Synthforum

Mededelingen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 25 juli 2010, 19:08   #1
wesley1991

Geen windows geluiden meer...
Hallo mensen,

Ik heb een klein probleem. Ik heb vanmiddag Cubase studio 5 weer geinstalleerd. Toen ik hem opende heb ik de asio driver verwezen naar mijn externe geluidskaart, zodat ik geen latency heb natuurlijk als ik muziek maak.

Nu kwam ik tot mijn grote verbazing erachter dat al mijn Windows geluiden, dus opstartgeluiden, internetfilmpjes, windows media player e.d. hij geen geluid meer bij afspeelt, terwijl hij dat vanochtend nog wel deed. Het vreemde is dat alleen in Cubase mijn geluid het doet, daar is geen probleem mee. Om er verder bij te zeggen dat ik ook asio4all heb geinstalleerd, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt. Verder heb ik daarna nog veel geprobeerd om het goed te krijgen maar niets lukt. Niets staat op mute, ik probeerde in mijn ASIO driver gegevens nog wat te proberen, maar dat kwam ook op niets uit.

Ik had eerst Realtek HD audio waarmee ik mijn muziek afspeelde, die staat er nu nog steeds op maar ik heb geen idee of hier het probleem in zit. Verder kan ik nog bijvertellen dat als ik naar mijn afspeelapparaten ga in Windows, mijn Luidspreker (TC Near Audio) Configureer, dan kan je een test doen of het geluid het doet, en dat doet het NIET. Hij geeft: aan testtoon kan niet worden afgespeeld.

Kan iemand mij helpen wat ik moet doen want ik heb geeeen ideeee...
wesley1991 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 20:54   #2
Sidx8580
Muziekant

Sidx8580's schermafbeelding

Geluids instellingen
Hoi, wesley heb je al geprobeerd om bij de instellingen van windows te kijken?
daar kan je op geven welk apparaat windows gebruikt om zijn geluiden aftespelen, ook niet standaart appraten,

suc6

Gijs de Mik
Gearlist:synthz,plugins en hersens

Kijk ook eens op http://www.musicforyourears.nl
Sidx8580 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 21:00   #3
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Waarom heb je in godesnaam de geluiden in Windows aan staan?

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 21:04   #4
Bonnefooi
Vintage lid

Bonnefooi's schermafbeelding

Wees blij
Bonnefooi is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 21:16   #5
6 trak
wat kyk jy

6 trak's schermafbeelding

control panel > sound, speech and audio devices >change the sound sceme > no sounds

is het eerste wat ik altijd doe na een install

That's correct, sir! That is the password for admittance. But may I ask, what is the password for the house?
6 trak is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 22:09   #6
wesley1991

jongens het gaat er mij niet om dat ik opstartgeluiden hoor, ik wil natuurlijk ook gewoon geluid als ik kijk naar filmpjes op internet en degelijke...en natuurlijk muziek luister op me computer, want dat krijg ik nu ook niet!
Oud 25 juli 2010, 22:11   #7
ptaurus
Vintage lid

ptaurus's schermafbeelding

Ik zou eerst even cubase weer deinstalleren en weer terug gaan naar de oude situatie. Eventueel systeemherstel.

Als alles het dan weer doet weet je in elk geval dat er in de installatie procedure ergens een probleem zit.

Nog beter is natuurlijk een ghost image, maar die zal je wel niet hebben gemaakt, want anders had je die alleang terugezet neem ik aan.

Paul
ptaurus is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 22:24   #8
Yoozer
vorbei

Yoozer's schermafbeelding

Ik denk dat ASIO4All wel de boosdoener kan zijn. Herinstalleer dat eens eerst voordat je Cubase er opnieuw opsmijt.

Als je een externe geluidskaart hebt is ASIO4All niet nodig, omdat die kaart zelf fatsoenlijke low-latency drivers moet hebben.

For all the intelligence and knowledge that technology empowers us with, the lazy and stupid is amplified along with it (Staticstarter)
Yoozer is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2010, 22:38   #9
wesley1991

Hehe, ik heb systeemherstel gedaan 1 dagje terug, en tot me verbazing werkte het ook nog. Asio4all en dergelijke zijn wel weg dus denk dat het daar misschien inzat.

Enneh, toch bedankt voor de mensen die me helpen
Oud 25 juli 2010, 23:52   #10
Mk II
Fris Gewassen Lid

Mk II's schermafbeelding

waarschijnlijk speel je Windows audio af viia het "standaard uitvoerapparaat voor audio" in plaats van een specifiek device Nogal wat geluidskaarten ihebben de neiging om die verwijzer bij installatie in te pikken zodat ze meteen werken zonder dat de gebruiker lastige keuzes moet maken.

ALESIS Andromeda CASIO PT-20 SK-1 VL-Tone DOEPFER A-100 MAQ16/3 JOMOX AirBase 99 KORG 700s 770 800DV 900PS ES-50 Monotribe Monotron / Duo / Delay MS-01 MS-02 MS-03 MS-04 MS-10 MS-20 MS-20 Mini nanoKontrol PD10 PE-1000 SQ-10 VC-10 Volca Beats MOOG CP-251 MF-102 MF-103 MF-104Z MF-105 Polymoog Taurus III Voyager SE VX-351 OBERHEIM Matrix-1000 Matrix-6 Matrix-6R SIMMONS SDS-200 SDS-8 4 PADS 1 BASS SOLINA String Ensemble SOLTON SM-100 YAMAHA A3000 SHS-10 Tenori-On
Mk II is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 07:26   #11
Johan73

Johan73's schermafbeelding

Na installatie van Cubase 5 en het toewijzen van de audio inputs naar een externe geluidskaart, gaat Windows er automatisch van uit dat je ook de output langs deze weg wilt laten gaan. Je dient daarna dus in de geluidsinstellingen van Windows je interne geluidskaart weer in te stellen voor alle output. Een systeemherstel was heus niet nodig geweest.
Johan73 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 10:23   #12
dostech
Electric Intelligence

dostech's schermafbeelding

Citaat:
Om er verder bij te zeggen dat ik ook asio4all heb geinstalleerd, maar ik denk niet dat daar het probleem ligt.
kijk ook even bij je system configuration utility (ik heb de engelse versie, sorry ), want als ASIO4all werkt dan is je microsoft GS wavetable synth uitgeschakeld. dit levert mij problemen op: ik moet mijn pc opnieuw opstarten na de wavetable synth uit te hebben geschakeld zodat hij opstart zonder die te starten. dan kan ik ASIO4all pas gebruiken, maar kan ik pas weer windows geluid gebruiken als ik die wavetable synth weer aanzet en wéér opnieuw opstart. dus als ik je probleem lees lijkt het ook wel met die microsoft wavetable GS synth te maken te hebben. dit wordt ook op de site van ASIO4all behandelt.

success.

p.s. windows is software, geen hardware

"nothing is real beyond imaginative patterns we create"

- W. Blake
dostech is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 10:32   #13
Joostum
Registered Abuser

Joostum's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Johan73 Bekijk bericht
Na installatie van Cubase 5 en het toewijzen van de audio inputs naar een externe geluidskaart, gaat Windows er automatisch van uit dat je ook de output langs deze weg wilt laten gaan. Je dient daarna dus in de geluidsinstellingen van Windows je interne geluidskaart weer in te stellen voor alle output. Een systeemherstel was heus niet nodig geweest.
Juist!
Cubase "pikt" je geluidskaart in, wat ook een optie is / was, cubase sluiten, zodat windows je gel.krt weer kan gebruiken!
(tegelijk gaat niet, met Asio4all ...)

Hup ..... en nu muziek maken ...
Joostum is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 12:25   #14
bikkel
Everything is on the One

bikkel's schermafbeelding

Je hebt toch de optie "release in background"? Werkt niet altijd bij mij, maar wel handig.
bikkel is offline   Met citaat reageren
Oud 26 juli 2010, 14:17   #15
Joostum
Registered Abuser

Joostum's schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door bikkel Bekijk bericht
Je hebt toch de optie "release in background"? Werkt niet altijd bij mij, maar wel handig.
Klopt!

was er nog niet helemaal bij vanmorgen ! ☺
werk zelf sowieso niet met onboad gel.krt!

Hup ..... en nu muziek maken ...
Joostum is offline   Met citaat reageren
Reageren

Synthforum » Synth Software » Hardware

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten