9 november 2010, 22:30
|
|
|
vst member
|
Oorspronkelijk geplaatst door Hanz
|
Ooooooh, die iMS-20 is echt GENIETEN.
Laatste keer dat ik zoveel pret had op de bank is lang geleden...
|
Precies, tech boys rule the world.
The only true measure of ones talent is not a measure against the talents of others but a measurement of growth as an artist.
|
|
|
|
9 november 2010, 23:42
|
|
|
ADEMDUIF
|
Oorspronkelijk geplaatst door jdieks
|
Ik heb er laatst met 1 zitten spelen en toch snap ik die I-pad niet he...racen gaat beter op de x-box, mijn computer is een betere DAW, mijn laptop een betere tekstverwerker en een boek is een beter boek 
Nee, sommige apps zijn wel grappig, maar ik snap die hype niet..leg eens uit?
|
maar een ipad/pod kan al die dingen een beetje zijn,
met een boek kun je niet racen, me'n daw lezen misschien wel
"Random Pro"
|
|
|
|
9 november 2010, 23:47
|
|
|
Vintage lid
|
En met een iPad kun je al die zaken wat gemakkelijker meenemen of onderweg doen...
Ach, het houdt me van de straat...
|
|
|
|
10 november 2010, 00:04
|
|
|
Vintage lid
|
ja precies.. zo zie ik dat ding idd ook, lekker klein. Mensen gebruiken hem om in vergaderingen even wat op google te zoeken ofzo. Dat zie ik wel.
De krant lezen op dat ding zie ik ook wel. Of je hele boekenkast mee in het vliegtuig voor je transatlantische vluchten zie ik ook wel..
Maar een electribe waar niemand ECHT iets aan vind opeens helemaal tof vinden op een ding waarmee je een beetje met je vingers moet gogelen.. of racen met een "net niet" need for speed... en het vervolgens helemaal te gek vinden... dat zie ik niet
|
|
|
|
10 november 2010, 00:19
|
|
|
ADEMDUIF
|
qua gamen ben ik sowieso nooit verder dan Pong gekomen.
"Random Pro"
|
|
|
|
10 november 2010, 00:25
|
|
|
Vintage lid
|
dat zal het ook wel zijn
|
|
|
|
10 november 2010, 00:25
|
|
|
Vintage lid
|
|
Citaat:
|
|
Of je hele boekenkast mee in het vliegtuig voor je transatlantische vluchten zie ik ook wel.
|
Bijvoorbeeld....
Hoewel er ook veel toepassingen zijn die bepaalde boeken overbodig maken.
Waarom nog een sterrengids/-atlas meenemen als je Star Walk/Redshift op je iPad hebt staan.
Waarom 'Stanford's geological atlas of Great Britain' meezeulen als je met een gratis app een acuratere kaart hebt.
Op reis en reisbestemming muziek maken vind ik al een erg interessante mogelijkheid, maar ook in m'n studiootje zie ik wel toepassingen. Zo lijkt een app als Touchosc mij ideaal als controller voor midi hard- en software.
Overigens heb ik ook geen bezwaar tegen games. Zal best allemaal mooier/beter zijn op een degelijke console, maar ook die neem je niet makkelijk mee.
Ach, het houdt me van de straat...
|
|
|
|
10 november 2010, 00:35
|
|
|
Vintage lid
|
ja, ik begin het nu wel te zien..
Als een soort lemur voor een fractie van het geld is het wel interessant natuurlijk. Hoewel ik persoonlijk niet graag met een touch screen only controller zou willen werken. Ik zie meer in iets als een tango... Alleen kost die net zoveel als een aardige auto
Maar als je toch een lemur wilt is dit net zo makkelijk ja...
Laatst gewijzigd door jdieks; 10 november 2010 om 02:06
|
|
|
|
10 november 2010, 09:08
|
|
|
ZERO...zero..ONE..one..
|
Zoals te verwachten was, ook ReBirth komt naar de iPad. Zie: gearjunkies
|
|
|
|
10 november 2010, 09:48
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door jdieks
|
Ik heb er laatst met 1 zitten spelen en toch snap ik die I-pad niet he...racen gaat beter op de x-box, mijn computer is een betere DAW, mijn laptop een betere tekstverwerker en een boek is een beter boek 
Nee, sommige apps zijn wel grappig, maar ik snap die hype niet..leg eens uit?
|
Uitleggen is lastig maar... Koop een iPad en je zult zien dan het ding altijd met je meegaat.
Het is de meest portable computer (met minpuntjes) en leukste gadget dat je ooit gekocht hebt.
Voorlopig vervangt het ook niks maar voegt het wel iets toe.
En het is geen hype maar een nieuwe manier hoe we voortaan onze dingen gaan doen via de computers.
Ik lees overigens het gerucht dat vrijdag iOS 4.2 uitkomt
|
|
|
|
10 november 2010, 11:48
|
|
|
Vintage lid
|
Ben zelf niet zo van de Steve Jobs sekte (heb wel een macbook) en ik begrijp de hype ook niet zo goed (dichtgetimmerd OS, geen usb, geen memorycards etc).
Maar wat ik me afvraag.....klinkt dat ding nou echt goed? Is het een serieus muziekinstrument voor op te nemen.
Er beginnen namelijk steeds leukere audio apps te komen.
Mijn macbook uitgang vind ik namelijk maar matig, als de ipad dezelfde audio kwaliteit heeft, ben ik voorgoed afgehaakt.
|
|
|
|
10 november 2010, 11:57
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Jena_mu6
|
Ben zelf niet zo van de Steve Jobs sekte (heb wel een macbook) en ik begrijp de hype ook niet zo goed (dichtgetimmerd OS, geen usb, geen memorycards etc).
Maar wat ik me afvraag.....klinkt dat ding nou echt goed? Is het een serieus muziekinstrument voor op te nemen.
Er beginnen namelijk steeds leukere audio apps te komen.
Mijn macbook uitgang vind ik namelijk maar matig, als de ipad dezelfde audio kwaliteit heeft, ben ik voorgoed afgehaakt.
|
hij klinkt zacht dus je moet em flink versterken maar de eigen audio output zou niet mijn hoofdmethode zijn om geluid eruit te krijgen als ik het in een productie zou willen gebruiken,
De meeste apps bieden wel een manier om te renderen naar wave o.i.d. en dan naar een online storage of mailadres te uploaden. Zo omzeil je de audio out.
|
|
|
|
10 november 2010, 12:01
|
|
|
a.k.a Brainthief
|
dat lijtk me aardig ruk dus.....
Maar zijn er al controllers voor de Ipad? Dat lijkt me wel vet, idd lemur achtige dingen en daarnaast mixen met je vingertoppen lijtk me ideaal.....of een softsynth bedienen met 2 handjes...
UNIFIED FIELD
|
|
|
|
10 november 2010, 12:05
|
|
|
a.k.a Brainthief
|
kijk das wel weer vet
UNIFIED FIELD
|
|
|
|
10 november 2010, 12:05
|
|
|
Vintage lid
|
Oorspronkelijk geplaatst door Alex Omega
|
dat lijtk me aardig ruk dus.....
Maar zijn er al controllers voor de Ipad? Dat lijkt me wel vet, idd lemur achtige dingen en daarnaast mixen met je vingertoppen lijtk me ideaal.....of een softsynth bedienen met 2 handjes...
|
TouchOSC!!!
|
|
|
|
10 november 2010, 12:08
|
|
|
Vintage lid
|
OK slechte audio dus.......helaas geen Ipad voor deze jongen.
|
|
|
|
10 november 2010, 12:14
|
|
|
Vintage lid
|
de audio out is prima om in de trein of waar dan ook mobiel met hoofdtelefoon te werken, lekker een track maken met die korg iMS20 bijvoorbeeld. De hoge kwaliteit audio kun je dan altijd via wifi,mail,dropbox of ftp eruit halen zoals meeste apps bieden. maar hij is gewoon erg zacht, zoals ook bij iphone
|
|
|
|
10 november 2010, 12:53
|
|
|
Jazzy lid
|
Zowiezo komt met 4.2 wireless audio uit, waardoor je zelf de DA conversie kunt doen.
Gear: 10 vingers!
|
|
|
|
10 november 2010, 13:54
|
|
|
Huh!?
|
Werkt hier super en ik heb nog niet eens het nieuwe OS