and the Roland TR-808 and 909 drum machines. Combine these with FX units, fully featured pattern sequencers and a gorgeous-looking interface and you're ready to make killer tracks on your iPad. Share your music with friends on Facebook, Twitter and more using the built in sharing features.
Features
2 x TB-303 Bassline Synthesizer with pattern sequencer
The original Acid House and Techno bass synth. Unrivaled power, unmistakable sound.
TR-808 Drum machine
Roland's sub-heavy 1980 beat computer. Instant hip-hop.
TR-909 Drum machine
The go-to beatbox for everything House and Techno. Press play and you're dancing.
Tempo-synced digital delay
Bouncy and hypnotic, always in time with your music.
Compressor with threshold and ratio
A bare-bones compression unit for added beefiness.
Distortion unit with amount and shape
Raw and rugged distortion for that extra edge. Works wonders with any 303 bassline.
PCF effect
Pattern controlled Low-pass / Band-pass filter - a tweaker's delight.
Mixer
Device specific mixer sections with pan, delay sends and FX switches
Mod support
Includes 7 original user mods with alternative sound sets and graphics
Sharing features
Share function with easy publication of songs to Facebook, Twitter and other social networks.
|
|
|
|
10 november 2010, 16:00
|
|
|
De BroekWapperBassenMan
|
Btw....iPad met Rebirth in een Studio setup :
|
|
|
|
10 november 2010, 16:43
|
|
|
Vintage lid
|
dat sidstation plaatje is een mod/skin voor de rebirth waarmee andere drumkit-samples geladen worden en ander uiterlijk
|
|
|
|
10 november 2010, 19:30
|
|
|
De BroekWapperBassenMan
|
Oorspronkelijk geplaatst door synthmann
|
|
dat sidstation plaatje is een mod/skin voor de rebirth waarmee andere drumkit-samples geladen worden en ander uiterlijk
|
Tx voor de info...via een video idd. een blik kunnen werpen op deze mod....erg vet.
Al mensen met gebruikerservaring die het willen delen...en misschien ook vertellen of het de aanschaf waard is...?!
|
|
|
|
10 november 2010, 19:40
|
|
|
moving horizondentally!
|
Rebirth voor de iPad is er al een maand of twee/drie. De vraag is juist wat er nog meer van propellerheads komt...een soort reason?
en rebirth voor de ipad ga ik echt niet kopen. Gratis voor de pc en dan 12 euro voor de pad? Echt niet....
Edit: dat was natuulk voor de iphone, nog niet de ipad.
|
|
|
|
11 november 2010, 00:22
|
|
|
Vintage lid
|
Die IMS20 is te gek!
Wat zou het vet zijn als die seq midi uit kan sturen in een update
Wat een lol heb ik met die Ipad!
|
|
|
|
11 november 2010, 09:18
|
|
|
ADEMDUIF
|
De mobiele rebirths zijn volgens mij ook niet uitgebracht door propellerhead maar door retronyms
die ook dopplerpad en fourtrack gemaakt hebben.
Misschien moesten zij er ook voor betalen?
Weet niet hoe zoiets werkt.
Eigenlijk een rerebirth dan........
"Random Pro"
|
|
|
|
11 november 2010, 09:55
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door dextah
|
|
Die IMS20 is te gek!
|
helemaal mee eens, wat een ongelooflijk vette app is dit. helemaal voor die prijs (12,95) die die nu is tot maar 2011 (daarna wordt die 39,95)
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
11 november 2010, 10:06
|
|
|
Always Loud!
|
Ok, maar nu ff serieus: leuk dat jaren 90" VSTI's worden geport naar de iPad en dat je je kunstjes kan delen op facebook en twitter, maar het klinkt allemaal een beetje als een Gameboy emulator op een PC, leuk dat het allemaal kan, maar je hebt er zo weinig aan. Een beetje het verjaardag gevoel "kijk eens wat ik kan met m'n iPad?' waar zijn nu de echt coole apps die me verder laten werken aan zaken die ik in m'n DAW gestart ben? Ik bedoel rebirth tracks kennen we nu al een jaar of 20?!?
|
|
|
|
11 november 2010, 10:10
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Raphie
|
|
Ok, maar nu ff serieus: leuk dat jaren 90" VSTI's worden geport naar de iPad en dat je je kunstjes kan delen op facebook en twitter, maar het klinkt allemaal een beetje als een Gameboy emulator op een PC, leuk dat het allemaal kan, maar je hebt er zo weinig aan. Een beetje het verjaardag gevoel "kijk eens wat ik kan met m'n iPad?' waar zijn nu de echt coole apps die me verder laten werken aan zaken die ik in m'n DAW gestart ben? Ik bedoel rebirth tracks kennen we nu al een jaar of 20?!?
|
Zoek en gij zult vinden.
|
|
|
|
11 november 2010, 10:31
|
|
|
vst member
|
|
|
|
het is een beetje dezelfde discussie als toen net de VSTi's op de markt kwamen, ook toen begrepen maar weinig mensen de potentie van dat medium. Dit geldt in meer of mindere mate ook voor ipad achtige computers (dus portable uitgeklede computers met een touchscreen).
Als tool heeft het een enorme potentie voor gebruik in de studio. Nog gaver is dat je waar je ook bent je altijd een mogelijkheid hebt om muziek te maken als je dat portable computertje (ipad) bij je hebt. Er is gewoon een slag muzikanten die gewoon leven voor het maken van de muziek, en aangezien je niet altijd in je eigen studio zit heb je via zo'n ipad de mogelijkheid daarvoor.
Voor studiogebruik is het gewoon een geweldige addon, ik heb mijn hele cubase setup via touchscreen enabled nu. Echt megahandig, omdat alle belangrijke functies van cubase met 1 druk op de knop zoals ik dat wil wireless in de hele studio beschikbaar zijn nu.
Ook gebruik ik de ipad megaveel als bladmuziek weergeef apparaat, hij staat dan bij mij op de piano en kan ik vanaf de ipad 100-en muziekboeken benaderen.
En als ik dan op pad ben voor het werk / vakanties, etc, dan heb ik de ipad vol staan met geweldige muziekapps zodat ik ook daar mijn muzikale behoeftes gewoon voort kan zetten. Dat heeft dus allemaal niks te maken met verjaardagenshowtjes of facebook publicaties. Het geeft mij dus gewoon de mogelijkheid om als muzikant in hart en nieren gewoon mijn eigen ding te kunnen blijven doen.
briljant apparaat voor mij
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
11 november 2010, 10:42
|
|
|
Always Loud!
|
Ik snap de potentie wel, maar voor mij is het op dit moment nog steeds een hele dure ereader/oversized iPod Touch. Ik heb op dit moment nog niet de app gevonden die volledig kapitaliseert op de "revolutionaire" touchscreen interface.
VSTi potentieel is natuurlijk al volledig bekend, waar het hier om gaat is dat de iPad (nog) niet krachtig genoeg is om dezelfde kwaliteit te leveren als een VSTi in een full fledged PC. Dus nu instappen omdat je veel potentieel gaat verwachten van de technology roadmap vind ik nog veels te prematuur.
Er zijn ook artiesten die complete albums produceren op hun iPhone. Maar ik zit toch liever achter m'n Cubase DAW, mischien gaat dat allemaal nog wel veranderen op het moment dat processors sneller worden en de iPad dichter qua processing potentieel bij de PC komt te staan. Maar op dit moment zie ik het nog niet, het is net zo als een MOOG filter, MS20 emulator of SID synth op de Gameboy, allemaal leuk, maar ik kan er (nog) niks mee. Dat anderen hier wel value uithalen kan natuurlijk prima, iedereen is en werkt anders.
|
|
|
|
11 november 2010, 10:51
|
|
|
Anonieme Analogist
|
Prima. En wat is je punt? Je wilt 'm niet gebruiken, houdt er iemand een pistool tegen je hoofd soms?
Laat deze thread dan voor de mensen die het wel interessant vinden.
...this music, it flows through me, like a kind of slippery jelly from heaven. I am merely a conduit, a kind of big hairy tool. I am just a plastic funnel connected to a Moog...
|
|
|
|
11 november 2010, 10:54
|
|
|
Always Loud!
|
Mijn punt is dat is ook graag die jawdropping app wil zien, zodat ik het voor mijzelf kan verantwoorden om ook zo'n sexy iPad te halen. Want sexy is ie.
|
|
|
|
11 november 2010, 10:55
|
|
|
vst member
|
|
|
VSTi potentieel is natuurlijk al volledig bekend, waar het hier om gaat is dat de iPad (nog) niet krachtig genoeg is om dezelfde kwaliteit te leveren als een VSTi in een full fledged PC. Dus nu instappen omdat je veel potentieel gaat verwachten van de technology roadmap vind ik nog veels te prematuur.
|
je snapt mijn punt helemaal niet.
wat ik bedoelde is dat toen ik enthousiast was in de beginjaren van 2000 over de vsti mogelijkheden dat echt bijna niemand de technologie serieus nam. Pas in 2008 kwam de grote massa erachter dat vsti's misschien toch wel heel handig kunnen zijn in een productieomgeving. Voor portable touchscreen computers vind ik dat nu hetzelfde plaatsvindt. Natuurlijk is een ipad achtige computer helemaal niet krachtig genoeg om hetzelfde te kunnen als je i7 systeem. Is ook helemaal niet de bedoeling, het is helemaal geen vervanger ervoor. Het is juist een handig / leuk extraatje voor de muzikant.
Ik heb het dus helemaal niet over de technologische roadmap, voor mij staat buiten kijf dat in een jaar of 6 het verschil tussen desktops en portable touchscreen computers niet meer bestaat. Maar dat heeft niks te maken met de mogelijkheden van de huidige beperkte ipad. Dat is dus ook helemaal niet het doel van zo'n touchscreen computer.
Maar voorheen liep ik te slepen met een zware laptop, nu heb ik een heel licht computertje in mijn rugzak waarmee ik ook alles kan doen wat ik on the road wil doen. En hij is nog praktisch ook in de studio voor als ik niet op pad ben.
Als dat soort dingen buiten je eigen werkwijze vallen dan moet je inderdaad zo'n ding niet kopen, alleen dat iemand het positioneert als gadget voor op het schoolplein, verjaardagen of stoer doen op internet geeft voor mij aan, dat je zelf niet helemaal snapt hoe handig het kan zijn voor mensen die het op de manier gebruiken zoals ik aangegeven heb.
|
|
|
|
11 november 2010, 11:06
|
|
|
Vintage lid
|
|
|
Mijn punt is dat is ook graag die jawdropping app wil zien, zodat ik het voor mijzelf kan verantwoorden om ook zo'n sexy iPad te halen. Want sexy is ie.
|
het platform nog geen jaar oud en nu al zijn er toppers al iMS20, Nanostudio en Beatmaker. iVoxel van Virsyn is daarbij een topvocoder en met de amplitube irig en software heb je een hele meter vloer vrij want die pedalen zitten allemaal in de ipad.
In korte tijd zijn er dus al aardig wat goed klinkende en makkelijk te bedienen apps ontwikkeld. Nu in iOS 4.2 midi ondersteuning wordt ingevoerd wordt het helemaal feest.
En uiteindelijk zal je van youtube demo's ook niet overtuigd raken, een VirusTI koopt een mens doorgaans ook niet afgaande op youtube filmpjes, die wil je ook zelf bespeeld hebben.
Meest jawdropping is overigens gewoon nog de NRC app. geen gerommel met papieren krant meer en goedkoper abonnement!
|
|
|
|
11 november 2010, 11:10
|
|
|
vst member
|
meest jaw dropping voor mij is dat sinds ik dat ding heb hem echt ELKE dag minimaal 1 uur gebruikt heb. Dat geeft wel aan hoeveel waarde dat ding voor mij heeft in de praktijk
|
|
|
|
11 november 2010, 11:14
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door quifster
|
meest jaw dropping voor mij is dat sinds ik dat ding heb hem echt ELKE dag minimaal 1 uur gebruikt heb. Dat geeft wel aan hoeveel waarde dat ding voor mij heeft in de praktijk
|
klopt, alle mailaccounts, internet, Pulse voor mijn rss feeds, NRC, potje Angry Birds of Arkanoid, Moneybook en dan nog ff wat Moog filtatronnen of iMS20en, Loopseque etc.. Zeker een uur per dag en die tijd zit ik niet meer in een bureaustoel met een muis in mijn hand maar relaxed op de bank. Ow en dan hoeft ie slechts 2 x per week aan de lader!
|
|
|
|
| Discussietools |
Zoek in deze discussie |
|
|
|
Regels voor berichten
|